Gjest Tekola Skrevet 7. juni 2013 #3021 Del Skrevet 7. juni 2013 Har ikke tenkt så mye over det, men i går så sov hun vel rundt syv timer totalt på natta, og så en tre-fire timer spredd utover på dagtid før vi la oss rundt elleve. I dag så sov hun syv timer i strekk på natten, et par timer på morgenen, fire timer på ettermiddagen og nå har hun sovnet igjen. Store variasjoner med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. juni 2013 #3022 Del Skrevet 7. juni 2013 Her er det også en del variasjon. Men stortsett så sover hun fra en plass mellom 20-22 til 7-9. Sover hun i strekk så står vi opp når hun våkner mellom 7-8 eller om hun spiser i 5-tiden så sover vi gjerne til i 8-9tiden. På dagen er det stortsett smådupper på en times tid med unntak av få ganger der de er noen timer lange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 7. juni 2013 #3023 Del Skrevet 7. juni 2013 Her er det også store variasjoner enda, våken et par turer på natta, og i det siste har det vært mye småsoving på dagen. Tilsammen blir det vel fort rundt 15t søvn i døgnet. Eneste som har vært stabilt er at han stort sett er våken rundt tre og fem på natta, ofte lys våken klokka fem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. juni 2013 #3024 Del Skrevet 7. juni 2013 Tre og fem er rimelig fast her også. Jeg begynner å skjønne han stand-up-komikeren som hadde en rant om "4 am", det er virkelig kjipt å måtte være våken da Men jeg må lære meg teknikker for å sovne raskere tror jeg. For jeg kan fort bruke en halvtime/time på å sovne, og det er litt i meste laget føler jeg. Sliter veldig med å sove på dagtid også. Pumpet meg i stad, 10 ml fra en pupp og 30 fra den andre. Og de andre på barselgruppa klaget på så mye melk at ungen nesten druknet. Men jeg midt oppi alt av sovetrøbbel og ammedrit så koser jeg meg som mamma. Det gjør jeg. Nå er hun jo en måned gammel også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. juni 2013 #3025 Del Skrevet 7. juni 2013 Tre og fem er rimelig fast her også. Jeg begynner å skjønne han stand-up-komikeren som hadde en rant om "4 am", det er virkelig kjipt å måtte være våken da Men jeg må lære meg teknikker for å sovne raskere tror jeg. For jeg kan fort bruke en halvtime/time på å sovne, og det er litt i meste laget føler jeg. Sliter veldig med å sove på dagtid også. Pumpet meg i stad, 10 ml fra en pupp og 30 fra den andre. Og de andre på barselgruppa klaget på så mye melk at ungen nesten druknet. Men jeg midt oppi alt av sovetrøbbel og ammedrit så koser jeg meg som mamma. Det gjør jeg. Nå er hun jo en måned gammel også! Hadde ikke noe mer melk jeg heller. Det er virkelig kjedelig å høre om de som har så mye melk også klarer man ikke få ut et måltid en gang. Fordelen her med å gi mme er at jeg gir henne dagsdosen i løpet av dagen å da sover hun hele natten å spiser en gang mellom 5-8. Så gode netter her i huset, virkelig en uthvilt mamma og baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 7. juni 2013 #3026 Del Skrevet 7. juni 2013 Merker at hun sover mye tyngre og lengre på mme ja, det er litt deilig, må innrømme det Jeg tar forresten imot gode tips og triks du har med tanke på mme med takk! Eller sider med tips! Jeg klarer liksom ikke å se at jeg kommer til å klare å fullamme henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. juni 2013 #3027 Del Skrevet 7. juni 2013 Merker at hun sover mye tyngre og lengre på mme ja, det er litt deilig, må innrømme det Jeg tar forresten imot gode tips og triks du har med tanke på mme med takk! Eller sider med tips! Jeg klarer liksom ikke å se at jeg kommer til å klare å fullamme henne... Jeg hadde tenkt å forsette med delamming. Men melken hos meg ble borte med en gang så det ble fort bare mme på vesla. Men det går veldig fint, ikke noe mageproblemer annet enn det frejkasputen lager. Det er veldig lite info å få om flaskebruk og mme, noe som er veldig dumt. For må man bruke det så må man. Har vel nevnt det sånn smått før, men kan ta det pånytt. Rutinene mine er å vaske flaskene, sterilisere dem og fylle på riktig mengde kokt vann på flaskene å ha dette klart i kjøleskapet. Så er det bare å varme og ha i pulver. Skal vi ut så koker jeg vann, har på flasken, blander i pulver og har aluminiumsfolie rundt. Da er flasken rett temperatur etter tre timer til neste mating. Eller så har jeg med flasker med vann og pulver, evt ferdigblandet. Spørs hvor jeg skal å hvilken muligheter det er der. Alt går overraskende bra og vi har en veldig lett hverdag med gode rutiner som gjør alle fornøyde og mette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #3028 Del Skrevet 8. juni 2013 Knall, takk! Hvilke flasker bruker du? Og hvor mange har du? Tenkte jeg skulle bestille meg litt flaskeutstyr i løpet av uka. Termometer og sånn "porsjonsboks", så det blir lettere å ha med pulver ut. Tror også at det blir en sånn flaskevarmer som kan brukes både i bil og innendørs. Spesielt siden det blir litt bil-, båt- og hyttetur på oss i sommer, da ser jeg for meg at det kan være praktisk. Fikk pumpet ut totalt 120 ml av to fulle pupper etter seks timers soving (jeg vet at jeg burde ha på vekkerklokka på natten og stå opp og pumpe, jeg bare får meg ikke til å gjøre det når jeg fort bruker en halvtime/time på å sovne igjen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2013 #3029 Del Skrevet 8. juni 2013 Knall, takk! Hvilke flasker bruker du? Og hvor mange har du? Tenkte jeg skulle bestille meg litt flaskeutstyr i løpet av uka. Termometer og sånn "porsjonsboks", så det blir lettere å ha med pulver ut. Tror også at det blir en sånn flaskevarmer som kan brukes både i bil og innendørs. Spesielt siden det blir litt bil-, båt- og hyttetur på oss i sommer, da ser jeg for meg at det kan være praktisk. Fikk pumpet ut totalt 120 ml av to fulle pupper etter seks timers soving (jeg vet at jeg burde ha på vekkerklokka på natten og stå opp og pumpe, jeg bare får meg ikke til å gjøre det når jeg fort bruker en halvtime/time på å sovne igjen). Jeg bruker Avent sin Natural feeding-flaske og har 6 stykker. Men trenger nok noen fler om vi drar på turer tenker jeg. Og takk for tips om flaskevarmer til å kunne bruke når man skal på tur. Det har jeg ikke tenkt på! Har jo nok trumf-poeng til å kjøpe den på flust.no. Jeg lå på like mye, eller lite, etter å ha sovet. Og det var det meste jeg fikk ut i løpet av en dag. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #3030 Del Skrevet 8. juni 2013 Har lett litt rundt nå, og merker at jeg er litt usikker på flaskevarmer allikevel. Virker som om det hovedsakelig er for mm og ferdigblandet mme, ikke typen man må blande selv. Men samtidig er det jo ferdigblandet vi sannsynligvis kommer til å bruke på tur, da. Hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #3031 Del Skrevet 8. juni 2013 Kanskje denne kan funke? Er jo for bilturer med Hipp på kartong vi tenker å bruke flaskevarmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2013 #3032 Del Skrevet 8. juni 2013 Ferdigblandet kan man gi ved romtemperatur. Den må ikke varmes før du gir. Så du kan jo feks koke vann til 100gr, blande i pulver og ha aluminiumsfolie rundt så er den klar til neste mating etter 3 timer, også gi ferdigblandet ved neste mating om dere enda er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2013 #3033 Del Skrevet 8. juni 2013 Kanskje denne kan funke? Er jo for bilturer med Hipp på kartong vi tenker å bruke flaskevarmer? Den så jo kjempesmart ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 8. juni 2013 #3034 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg hadde tenkt å forsette med delamming. Men melken hos meg ble borte med en gang så det ble fort bare mme på vesla. Men det går veldig fint, ikke noe mageproblemer annet enn det frejkasputen lager. Det er veldig lite info å få om flaskebruk og mme, noe som er veldig dumt. For må man bruke det så må man. Har vel nevnt det sånn smått før, men kan ta det pånytt. Rutinene mine er å vaske flaskene, sterilisere dem og fylle på riktig mengde kokt vann på flaskene å ha dette klart i kjøleskapet. Så er det bare å varme og ha i pulver. Skal vi ut så koker jeg vann, har på flasken, blander i pulver og har aluminiumsfolie rundt. Da er flasken rett temperatur etter tre timer til neste mating. Eller så har jeg med flasker med vann og pulver, evt ferdigblandet. Spørs hvor jeg skal å hvilken muligheter det er der. Alt går overraskende bra og vi har en veldig lett hverdag med gode rutiner som gjør alle fornøyde og mette. Man bør vel egentlig ikke blande ut mme på forhånd og ikke i så varmt vann? Da er vel alt av næringa borte trodde jeg? Når vi gikk over til mme på storebror hadde jeg pulver på slik avent dispenser, kaldt vann på flaska og varmt vann på mini termos med når vi var ute. Gikk raskt og enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #3035 Del Skrevet 8. juni 2013 Tror det blir den flaskevarmeren og så en pulverdispenser i tillegg, så får jeg bare bli flink til å dra med meg termos. Kanskje et flasketermometer også? Det er litt mindre styr med amming, er ikke tvil om det. Men når jeg ikke pumper ut et halvt måltid en gang så hjelper ikke det så veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2013 #3036 Del Skrevet 8. juni 2013 Man bør vel egentlig ikke blande ut mme på forhånd og ikke i så varmt vann? Da er vel alt av næringa borte trodde jeg? Når vi gikk over til mme på storebror hadde jeg pulver på slik avent dispenser, kaldt vann på flaska og varmt vann på mini termos med når vi var ute. Gikk raskt og enkelt. Nja, vet jeg har lest noe om at man ikke skal blande pulver i varmt vann. Men så og si alt som står på nett om mme som ikke er erfaring fra personer som faktisk bruker produkte er jo nesten svada. Man skal for guds skyld ikke bruke noe annet enn morsmelk. Veldig irriterende når man faktisk ikke har nok melk selv. :/ Så når jeg har forhørt meg rundt hos venner og familie som bruker og har brukt mme så er det en grei måte å gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #3037 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg er så frustrert på WHOs regler sånn sett. Ja, selvfølgelig er det aller best for barnet å få mm. Men når man ikke har nok melk har man faktisk ikke så mye valg, og da hadde det vært fint med litt ordentlig informasjon. Det står så mye forskjellig rundt om på nettet at jeg holder på å bli gal! Hvis bekjente av deg har gjort det sånn og det har fungert, og man ikke gjør det hver eneste gang så burde det jo være greit? Blander du ut i ca. 40 eller 70 grader, forresten? Og bruker du avents natural-flasker eller de andre? Ser de har disse på tilbud på Lekmer, vi har hittil brukt natural-flaskene. Lurer på hvor stor forskjellen er på tutene? Eller kan tutene kanskje byttes om på? Moren min har kjøpt stellebord nå, nypris 4000 ( ), solgt brukt til 650! Og så kan det visst brukes som kommode senere. Men toppen er helt flat, så jeg tror jeg skal skaffe en stellematte med "kanter" uansett. Spesielt siden hun legger seg på siden selv. Jeg tør ikke risikere at hun knekker flere koder plutselig på flat overflate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2013 #3038 Del Skrevet 8. juni 2013 Jeg er så frustrert på WHOs regler sånn sett. Ja, selvfølgelig er det aller best for barnet å få mm. Men når man ikke har nok melk har man faktisk ikke så mye valg, og da hadde det vært fint med litt ordentlig informasjon. Det står så mye forskjellig rundt om på nettet at jeg holder på å bli gal! Hvis bekjente av deg har gjort det sånn og det har fungert, og man ikke gjør det hver eneste gang så burde det jo være greit? Blander du ut i ca. 40 eller 70 grader, forresten? Og bruker du avents natural-flasker eller de andre? Ser de har disse på tilbud på Lekmer, vi har hittil brukt natural-flaskene. Lurer på hvor stor forskjellen er på tutene? Eller kan tutene kanskje byttes om på? Moren min har kjøpt stellebord nå, nypris 4000 ( ), solgt brukt til 650! Og så kan det visst brukes som kommode senere. Men toppen er helt flat, så jeg tror jeg skal skaffe en stellematte med "kanter" uansett. Spesielt siden hun legger seg på siden selv. Jeg tør ikke risikere at hun knekker flere koder plutselig på flat overflate Ja, de aller aller fleste vil jo velge amming for man vet jo at det er det beste. Men når det ikke går så burde man få godt informasjon på hvordan man best mulig får mating og hverdagen til med mme. Og når de jeg kjenner som har gjort det slik og det har fungert så regner jeg sterkt med at jeg også kan gjøre det. Man merker nok fort på magen til babyen om det ikke går. Det som er dumt med Avent sin natural-serie er at de bare passer med hverandre. Og den siste brystpumpen som ikke er natural. Men jeg merker at snuppa tar bedre tak på de enn de gamle og hun får ikke luft eller for mye melk om gangen. Så jeg er veldig fornøyd med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. juni 2013 #3039 Del Skrevet 8. juni 2013 Takk! Da får jeg ta meg en handlerunde og jakte på natural-flasker, trives så godt med dem at jeg ikke gidder å prøve noe annet. Har en baby som gråter rimelig lite, så jeg trenger ikke å få henne til å gråte mer ved at hun evt. svelger mer luft eller sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. juni 2013 #3040 Del Skrevet 8. juni 2013 Hehe. Nei det er ikke noe vits å lage seg problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå