Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Set fungerer slik her også. Spiser ofte fra kl 18-19 og har sin våkenperiode fra da og fram til ca 22-23. Da kan hun sove fram til kl 5-6 ( noen ganger våkner hun mellom 3-4 for mat, men ikke så ofte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er med i en ja. Synes det er kjempe trivelig, men har nå klart å bli en del av det fryktede barnevognmafian da. Uansett er det godt for min mentale helse å møte andre som også har fri på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med i barselgruppe. Signerer Myrvandrer; det er definitivt sunt for min mentale helse å ha samtaler med noen som kan svare med annet enn "ba ba ba" på dagtid :fnise:

Synes også det er befriende å kunne snakke om fødsel, bæsjebleier, hvordan prioriteringer har endret seg osv. Jeg tror også venninnene mine synes det er allright at jeg har noen andre å prate med bæsjebleier om :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Har fått invitasjon, men har ennå ikke vært med. Har rett og slett ikke så mye tid. Leverer storebror seint i bhg.og henter tidlig. Tiden i mellom går til lillesøster og gjøre ting i huset eller treffe venner. Alle mine venner har barn og noen får nr.2 i løpet av kort tid. Så føler ikke jeg har tid til barselklubb for vil heller prioritere venninner:)

Men med nr.1 var jeg kjempe aktiv og traff baraelklubben ofte. Var utrolig koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke truffet barselgruppen min ennå, vi skal ikke møtes før litt ut i juni. Jeg har flere venninner som er hjemme i permisjon nå så den barselgruppa er ikke så viktig for meg. Men ja, det er helt klart viktig å ha andre enn babyen å snakke med på dagtid, så det ikke rabler helt for en. ;)

Snuppa har sovet 7 timer i natt, og var 8 timer uten mat!! Hun våknet en gang rundt halv tre, men jeg var litt i ørska og ga henne smokken et par ganger og da sov hun videre. Fikk jo helt sjokk når hun endelig våkna igjen kl halv 7! Og nå har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ga henne smokken halv 3 når det sikkert egentlig var pupp hun ville ha...:( Men hadde hun vært kjempesulten hadde hun vel våknet igjen håper jeg....

Vi prøvde flaske for moro skyld her om dagen, sånn i tilfelle vi skal ha barnevakt en gang litt senere på sommeren. Og hun suttet en stund på flasken, men så ble hun utålmodig og begynte å sutre. Og det så ikke ut som hun hadde fått i seg noe som helst av melka i flaska. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tassen vår har også begynt å sove lengre strekker nå, det er bare at det frøste strekket er fra han legger seg i 8-9 tiden, og da blir det ikke mer enn 3-4 sammenhengende timer med søvn på meg selv om han sover 5-6 timer sammenhengende.

My: hvilken flaske bruker du? Vi bruker den lille fra Avent som vi fikk med i en av babyboksene, og tassen tok den med en gang. Eller kanskje dere bare trenger å øve litt?

Jeg har forresten satt ny rekord i dag: pumpet ut 200 ml fra ett bryst :hakeslepp: Det er kanskje ikke så rart tassen legger på seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jenta sovet godt store deler av natten siden hun ble født, stort sett bare en oppvåkning i 3-5 tida for litt mat. De siste dagene har hun vært noe mer urolig om natten, og "våknet" (vrir seg og sparker, tydelig at hun ikke sover tungt) ca. hver tredje time.

Jeg fikk høre den første latteren i går :rodmer: Måtte jobbe hardt for de korte hikstene, men det var tydelig at hun syntes det var morsomt.

Selv er jeg langt nede for tiden. Mannen har nettopp fått seg jobb i en annen by, hvilket innebærer at vi er nødt til å flytte fra Tr.heim i løpet av sommeren. Denne byen er enda lenger unna begges familie og jeg har overhodet ikke noe nettverk der. Kjenner jeg gruer meg masse med tanke på den resterende permisjonstiden. Jeg er kanskje i overkant negativ til denne flyttingen, men jeg har virkelig ingenting annet enn mannen å forholde meg til på dette nye stedet.

Det er forferdelig å si det, men dette og en stadig dårligere kommunikasjonen mellom han og meg har ført til at jeg nå har begynt å revurdere hele forholdet... :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jenta sovet godt store deler av natten siden hun ble født, stort sett bare en oppvåkning i 3-5 tida for litt mat. De siste dagene har hun vært noe mer urolig om natten, og "våknet" (vrir seg og sparker, tydelig at hun ikke sover tungt) ca. hver tredje time.

Jeg fikk høre den første latteren i går :rodmer: Måtte jobbe hardt for de korte hikstene, men det var tydelig at hun syntes det var morsomt.

Selv er jeg langt nede for tiden. Mannen har nettopp fått seg jobb i en annen by, hvilket innebærer at vi er nødt til å flytte fra Tr.heim i løpet av sommeren. Denne byen er enda lenger unna begges familie og jeg har overhodet ikke noe nettverk der. Kjenner jeg gruer meg masse med tanke på den resterende permisjonstiden. Jeg er kanskje i overkant negativ til denne flyttingen, men jeg har virkelig ingenting annet enn mannen å forholde meg til på dette nye stedet.

Det er forferdelig å si det, men dette og en stadig dårligere kommunikasjonen mellom han og meg har ført til at jeg nå har begynt å revurdere hele forholdet... :sad:

Off, dette hørtes ikke lett ut. Så kjipt at du har det sånn, spesielt nå! Bare husk at det er ekstrem overgang nå i starten.. Kanskje i alle fall greit å vente til ting roer seg litt med å ta store avgjørelser (som å revurdere forholdet..?)? Men det å flytte er jo også en stor avgjørelse, må dere flytte - må han ta jobben? Vet han at du synes det er så vanskelig? Håper dere finner ut av det. Er tøft nok overgang å bli foreldre, spesielt om man ikke er sterke som foreldre sammen. Godt du har den fine lille latteren som kan dra deg litt ut av det tunge i alle fall - her har vesla også småfnist litt noen ganger - det er supersjarmerende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøvde flaske for moro skyld her om dagen, sånn i tilfelle vi skal ha barnevakt en gang litt senere på sommeren. Og hun suttet en stund på flasken, men så ble hun utålmodig og begynte å sutre. Og det så ikke ut som hun hadde fått i seg noe som helst av melka i flaska. Noen tips?

Vi gir også vesla flaske av og til med morsmelk slik at jeg har mulighet til noen friperioder. Svigermor har allerede kunnet passe pga dette, og det er herlig:) Vesla (var det samme med eldstemann) tar disse MAM flaskene (et de heter...? Har de på alle butikker), men ingen Avent produkter (ikke flaske/smokk). Eldstemann måtte vi også legge på siden på ammepute (i "ammestilling", ikke på rygg), da gikk det uproblematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Traff barselgruppa mi i dag, tror det kan bli hyggelig! Vi er åtte stykker, tre på samme alder som bor i samme studentby og har fått første barn og resten var noen år eldre, noen med barn to eller tre. Virket som en trivelig gjeng, skal treffe dem igjen på helsestasjonen neste fredag og så er vi på egenhånd etter det. Skal bli spennende!

Uff, stakkar! :klemmer:

Det var en eller annen som en gang sa at det skulle være forbud mot å gå fra hverandre i løpet av barnets første leveår, men jeg skjønner godt at du føler det sånn når det er sånn det blir! Håper virkelig at det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Uff :klemmer: Det er ikke barebare å huske på forholdet sitt med et spedbarn på armen altså. Var forholdet deres bra fra før av eller var det litt skrantende?

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver da, ikke at jeg vil ut av forholdet mitt, men kommunikasjonen står vel ikke akkurat på topp her i gården heller for tiden.

Mannen jobber ca 60% kveld/natt nå for tiden, samtidig som han har avsluttende eksamener å lese til. Så hele dagen er han på skolen og en del ettermiddager drar han på jobb og kommer hjem på morgenkvisten. Det betyr jo at jeg er alene med vesla dagen lang, så jeg tar jo alle stell, ryddet og vasker hus og alt som hører med. Føler meg som en alenemamma nå om dagen..

Og de kveldene han er hjemme så prøver jeg å få han til å ta seg av A litt, stell, kos osv, men siden han er så lite sammen med henne nå for tiden så er han så klønete med henne, så da blir hun sur og da ender hun rett opp i armene mine igjen, "hun vil sikkert ha mat.."

Hurra for 5 minutter avlastning.

Så nå om dagen er jeg egentlig mest irritert på mannen, han er mest i veien føler jeg.

Så nå ser jeg ENORMT mye fram til ferien vår om 3 uker og 5 uker. Da skal han jaggu tilbringe tid med datteren sin slik at de blir trygge på hverandre igjen.. Blir litt trist av dette jeg :sad:

(Godt å kunne blåse ut litt her inne!)

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen vår har også begynt å sove lengre strekker nå, det er bare at det frøste strekket er fra han legger seg i 8-9 tiden, og da blir det ikke mer enn 3-4 sammenhengende timer med søvn på meg selv om han sover 5-6 timer sammenhengende.

My: hvilken flaske bruker du? Vi bruker den lille fra Aventsom vi fikk med i en av babyboksene, og tassen tok den med en gang. Eller kanskje dere bare trenger å øve litt?

Jeg har forresten satt ny rekord i dag: pumpet ut 200 ml fra ett bryst :hakeslepp: Det er kanskje ikke så rart tassen legger på seg :fnise:

Vi prøvde den lille fra Avent og den lille fra Medela. Må nok kanskje bare øve litt ja. :) Og kanskje på et tidspunkt hvor hun er sulten men ikke kjempesulten og sint. Vi har jo fått henne til å ta smokk nå, men bare en spesiell type. Så kanskje hun er litt sær på flaskene også. ;)

Oi, 200 mL var mye ja!! Bruker du manuell pumpe?

Så gøy med latter! :) Men så trist at du ikke trives så godt i forholdet lenger. Det er virkelig en prøvelse for et parforhold å få barn. Skjønner godt at du gruer deg til å flytte, man blir jo litt isolert hjemme alene med baby hvis man ikke har noen å omgås med. Hvis dere flytter så kan du kanskje bli tilknyttet en barselgruppe sånn at du kan bli kjent med noen?

Vi gir også vesla flaske av og til med morsmelk slik at jeg har mulighet til noen friperioder. Svigermor har allerede kunnet passe pga dette, og det er herlig:) Vesla (var det samme med eldstemann) tar disse MAM flaskene (et de heter...? Har de på alle butikker), men ingen Avent produkter (ikke flaske/smokk). Eldstemann måtte vi også legge på siden på ammepute (i "ammestilling", ikke på rygg), da gikk det uproblematisk.

Da kan vi vurdere å prøve MAM-flaske. :Nikke: Hadde sikkert gått bedre hvis hun kan ligge på siden under amming, men får de ikke i seg mer luft da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøvde den lille fra Avent og den lille fra Medela. Må nok kanskje bare øve litt ja. :) Og kanskje på et tidspunkt hvor hun er sulten men ikke kjempesulten og sint. Vi har jo fått henne til å ta smokk nå, men bare en spesiell type. Så kanskje hun er litt sær på flaskene også. ;)

Oi, 200 mL var mye ja!! Bruker du manuell pumpe?

Så gøy med latter! :) Men så trist at du ikke trives så godt i forholdet lenger. Det er virkelig en prøvelse for et parforhold å få barn. Skjønner godt at du gruer deg til å flytte, man blir jo litt isolert hjemme alene med baby hvis man ikke har noen å omgås med. Hvis dere flytter så kan du kanskje bli tilknyttet en barselgruppe sånn at du kan bli kjent med noen?

Da kan vi vurdere å prøve MAM-flaske. :Nikke: Hadde sikkert gått bedre hvis hun kan ligge på siden under amming, men får de ikke i seg mer luft da?

De er jo vant til å spise på siden, så regner med at det ikke skulle være noe problem? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Når jeg begynte med flaske så var det mye lettere å få henne til å suge rett og likens som på pupp med de nye fra Avent. Hun brukte samme teknikk på de flaskene. :)

Her i huset er jo samboer to uker borte av gangen så er fort gjort at med en gang hun skriker så "tror hun er sulten" og ble fort klønete på stell siden vi må stelle på en helt spesiell måte med hoftene. Men jeg "gjemmer" meg litt slik at han blir mer nødt til å ta tak og da går det jo fint. :)

Siden vi gir flaske så er han flink til å mate han også. Det er veldig deilig, spesielt om natten.

Trist å høre Myrvandrer. Skjønner deg kjempegodt ang å flytte. Er det slik at han må ta den jobben?

Jeg hadde nok ikke flyttet til en ny by med nytt barn og ingen nettverk om jeg var usikker og nølende til ny plass. Men håper det ordner seg for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Aventflaskene med "natural feeding"-smokkene gikk rett inn her også!

Det er så varmt med en baby som bare vil sove på en! Men det er jo veldig koselig også. Lurer på når hun begynner å sovne andre steder også. Hun sovner jo i vogna, men våkner så fort vi står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er jo vant til å spise på siden, så regner med at det ikke skulle være noe problem? :vetikke:

Nei, jeg tenkte bare at det kunne komme luft i flasketuten hvis man holder den helt sidelengs, men hvis man holder den litt på skrått så går det sikkert bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...