Smørblomst82 Skrevet 22. august 2013 #3381 Del Skrevet 22. august 2013 Men de siste to ukene har hun virket veldig utilpass, grått mye og vært urolig, ikke villet spise som hun vanligvis har gjort og vært generelt "rar". Så vi dro på sjekk på helsestasjonen i går og veide henne, og det viser seg at hun kun har gått opp 720gr på 1,5 mnd og dermed så fortsetter kurven hennes å gå ned. Så hun veier nå 6745 og er 64 cm lang, men hun burde vært ca 7400 eller mer. Huff jeg føler med deg. Ikke noe morro når vekta ikke går riktig vei. Gru-gleder meg til veiing selv til uka. Håper på litt mer vektoppgang nå. Når fødte du igjen? var det mars eller tidlig april? Lykke til hos legen og håper du får noen svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 22. august 2013 #3382 Del Skrevet 22. august 2013 Huff jeg føler med deg. Ikke noe morro når vekta ikke går riktig vei. Gru-gleder meg til veiing selv til uka. Håper på litt mer vektoppgang nå. Når fødte du igjen? var det mars eller tidlig april? Lykke til hos legen og håper du får noen svar Nei, ikke morro i det hele tatt. Værtfall når det begynte så bra, jeg hadde masse melk, hun spiste ofte og mye og la finfint på seg. Men så plutselig begynte det å gå nedover.. Syntes ikke noe om dette altså. Hun ble født 28. Mars så hun blir 5 mnd om ei lita uke Har ikke di lille heller lagt på seg nok? Takk! Jeg håper de kan fortelle oss noe i morgen, vesla hadde også noen røde flekker rundt munnen og under det ene øyet, så Hs antydet at det var noe atopisk over det. Jeg har eksem selv, så jeg ber til høyere makter om at hun ikke arver det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 22. august 2013 #3383 Del Skrevet 22. august 2013 (endret) Nei, ikke morro i det hele tatt. Værtfall når det begynte så bra, jeg hadde masse melk, hun spiste ofte og mye og la finfint på seg. Men så plutselig begynte det å gå nedover.. Syntes ikke noe om dette altså. Hun ble født 28. Mars så hun blir 5 mnd om ei lita uke Har ikke di lille heller lagt på seg nok? Takk! Jeg håper de kan fortelle oss noe i morgen, vesla hadde også noen røde flekker rundt munnen og under det ene øyet, så Hs antydet at det var noe atopisk over det. Jeg har eksem selv, så jeg ber til høyere makter om at hun ikke arver det. Er 1 mnd forskjell på våre da. Nei ho har lagt på seg under 100 gram på 3 uker. Så veier 6085 og er ca 64 lang. På 3. mnd kontrollen sa hs at hun ikke hadde lagt på seg så mye som hun burde, men at det gikk seg til. Veide etter to uker og hadde bare gått opp 60 gram. Veide på nytt etter 5-6 dager og var gått opp 10 gram. Så derfor må jeg gi litt flaske etter ammingen på kvelden og ettermiddag. Hadde også nok melk i starten og alt gikk bra... Dessverre er det slikt som kan skje og er litt sårt. Ja håper hun ikke har eksem da. Endret 22. august 2013 av Smørblomst82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 23. august 2013 #3384 Del Skrevet 23. august 2013 Ja, skjønner at det kan være slitsomt om dere blir kastet rundt til forskjellige helsesøstre, uten at noen av de blir ordentlig kjent med jenta di ja. Babyer vokser jo veldig forskjellig da, noen er større enn andre, noen er lengre enn andre, noen får tenner når de er 2 mnd gamle og andre når de er 10 mnd gamle. Så jeg forstår at du syntes det er slitsomt om det konstant blir påpekt at hun ligger litt over normalen ja. Her er det omvendt.. Hun legger ikke på seg nok.. Vi fikk beskjed på 3 mnd kontrollen at hun ikke fulgte sin egen kurve og at jeg burde begynne med grøt ikke lenge etterpå og at vi burde øke på med mer MMe. Så jeg begynte med grøt, gav mer MMe og ammet henne så ofte hun virket sulten. Men de siste to ukene har hun virket veldig utilpass, grått mye og vært urolig, ikke villet spise som hun vanligvis har gjort og vært generelt "rar". Så vi dro på sjekk på helsestasjonen i går og veide henne, og det viser seg at hun kun har gått opp 720gr på 1,5 mnd og dermed så fortsetter kurven hennes å gå ned. Så hun veier nå 6745 og er 64 cm lang, men hun burde vært ca 7400 eller mer. Så i morgen skal vi til legen med henne, helsesøster antydet at hun kunne ha en form for allergi/intoleranse og at det burde sjekkes opp fort. Grøten er dermed kuttet helt ut og det samme er sviskemosen hun pleide å spise etterpå, håper det hjelper. Så jeg har en litt vond følelse i magen nå Det er ikke størrelse helsesøstrene bekymrer seg for, men utviklingen. Siden de ikke kjenner henne vurderer de henne etter en mal så og si ala "Når de er 5mnd skal de klare sånn og slik, hvis ikke er det noe feil" Sammenliknet med å oppdage at vekten ikke øker tilfredstillende mye er dette bare en filleting. Kan skjønne at det er sårt, men dersom det er maten det står på kan det heldigvis ordnes med tillegg. Håper det ordner seg raskt for dere begge og at de små får opp vekten igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. august 2013 #3385 Del Skrevet 23. august 2013 Uff, håper det ordner seg med vekt for dere alle! Fikk plutselig et behov for å veie på mandag selv. Tror jeg bare skal gjør det. Det er fælt når de ender med å bare se en mal, og ikke faktisk kunne følge opp babyen for den hun er! Du har virkelig ikke hatt det enkelt, Myrvandrer. Det har vært så mye greier hele tiden! Håper det snart ordner seg for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 23. august 2013 #3386 Del Skrevet 23. august 2013 Det er ikke størrelse helsesøstrene bekymrer seg for, men utviklingen. Siden de ikke kjenner henne vurderer de henne etter en mal så og si ala "Når de er 5mnd skal de klare sånn og slik, hvis ikke er det noe feil" Sammenliknet med å oppdage at vekten ikke øker tilfredstillende mye er dette bare en filleting. Kan skjønne at det er sårt, men dersom det er maten det står på kan det heldigvis ordnes med tillegg. Håper det ordner seg raskt for dere begge og at de små får opp vekten igjen. Så kjedelig å være en slik kasteball! Det er jo viktig at HS får en sjangs til å bli kjent med dere før de kan uttale seg egentlig. Alle barn utvikler seg jo så forskjellig og ikke minst så er jo hva som er innenfor normalen veldig stor.. Eks det å gå er jo fra 9 mnd til 2 år liksom... Hva er det de mener hun henger etter med egentlig? Håper dere får noen svar og at alt ordner seg slik at du kan nyte tiden og ikke gå rundt å være bekymret. Noen ganger så blir man provosert av helsestasjonen fordi de alltid skal følge denne malen. Fører bare til at vi blir stressa og smånervøse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. august 2013 #3387 Del Skrevet 23. august 2013 Det er ikke størrelse helsesøstrene bekymrer seg for, men utviklingen. Siden de ikke kjenner henne vurderer de henne etter en mal så og si ala "Når de er 5mnd skal de klare sånn og slik, hvis ikke er det noe feil" Sammenliknet med å oppdage at vekten ikke øker tilfredstillende mye er dette bare en filleting. Kan skjønne at det er sårt, men dersom det er maten det står på kan det heldigvis ordnes med tillegg. Håper det ordner seg raskt for dere begge og at de små får opp vekten igjen. Ah, slik du mente ja, da misforsod jeg tidligere hva du skrev. Det kan virkelig ikke være noe kjekt å være en kasteball når hver Hs skal påpeke at hun henger litt bak uten at hun har blitt bedre kjent med henne nei. Håper dere får en god Hs i Kristiansund værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 23. august 2013 #3388 Del Skrevet 23. august 2013 Jeg tror vi er inne i en periode før et utviklingssprang nå, lillegutt har i hvert fall funnet ut at han ikke skal sove på natta. De siste to nettene har vært helt ekstreme, det er vanskelig å få ham til å sovne igjen etter mat og jeg våkner såpass til at jeg bruker litt tid på å sovne igjen, når han da kan finne på å våkne igjen etter 20 minutter søvn, med ny runde med byssing og styr, sier det seg selv at det ikke blir mye søvn. Heldigvis tok pappaen verste støyten i natt, men dette kan ikke pågå veldig lenge før vi blir utslitt begge to. Har lest at selve spranget skjer mellom 18-20 uker, han er 16 uker nå så det ser ikke akkurat lyst ut. Ironisk nok har søvn på dagtid bedret seg, men det er kanskje ikke så rart når han ikke sover på natta. Skulle gjerne gitt en flaske med MME på kvelden for å se om det hjelper, men jeg lever melkefritt for tiden for å utelukke melkeallergi. Ble litt syteinnlegg dette, men håper dere kan glede dere litt over "slik er det i hvert fall ikke hos oss":) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 23. august 2013 #3389 Del Skrevet 23. august 2013 Men de siste to ukene har hun virket veldig utilpass, grått mye og vært urolig, ikke villet spise som hun vanligvis har gjort og vært generelt "rar". Så vi dro på sjekk på helsestasjonen i går og veide henne, og det viser seg at hun kun har gått opp 720gr på 1,5 mnd og dermed så fortsetter kurven hennes å gå ned. Så hun veier nå 6745 og er 64 cm lang, men hun burde vært ca 7400 eller mer. Så i morgen skal vi til legen med henne, helsesøster antydet at hun kunne ha en form for allergi/intoleranse og at det burde sjekkes opp fort. Grøten er dermed kuttet helt ut og det samme er sviskemosen hun pleide å spise etterpå, håper det hjelper. Så jeg har en litt vond følelse i magen nå Jeg syns det er så rart at vekten på jenta di ble reagert så veldig på. Jenta vår er 6350 g og 62,5 cm lang, og jeg fikk beskjed om at det var helt fint. Selvom hun ikke har fulgt den kurven hun hadde i starten. Men når datteren din er så utilpass så må det selvfølgelig sjekkes opp, det er jo ikke bra! Håper ikke det er allergi eller noe sånt. Hvis det er noen trøst så kjenner jeg meg igjen i det der med at babyen plutselig spiser mindre. Særlig når vi er ute på farten, da har hun IKKE tid til sånne kjedelige ting som spising! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 23. august 2013 #3390 Del Skrevet 23. august 2013 Det er ikke størrelse helsesøstrene bekymrer seg for, men utviklingen. Siden de ikke kjenner henne vurderer de henne etter en mal så og si ala "Når de er 5mnd skal de klare sånn og slik, hvis ikke er det noe feil" Jeg trodde alle helsesøstre visste at babyer utvikler seg i forskjellig tempo! Og å henge seg opp i at hun ikke holder blikket lenge nok syns jeg er litt rart, det betyr jo ikke at hun ikke kan holde blikket hvis hun vil. Skjønner at det blir slitsomt med det maset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 24. august 2013 #3391 Del Skrevet 24. august 2013 Jeg syns det er så rart at vekten på jenta di ble reagert så veldig på. Jenta vår er 6350 g og 62,5 cm lang, og jeg fikk beskjed om at det var helt fint. Selvom hun ikke har fulgt den kurven hun hadde i starten. Men når datteren din er så utilpass så må det selvfølgelig sjekkes opp, det er jo ikke bra! Håper ikke det er allergi eller noe sånt. Hvis det er noen trøst så kjenner jeg meg igjen i det der med at babyen plutselig spiser mindre. Særlig når vi er ute på farten, da har hun IKKE tid til sånne kjedelige ting som spising! Ja, når jeg ser på henne så er hun ikke akkurat mager, så jeg skjønte ikke helt det stresset heller. Men hun gjorde meg litt bekymret når hun påpekte hundre gang at vekta ikke går opp som den burde osv. Men vi var til legen i går værtfall! Og hun syntes Hs bare laget storm i ett vannglass. Hun syntes det var dumt at hun stresset meg med vekta, for hun ligger innenfor normalen sa hun. Noe Hs ikke sa! Æsj. Og ang allergien sa legen at hun mest sannsynlig reagerte på grøten og siden jeg kuttet den ut på onsdag så ville hun ikke ta noen tester, men om det kom tilbake så skulle vi bli se det til en barnelege for utredning av mulige allergier. Så nå føler jeg egentlig at Hs stresset meg opp over ingenting. Men men. Bedre å være på den sikkre siden tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 24. august 2013 #3392 Del Skrevet 24. august 2013 Så bra du fikk god hjelp hos legen:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 24. august 2013 #3393 Del Skrevet 24. august 2013 Godt legen sa det ikke var noe å stresse med. Miih.. i dag rullet vesla for første gang fra rygg til mage, og hun har for alvor funnet ut at hun kan legge til konsonanter til vokalene så nå ropes det amamamammmmAAAH! Tenkte vi skal begynne med en liten innføring av smaksprøver fom i morgen. Noen som vil dele sine erfaringer med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 25. august 2013 #3394 Del Skrevet 25. august 2013 Godt legen sa det ikke var noe å stresse med. Miih.. i dag rullet vesla for første gang fra rygg til mage, og hun har for alvor funnet ut at hun kan legge til konsonanter til vokalene så nå ropes det amamamammmmAAAH! Tenkte vi skal begynne med en liten innføring av smaksprøver fom i morgen. Noen som vil dele sine erfaringer med dette? Smaksprøver er gøy! Jeg gir vesla søtpotet og gulrot som jeg har sammen med mme i en blender (Nutribullet om noen av dere kjenner igjen reklamen på tvshop ) og moser til purré. Og til dessert har jeg laget banan-, fersken- og pærepurré, kjempegøy Når hun får mat så sitter hun å virkelig nyter det og lager "mmmmhmmmhhm!" lyder så søt! Men A blir litt treig i magen så jeg har hatt litt malt i maten hennes, det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 25. august 2013 #3395 Del Skrevet 25. august 2013 Smaksprøver er gøy! Jeg gir vesla søtpotet og gulrot som jeg har sammen med mme i en blender (Nutribullet om noen av dere kjenner igjen reklamen på tvshop ) og moser til purré. Og til dessert har jeg laget banan-, fersken- og pærepurré, kjempegøy Når hun får mat så sitter hun å virkelig nyter det og lager "mmmmhmmmhhm!" lyder så søt! Men A blir litt treig i magen så jeg har hatt litt malt i maten hennes, det hjelper Den har jeg sett på tvshop ja! Er du fornøyd med den? Noen som har prøvd den dampkokeren som også er blender(mikser?)? Lurer på om det er Philips. Her har lille skatten ledd for første gang. Er med hun døgnet rundt og så ler hun første gang til pappaen når jeg var på butikken i 20 min!! Men fikk høre det to dager etterpå og det var de vakreste jeg har hørt gleder meg til hun ler hele tiden! Hun er så fornøyd om dagen og da blir alt bare veldig kjekt. Hadde en nydelig dag på landet i går i strålende sol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 26. august 2013 #3396 Del Skrevet 26. august 2013 Den har jeg sett på tvshop ja! Er du fornøyd med den? Noen som har prøvd den dampkokeren som også er blender(mikser?)? Lurer på om det er Philips. Her har lille skatten ledd for første gang. Er med hun døgnet rundt og så ler hun første gang til pappaen når jeg var på butikken i 20 min!! Men fikk høre det to dager etterpå og det var de vakreste jeg har hørt gleder meg til hun ler hele tiden! Hun er så fornøyd om dagen og da blir alt bare veldig kjekt. Hadde en nydelig dag på landet i går i strålende sol Jeg er kjempefornøyd! Den er kjempenkelt å bruke og barnematen jeg laget blir helt uten klumper Den er generelt ganske smidig å bruke Jeg kjøpte den på ellos.no etter å ha sett den tvshop reklamen 100 gang Vi har bare en foodprosessor og den syntes jeg ikke er like kjekk å bruke. Mannen lurte på om jeg hadde blitt hjernevasket Det er så herlig mer fornøyde babyer Min lille har gått tilbake til å være en solstråle hun også, og jeg smelter helt av henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. august 2013 #3397 Del Skrevet 28. august 2013 Hei hei Hvordan går det med dere? Her har snuppa vært syk i noen dager, men er heldigvis på bedringens vei. Hatt feber og skikkelig forkjølet. Har også gått kjempe bra opp i vekt den siste uka. Så må vel fortsette med en flaske i døgnet:) Hvordan går det soving hos dere? Snuppa her sover fremdeles på stua i vognbaggen og så bærer vi den opp når vi legger oss. Men nå er jeg litt redd for at hun begynner å bli veldig vant med byssingen i vogna. Så planen er å legge henne på soverommet vårt fra helgen av. Kjenner jeg gruer meg litt til å ha henne i 2.etg. uten at vi er der. Men det er mest fordi jeg sikkert på springe opp og ned hundre ganger med sutten o.l og unngå at de skal vekke hverandre hvis de våkner:) Hvordan sover/legges deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. august 2013 #3398 Del Skrevet 28. august 2013 Uff, så kjipt at hun er syk! Men så bra at vekta er på god vei oppover! Det er absolutt ikke noe nederlag å måtte gi litt tilskudd Vesla sover i vognbaggen på soveromsgulvet vårt. (Synes fortsatt sprinkelsenga er så stoooor, men jeg bør vel begynne å legge henne der snart). Legger henne mellom 19 og 19:30, etter en flaske på sengekanten. Noen ganger ligger hun og styrer litt, noen ganger sovner hun med en gang og noen ganger må vi inn alt fra en til ti ganger før hun sovner helt. Dytte i smokk, kanskje bysse litt, kanskje holde litt i hånden. Vi er virkelig velsignet med en utrolig enkel baby Kom på at vi vel bør begynne å tenke på å skaffe henne pass nå! Skal til Spania med foreldrene mine i oktober. Hvordan gjør man det med bilder i babypass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. august 2013 #3399 Del Skrevet 28. august 2013 Vesla her har sovet i sengen sin på vårt rom siden hun var noen uker, var bare helt i starten at vi først la henne der når vi la oss for natten. Har babycall med video så ser henne og kan avverge oppvåkning om hun mister sutten. Legger henne alt mellom 18-20, jeg ser ann etter antall flaske pr dag og når hun er trøtt og ikke overtrøtt. Sovner med en gang. Vi er begynt å tenke på å ta henne over på sitt eget rom for natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. august 2013 #3400 Del Skrevet 28. august 2013 Snuppa vår legges i egen seng på vårt rom i 7-8 tiden, og sovner som regel ganske fort, ihvertfall før kl 9. Vi pleier å være på rommet til hun har sovna, fordi hun ofte kaver og styrer endel, og mister smokken hundre ganger. Burde kanskje begynne å la henne sovne av seg selv, men jeg syns nesten det er mer behagelig å holde meg i nærheten til hun har sovna enn å løpe inn og ut. Idag har vi prøvd grøt for første gang! Det gikk fint, virket som at snuppa likte det! Selvom mesteparten kom ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå