Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Håper det blir bedre enn fprventet for deg, Myrvandrer! :klemmer:

Vi har tenkt til å innføre litt rutiner her nå, vesla nærmer seg tre måneder. Men litt usikker på hva de bør inneholde? Hun sovner etter kveldsflaske rundt ni/halv ti og sover i 10-12 timer.

Noen gode tips til steder som selger omslagsbodyer? Synes det er så vanskelig å finne, og siden hun har såpass stort hode så ender alle klesskift med vanlige i hyl og skrik :sukk:

Er visst ikke så mange som lager det fra 62 og oppover, men hadde vært greit mes noen til i 62 og noen i 68 ser jeg for meg.

Og så tror jeg vi må skaffe noen bodyforlengere. Hun er så lang og smal!

Mensen kom tilbake, fem/seks uker etter ammeslutt. Og mer plager enn før jeg ble gravid, deilig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kveldsrutine her er vaske og på med pysj samtidig som storebror kl 19.00 ca. Hun sovner mellom 21-22 for natten. Foreløpig så sovner hun i vogna i stua og så tar vi bare med baggen opp. Men skal snart begynne å legge henne oppe på rommet i den tiden hun pleier å sovna. Så da legger vi til nattasang på sengekanten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir bedre enn fprventet for deg, Myrvandrer! :klemmer:

Vi har tenkt til å innføre litt rutiner her nå, vesla nærmer seg tre måneder. Men litt usikker på hva de bør inneholde? Hun sovner etter kveldsflaske rundt ni/halv ti og sover i 10-12 timer.

Noen gode tips til steder som selger omslagsbodyer? Synes det er så vanskelig å finne, og siden hun har såpass stort hode så ender alle klesskift med vanlige i hyl og skrik :sukk:

Er visst ikke så mange som lager det fra 62 og oppover, men hadde vært greit mes noen til i 62 og noen i 68 ser jeg for meg.

Og så tror jeg vi må skaffe noen bodyforlengere. Hun er så lang og smal!

Mensen kom tilbake, fem/seks uker etter ammeslutt. Og mer plager enn før jeg ble gravid, deilig :fnise:

10-12 timer høres fantastisk ut!

Vi har mange omslagsbodyer fra både Cubus og h&m :) har hvertfall noen i 62, og tror de har større også. Kanskje ikke beste kvaliteten men de holder seg greit :)

Hvordan ser dagene deres ut? Altså står dere opp til samme tid, og sover de på dagen til samme tid ca hver dag? Her sover hun når hun vil på dagen, og om kvelden sovner hun aldri før 23 - 00. Er litt sutrete om dagene så lurer på om hun sover for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

10-12 timer høres fantastisk ut!

Vi har mange omslagsbodyer fra både Cubus og h&m :) har hvertfall noen i 62, og tror de har større også. Kanskje ikke beste kvaliteten men de holder seg greit :)

Hvordan ser dagene deres ut? Altså står dere opp til samme tid, og sover de på dagen til samme tid ca hver dag? Her sover hun når hun vil på dagen, og om kvelden sovner hun aldri før 23 - 00. Er litt sutrete om dagene så lurer på om hun sover for lite.

Ooog gjett hvem som våknet halv fire og var sulten? Hvorfor måtte jeg jinxe det? :ler:

Supert, takk for tips! Skal sjekke det ut :)

I sommer har vi hatt litt ulike dager, men det mønsteret jeg ser er følgende: Står opp og spiser mellom syv og ni, spiser så ca. hver tredje time, dupper gjerne en gang mellom 10 og 12 i alt fra et kvarter til halvannen time, og så ny dupp på ettermiddagen mellom 15 og 17 en gang, opp til to timer. Og så er hun trøtt og klar for å ta kvelden ca. klokken 21.

Både broren min og jeg ble badet hver kveld (og mamma var visst forut for sin tid da hun ikke brukte såpe i vannet, noe vi er glade for i dag :P ), men vi vasker bare med klut foreløpig. Tror man bare kan finne ut hva man trives best med selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog gjett hvem som våknet halv fire og var sulten? Hvorfor måtte jeg jinxe det? :ler:

Supert, takk for tips! Skal sjekke det ut :)

I sommer har vi hatt litt ulike dager, men det mønsteret jeg ser er følgende: Står opp og spiser mellom syv og ni, spiser så ca. hver tredje time, dupper gjerne en gang mellom 10 og 12 i alt fra et kvarter til halvannen time, og så ny dupp på ettermiddagen mellom 15 og 17 en gang, opp til to timer. Og så er hun trøtt og klar for å ta kvelden ca. klokken 21.

Både broren min og jeg ble badet hver kveld (og mamma var visst forut for sin tid da hun ikke brukte såpe i vannet, noe vi er glade for i dag :P ), men vi vasker bare med klut foreløpig. Tror man bare kan finne ut hva man trives best med selv :)

Du jinxet og jeg gjorde visst det motsatte :fnise: her våknet hun 5.30 og så ikke før 9 :)

Ja får bare prøve oss frem. Tenker hvertfall prøve å stå opp til samme tid hver dag og lage litt rutiner så kommer det nok etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere skriver vaske så pysj, mener dere at dere bader hver kveld?

Vi bader 2 ganger i uken. Vasker med klut før pysj :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Vi bader 2 ganger i uken. Vasker med klut før pysj :-)

Det er det vi også gjør. Helsesøster spurte om det sist for hun synes vesla var så fin i huden. Hun mente det var rett at vi ikke bader for ofte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi bader også 2 gang i uka, syntes det holder på den sarte huden babyer har.

Jeg ble litt bekymret når A passerte 3 mnd og vi ikke hadde ÉN eneste rutine inn, så etter litt Googling (hva skulle man gjort uten?!) fant jeg ut at rutinene får komme når A finner det for godt.

Så gikk det 2 uker og A tverrbestemte seg for å sovne kl 19, til min store forbauselse. Fra 2230-19 på 2 dager.

Så nå har hun spikret rutinene sine, natt kl 19-0730 med 3 måltid kl 23, 03 og 06. Og siden hun sover i 12 timer på natten så har hun kun 3 blunder på 40-60 minutter av gangen.

Så hun gikk fra å være fullstendig rutineløs til å kunne stille klokka etter på en uke omtrent :ler:

Vi har også begynt med grøt fast nå, ett måltid om dagen. Hun virkelig ELSKER Risgrøt meg mais og banan, det er så gøy å se henne spise! :fnise: Hun blir helt til å spise opp, gaper og mmm'er (og kjefter når jeg er for treig!) :rodmer:

Men jeg syntes nettene er litt tunge.. Før sov hun jo fra 23-06, og da sov jo jeg med henne. Men nå har jo hun langluren sin fra 19-23, så jeg sover ikke mye i slengen nå om dagen.

Håper det går seg til med litt lengre økter av gangen snart.

Men jeg må si det, småttisene våre er i en fantastisk alder nå! A er til å spise opp om dagen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke noe særlig med rutiner ennå, men det kommer seg vel etterhvert. Vesla er ofte litt vanskelig å legge på kvelden, selv om hun er trøtt så blir hun veldig urolig. Noen ganger gråter hun og må bysses, andre ganger ligger hun bare og spreller og tuller i senga i evigheter. Hvordan får dere nurkene deres til å sove? Her er det fortsatt mye spising på natta, men litt mindre på dagen. Hun har liksom ikke tid til å spise så mye på dagtid lenger. ;) Hun er mye trøtt på dagen også, og det varierer hvor lett det er å få henne til å sove. Ofte begynner hun å gni seg i øynene rett etter hun har våknet fra en lur, hehe. Ellers er jeg enig i at det er en fin tid, Little Princess. :) De store glisene og latteren er fantastisk! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Når det legges for natten er hun stortsett grei, er såpass trøtt og hennes egen seng er den eneste plassen hun sovner av seg selv alene om dagen. På dagen er det oftes byssing som må til og da må jeg nesten tvinge henne for å få henne til å skjønne at det går ann å legge hode ned for å slappe av. :ler: Hun er fæl til å bli overtrøtt og surkete på dagen når det nærmer seg en liten lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bader 1-2 ganger i uken ellers bare klut.

Ingen rutiner enda og stresser ikke med det. Sover korte lurer på dagen, men sover hele natta uten mat. Våkner i 05 tiden for mat og så sover hun videre til 8-9. Sover og spiser når hun vil.

Er utrolig snill og lett faktisk. Sovner av seg selv uten byssing, skriker nesten aldri og bare smiler og plundrer. Helt motsatt av storebror som sov lite på natta, men mye på dagen og bare måtte bysses:)

Mye som skjer i denne alderen og de blir bare søtere og søtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at rutinene plutselig kan komme :)

Syntes hun er litt urolig om dagene. Før kunne hun ligge lenge i fanget vårt og bare kose seg. Nå virker hun veldig utålmodig og ligger der i 5 min før hun vrir seg vekk. Også når hun ligger for seg selv så går hun opp i bro og begynner å sutre. Har dere hatt en sånn litt sutrete periode? Hun spiser veldig mye på hendene sine og slever. Elsker også å spise på fingrene våre så vet ikke om hun klør i munnen. Veldig slitsomt da vi må bære/gi oppmerksomhet HELE tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her starter dagen kl 7. Vesla tar seg så en liten 30 min dupp før 12, deretter en dupp i 14 tida og en rundt 17 for så å legge seg for kvelden kl 20. Utenom legging for kvelden har ikke jeg forsøkt å innføre noen bestemt rutine for dagsovingen.

Nå er leiligheten i Trondheim tømt og møblene er stuet sammen i den nye leiligheta. Midt oppi alt dette havarerte bilen min og ble fornuftignok sendt til skroting. Det har vært mye stress, men vesla har vært eksemplarisk! Nå har vi ferie på hytta og vesla nyter å ha oppmerksomhet fra bestefar, oldeforeldre ig gamleonkel. Hun har til og med vært med på fjelltur! :)

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skummet gjennom store deler av tråden frem til dere fødte, så nå føler jeg nesten at jeg kjenner dere litt ;) Dette ble ikke gjort på en dag, altså, hehe... Har termin omtrent på samme tid som dere neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skummet gjennom store deler av tråden frem til dere fødte, så nå føler jeg nesten at jeg kjenner dere litt ;) Dette ble ikke gjort på en dag, altså, hehe... Har termin omtrent på samme tid som dere neste år.

Kan tenke meg at den gjennomlesingen ikke var gjort i en håndvending ja :) Vil tro at innholdet i de fleste termingruppene er tilnærmet like og at diskusjonene og bekymringene opptrer ca. i samme trimester... eventuelt etter fødsel. Merkelig det der :jepp:

Lykke til videre i svangerskapet, det er en spennende tid!

Så spør jeg dere damer, her har vesla fått utslett under dobbelthaka. Tror det er varmeutslett. Vasker og tørker så ofte som mulig, men er ikke så lett når jenta har blitt suuuper kilen og vrir seg uten stans og hyler av latter når jeg forsøker å komme til under dobbelthaka. Har noen av deres små fått dette, og hvordan har dere løst det?

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Det er litt å lese på ja :fnise:

Gratulerer så mye!

De fleste terminklubber er nok rimelig like tenker jeg :P

Vesla har hatt antydning til det, men har klart å holde det i sjakk ved å holde det tørt (skifte smekke/body ofte). Men det kan jo veldig godt hende at det ikke er det samme.

Du kan vel evt. prøve med litt adermakrem? Er det ikke det som er vidundermiddelet mot alt av utslett? Høre med helsestasjonen først, kanskje? Vet ikke? Hoi, nå følte jeg meg hjelpsom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Kan tenke meg at den gjennomlesingen ikke var gjort i en håndvending ja :) Vil tro at innholdet i de fleste termingruppene er tilnærmet like og at diskusjonene og bekymringene opptrer ca. i samme trimester... eventuelt etter fødsel. Merkelig det der :jepp:

Lykke til videre i svangerskapet, det er en spennende tid!

Så spør jeg dere damer, her har vesla fått utslett under dobbelthaka. Tror det er varmeutslett. Vasker og tørker så ofte som mulig, men er ikke så lett når jenta har blitt suuuper kilen og vrir seg uten stans og hyler av latter når jeg forsøker å komme til under dobbelthaka. Har noen av deres små fått dette, og hvordan har dere løst det?

Har du prøvd med litt talkum? Jeg tror det vil fungere mot at det blir for klamt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Gratulere så masse! :) Spennende tid i møte og er perfekt tid å få barn på. Vår og sommer med baby er herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hva med talkum? Vi bruker talkum på mini, overalt egentlig :ler: Hun er nemlig veldig søt og valkete av seg, så talkum trengs. Da slipper vi unna sår og rødhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...