Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Så flotte kjoler dere har funnet dere :) Jeg er ikke "kjoleperson", så er usikker på hva jeg skal ha på meg i jula. Vanligvis ender det med kjole likevel, jeg tør bare ikke kjøpe klær enda. Jeg er stor i utgangspunktet og har foreløpig bare gått opp rundt 1 kilo (jeg :spy: en del...), så har ikke typisk babymage og mine vanlige klær passer fortsatt. Mamma påstår at magen plutselig popper rundt sjette måned (altså rundt julaften...) om jeg er som henne, så er spent på om det stemmer.

Jippi for halvveis til alle som er der og meg selv :duskedame:

Jeg er også sykemeldt (2 uker fra i dag) pga oppkast, konstant forkjølelse siden august og en leder (ikke min sjef, men nærmeste leder i det daglige) som ikke synes det var spesielt morsomt at jeg først gikk hen og ble gravid, for så å si opp jobben til fordel for en annen så hun har derfor valgt meg til sin personlige hakkekylling...

Gleder meg til huset er ferdig oppusset så jeg kan begynne å handle babyting, innrede stue/kjøkken/gang/soverom/bad og pynte til jul i eget hus :nisse:

Ønsker dere alle en super helg når dere kommer så langt :)

Jeg synes det er mange som får mer babymage rundt 6 måneder, så det skal du ikke se bort ifra. Venter å på mer mage her, selv om at jeg gruer meg pga alle bøyeproblemer som kan komme. Sliter litt med det allerede, men misstenker at det er pga hvordan babyen og livmoren er plassert.

Det skal bli godt å bli ferdig med all oppussing. Har litt igjen her, men det er inne så da får jeg i det minste sett mannen når han er hjemme fra jobb.

Forresten, det er jo farsdag nå på søndag. Noen som skal kjøpe gave fra magen? :) Det tenker jeg å gjøre, så må vel komme meg ut snart å se etter noe. :)

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid utrolig deilig å bli ferdig med en sånn oppussings-/ombyggingsperiode. :) Jeg går inn i en sånn nå, men heldigvis skal vi ha folk til å gjøre en del, så da blir vi nok fort ferdig. Gleder meg masse til å innrede barnerom og pynte til jul. :rodmer:

Syns at du har en så slem leder, Hymy. Håper det bare preller av på deg. :Nikke: Grattis med halvveis, så stas! :)

God fredag og god helg til alle sammen

Ja, det føles fantastisk. For bare et par uker siden så det nesten ut som om jula måtte feires i oppussingskaos, så det er deilig å se at det nærmer seg slutten. Bodd i dette over 2 måneder nå. Men det blir så fiiint! :danse: Helt klart verdt det!! Lykke til med deres runde ombygging/oppussing My84!

Det preller for det meste av på meg så lenge det bare er meg det går utover. Når det går utover de andre ansatte/barna blir jeg både provosert og sint! Sikkert ikke helt sunt det heller... Takk :)

Jeg synes det er mange som får mer babymage rundt 6 måneder, så det skal du ikke se bort ifra. Venter å på mer mage her, selv om at jeg gruer meg pga alle bøyeproblemer som kan komme. Sliter litt med det allerede, men misstenker at det er pga hvordan babyen og livmoren er plassert.

Det skal bli godt å bli ferdig med all oppussing. Har litt igjen her, men det er inne så da får jeg i det minste sett mannen når han er hjemme fra jobb.

Forresten, det er jo farsdag nå på søndag. Noen som skal kjøpe gave fra magen? :) Det tenker jeg å gjøre, så må vel komme meg ut snart å se etter noe. :)

God helg alle sammen!

Ja, gruer meg også litt til det der med bøying etterhvert. Får en del stikk/strekk når jeg reiser meg brått (sikkert ligamentsmerter eller noe) og stivner litt i hofte/rumpe/lår når jeg har vært i ro en stund (sitte/ligge på sofaen) og da går jeg som ei 90 år gammel dame med avstivet hofte fram til det løsner igjen. :fnise: Gjør heldigvis ikke voldsomt vondt da. Samboeren min synes det er ganske morsomt og jeg har fått kallenavnet gamla... :glare:

Veldig greit med oppussing inne ja, greit å få sett mannen litt før man sovner om kvelden og han sier seg ferdig for dagen... Men for noen fantastiske mannfolk som gjør all denne jobben vi (jeg ihvertfall) ikke får være med på. Mye lakk, maling og slikt hos oss, så har streng beskjed om å ligge unna de verste gassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det føles fantastisk. For bare et par uker siden så det nesten ut som om jula måtte feires i oppussingskaos, så det er deilig å se at det nærmer seg slutten. Bodd i dette over 2 måneder nå. Men det blir så fiiint! :danse: Helt klart verdt det!! Lykke til med deres runde ombygging/oppussing My84!

Det preller for det meste av på meg så lenge det bare er meg det går utover. Når det går utover de andre ansatte/barna blir jeg både provosert og sint! Sikkert ikke helt sunt det heller... Takk :)

Ja, gruer meg også litt til det der med bøying etterhvert. Får en del stikk/strekk når jeg reiser meg brått (sikkert ligamentsmerter eller noe) og stivner litt i hofte/rumpe/lår når jeg har vært i ro en stund (sitte/ligge på sofaen) og da går jeg som ei 90 år gammel dame med avstivet hofte fram til det løsner igjen. :fnise: Gjør heldigvis ikke voldsomt vondt da. Samboeren min synes det er ganske morsomt og jeg har fått kallenavnet gamla... :glare:

Veldig greit med oppussing inne ja, greit å få sett mannen litt før man sovner om kvelden og han sier seg ferdig for dagen... Men for noen fantastiske mannfolk som gjør all denne jobben vi (jeg ihvertfall) ikke får være med på. Mye lakk, maling og slikt hos oss, så har streng beskjed om å ligge unna de verste gassene.

Det er sant. De er flinke de, og de finner sine former for redebygging. ;)

Den stikkinga kjenner jeg til. Veldig ubehagelig når det plutselig kommer, og jeg merker at når jeg skal inn og ut av bilen må jeg holde meg fast å ikke røyse meg for fort. Så er vel ikke rart at vi blir kalt gamla nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. De er flinke de, og de finner sine former for redebygging. ;)

Den stikkinga kjenner jeg til. Veldig ubehagelig når det plutselig kommer, og jeg merker at når jeg skal inn og ut av bilen må jeg holde meg fast å ikke røyse meg for fort. Så er vel ikke rart at vi blir kalt gamla nå? ;)

Nei, må innrømme at det er det eneste passende kallenavnet for tiden.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle sammen!

Jeg tenker å gi en liten oppmerksomhet til den vordende pappaen, men er litt usikker på hva det skal være.... Har ikke lyst til å kjøpe noe bare for å kjøpe noe, men har lyst til å gi en liten personlig oppmerksomhet av en eller annen sort.. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt boken "verdens beste pappa" og venter på at den skal komme i posten. Den kommer nok ikke frem i tide til søndag, men det er uansett en liten oppmerksomhet i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bestilt boken "verdens beste pappa" og venter på at den skal komme i posten. Den kommer nok ikke frem i tide til søndag, men det er uansett en liten oppmerksomhet i hverdagen.

Takk for godt tips! :jepp: Da blir det en tur innom bokhandleren på vei hjem fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka er fantastisk! Her ble den gitt i bursdagsgave og samboer klarer ikke å legge den fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke på sykehus hadde jeg endelig energi til å handle noe mammatøy, herlige, behagelige mammabukser! Endelig! Magen er godt stor nå, så det var så absolutt på tide. Synes de har mye fint på H&M jeg, av hverdagstøy.

Av julekjoler snuser jeg på:

http://mamalicious.no/mama-licious/dresses/LACY3/4SHORTJERSEYDRESS-CAMP/20000977,no_NO,pd.html?dwvar_20000977_colorPattern=20000977_BLACK&forceScope=

og

http://mamalicious.no/mama-licious/dresses/UNITYSSMIXEDDRESS/20000947,no_NO,pd.html?dwvar_20000947_colorPattern=20000947_BLACK_341598&forceScope=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke på sykehus hadde jeg endelig energi til å handle noe mammatøy, herlige, behagelige mammabukser! Endelig! Magen er godt stor nå, så det var så absolutt på tide. Synes de har mye fint på H&M jeg, av hverdagstøy.

Av julekjoler snuser jeg på:

http://mamalicious.no/mama-licious/dresses/LACY3/4SHORTJERSEYDRESS-CAMP/20000977,no_NO,pd.html?dwvar_20000977_colorPattern=20000977_BLACK&forceScope=

og

http://mamalicious.no/mama-licious/dresses/UNITYSSMIXEDDRESS/20000947,no_NO,pd.html?dwvar_20000947_colorPattern=20000947_BLACK_341598&forceScope=

Så det ble sykehusinnleggelse ja, godt å høre at du har det bedre nå! :) Kjempefine klær på H&M ja, elsker mammabuksene deres! :jepp: De kjolene var lekre begge to! Kjekt med to forskjellige julekjoler ja, hvis du ikke klarer å velge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine kjoler dere har kjøpt. Må kikke litt snart jeg også :)

Så bra at formen kommer seg litt Citrus :)

Farsdagen ble feiret med kaffe på senga og med gave fra lillegutt (en cd). Fikk ingen ting fra baby i magen. Det får bli til neste år.

Helgen har gått til flytting og vi er endelig i hus :) Men det gjennstår jo mye da for vi vet jo ikke hvor alt skal stå o.l. I tillegg har vi bestilt masse møbler og de kommer ikke før slutten av desember/januar!!! Så det er jo veldig skuffende. Heldigvis skal vi ikke feire jul hjemme i går så da klarer vi oss uten spisestue og slikt litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er bedre Citrus! Unner deg VIRKELIG at formen din holder seg på et levelig nivå fremover!

Så fine kjoler du har kjøpt! :jepp:

Gleder meg til jeg får kjolene mine! Da skal jeg pynte meg og ta med kjære på en bedre restaurant. :sminkedokke: Synes det har blitt litt vel mye sofa og kosebukser i det siste...

Ellers ble det feiret "prematur" farsdag her i går. Serverte kaffe på sengen, lagde kjæres favorittfrokost og lagde kake som han fikk servert etter frokost sammen med boka "Pappa for første gang". Fant ikke den boken dere anbefalte, men er veldig fornøyd med den boken jeg kjøpte. Kjære satt og humret og lo når han leste den, så det virker som den var en suksess :)

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med farsdagsfeiring. :jepp: Skulle gjerne gjort noe sånn for kjæresten min jeg også, men det ble nedprioritert oppi ryddekaoset her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den tredje store babytingen i hus, nemlig en bedside crib

Planen er at sengen skal være den store søvnredderen den første og mest intensive nattammingstiden :jepp:

Og så fikk jeg den brukt for 900 (nypris 1899,-) :nigo: Så nå har jeg spart så mye penger på å kjøpe dyre ting brukt at jeg kan handle med god samvittighet videre :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er at sengen skal være den store søvnredderen den første og mest intensive nattammingstiden :jepp:

Og så fikk jeg den brukt for 900 (nypris 1899,-) :nigo: Så nå har jeg spart så mye penger på å kjøpe dyre ting brukt at jeg kan handle med god samvittighet videre :lur:

Åh! Det er samme seng som vi skal ha! Vil å finne den på tilbud. Heldig du er. :)

Vi skal ha den for vi har ikke plass til noe annet mellom sengen og veggen. Så trur det blir et bra valg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ser smart ut da! Fester man den til sengen, og er det en fast høyde eller kan den reguleres ut i fra vår seng?

Jeg var så svak i armene etter forrige graviditet at jeg måtte uansett reise meg for å løfte barnet når han skulle spise, men det ser jo innmari praktisk ut. Kanskje mest praktisk om man klarer å amme liggende? Det fikk vi aldri til sist, men kanskje det går denne gangen. Hm... tenke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at den kan justeres i høyden på den så den kommer godt inntil sengen. Jeg har sett på flere modeller da. Men det er slik at den skal gjøre ammingen om natten lettere med at man kan ligge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Fin seng! Til en billig penge :nigo: Jeg har hatt veldig lyst på den sengen selv, men etter mamma erklærte at jeg skulle få "familievugga" så slo jeg det liksom fra meg. Men jeg må innrømme at den ser utrolig praktisk ut! Så jeg få tenker litt mer på det, for "alle" som har den sier at den redde nattesøvnen til mor og barn under spedbarnstiden. *fundere*

Jeg er for tiden sykemeldt faktisk, jeg var til legen sist fredag og han sykemelde meg i en måned siden jeg har så vondt i bekkenet. Og etter noen dager med hvile så har jeg blitt mye bedre, så det er tydelig at jobben ble for tung. Så med mindre sjefen klarer å finne en kontorjobb til meg så blir jeg sykemeldt resten av svangerskapet. Så jeg får se hva som skjer frammover :)

Nå driver jeg å leser til eksamen (ser Bridget Jones Diary) OG er syk.. Så jeg syntes fryktelig synd på meg selv :ler:

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...