Gjest Tekola Skrevet 19. juni 2013 #3081 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) . Endret 4. juni 2016 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 19. juni 2013 #3082 Del Skrevet 19. juni 2013 Hvordan ser sommerplanene deres ut, jenter? Blir det mye farting land og strand rundt, eller blir det mest kos hjemme? . Vi dro til min hjemby i går og mannen blir en uke, mens jeg blir så lenge jeg orker. Jeg har ikke noen returbillett enda, mannen skal jobbe konstant uansett så jeg har ikke så lyst å tilbringe dagene så mye alene med A. Så da blir jeg bare igjen Ellers så er planen våre å dra til Sverige i midten av neste måned, og bli der i 10 dager. Møte svigers og resten av familien til mannen, det blir nok kos. Håper det går fint å fly dit, vi må bytte fly to gang så det syntes jeg er litt slitsomt. Meeen vi må vel bare Og ellers så skal vi vel tilbringe tid på hytta til mamma og pappa og bare slappe av. Også lurer vi på å ta en tur til syden på senhøsten/tidlig vinter. Da er det jo omtrent gratis å reise og det er ikke kvalmende varmt for en liten kropp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 19. juni 2013 #3083 Del Skrevet 19. juni 2013 Vi blir bare hjemme i sommer Har all familie i samme by, og vil ikke reise til varmere strøk når hun er så liten. Vi tenker å ta en tur i høst svigers har hus i spania så dit kan vi reise billig og det blir ikke så varmt gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. juni 2013 #3084 Del Skrevet 19. juni 2013 Vi blir hjemme. Har prosjekter ute på gang som skal gjøres ferdig og ferietur til jul. Men av en merkelig grunn frister campibgtur til Sverige veldig! Rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 20. juni 2013 #3085 Del Skrevet 20. juni 2013 Blir vel sittende i Trøndelag store deler av ferien tenker jeg. Var to uker hjemme hos mamma i mai, og så blir det en kort tur til mamma i juli for dåp. Ellers regner jeg med at jeg kommer til å "pendle" mellom hytta på Oppdal og Trondheim. Nå sitter jeg å føler at jeg har tidenes sløøøøøøøveste samboer. Har tatt en kort tur til svigers, jeg fikk ansvar for å pakke det vi skulle trenge i bagger (husket alt fra d-vit. dråpene til vesla til deodoranten hans). Hans ansvar var å pakke inn i bilen. Tror dere ikke han glemte stelleveska til vesla hvor alt av utsyr til henne var lagt. Veit det bare er å handle nytt, men er så irriterende når det i teorien ikke er nødvendig. Tydelig viktigere å ta med nettbrettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. juni 2013 #3086 Del Skrevet 20. juni 2013 Blir vel sittende i Trøndelag store deler av ferien tenker jeg. Var to uker hjemme hos mamma i mai, og så blir det en kort tur til mamma i juli for dåp. Ellers regner jeg med at jeg kommer til å "pendle" mellom hytta på Oppdal og Trondheim. Nå sitter jeg å føler at jeg har tidenes sløøøøøøøveste samboer. Har tatt en kort tur til svigers, jeg fikk ansvar for å pakke det vi skulle trenge i bagger (husket alt fra d-vit. dråpene til vesla til deodoranten hans). Hans ansvar var å pakke inn i bilen. Tror dere ikke han glemte stelleveska til vesla hvor alt av utsyr til henne var lagt. Veit det bare er å handle nytt, men er så irriterende når det i teorien ikke er nødvendig. Tydelig viktigere å ta med nettbrettet Du har ikke bare ett barn, du har to. Sånn er det her til tider. Jeg må påminne mannen om alt, tilome om han husker å pusse tenna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 20. juni 2013 #3087 Del Skrevet 20. juni 2013 Du har ikke bare ett barn, du har to. Sånn er det her til tider. Jeg må påminne mannen om alt, tilome om han husker å pusse tenna! Der traff du godt ! Det er vel følelsen jeg har sittet inne med siden vesla ble født. Misforstå meg rett, det er godt med avlastning på dagtid, men akkurat nå det er ikke noe jeg gleder meg mer til enn at ferien hans snart er over og han skal ut i jobb igjen. Blir godt å ha rolige dager uten en mann som konstant rekker tunge og sier "blædiblædiblædi" for å få jenta til å smile (kunne jo moderert seg litt liksom... i allefall når jeg er i samme rom for jeg holder på å bli sprø ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 20. juni 2013 #3088 Del Skrevet 20. juni 2013 (endret) Her har lillegutt på 10 uker blitt skikkelig stor. Han er nå bikket 7kg og er lang! Vi har brukt str 68 i klær et par uker allerede. Han får et måltid når jeg legger meg klokken 23 hver kveld, og sover fra ca 23:30 til 05:00, da får han mat og ny bleie, så sover vi fra ca 05:30 til 09:00. Om natten ammer jeg ham sittende, dette er mest effektivt, og han tømmer et bryst på under 10min. Klokken 09:00 ammer jeg ham i liggende, da sovner vi igjen begge to og sover gjerne til klokken er 10-11... Har hatt denne rutinen siden han var rundt 6 uker. I det siste har jeg merket at han mye trettere på kveldene, har prøvd å legge ham fra klokka 09..men da sover han over måltidet klokken 23 og jeg får ikke tømt brystene før jeg legger meg, og da våkner jeg av en vanvittig brystspreng i 2-tiden og ligger våken til han våkner... Vi skal ha barnedåp i helgen. Vi skal ha kaffien hos svigermor. Hun er litt sjalu på min mor fordi jeg er oftere på besøk hos min mor enn hos henne..(min mann er mye bortreist). Jeg tenkte derfor å høre om hun ville ha dåpskaffien hjemme hos seg i stedet for å spørre min mor, slik at hun skulle føle seg mer inkludert. Hun var overlykkelig for å bli spurt med det første, men i løpet av de siste dagene har hun trukket seg flere ganger fordi hun synes jeg ikke har hjulpet henne nok... Jeg orker ikke lange diskusjoner om hver duk, hvert servise , hver lysestake osv. Jeg tar det hun har og er fornøyd med det. Har spurt henne om hun ville ta seg av pyntingen og dekkingen eller om jeg skal gjøre det. Da svarte hun at hun la seg ihvertfall ikke borti dette når svigermoren hennes holdt dåp for hennes barn..Jeg har da tolket det som at hun ikke vil at jeg skal legge meg borti...Da tok jeg visst feil, og hun er nå svært fornærmet og utslitt fordi hun har måttet organisert pyntingen alene..Jeg vet ikke engang hvilke forberedelser hun har gjort..alt er kaos...All pynt (blomster, servietter, lys osv) og borddekking til kaffien er ikke påtenkt en gang...Noen som har noen gode pyntetips å komme med??? Og butikker jeg kan kjøpe inn slikt?? Heldigvis har vi ikke noen stor dåp, vi blir bare 16 stykker. Endret 20. juni 2013 av Nyx88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. juni 2013 #3089 Del Skrevet 20. juni 2013 Der traff du godt ! Det er vel følelsen jeg har sittet inne med siden vesla ble født. Misforstå meg rett, det er godt med avlastning på dagtid, men akkurat nå det er ikke noe jeg gleder meg mer til enn at ferien hans snart er over og han skal ut i jobb igjen. Blir godt å ha rolige dager uten en mann som konstant rekker tunge og sier "blædiblædiblædi" for å få jenta til å smile (kunne jo moderert seg litt liksom... i allefall når jeg er i samme rom for jeg holder på å bli sprø ) Kjenner meg igjen. Er ganske godt når samboer reiser på jobb igjen etter en uke hjemme. Siden jeg å er hjemme har vi ferie sammen her mnd. Det er litt kos å være bare oss to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. juni 2013 #3090 Del Skrevet 20. juni 2013 Her har lillegutt på 10 uker blitt skikkelig stor. Han er nå bikket 7kg og er lang! Vi har brukt str 68 i klær et par uker allerede. Han får et måltid når jeg legger meg klokken 23 hver kveld, og sover fra ca 23:30 til 05:00, da får han mat og ny bleie, så sover vi fra ca 05:30 til 09:00. Om natten ammer jeg ham sittende, dette er mest effektivt, og han tømmer et bryst på under 10min. Klokken 09:00 ammer jeg ham i liggende, da sovner vi igjen begge to og sover gjerne til klokken er 10-11... Har hatt denne rutinen siden han var rundt 6 uker. I det siste har jeg merket at han mye trettere på kveldene, har prøvd å legge ham fra klokka 09..men da sover han over måltidet klokken 23 og jeg får ikke tømt brystene før jeg legger meg, og da våkner jeg av en vanvittig brystspreng i 2-tiden og ligger våken til han våkner... Vi skal ha barnedåp i helgen. Vi skal ha kaffien hos svigermor. Hun er litt sjalu på min mor fordi jeg er oftere på besøk hos min mor enn hos henne..(min mann er mye bortreist). Jeg tenkte derfor å høre om hun ville ha dåpskaffien hjemme hos seg i stedet for å spørre min mor, slik at hun skulle føle seg mer inkludert. Hun var overlykkelig for å bli spurt med det første, men i løpet av de siste dagene har hun trukket seg flere ganger fordi hun synes jeg ikke har hjulpet henne nok... Jeg orker ikke lange diskusjoner om hver duk, hvert servise , hver lysestake osv. Jeg tar det hun har og er fornøyd med det. Har spurt henne om hun ville ta seg av pyntingen og dekkingen eller om jeg skal gjøre det. Da svarte hun at hun la seg ihvertfall ikke borti dette når svigermoren hennes holdt dåp for hennes barn..Jeg har da tolket det som at hun ikke vil at jeg skal legge meg borti...Da tok jeg visst feil, og hun er nå svært fornærmet og utslitt fordi hun har måttet organisert pyntingen alene..Jeg vet ikke engang hvilke forberedelser hun har gjort..alt er kaos...All pynt (blomster, servietter, lys osv) og borddekking til kaffien er ikke påtenkt en gang...Noen som har noen gode pyntetips å komme med??? Og butikker jeg kan kjøpe inn slikt?? Heldigvis har vi ikke noen stor dåp, vi blir bare 16 stykker. Jeg bestilte alt fra selskapsinvitasjoner.no trur jeg det het. Enkelt å greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. juni 2013 #3091 Del Skrevet 20. juni 2013 Blir vel sittende i Trøndelag store deler av ferien tenker jeg. Var to uker hjemme hos mamma i mai, og så blir det en kort tur til mamma i juli for dåp. Ellers regner jeg med at jeg kommer til å "pendle" mellom hytta på Oppdal og Trondheim. Hvor på Oppdal er det dere har hytte? (Behøver ikke forklare om du ikke vil altså ) Det er nemlig der vi har hytte også! Fineste Oppdal Håper å tilbringe litt tid der i sommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 20. juni 2013 #3092 Del Skrevet 20. juni 2013 Hvor på Oppdal er det dere har hytte? (Behøver ikke forklare om du ikke vil altså ) Det er nemlig der vi har hytte også! Fineste Oppdal Håper å tilbringe litt tid der i sommer.. Fantastisk sted ja! Har hytte i Storlidalen, ca en halvtimes kjøring vestover (?) fra Auna. Parallelldal til Gjevilvatne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 21. juni 2013 #3093 Del Skrevet 21. juni 2013 Vi blir nok mest hjemme i sommer, men kanskje det blir en hyttetur i Valdres. Deilig med sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. juni 2013 #3094 Del Skrevet 21. juni 2013 Her blir det også mye hjemme, og så blir det hyttetur i Valdres hvis været tillater det. I tillegg har jeg en drøm om en tur sydover i september/oktober når det ikke er så altfor varmt for små tasser der Men vi får se, kjære deler foreløpig nemlig ikke den drømmen.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. juni 2013 #3095 Del Skrevet 21. juni 2013 For oss blir det hjem til mine foreldre og svigers, en liten tur til gården i Mandal og sikkert Røros og Selbu i august. Og så blir det Spania med foreldrene mine i oktober! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 21. juni 2013 #3096 Del Skrevet 21. juni 2013 Her er alt bare bra og koser med masse sin to barnsmamma:) lillesøster er bare blid og fornøyd. Sover godt også og det er deilig. Sommeren blir feirer mest hjemme. Skal en uke til Sørlandet og en tur til Trondheim. Ellers bare småturer rundt. Kanskje en liten sydentur til høsten, men får se. Dåp er bestilt til august. Vi skal bare ha en uformell fest hjemme etter kirken. Grilling og småretter/eller lite koldtbord. Ingen langbord og masse styr. er mange unger så håper på fint vær så vi kan være ute! Gleder oss masse til det. Blir ca 16-20 stk tror jeg. Ellers så kan jeg ikke klage så mye. Føler med dere som har menn dere ikke er helt fornøyd med om dagen. Håper det ordner seg:) man må ikke glemme forholdet i spedbarnstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 21. juni 2013 #3097 Del Skrevet 21. juni 2013 Fantastisk sted ja! Har hytte i Storlidalen, ca en halvtimes kjøring vestover (?) fra Auna. Parallelldal til Gjevilvatne. Ah, borti der ja! Vi har hytte like før man kommer til Gjevilvannet, ca 5 min før man kommer til osen. Jeg vet ikke om det sier deg noe da ------------------ Jeg har offisielt fått mensen! Jævla kropp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. juni 2013 #3098 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har offisielt fått mensen! Jævla kropp... Ah, så kjipt! Håper min holder seg unna en god stund til.. Dessverre tror jeg ikke det er så lenge før den er tilbake, for diverse tegn på at kroppen begynner å komme tilbake rute har begynt å melde seg. Satser på at hormonspiral gjør susen' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. juni 2013 #3099 Del Skrevet 23. juni 2013 Da er vesla døpt Dagen var helt super! Hun har fått masse fine gaver, mye penger, hun var en fryd i kirka og mor har spist mye god mat og kaker ( ) og vi fikk sol og varmt vær! Fine dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 23. juni 2013 #3100 Del Skrevet 23. juni 2013 Da er vesla døpt Dagen var helt super! Hun har fått masse fine gaver, mye penger, hun var en fryd i kirka og mor har spist mye god mat og kaker ( ) og vi fikk sol og varmt vær! Fine dagen Til lykke med dåpsdagen! Høres ut som en helt perfekt dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå