Smørblomst82 Skrevet 28. august 2013 #3401 Del Skrevet 28. august 2013 Ja det går seg nok til her også. Grunnen til vi har ventet er fordi storebror styrer mye om natten og sovet stort sett hos oss. Men nå begynner det å bedre seg så da kan vi konsentrere oss om lillesøster og få ho til å sove i sengen sin uten vognbaggen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 29. august 2013 #3402 Del Skrevet 29. august 2013 Hvordan går det med dere i forhold til dagsoving? Her syns jeg at jeg bruker mye tid på å få vesla til å sove på dagen. Hun er mye trøtt, men sover bare en halvtime av gangen. Trilling i vogn fungerer heller ikke så godt for å få henne til å sove lenger, med mindre hun er helt stuptrøtt. Sånn som det er nå så sover hun ca 4 lurer på en halvtime hver, så ca 2 timer til sammen. Syns det høres lite ut jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 29. august 2013 #3403 Del Skrevet 29. august 2013 Vesla her sleit med soving på dagen, hun var stuptrøtt men klarte ikke sovne. Også startet vi med grøt på kvelden og nå er dagene mye bedre. Om det henger sammen vet jeg ikke helt. Men det er iallefall blitt bedre. Hun sover ikke så mye om dagene, veksler mellom 2timer fordelt utover dagen til 3-4timer. De sover ikke så mye lengre om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 29. august 2013 #3404 Del Skrevet 29. august 2013 Sliter litt med den her også. Før tok hun smokken veldig greit og da bare la jeg hun i vognbagen, ga henne smokken og kosen så sovnet hun. Men nå bare spytter hun den ut med en gang, så det er litt mer stress med å få hun til å sove. Også på natten kan hun sutre litt nå og jeg må gjerne gi hun smokken 20 ganger før hun tar den og sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 29. august 2013 #3405 Del Skrevet 29. august 2013 Her er det også korte lurer gjennom hele dagen. Det er dessverre ganske vanlig. Vi kan trille i to timer,mens hun likevel bare sover i 45 min. Sover tilgjengjeld godt om natten:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 30. august 2013 #3406 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Noen dager går dagsoving lett, andre dager ikke. Klarer ikke å få noen rutinen på dagsovingen heller.. Da er vi på plass i nytt hjem merker at vi har MYE bedre plass nå. Flyttet fra 50 m2 til 80 m2. Så nå gjenstår det å gå på oppdagelsesferd Endret 30. august 2013 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 30. august 2013 #3407 Del Skrevet 30. august 2013 Hun sover dupper på rundt 20 minutter rundt 3-5 ganger om dagen, noen ganger lengre og færre. Men jeg vet sånn ca. når jeg kan forvente at hun blir trøtt. Og så sover hun fra 19-19:30 til en eller annen gang mellom 06 og 09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 30. august 2013 #3408 Del Skrevet 30. august 2013 Gratulerer med nytt hjem, Myrvandrer! Skal tro man merker den plassendringen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 1. september 2013 #3409 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg tror jeg blir gal snart! Har en som plutselig ikke vil sove om natten mer. Våkner flere ganger innimellom mat, og sovner ikke igjen med mindre vi står opp og går med hun. Og når vi ligger hun ned så våkner hun igjen! Dette har skjedd flere netter nå. I går var jeg oppe 4 ganger på natten og jeg stod opp kl 06 med hun. Er jo helt ødelagt. Noen som har hatt det sånn en periode? Kan det være en fase? Vi har aldri vært vant til at hun sover mye. Men om hun sovnet kl 22, så stod vi gjerne ikke opp før i 9 tiden. Med 3-4 matinger i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 1. september 2013 #3410 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Jeg tror jeg blir gal snart! Har en som plutselig ikke vil sove om natten mer. Våkner flere ganger innimellom mat, og sovner ikke igjen med mindre vi står opp og går med hun. Og når vi ligger hun ned så våkner hun igjen! Dette har skjedd flere netter nå. I går var jeg oppe 4 ganger på natten og jeg stod opp kl 06 med hun. Er jo helt ødelagt. Noen som har hatt det sånn en periode? Kan det være en fase? Vi har aldri vært vant til at hun sover mye. Men om hun sovnet kl 22, så stod vi gjerne ikke opp før i 9 tiden. Med 3-4 matinger i mellom. Hvor gammel er hun nå? Kan det være tenner på gang, eller har hun feks. fått vaksine de siste dagene? Her har det vært en slitsom uke etter vaksine forrige uke. Særlig kveldene har vært slitsomme siden tassen har nektet å sove selv om han er kjempetrøtt, hvilket betyr at han har laget klagelyder kontinuerlig til mor og fars store fortvilelse. Jeg tuller ikke når jeg sier jeg har fått gnagesår i ørene Endret 1. september 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 1. september 2013 #3411 Del Skrevet 1. september 2013 Litt samme greia her, det toppet seg (håper jeg) for en uke siden, men det er fortsatt mange oppvåkninger. Jeg skylder på utviklingssprang, da er det i hvert fall håp om at det blir bedre snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 1. september 2013 #3412 Del Skrevet 1. september 2013 Jenta her har tilsvarende samme oppførsel. Hun har begynt å våkne opp midt på natten, og er våken i flere timer, pluss at morgenen starter kl 5-6... Her er det nok tenner. På dagtid sutrer hun mye og virker utilpass, gnager heftig på alt som kan gnages på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 1. september 2013 #3413 Del Skrevet 1. september 2013 Hvor gammel er hun nå? Kan det være tenner på gang, eller har hun feks. fått vaksine de siste dagene? Her har det vært en slitsom uke etter vaksine forrige uke. Særlig kveldene har vært slitsomme siden tassen har nektet å sove selv om han er kjempetrøtt, hvilket betyr at han har laget klagelyder kontinuerlig til mor og fars store fortvilelse. Jeg tuller ikke når jeg sier jeg har fått gnagesår i ørene Hun blir 4 mnd til uken! Lurer på tenner altså, for hun gnager på alt og slever masse. Virker generelt litt irritert syntes jeg. Håper det bare er en fase dette om nettene, for jeg blir helt utslitt av det. Men det går vell over Nå har hun ledd flere ganger og det er bare det vakreste :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 1. september 2013 #3414 Del Skrevet 1. september 2013 Håper det ordner seg raskt for alle små med søvnproblemer Trodde helt ærlig at jeg nå skulle være ferdig med å klage til nav, men nå må jeg visst minne dem på å betale ut foreldrepengene for august. Arg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 1. september 2013 #3415 Del Skrevet 1. september 2013 Nå er det -deptimerende nok- ikke så utrolig lenge til permisjonen min går ut. Den 6. november er den siste dagen med permisjon Så da skal mannen ta 50% i 24 uker og jeg skal jobbe litt når jeg føler for det og ellers være hjemme med vesla å kose meg. Hun begynner ikke i barnehage før neste høst, så vi får klippe og lime litt med jobb/hjemmetid for oss begge fram til da. Hvordan skal dere andre gjøre det etter permisjonslutt? Skal dere ta noe ulønnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 1. september 2013 #3416 Del Skrevet 1. september 2013 Huff, slitsomt med babyer som ikke vil sove! Her sover vesla ganske bra på natt nå, krysser fingrene for at det varer! Når det gjelder permisjon må vi også ta noe ulønnet for at det skal gå bra med barnehagestart i august. Egentlig skulle mannen ha pappaperm etter jul, og jeg ulønnet på sommeren, men kanskje det blir til at jeg tar ulønnet først og han papppaperm etterpå. Noen som vet om det er vanskelig å få utsatt papppaperm pga at man skal ha ulønnet permisjon først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 1. september 2013 #3417 Del Skrevet 1. september 2013 Her er det også store endringer i nattesøvnen.. Ho har alltid sovet hele natta,med unntak av noen netter hvor hun ønsker mat. Men nå er hun plutselig mye våken og sovner ikke så fort heller. Men jeg tror det er utviklingssprang. For de siste dagene har det skjedd så mye: MASSE babling for seg selv, til andre eller til et speil. Ho strekker seg etter ting med begge hender og er mer mobil. Så håper søvnen snart kommer seg igjen. Så nå er jeg trøtt.. også fordi bror og søster overlapper hverandre.. når den ene endelig sover så våkner den andre.. og slik holder vi på. og får jeg noe hjelp på natten?? eller sovet ut i helgen?.. NEI!!!!! Så her er det jeg som tar begge ungene på natten og stått opp kl 07 med begge hele helgen.. Litt irritert. Beklager syteninnlegg:) Angående permisjon: jeg har frem til februar ca og så tar mannen sise 12 uker. Har bhg.plass fra mai. Så vi tar ikke noe ulønnet og hun er 1 år når hun begynner. Storebror var noen mnd eldre, men det gikk veldig fint. Så satser på at hun også er klar og så har de jo hverandre der også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 2. september 2013 #3418 Del Skrevet 2. september 2013 Noen som vet om det er vanskelig å få utsatt papppaperm pga at man skal ha ulønnet permisjon først? Tror ikke man trenger begrunnelse for å utsette pappapermen, den er ganske fleksibel Pappen må bare huske å søke om permisjon før din lønnede permisjon går ut. Jeg skal ta litt ulønnet permisjon, så skal jeg ta ferie før pappaen går ut i permisjon i februar. Etter det er planen at begge jobber redusert før barnehagestart i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 2. september 2013 #3419 Del Skrevet 2. september 2013 . og får jeg noe hjelp på natten?? eller sovet ut i helgen?.. NEI!!!!! Så her er det jeg som tar begge ungene på natten og stått opp kl 07 med begge hele helgen.. Litt irritert. Beklager syteninnlegg:) Har hatt litt samme issue her i heimen også. Det endte med at jeg måtte fortelle med klare og tydelige ord at " I MORGEN SKAL JEG SOVE LENGE. DET BETYR AT DU SKAL STÅ OPP MED TASSEN NÅR HAN VÅKNER, OG IKKE LA HAN LIGGE I SENGEN VÅR OG KLÅ MEG I ØYET EN TIME FØR DU STÅR OPP MED HAN" Jeg har fått servert argumentet "jammen, du er jo våken uansett..." Og jeg bare: La oss bare si at jeg sov til kl 10 i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 2. september 2013 #3420 Del Skrevet 2. september 2013 Vi har ikke barnehageplass for august ´14 så jeg må ta ut ulønnetpermisjon, begynte å spare til det mens jeg var gravid. Planen har hele tiden vært at jeg skal tilbake til jobb i november og samboer er hjemme fra da til februar. Meeen som dere muligens husker så har jo jeg den mest idiotiske arbeidsplassen som finnes. Så jeg ønsker for alt jeg klarer å utsette jobbstart. Jeg har ikke rørt mine fem uker med ferie, er det mulighet for at jeg kan ta de ut før samboer starter sin permisjon? Jeg sliter med hypermobileledd, altså overbøy på alle ledd. Noe som ikke er i sjakk om dagen siden jeg er alene så mye med vesla og tiltider er hun vanskelig og bare vil bli holdt å gått rundt. Så det har slitt på ankler og kner. Da er ikke servitøryrke noe gunstig, værtfall ikke julebordsesongen som er da jeg kommer tilbake på jobb. Jeg har værtfall inngått en fin avtale med foreldrene mine om at jeg har barnevakt fra dem to ganger i uken så jeg får dratt og trent styrke på treningsstudio da det hjelper mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå