Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

(Syteinnlegg coming up..)

Åååh!! Kjenner jeg er irritert på mamma i dag! Jeg ble litt stresset ang å få bestilt barnevognen før jul etter jeg leste her inne at bestillingstiden var 12 uker, så jeg fikk mamma til å stikke innom babybutikken hjemme for å bestille vogn i går. Så jeg regnet med at hun kom til å ringe meg når hun var der for å forhøre seg om at hun la inn rett bestilling osv, men jeg hørte ikke et pip fra henne, så jeg sendte henne en sms på ettermiddagen der jeg spurte hvordan det gikk og om hun fikk bestilt vognen. Svaret hennes var som følger "Ja, var innom. Så på vogna, og den stod der den. Å der får den stå enda, kjøper/bestiller ikke noe nå. God tid enda :D" .................

:kjefte: Jeg ble såå irritert! Så jeg sendte en lang sms tilbake om at vi må få bestilt nå snart så vi slipper å få vogna i hus samtidig med babyen, og om hun ikke ville bestille til meg så kunne jeg bestille i Oslo og betale den selv. Da fikk jeg til svar "så så, ikke stress nå. Det ordner seg!"

:klo: Er det jeg som er helt på jordet her eller? Det er mitt barn ikke hennes, så hva hun syntes og mener om vognkjøp osv er faktisk ikke relevant! Hadde det vært at hun og pappa hadde dårlig råd og ville vente til etter jul osv så hadde det vært en ting, men dårlig råd har de værtfall ikke. Så jeg skjønner ikke hva hun vil med dette?? Plage meg?? :klo: Skal ringe henne etterpå, men jeg er redd jeg kommer til å bli så sur i telefonen :sjenert:

Er jeg bare hormonell og dum her?

Jeg syns kanskje du er litt hormonell, men ikke dum :) Det kan jo være at hun har full kontroll. Hvis ikke så kan du jo bestille den selv og at hun setter inn penger til deg når den skal betales?

Pappaen min skulle kjøpe vår forige vogn og han var helt lik din mor. Og det ordnet seg tilslutt :) Men skjønner du blir frustrert. Og for å si det sånn så trenger du ikke vognen innen du har født..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tolv timer igjen til ultralyd :bond:

Så, drikke noe kaldt som har sukker i seg, det er tipset for en ikke-sjenert baby? :fnise:

Ikke alltid lurt. Vi gjorde dette og babyen var så aktiv at vi ikke fikk sett kjønn..Hehe..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille gutt er 1 år i dag :)

Så vi har feiret bursdag i helgen og det var veldig koselig.

Men jeg ble skikkelig sliten i går da. Kastet opp igjen og sovnet flere ganger. Men han fikk mange gaver og var veldig fornøyd.

Og Citrus: Klageinnlegg er lov :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et poeng. Jeg finner vel ut av det. Og så får vi heller ønske oss en andre UL om vi ikke får sett kjønn. Håper bare at de finner noe friskt. Jeg er deltids-pesimist og livredd for at jeg skal ha følt "syner" og så videre. :sukk:

Var der selv, altså deltidspessimist. Jeg gikk rundt å mente det hele var et imbilt svangerskap. Det var det jo ikke :) Senket skuldrene betraktelig etter UL.

Lykke til i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte tipset om litt kald cola før ul. Hun lå heldigvis veldig fint til slik at de fikk sjekket alt, men når en som skulle opplæres skulle sjekke, så var det en del aktivitet, stakkars :ler: så tror jeg holder meg unna neste gang, og heller tar det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulere med 1-års dagen til lillegutt Citrus! :)

Jo, takk du, men det er noen år siden :fnise: - men gratulerer med 1-års dagen til Smørblomst82!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk du, men det er noen år siden :fnise: - men gratulerer med 1-års dagen til Smørblomst82!

Haha, ja her gikk det litt i surr. :ler:

Gratulere til Smørblomst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det ei frisk lita jente! Termin 8. mai, men jeg søker om å få lov til å bli her inne allikevel :fnise:

Det var bra at jeg ikke drakk mer sukker enn det glasset med eplemost jeg tok til frokost! Hun lå veldig fint til i starten (og det var ikke tvil om at det var ei jente) men rett etter at hjertet var ferdigkontrollert begynte hun å snurre på seg!

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Tekola! :babyjente:

Her sprellet lillejenten som bare det, selv om jeg bare hadde drukket vann - armer og ben gikk i et sett, og gjespet konstant nesten. Men så herlig at alt var bra, nåååååå kan du begynne å se fremover vel?:)

Og ja, bli hos oss, søknad helt klart innvilget!! Da kan vi fortelle deg om alle disse nydelige, lette fødslene og søte babyene som kommer vet du, så behøver du ikke grue deg i det hele tatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå gleder jeg meg bare! Skuldrene mine er en kilometer lavere enn de var! Selv om jeg ikke er enig i terminflyttingen, men men :fnise:

Ikke sant? Bra plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Gratulerer så mye med ei lita jente Tekola. Ble du flyttet mange uker tilbake?

Jeg ble jo 2 uker og skjønner det ikke helt selv, men regner jo med at de har rett..

Søknaden er innvilget og vi vil ikke at du flytter noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig :fnise:

Jeg regnet med å være 19+1 i morgen, og nå har de satt 17+1. Jaja, jeg er bare glad for at hun er frisk!

39, 36, 23 var målene hennes. Og det så nesten ut som om hun strakk seg opp mot oss :rodmer::lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre mål var 40, 34,24 og da var jeg 17 uker i følge legen..Så da lå vi ganske likt i uke 17 :) Så da stemmer det nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg tenkte at siden så mange av oss (alle?) har vært på ultralyd og siden vi begynner å bli ganske gravide alle mann, så hadde det vært artig med en liten liste fra hver av oss? En kort oppsummering av status hos hver enkelt :)

(Det er frivillig altså, dere måå ikke :fnise: )

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Begynner å bli veldig babysjuk om dagen, så jeg kan selvfølgelig nesten ikke vente med å se henne. Men hun skal værsågod å få holde seg i magen i 17ish uker til.

Hodet ned: Nei.

Aktivitet i magen: Masse action i magen! :nigo: Kjenner det veldig godt når jeg ligger på sofaen/i senga, for da tror jeg hun får veldig god plass eller noe slik, for da er det hurramegrundt der inne :hjerte:

Navn: Vi har funnet navn ja, tror ikke svigers eller mine foreldre er så kjempebegeistret, for det er kanskje litt tungt. Men både jeg og min kjære var enige om at "DÈT navnet vil vi ha om vi får en jente" første gang vi hørte det, så da blir det dèt.

Vektøkning: 2-3 kg sist mandag.

Vann i kroppen: Nei.

Kynne: Ja, det fikk jeg i begynnelsen av uke 15, de har roet seg litt på hyppighet siden jeg ble sykemeldt, men de har blitt ganske kraftige.

Humør: :nigo:

Barnerom: Hun skal sove inne hos oss.

Utstyr: Vogn (bestemt men ikke bestilt), masse klær, strikkede tepper, stellebord, og stellematte.

Strekkmerker: Nei.

Melk i brystene? :jepp: Merket det før første gang på lørdag når jeg satt å klødde meg på puppen ( :ler: ), at det kom ut litt blank veske. Spesiell opplevelse må jeg si!

Fødsel: Jeg gleder meg jo ikke til smertene, men det er noe man må gjennom, så jeg ser ikke svart på det :)

Plager: Halsbrann/sure oppstøt av en annen verden, vondt i bekkenet og vonde og harde kynnere litt nå og da. (pluss stygg hud i ansiktet, fett hår og knusktørr hud på kroppen.....) Men det høres verre ut enn det er tror jeg ;)

Oppegående: Jepp!

Sulten: Som en ulv om morgenen! *matmons*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lister er artig! :hoppe:

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig?: Litt, men siden jeg ble justert tilbake til 17+1 må jeg vel bare smøre meg med tålmodighet :fnise:

Aktivitet i magen: Litt innimellom, men det tar seg vel opp nå!

Navn: Det har vi, men det er temmelig hemmelig frem til hun er ute!

Vektøkning: Har ikke veid meg, men trusene mine har blitt videre? Og alt annet har blitt strammere. :klo:

Kynne: Tror jeg har hatt noe, men har litt polstring utenpå magen, så det er rimelig tilfeldig om jeg oppdager det tror jeg.

Humør: Litt varierende, sliten men i godt humør :fnise:

Barnerom: Hun skal sove med oss, har bare et soverom.

Utstyr: ...to bodyer?

Strekkmerker: Ingen nye enda!

Melk i brystene? Nei.

Fødsel: Jeg satser på at min høye smerteterskel holder seg. Så lenge helsepersonalet ikke dukker opp i sånne operasjonsgrønne klær skal det gå helt fint :fnise:

Plager: Halsbrann, hodepine, ømt bekken (som har fått forbud mot varepåfylling), noe uren hud (men nye hudpleieprodukter har hjulpet) og tørr hud :fnise:

Oppegående: Absolutt, bare litt sliten :fnise:

Sulten: Plutselig veldig sulten, plutselig veldig mett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Lille bestemte seg for å være hemmelig, så det forblir den fram til fødsel.

Utålmodig?: Ja, mest på å finne ut hvem den er så vi kan kalle den noe annet en "den" :ler:

Aktivitet i magen: En del aktivitet er det blitt nå, jeg kjenner det godt men er ikke mulig å kjenne på utsiden av magen pga morkakeplasseringen.

Navn: Vi har navn til begge kjønn klare.

Vektøkning: Vekten sier 7 kg, men hvor de er på kroppen er ikke godt å si. Passer samme str som før og har ikke den største magen. :vetikke:

Kynne: Har nok fått en del av de ja.

Humør: Godt humør, kanskje litt masete på samboer når han er borte på jobb? En smule ensom? :fnise:

Barnerom: Det trenger nytt gulv og litt maling. Men skal sove inne hos oss den første tiden.

Utstyr: Litt møbler til barnerommet, noe klær, tøybleie, ammepute og bæresele.

Strekkmerker: Ingen til nå.

Melk i brystene? Nei.

Fødsel: Gruer meg om jeg må ha sykehusfødsel. Håper på å kunne føde hjemme pga angst.

Plager: Lite energi, vondt bekken, kvalm til tider, migrene og dårlig søvn.

Oppegående: Ja, det er jeg. Men blir fort sliten og kvalm.

Sulten: Sulten har dempet seg, men spiser ofte pga kvalme. Dårlig matlyst. Ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...