Gjest Tekola Skrevet 5. mai 2013 #2761 Del Skrevet 5. mai 2013 Gratulerer masse, Stine! Da er vel jeg sistemann, da? Men det var vel å forvente, siden jeg ble flyttet Husk terminlista! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. mai 2013 #2762 Del Skrevet 5. mai 2013 Jenten vår er kommet etter å ha fått inn ballongkateter som fikk ting i gang så gikk det fort. Var på klinikken i 2 tiden og hun var ute 05.28. En perfekt liten jente på 3490 gram og 50 cm Gratulere så masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. mai 2013 #2763 Del Skrevet 5. mai 2013 Gratulerer så mye Stine og lykke til i innspurten Tekola Nå nærmer lillesøster seg 1 uke og tiden har gått fort. Hun er fremdeles veldig snill og bare sover, spiser og bæsjer.. Hun sover utrolig godt foreløpig, men kommer nok inn i flere våkenperioder snart. Det er værre med storebror som er veldig sjalu når jeg skal gi andre oppmerksomhet om natten. Han våkner og vil ligge i senga vår og når jeg da må opp å amme så våkner han og blir kjempe fornærmet siden jeg ikke kan holde rundt han.... Så vi har en liten jobb å gjøre der. Dere som har sydd: Når går ømheten over? Jeg sydde 6 sting innvendig og merket ingen ting på sykehuset, så det er først når jeg har kommet hjem jeg kjenner det når jeg tisser. Merker jo ikke at jeg må tisse en gang så må liksom presse ut strålen..... Føler meg også støl liksom..hehe. Hadde KS sist så aner jo ikke noe om disse tingene.. Amming: selv om jeg ammet i 7 mnd sist så husker jeg jo ikke tilbake.. Hvor lenge har dere hatt såre brystvorter? Jeg gruer meg jo nesten til å legge ho til. Tror vi har rett teknikk også for hun gaper jo høyt og ser hele kjeven bevege seg.. Vi har ennå ikke vært ute å gått tur, men skal gjøre det i morgen eller i løpet av uken og gleder meg til å komme meg litt ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 5. mai 2013 #2764 Del Skrevet 5. mai 2013 Dere som har sydd: Når går ømheten over? Jeg sydde 6 sting innvendig og merket ingen ting på sykehuset, så det er først når jeg har kommet hjem jeg kjenner det når jeg tisser. Merker jo ikke at jeg må tisse en gang så må liksom presse ut strålen..... Føler meg også støl liksom..hehe. Hadde KS sist så aner jo ikke noe om disse tingene.. Amming: selv om jeg ammet i 7 mnd sist så husker jeg jo ikke tilbake.. Hvor lenge har dere hatt såre brystvorter? Jeg gruer meg jo nesten til å legge ho til. Tror vi har rett teknikk også for hun gaper jo høyt og ser hele kjeven bevege seg.. Vi har ennå ikke vært ute å gått tur, men skal gjøre det i morgen eller i løpet av uken og gleder meg til å komme meg litt ut igjen Jeg mener det gikk 1-2 uker før det sluttet å svi når jeg gikk på do. Jeg hadde imidlertid motsatt problem av deg når det kom til det å gå på do, var rimelig slapp i strikken de to første ukene etter fødsel for å si det sånn Heldigvis har det gått seg til ved å ta tiden til hjelp og ved å gjøre masse knipeøvelser. Ifht amming så gikk sårheten over etter ca 2 uker hos meg. For meg var det cluet å være veldig påpasselig med at tassen fikk riktig tak. Jeg bad om masse hjelp til ammingen på barselhotellet siden jeg var så innmari sår, og sykepleierne sa at alt var riktig siden han gapet høyt og kjeven bevegde seg, men det gikk seg først til når jeg var ekstremt nøye på at han gapte over areolaen og ikke bare brystvorta. Cluet var å klemme puppen "flat" i samme retning som babyens munn at han fikk gapt over mer enn brystvorta. Det står ganske godt beskrevet på ammehjelpen.no. Mulig det ikke er det som er problemet ditt, men det hjalp iallefall meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. mai 2013 #2765 Del Skrevet 5. mai 2013 Fikk beskjed om å forme puppen som en burger sånn som vi holder den når vi spiser.. Hehe. Da var det lettere å få rett tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. mai 2013 #2766 Del Skrevet 5. mai 2013 Tusen takk jenter endelig får jeg oppleve det dere har prøvd å forklare! Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. mai 2013 #2767 Del Skrevet 5. mai 2013 Tusen takk jenter endelig får jeg oppleve det dere har prøvd å forklare! Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. mai 2013 #2768 Del Skrevet 5. mai 2013 Da skal jeg gjøre puppen om til en hamburger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. mai 2013 #2769 Del Skrevet 6. mai 2013 Leste i dagboken til Tekola at fødselen er i gang nå det betyr at den siste babyen i denne gruppen er på vei til verden Lykke til Tekola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. mai 2013 #2770 Del Skrevet 6. mai 2013 Gratulerer stine! Og lykke til Tekola! Når det gjelder sårhet har det hjulpet meg å la puppene lufttørke etter amming og smøre med brystvortekrem ofte i starten, itillegg til å være nøye med ammeteknikken. Begynner å bli lei av å lekke melk da....lekker dere andre mye melk ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 6. mai 2013 #2771 Del Skrevet 6. mai 2013 Gratulerer stine! Og lykke til Tekola! Når det gjelder sårhet har det hjulpet meg å la puppene lufttørke etter amming og smøre med brystvortekrem ofte i starten, itillegg til å være nøye med ammeteknikken. Begynner å bli lei av å lekke melk da....lekker dere andre mye melk ennå? Nei, jeg har nesten helt sluttet å lekke melk nå. Har en lekkasje ny og ne enda, men jeg har sluttet å gå med innlegg Lekkasjene gav seg vel for en 2-3 uker siden tror jeg *ammetåke* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 6. mai 2013 #2772 Del Skrevet 6. mai 2013 Her må jeg ha dobbelt med innlegg, spruter ut melk titt og ofte. Men jeg er bare så ekstremt glad for å ha nok melk denne gang at det å være sprutende melkestasjon gjør meg ingenting:) Selv om det ikke er så fresht å være dekket i klissete mm hele tiden, må vaske mye tøy. Apropos, MÅ huske å kjøpe flere ammesingletter fra Lindex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 6. mai 2013 #2773 Del Skrevet 6. mai 2013 HAHA forsøkt å bytte bleie mens man plasker med beina i en dam av mm midt på natten Har hørt at mm skal være bra å bruke mot igjenklistrede øyne og tett nese hos baby, men om det hjelper på tørr hud på beina hos mor gjenstår å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. mai 2013 #2774 Del Skrevet 6. mai 2013 Gratulerer stine! Og lykke til Tekola! Når det gjelder sårhet har det hjulpet meg å la puppene lufttørke etter amming og smøre med brystvortekrem ofte i starten, itillegg til å være nøye med ammeteknikken. Begynner å bli lei av å lekke melk da....lekker dere andre mye melk ennå? Jeg lekker som en sil.. Bruker bh konstant, også på natten selvfølgelig og når jeg ammer fra den ene puppen så spruter det fra den andre Om jeg er så uheldig at ammeinnlegget har forskjøvet seg litt så blir både bhen og senga våt. Og om jeg får litt melkespreng så fyller jeg opp et engangsinnlegg kjapt, så jeg bruker både engangsinnlegg og ull. Litt lei av all denne melka nå jeg også ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. mai 2013 #2775 Del Skrevet 6. mai 2013 HAHA forsøkt å bytte bleie mens man plasker med beina i en dam av mm midt på natten Har hørt at mm skal være bra å bruke mot igjenklistrede øyne og tett nese hos baby, men om det hjelper på tørr hud på beina hos mor gjenstår å se. Hehe, mm hjelper mot ALT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. mai 2013 #2776 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg lekker som en sil.. Bruker bh konstant, også på natten selvfølgelig og når jeg ammer fra den ene puppen så spruter det fra den andre Om jeg er så uheldig at ammeinnlegget har forskjøvet seg litt så blir både bhen og senga våt. Og om jeg får litt melkespreng så fyller jeg opp et engangsinnlegg kjapt, så jeg bruker både engangsinnlegg og ull. Litt lei av all denne melka nå jeg også ja.. Høres kjent ut ja, selvom det ikke lekker fullt så store mengder fra meg. Har prøvd å bruke sånne oppsamlingskopper fra Avent når jeg er hjemme, men det blir alltid litt lekkasje allikevel så holder meg til innlegg. Burde sikkert spart på noe av denne melka men vi har så liten fryser. Håper det går seg til snart, men noen slutter visst aldri å lekke så lenge de ammer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 6. mai 2013 #2777 Del Skrevet 6. mai 2013 Høres kjent ut ja, selvom det ikke lekker fullt så store mengder fra meg. Har prøvd å bruke sånne oppsamlingskopper fra Avent når jeg er hjemme, men det blir alltid litt lekkasje allikevel så holder meg til innlegg. Burde sikkert spart på noe av denne melka men vi har så liten fryser. Håper det går seg til snart, men noen slutter visst aldri å lekke så lenge de ammer.. Helsesøster sa at det ville vært lurt av meg å prøve å spare på melka, men jeg syntes det virker så slitsomt å sitte med en kopp under den ene puppen mens jeg ammer fra den andre. Hvor mange armer tror hun jeg har? Vi har også liten fryser, kun sånn i bunnen på kjøleskapet vårt. Så det er ikke mye plass der inne til å lagre litervis med melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. mai 2013 #2778 Del Skrevet 6. mai 2013 Helsesøster sa at det ville vært lurt av meg å prøve å spare på melka, men jeg syntes det virker så slitsomt å sitte med en kopp under den ene puppen mens jeg ammer fra den andre. Hvor mange armer tror hun jeg har? Vi har også liten fryser, kun sånn i bunnen på kjøleskapet vårt. Så det er ikke mye plass der inne til å lagre litervis med melk De oppsamlingskoppene jeg brukte var sånne som skulle ligge i bh'en så man slapp å holde de. Men med begrenset lagringsplass så føler jeg ikke det er så mye vits i. Men jeg skal i bryllup til sommeren, så før det bør jeg prøve å få pumpet ut litt melk som snuppa kan få fra flaske. Spent på om hun tar flaske altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 6. mai 2013 #2779 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg lekker ikke og gjorde det ikke sist heller. I dag er snuppa em uke og ho er bare god og snill. Sover og spiser ellers så lager hun nesten ikke lyd:) men er forberedt på at det snur plutselig.. Ja jeg lufttørker så mye som mulig og smører mm og krem. Går nok over snart håper jeg. Er liksom bare på et sted og ikke hele puppen.. Er skorpe der, men blør ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. mai 2013 #2780 Del Skrevet 6. mai 2013 Jeg prøver å få opp melkeproduksjonen så jeg får fryst ned noe melk. Trenger å ha et lager slik at jeg slipper mme om jeg skulle få migreneanfall. Jeg var superdum igår å spiste kålrot, at jeg kunne ville ungen min noe så fælt. Stakkars hun hyler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå