Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

(Syteinnlegg coming up..)

Åååh!! Kjenner jeg er irritert på mamma i dag! Jeg ble litt stresset ang å få bestilt barnevognen før jul etter jeg leste her inne at bestillingstiden var 12 uker, så jeg fikk mamma til å stikke innom babybutikken hjemme for å bestille vogn i går. Så jeg regnet med at hun kom til å ringe meg når hun var der for å forhøre seg om at hun la inn rett bestilling osv, men jeg hørte ikke et pip fra henne, så jeg sendte henne en sms på ettermiddagen der jeg spurte hvordan det gikk og om hun fikk bestilt vognen. Svaret hennes var som følger "Ja, var innom. Så på vogna, og den stod der den. Å der får den stå enda, kjøper/bestiller ikke noe nå. God tid enda :D" .................

:kjefte: Jeg ble såå irritert! Så jeg sendte en lang sms tilbake om at vi må få bestilt nå snart så vi slipper å få vogna i hus samtidig med babyen, og om hun ikke ville bestille til meg så kunne jeg bestille i Oslo og betale den selv. Da fikk jeg til svar "så så, ikke stress nå. Det ordner seg!"

:klo: Er det jeg som er helt på jordet her eller? Det er mitt barn ikke hennes, så hva hun syntes og mener om vognkjøp osv er faktisk ikke relevant! Hadde det vært at hun og pappa hadde dårlig råd og ville vente til etter jul osv så hadde det vært en ting, men dårlig råd har de værtfall ikke. Så jeg skjønner ikke hva hun vil med dette?? Plage meg?? :klo: Skal ringe henne etterpå, men jeg er redd jeg kommer til å bli så sur i telefonen :sjenert:

Er jeg bare hormonell og dum her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Igår var vi sammen med svigers. Det var kjempehyggelig! Den skrekken om å bli kalt besteforeldre virker til å dabbe av. Svigermor satt BARE å lekte med to små jenter som var der, hun var helt oppslukt. De har fått en lekekasse med bøker og leker fra 0+ på fjellhytten. Noen som forbereder seg? ;)

Vi diskuterte vognkjøp, om vi skal bestille den her hvor vi bor eller der de bor. Så kan virke som at de planlegger å kjøpe den, det hadde vært topp. :ler:

Idag har vi startet med god lang frokost å sett Arthur Christmas. Herlig film! Skikkelig koselig med julefilmer i animasjon synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh!! Kjenner jeg er irritert på mamma i dag! Jeg ble litt stresset ang å få bestilt barnevognen før jul etter jeg leste her inne at bestillingstiden var 12 uker, så jeg fikk mamma til å stikke innom babybutikken hjemme for å bestille vogn i går. Så jeg regnet med at hun kom til å ringe meg når hun var der for å forhøre seg om at hun la inn rett bestilling osv, men jeg hørte ikke et pip fra henne, så jeg sendte henne en sms på ettermiddagen der jeg spurte hvordan det gikk og om hun fikk bestilt vognen. Svaret hennes var som følger "Ja, var innom. Så på vogna, og den stod der den. Å der får den stå enda, kjøper/bestiller ikke noe nå. God tid enda :D" .................

:kjefte: Jeg ble såå irritert! Så jeg sendte en lang sms tilbake om at vi må få bestilt nå snart så vi slipper å få vogna i hus samtidig med babyen, og om hun ikke ville bestille til meg så kunne jeg bestille i Oslo og betale den selv. Da fikk jeg til svar "så så, ikke stress nå. Det ordner seg!"

:klo: Er det jeg som er helt på jordet her eller? Det er mitt barn ikke hennes, så hva hun syntes og mener om vognkjøp osv er faktisk ikke relevant! Hadde det vært at hun og pappa hadde dårlig råd og ville vente til etter jul osv så hadde det vært en ting, men dårlig råd har de værtfall ikke. Så jeg skjønner ikke hva hun vil med dette?? Plage meg?? :klo: Skal ringe henne etterpå, men jeg er redd jeg kommer til å bli så sur i telefonen :sjenert:

Når jeg var i butikken her å fikk vite om leveringstid fortalte selger at han anbefalte heller å legge inn en bestilling slik at vi er 100% sikker på å få vognen istede for å kjøpe den dem har i butikken om dem ennå har den om 2-3 måneder. Så nei, du overreagerer ikke. Ring inn bestilling selv om hun ikke vil gjøre det. For god tid er det ikke, det er jo ikke så mye mer enn 12 uker til de små kan være her!

Vi skal bestille nå til uken. Må bare finne ut i hvilken butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens klageinnlegg:

Her har helgen vært travel pga forskjellig, og det tærer på formen. Får det til sånn ca, men når kvelden kom i går kollapset jeg totalt. Sånn "jeg får ingenting til"-kollaps, der jeg følte at jeg ikke får vært god mamma, god kone, god kollega, god venninne osv osv - og angrer fullstendig på graviditeten! Og så får jeg dårlig samvittighet for babyen, og så har vi det gående. Har dårlig samvittighet hele tiden, men når jeg blir sliten i tillegg takler jeg det ikke i det hele tatt. Savner energi, god helse, en kropp uten plager, det å kunne være en ordentlig god mamma og kjæreste, og savner jobb (har ikke jobbet siden uke 4-5).

Ellers går det greit :fnise: har skikkelig julestemning, og tenkte å pynte i løpet av uken litt, liker å nyte det leeeenge.

Jeg skjønner deg godt! Føler meg ikke som meg selv om dagen, er dårlig form og har ikke jobbet siden jeg var 7 uker påvei og blir ikke mer jobbing på meg.

Bare jeg ryddet og vasket i huset denne uken så kom dumme tanker om hvor ubrukelig det går ann å være. Litt aktivitet å bekkene hyler, kvalmen sniker seg innpå og tårene presser.

Men, jeg fokuserer på at neste helg pynter jeg til jul og får god stemmning i huset. Og at vi går en super vårtid imøte med små nurk som får graviditeten til å virke fjern og glemt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig med litt breakdowns innimellom, når man både er hormonell og sliten, kvalm, har smerter osv. Jeg føler veldig med dere som har så krevende graviditeter, det må tære utrolig på både krefter og psyke. :kose: Godt å ha jula å se fram til da, som et lite lyspunkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Helgens klageinnlegg:

Her har helgen vært travel pga forskjellig, og det tærer på formen. Får det til sånn ca, men når kvelden kom i går kollapset jeg totalt. Sånn "jeg får ingenting til"-kollaps, der jeg følte at jeg ikke får vært god mamma, god kone, god kollega, god venninne osv osv - og angrer fullstendig på graviditeten! Og så får jeg dårlig samvittighet for babyen, og så har vi det gående. Har dårlig samvittighet hele tiden, men når jeg blir sliten i tillegg takler jeg det ikke i det hele tatt. Savner energi, god helse, en kropp uten plager, det å kunne være en ordentlig god mamma og kjæreste, og savner jobb (har ikke jobbet siden uke 4-5).

Ellers går det greit :fnise: har skikkelig julestemning, og tenkte å pynte i løpet av uken litt, liker å nyte det leeeenge.

Hvordan er det med kavalme og oppkast nå, Citrus? Holder du på like ille enda eller er du på kvalmedempende medisin? Håper det begynner å se lysere ut for deg nå, så får du koset deg med førjulstiden og alt som hører med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke du overdriver. Man skal ikke tulle med langt fremskreden redebyggingstrang! :fnise: Fra spøk til alvor, jeg synes som sagt ikke du overdriver, det er masse som skal ordnes og jeg ser ikke poenget med å utsette store viktige kjøp til det begynner å haste. Jeg synes derimot det er teit av moren din å bagatellisere at du har behov for å få ting på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens klageinnlegg:

Det er lov til å klage litt Citrus! :klemmer:

Nå har ikke formen min vært på langt nær så dårlig som din, men jeg har laget meg en regel om at når jeg er sliten så avlyser jeg planer over en lav sko for å prioritere avslapping. Dvs. at en del familiesammenkomster, venninnetreff osv har måtte lide de siste månedene, men det har definitivt vært verdt det! Jeg har også møtt stor forståelse for de avlysningene jeg har gjort, iallefall tilsynelatende.

Nå har ikke vi en liten en å passe på i tillegg, og jeg tenker at det derfor er enda viktigere for deg å passe på å prioritere hvile fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sliten etter den siste uka nå at jeg nesten ikke orker å syte en gang. Men leiligheten skal ryddes litt før mannen kommer hjem. Og så må jeg rydde mer i løpet av uka siden moren min kommer til helgen. Men det blir koselig!

Ultralyd i morgen! :bond::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Når jeg var i butikken her å fikk vite om leveringstid fortalte selger at han anbefalte heller å legge inn en bestilling slik at vi er 100% sikker på å få vognen istede for å kjøpe den dem har i butikken om dem ennå har den om 2-3 måneder. Så nei, du overreagerer ikke. Ring inn bestilling selv om hun ikke vil gjøre det. For god tid er det ikke, det er jo ikke så mye mer enn 12 uker til de små kan være her!

Vi skal bestille nå til uken. Må bare finne ut i hvilken butikk.

Jeg ringte til butikken og snakket med de tidlig denne uka, og da sa damen der at om jeg bestilte nå så ville vognen komme i uke 5. Så vi KAN jo vente med å bestille til litt senere, men jeg ser bare ikke poenget? Uff.. Frustrerende for hormonene mine dette :fnise:

Jeg synes ikke du overdriver. Man skal ikke tulle med langt fremskreden redebyggingstrang! :fnise: Fra spøk til alvor, jeg synes som sagt ikke du overdriver, det er masse som skal ordnes og jeg ser ikke poenget med å utsette store viktige kjøp til det begynner å haste. Jeg synes derimot det er teit av moren din å bagatellisere at du har behov for å få ting på plass.

Jeg ringte henne nylig spurte henne om hvorfor hun ikke kjøpte/bestilte vogna i går og da sa hun at hun ikke så poenget i å dra den svære vogna i hus allerede i november, for "den står jo i butikken og det er jo så lenge til termin uansett".. Jeg ser ikke at det er et argument engang jeg, hun, pappa og lillebror har 350 kvm å boltre seg på, jeg TVILER på de ikke hadde funnet en plass å ha vogna. Det er ikke en båt det er snakk om!

Jeg tror hun innbiller seg at ting fortsatt er slik de var for 26 år siden, når hun gikk med meg.

Men jeg tror ikke jeg gidder å lage mer styr ut av dette, så jeg får heller bestille vognen når jeg drar hjem til jul om 3 uker. Men jeg skjønner fortsatt ikke HVORFOR hun bare ikke kan gjøre som jeg ønsker.. (Hørtes jeg forferdelig bortskjemt ut der? Uff.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fortalt igår at jeg må huske på at det er VI som venter barn og VI som bestemmer hva VI ønsker. Besteforeldre kan godt komme med forslag, men stortsett har det skjedd mye siden den gang de ventet smått.

Faren min holdt på å dette av stolen når jeg fortalte hva vognen kostet. Og bilstol kunne jeg jo kjøpe på Biltema. Jojo, for det blir jo å skje. Moren min sa at for 27 år siden da hun gikk med broren min så betalte de 4000kr for vognen han hadde, og det var bare bagvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg fikk fortalt igår at jeg må huske på at det er VI som venter barn og VI som bestemmer hva VI ønsker. Besteforeldre kan godt komme med forslag, men stortsett har det skjedd mye siden den gang de ventet smått.

Faren min holdt på å dette av stolen når jeg fortalte hva vognen kostet. Og bilstol kunne jeg jo kjøpe på Biltema. Jojo, for det blir jo å skje. Moren min sa at for 27 år siden da hun gikk med broren min så betalte de 4000kr for vognen han hadde, og det var bare bagvogn.

Ja, det er sant det. Det er jo VI som venter barnet, ikke de kommende besteforeldrene. Men kvinnene i min slekt er veldig bestemte av seg (inkludert meg :sjenert:) og deres erfaringer er alltid RETT, om du skjønner. Og hadde ikke mamma og pappa skulle betalt for vogna så hadde jeg nok ikke vært så tålmodig med henne på dette punktet, men når de gir oss en gave til nesten 9000 så føler jeg at jeg må holde igjen litt, for å ikke virke fullstendig utakknemlig.

Mamma sa at når de kjøpte Emmaljungavogn til meg for 26 år siden så kostet den 1500 brukt! Så å kjøpe en ny vogn så hun egentlig ikke vitsen med.. Vel. Times change, og aldri i verden om jeg hadde funnet en fin Emmaljungavogn brukt til den prisen nå! Argh.

Hehe, bilstol til knøttet på Biltema ja :fnise: Det er vel noen som gjør det å, men det hører vel heller til skjeldenheten nå til dags, tror jeg.. Trygghet for mini framfor økonomi altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man kan jo fort virke utakknemlig. Som du sier får man tross alt en ganske så stor gave. :)

Ja, jeg måtte spør om han hadde slått seg. Kjøper ikke noe bilstol på Biltema. Man tar seg råd til det beste innen for sikkerhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolv timer igjen til ultralyd :bond:

Så, drikke noe kaldt som har sukker i seg, det er tipset for en ikke-sjenert baby? :fnise:

Det er tipset for en baby som rører mye på seg. Ikke nødvendigvis ideelt for jordmoren som skal gjøre undersøkelsen, men veldig gøy for foreldrene :)

Jeg drakk ikke noe før undersøkelsen, gutten viste seg frem veldig fint likevel.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et poeng. Jeg finner vel ut av det. Og så får vi heller ønske oss en andre UL om vi ikke får sett kjønn. Håper bare at de finner noe friskt. Jeg er deltids-pesimist og livredd for at jeg skal ha følt "syner" og så videre. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner bevegelse, hvordan var det i starten? For det kjennes som om jeg har sommerfugler i magen, bare lenger ut og litt lenger ned enn vanlig, og så er det jo da bare innimellom. Og av og til er det bare som om jeg har puls der? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolv timer igjen til ultralyd :bond:

Så, drikke noe kaldt som har sukker i seg, det er tipset for en ikke-sjenert baby? :fnise:

Ikke nødvendigvis, ikke superpraktisk med sprellende baby, men det kan være lurt å ha væske i blæren i alle fall.

Håper alt går bra på ul og at alt er som det skal:) Det er godt når man får se at det de kan sjekke er på plass, da an man senke skuldrene og mye mer la segselv glede seg, på ordentlig.

Bevegelse kjentes ut litt som innvendig kiling, luftbobler som sprekker og ja, litt pulsaktig helt i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg også håper på. Alle jeg kjenner som venter barn samtidig (hele to andre, men vi er jevngamle og fra samme sted opprinnelig, så det er jo litt artig) har vært på tidlig ultralyd, så jeg er vel bare litt ekstra paranoid.

Satser på at jeg kan senke skuldrene og begynne reirbyggingen etter i morgen. Jeg blir bare så fryktelig pesimistisk til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...