My84 Skrevet 18. november 2012 #861 Del Skrevet 18. november 2012 Ikke sant. Det dumme er at jeg tar meg i å forsvare mitt valg, akkurat som om at valgene jeg tar er gale. Det må jeg slutte med, må heller bli litt tøffere i trynet å spør nå sånt lurt tilbake. Ellers jenter, hva er planene for helga? Regner med litt flytting og oppussing på noen? Skjønner godt at du blir irritert, det hadde jeg blitt også! Tragisk med mennesker uten sosiale antenner som tror det er greit å legge seg opp i andres valg. Du får finne på en bra replikk til neste gang. Her har det stått shopping og restaurantmiddag på planen idag. Er midt i oppussing, men akkurat nå er det ikke noe å gjøre for oss, bare håndtverkerne. Blir slappe-av-dag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. november 2012 #862 Del Skrevet 18. november 2012 Ja, det kommer seg nok. Jeg har forresten fått kjolene fra Asos. De passet og var kjempefine på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 18. november 2012 #863 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg må komme med en klage nå! Kjenner jeg blir irritert. Jeg er 23 år, har utdannelse, hus, bil og en samboer med utdannelse. Vi er klare for barn og det er noe vi ønsker. Så hvorfor i h***** må voksne mennesker hele tiden føle rett til å kommentere at de synes man er alt for ung og at man burde gjøre så mye før man får barn? Kan det ikke få lov til å være indivuelt hva man vil? Det virker som at de som kommer med slike kommentarer har mye å angre på i sitt liv når det gjelder sine valg, men hvorfor må dem hakke ned på andres valg? Vi ønsker en familie å dele opplevelser og inntrykk med, se våre barn vokse og hvilke veier de tar i livet. Det er for oss spennende å kan ikke tenke meg noe annet. Jeg ønsker ikke fyll, ons, singellivet osv. Jeg ønsker meg en familie! Sånn, det var et lite klageinnlegg fra meg. Mulig der er hormonene, men jeg kjenner jeg har fått nok nå. Skjønner at du blir lei. Noen mennesker må liksom legge seg opp i andres liv, og har ikke respekt nok for andre til å anerkjenne andres valg. Sånne folk møter man desverre over alt, og det morsomme hadde jo vært å ta igjen med samme mynt ala "hadde jeg vært deg så hadde jeg kommet meg på treningssenter for flere år siden" Men man får bare heve seg over sånt tull, selv om man egentlig raser innvendig. Du har ingen ting å forsvare, det er ditt liv! Hvis de har et problem med dine valg så får de ta det opp med psykologen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 18. november 2012 #864 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg må komme med en klage nå! Kjenner jeg blir irritert. Jeg er 23 år, har utdannelse, hus, bil og en samboer med utdannelse. Vi er klare for barn og det er noe vi ønsker. Så hvorfor i h***** må voksne mennesker hele tiden føle rett til å kommentere at de synes man er alt for ung og at man burde gjøre så mye før man får barn? Kan det ikke få lov til å være indivuelt hva man vil? Det virker som at de som kommer med slike kommentarer har mye å angre på i sitt liv når det gjelder sine valg, men hvorfor må dem hakke ned på andres valg? Vi ønsker en familie å dele opplevelser og inntrykk med, se våre barn vokse og hvilke veier de tar i livet. Det er for oss spennende å kan ikke tenke meg noe annet. Jeg ønsker ikke fyll, ons, singellivet osv. Jeg ønsker meg en familie! Sånn, det var et lite klageinnlegg fra meg. Mulig der er hormonene, men jeg kjenner jeg har fått nok nå. At folk stikker nesa si oppi ting de ikke har noe med, kommer du aldri unna.... Folk har meninger om alt, og får seg til å rakke ned på andre sine valg, uansett hva de måtte være. Vet ikke om det er noen trøst, men vi får også kommentarer... Mannen er for gammel, det er for stor aldersforskjell, vi burde jo tatt hensyn til at han har barn fra før osv..... Hallo! Vi er lykkelige, det er riktig for oss, hva vet andre om våre valg og våre grunner for valg? Prøv å ikke bry deg, vær trygg på deres valg, kjedelig hvis andre sine meninger skal legge en demper på gleden dere har. Nyt tida, og la andre seile sin egen sjø:-) de er sikkert bare misunnelige;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. november 2012 #865 Del Skrevet 18. november 2012 Takk jenter! Godt å få litt støtte. Mannen er så langt borte og jobber lange dager så er ikke så mye å hente der. Nei jeg tror det er mye misunnelse ute å går blant nordmenn. Hvorfor kan man ikke godta andres lykke og valg? Neste som kommer med preik til meg skal nok få høre tilbake tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 18. november 2012 #866 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg som yngstemann her (tror jeg? blir 22 om et par uker) har faktisk bare fått positive kommentarer på å få barn imens jeg studerer! Men, ja, folk legger seg borti alt mulig rart. Får vel høre mer etter som det blir kjent for flere, tenker jeg. Vi skal annonsere det på FB nå etter ultralyd 26. november. Har jo sagt det til de fleste, men da blir det kjent for flere. Så hvem vet, kanskje jeg får høre mer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. november 2012 #867 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg som yngstemann her (tror jeg? blir 22 om et par uker) har faktisk bare fått positive kommentarer på å få barn imens jeg studerer! Men, ja, folk legger seg borti alt mulig rart. Får vel høre mer etter som det blir kjent for flere, tenker jeg. Vi skal annonsere det på FB nå etter ultralyd 26. november. Har jo sagt det til de fleste, men da blir det kjent for flere. Så hvem vet, kanskje jeg får høre mer da? Familie og venner har bare vært positive, men ikke arbeidsplassen og foreldre til noen av vennene mine. Og det er de som har de verste meningene og det er måten de skal fortelle det på som for meg til å koke. De finnes liksom ikke noe unntak. Det eneste i familien er foreldrene til mannen som jeg har skjønt synes det er litt for tidlig å bli kalt besteforeldre. De er snart 50 år begge to. Så jeg har sagt at de kan få gå for tante og onkel om de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 18. november 2012 #868 Del Skrevet 18. november 2012 Skjønner at det er tungt og irriterende at folk stikker nesa i andres anliggende, men sånn er det nå engang. Enten folk slenger med leppa i det virkelige liv eller på forum som kg. Er til tider kvalmt å høre/lese hva folk er i stand til å lire av seg. Selv har jeg vært veldig tilbakeholden med hvem jeg har fortalt ting til.. Så andres meninger har jeg liksom sluppet. Unntatt fra min bestemor som syntes dette var uhyrlig dårlig planlagt. Ellers i helga så jobber jeg.. Jobb, jobb, jobb. 7 dager i strekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 19. november 2012 #869 Del Skrevet 19. november 2012 Skjønner også at man blir irritert over at folk skal blande seg, men slik er vi laget.. Man må bare lære å overse slikt og ikke bry seg. Man vet selv hva som er best for seg og sin familie og det er jo alt som betyr noe. Akkurat som jeg aldri kunne tenkt meg barn før jeg nærmet meg 30 (selv om jeg hadde "alt" på plass). Vi er alle forskjellige. Jeg får høre hvor gærne vi er som skal ha to tette.. og mange som har meninger om det. Men vi må lukke ørene og bare jatte med Vært på UL i dag og ble satt to uker tilbake Men termin er fremdeles i april da. Fikk ikke se kjønn heller..Men fikk ny time om noen uker så da satser vi på at baby vil vise seg litt mer frem. Alt så bra ut og morkaka lå som jeg trodde foran.. Helgen har vært delig. Ikke tenkt på hus og få orden, men har slappet av hos mamma i stedet. Må til innimellom det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 19. november 2012 #870 Del Skrevet 19. november 2012 Har også vært på ul, og inni magen var det en svært så aktiv liten jente:) Tror det er like greit å venne seg til at alle andre skal ha en formening om ting når man skal få barn, virkelig prøve å ikke la seg irritere, men stole på de valgene man tar. For det blir mye meninger, spesielt når ungen først kommer ut:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 19. november 2012 #871 Del Skrevet 19. november 2012 gratulerer med jente, og en sjenert en satser på at h*n viser seg mer fram neste gang, smørblomst i morgen er det min tur på ul! Spent og litt nervøs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 19. november 2012 #872 Del Skrevet 19. november 2012 (endret) Gratulerer med en liten jente i magen, Citrus! Hordan er formen om dagen? Kjedelig med en sjenert baby da, Smørblomst, men du får vel vite kjønnet på neste ul da Hva ble ny termin? Her er det rolige dager for tiden, jeg er fortsatt sykemeldt i 3 uker til så nå driver jeg å leser til 2 eksamener jeg skal ha nå før jul. Skolen sendte ut en liste med eksamensstedene isted og jeg fikk vite at jeg må helt til et hotell i Sandvika for å få tatt den første eksamen min....! Utrolig irriterende, siden vi ikke har bil enda og eksamenen begynner kl 09.00, så vil det si at jeg må opp en gang like etter 06.00 for å få kommet meg ned til Jernbanetorget og deretter inn til Bærum i god tid før kl 09.00 på eksamensdagen. Jeg er overhodet ikke kjent i Sandvika, så jeg må legge inn en god del buffertid i reisetiden, siden jeg uten tvil kommer til å gå meg bort Såh, det var mitt i-landsproblem i dag Lite babynews for tiden, tiden går mest i å pønske ut hva vi trenger og dermed kan ønske oss til jul. Gleder meg til jeg skal hjem om en liten mnd slik at jeg kan bestille vognen! Fine vogna Noen andre som har mer spennende dager enn meg for tiden kanskje? Endret 19. november 2012 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. november 2012 #873 Del Skrevet 19. november 2012 Gratulerer med en liten jente i magen, Citrus! Hordan er formen om dagen? Kjedelig med en sjenert baby da, Smørblomst, men du får vel vite kjønnet på neste ul da Hva ble ny termin? Her er det rolige dager for tiden, jeg er fortsatt sykemeldt i 3 uker til så nå driver jeg å leser til 2 eksamener jeg skal ha nå før jul. Skolen sendte ut en liste med eksamensstedene isted og jeg fikk vite at jeg må helt til et hotell i Sandvika for å få tatt den første eksamen min....! Utrolig irriterende, siden vi ikke har bil enda og eksamenen begynner kl 09.00, så vil det si at jeg må opp en gang like etter 06.00 for å få kommet meg ned til Jernbanetorget og deretter inn til Bærum i god tid før kl 09.00 på eksamensdagen. Jeg er overhodet ikke kjent i Sandvika, så jeg må legge inn en god del buffertid i reisetiden, siden jeg uten tvil kommer til å gå meg bort Såh, det var mitt i-landsproblem i dag Lite babynews for tiden, tiden går mest i å pønske ut hva vi trenger og dermed kan ønske oss til jul. Gleder meg til jeg skal hjem om en liten mnd slik at jeg kan bestille vognen! Fine vogna Noen andre som har mer spennende dager enn meg for tiden kanskje? De er heldige de som får mulighet til ny ul når babyen viste seg å være litt sjenert på ul. Vi må nok vente til fødselen for å så hva lille er. Når det gjelder barnevognen så fikk jeg beskjed fra Bare Barn at Emmaljunga har 12 uker leveringstid?!? Så vi må å få bestilt neste uke sånn at man rekker å få den før den lille melder ankomst. Ellers er det lite spennende å komme med fra denne fronten værtfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #874 Del Skrevet 20. november 2012 Når det gjelder barnevognen så fikk jeg beskjed fra Bare Barn at Emmaljunga har 12 uker leveringstid?!? Så vi må å få bestilt neste uke sånn at man rekker å få den før den lille melder ankomst. What?? Trodde det var 8 uker! Da må jeg jo bestemme meg for farge snart da jo *stressa* ! Hvilken vogn har dere andre bestemt dere for forresten? Her blir det Emmaljunga City Cross, men er litt usikker på hvilket trekk jeg vil ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. november 2012 #875 Del Skrevet 20. november 2012 Ja vi er heldige at vi får ny UL, men det er jo i utgangspunktet til å gjøre undersøkelser som ikke er så lett å gjøre i uke 17. Så at vi kanskje får se kjønn er en bonus Men vi krysser fingrene. Ikke noe spennende som skjer her. Prøver å innrede huset og det er ikke lett. Aner ikke hvilke gardiner eller noen ting vi skal ha så er ikke hjemmekoselig nå.. men håper det kommer seg snart da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. november 2012 #876 Del Skrevet 20. november 2012 Hei dere! Rart spørsmål kanskje, men hva spiser dere normalt nå i løpet av en dag? Føler jeg enten spiser ingenting (oppkast og orker ikke) eller så fråtser jeg noe helt absurd. Merker at forholdet til mat og mengde har forandret seg etter alle disse månedene, og klarer nesten ikke tenke hva som er normalt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2012 #877 Del Skrevet 20. november 2012 For meg varierer det veldig hva jeg får i meg av mat. Skal jeg på jobb så spiser jeg en minibaguette før vi begynner med varepåfyllingen (bortsett fra at kiropraktoren nå har nedlagt forbud, yay) og en i pausen mellom påfylling og åpning. Så spiser jeg to til lunsj (bruker jo en halvtime på det ) og så en halv porsjon av det jeg normalt ville spist til middag. Kanskje litt frukt og kjeks utenom. Til meg å være så føles det som veldig lite, men jeg vet ikke? På dager hvor jeg ikke jobber spiser jeg betraktelig mindre, men jeg orker bare ikke, og så må jeg liksom ikke heller. Litt håpløst i grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 20. november 2012 #878 Del Skrevet 20. november 2012 Da venter jeg også en frisk liten jente alt så bra ut så nå er jeg kjempe lettet! *lykke* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. november 2012 #879 Del Skrevet 20. november 2012 Når det gjelder barnevognen så fikk jeg beskjed fra Bare Barn at Emmaljunga har 12 uker leveringstid?!? Så vi må å få bestilt neste uke sånn at man rekker å få den før den lille melder ankomst. Ellers er det lite spennende å komme med fra denne fronten værtfall. 12 uker?? Jeg trodde det var mellom 6-8 jeg Om vogna har en leveringstid på nesten 3 måneder så må jeg få mamma til å bestille vogn denne uka. Bra du sa ifra! What?? Trodde det var 8 uker! Da må jeg jo bestemme meg for farge snart da jo *stressa* ! Hvilken vogn har dere andre bestemt dere for forresten? Her blir det Emmaljunga City Cross, men er litt usikker på hvilket trekk jeg vil ha... Jeg hadde lyst på City cross selv, men jeg liker ikke hjulene på den vogna siden de ikke er luft i dem. Så da ender vi opp med en svart Mondial duo med classic chrome understell Hvis du vurderer de leatherette-vognene så bør du lese deg opp på erfaringer med de trekkene, jeg hører/leser at mange har litt problemer med den type trekk. Mamma driver med lobbyvirksomhet for Finn.no for tiden tror jeg, når det kommer til kjøp av vogn "det er jo mye bedre å kjøpe brukt da, du bruker bare bagen i noen få måneder og man finner mange fine på Finn som ser helt ubruk ut.." Hun brukte bare bag-delen på vogna i 2-3 måneder til lillebroren min, og er derfor overbevist om at jeg kommer til å bruke bagen like kort tid som henne. Kjenner jeg sliter med å komme med motargumenter, av den enkle grunn at dette er mitt FØRSTE barn! Jeg er ikke synsk så jeg vet ikke hvordan framtiden utarter seg, kjære mor. Hadde ikke mamma og pappa skulle betalt for vogna så hadde jeg bedt henne la meg finne ut av dette selv uten innspill fra hennes side.. Hun vil jo bare vel, men jeg liker ikke å bli fortalt hvordan jeg bør gjøre ting hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 20. november 2012 #880 Del Skrevet 20. november 2012 Hurra for alle som har vært på UL!! :strix: Jeg spiser egentlig ganske normalt, med blir litt fortere sulten igjen etter å ha spist. Spiser også mer etter å ha trent, da er jeg helt bunnløs.... Oi, 12 ukers leveringstid på Emmaljunga???? Må forte meg og bestemme meg da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå