Gjest asanti Skrevet 3. mai 2013 #2741 Del Skrevet 3. mai 2013 Den siste uken har jeg opplevd samme med O. Mye skriking, vanskelig med å finne roen og tuller fælt når hun spiser. Da er det armer og bein ovetalt, hyling og hun finner ikke puppen. Dette i kombinasjon av at jeg har glemt å spise nok har resultert i noen slitsomme dager. Så nå er jer glad samboer er hjemme igjen. Og hun er flink å sove i egen seng uten problem. Til vanlig sover hun 4-5t før mat om natten, men det kjentes fort på en underernært kropp nårhun hadde økedøgn å villeha mat hver 2.time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 3. mai 2013 #2742 Del Skrevet 3. mai 2013 Lilevesla har også hatt en del sånne kvelder/dager, men da er det tydelig økedøgn for da spiser hun hver halvtime/time (har spist annenhver time siden hun ble født mer eller mindre, lagt på seg over 1,5 kg siden hun ble født - næringsvett har tøtta). Heldigvis roer hun seg da stort sett bare hun får spise når hun vil og får nok nærhet. De siste 6 ukene har hun heldigvis sovet for seg selv på natten og det er deilig - sengen er for meg og mannen! Spisesteder i sentrum ja.. får i alle fall ikke spist noe veldig spennende:) Egon fungerer godt og er ekstremt barn- og ammevennlig. Fridays (på Aker brygge) også. Offentlig amming synes jeg går greit egentlig, det spørs helt på hvem som sitter i nærheten - noen liker det tydelig ikke og da blir det litt kjipt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. mai 2013 #2743 Del Skrevet 4. mai 2013 Det skal sies at de dagene O er mest urolig så er det få ganger mat og kos roer henne. Og har hun sovnet å jeg legger henne ned for å kunne lage meg mat elns så står hun i med et skrik. Men vi lurer åpå om hun har en låsning i nakken, dette skal vi ta opp hos helsesøster på onsdag. Lille ble født før termin og det la seg en svær mann på magen min å presset henne ut på siste rie så kan ha blitt en låsning. Som kan forklare hvorfor hun plages så med å spise en god del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 4. mai 2013 #2744 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg prøver alltid å få henne til å rape når hun slipper taket, noen ganger kommer det en rap og noen ganger ikke, men uansett fortsetter hun å skrike. Blir jo litt bekymra for at melken kommer for fort eller for sakte, eller at det ikke er nok av den, men så lenge hun fortsetter å gå fint opp i vekt så bør det jo være greit. Tror nok det er magen som plager henne, får håpe det går seg til etterhvert. Her tror jeg vesla slipper puppen med et skrik fordi det kommer mye på en gang, type spruten står når hun slipper taket . Heller ikke uvanlig at det kommer en skikkelig sprut med melk ut gjennom nesa i disse tilfellene. Skikkelig grisete. Håper det ordner seg for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. mai 2013 #2745 Del Skrevet 4. mai 2013 Den siste uken har jeg opplevd samme med O. Mye skriking, vanskelig med å finne roen og tuller fælt når hun spiser. Da er det armer og bein ovetalt, hyling og hun finner ikke puppen. Dette i kombinasjon av at jeg har glemt å spise nok har resultert i noen slitsomme dager. Så nå er jer glad samboer er hjemme igjen. Og hun er flink å sove i egen seng uten problem. Til vanlig sover hun 4-5t før mat om natten, men det kjentes fort på en underernært kropp nårhun hadde økedøgn å villeha mat hver 2.time. Sover hun 4-5 timer før hun våkner for mat? Hærremiiin så misunnelig jeg blir! A spiser hver 2. time døgnet rundt hun, natt som dag. Noen gang kan det gå tre timer mellom hver mating, men det er vel fordi vi er ute å triller Så jeg får 2 timer søvn i slengen, og slik har det vært siden hun ble født. Må derfor si at jeg gleder meg til hun begynner å få en viss døgnrytme, for denne avbryte søvnen tar litt på kjenner jeg.. Ikke rart ungen har gått opp 1300 gr siden fødselen kan man si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. mai 2013 #2746 Del Skrevet 4. mai 2013 (endret) Godt å høre det er flere som har småtasser/tuller med matvett Tassen vår veide 3906 ved fødsel, 3600 når vi dro hjem fra sykehuset, og 5030 på kontroll forrige mandag ( da var han 5+1 uker). Han har også strekt seg godt, og er nå 56 cm lang. Kjenner jeg har litt ambivalent forhold til at han begynner å bli så stor, for på den ene siden så vil jeg at han skal være den lille bylten som bare vil ligge å sove på brystet til mamma, men på den andre siden så blir det jo bare morsommere og morsommere jo større han blir Nå er han ganske mye våken, og følger interessert med på omgivelsene. Og så har han begynt å smile Det er vel ca 2 uker siden vi så det første smilet, men nå smiler han mye oftere og jeg klarer som oftest å få han til å smile når jeg prøver bare han er mett og våken. Tenk at vi skulle være så heldige å få verdens fineste lille tass! Endret 4. mai 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. mai 2013 #2747 Del Skrevet 4. mai 2013 Sover hun 4-5 timer før hun våkner for mat? Hærremiiin så misunnelig jeg blir! A spiser hver 2. time døgnet rundt hun, natt som dag. Noen gang kan det gå tre timer mellom hver mating, men det er vel fordi vi er ute å triller Så jeg får 2 timer søvn i slengen, og slik har det vært siden hun ble født. Må derfor si at jeg gleder meg til hun begynner å få en viss døgnrytme, for denne avbryte søvnen tar litt på kjenner jeg.. Ikke rart ungen har gått opp 1300 gr siden fødselen kan man si! Det hørtes slitsomt ut med bare 2 timers sammenhengende søvn! Og jeg som syntes synd på meg selv fordi tassen bare sover 3-4 sammenhengende timer av gangen om natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. mai 2013 #2748 Del Skrevet 4. mai 2013 Her tror jeg vesla slipper puppen med et skrik fordi det kommer mye på en gang, type spruten står når hun slipper taket . Heller ikke uvanlig at det kommer en skikkelig sprut med melk ut gjennom nesa i disse tilfellene. Skikkelig grisete. Håper det ordner seg for dere Hvordan går det med dere nå? Funket det å kutte ut enkelte matvarer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. mai 2013 #2749 Del Skrevet 4. mai 2013 Det hørtes slitsomt ut med bare 2 timers sammenhengende søvn! Og jeg som syntes synd på meg selv fordi tassen bare sover 3-4 sammenhengende timer av gangen om natten Det er slitsom skal jeg si deg Føles ut som jeg får totalt 3 timers søvn hver natt.. Men jeg klarer meg overraskende bra på lite søvn faktisk, tidligere fikk jeg migrene etter 2 dager med lite søvn, men det virker som om kroppen er inne i en annen modus nå så det er jeg glad for! Så du er virkelig heldig som får 3-4 timer i slengen, det hørtes gull ut akkurat nå men det kommer vel med tiden.. Hvordan står det til hos dere om dagen? Kommer du deg mye ut på tur/shopping/kafé og slik eller? Jeg er avhengig av å komme meg ut en tur hver dag merket jeg, da får mini sove og jeg får puste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. mai 2013 #2750 Del Skrevet 4. mai 2013 Sover hun 4-5 timer før hun våkner for mat? Hærremiiin så misunnelig jeg blir! A spiser hver 2. time døgnet rundt hun, natt som dag. Noen gang kan det gå tre timer mellom hver mating, men det er vel fordi vi er ute å triller Så jeg får 2 timer søvn i slengen, og slik har det vært siden hun ble født. Må derfor si at jeg gleder meg til hun begynner å få en viss døgnrytme, for denne avbryte søvnen tar litt på kjenner jeg.. Ikke rart ungen har gått opp 1300 gr siden fødselen kan man si! Hun har gjort det hele veien og det er jeg utrolig takknemlig for. Jeg får fort migrene på ørdagene hennes pga lite og avbrutt søvn. Inatt ar hun supersnill å sov 6t! Ville visst ikke vekke pappan som var sliten etter to lange uker på jobb. Jeg er spent på vektøkingen på 6ukerskontrollen. Hun har strekt seg 5-6m siden fødselen, men vekten har vært ca 120gr i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 4. mai 2013 #2751 Del Skrevet 4. mai 2013 Sover hun 4-5 timer før hun våkner for mat? Hærremiiin så misunnelig jeg blir! A spiser hver 2. time døgnet rundt hun, natt som dag. Noen gang kan det gå tre timer mellom hver mating, men det er vel fordi vi er ute å triller Så jeg får 2 timer søvn i slengen, og slik har det vært siden hun ble født. Må derfor si at jeg gleder meg til hun begynner å få en viss døgnrytme, for denne avbryte søvnen tar litt på kjenner jeg.. Ikke rart ungen har gått opp 1300 gr siden fødselen kan man si! Jeg er også misunnelig! Det lengste jeg har sovet siden fødsel i strell er 2,5 time - og det er på formiddagen når pappan har kunnet ha tøtta og utsette måltidet noe med smokking/byssing. I natt var en typisk natt og da ble det 1-1,5 time søvn i slengen (hjalp ikke på at 3 åringen var våken fra 12:00-03:00 med magevondt heller da, mannen tok eldstemann - men hørte jo på griningen likevel. Har begynt å fungere greit på lite søvn nå - var tyngre de første ukene. Men merker jeg fortere irriterer meg over bagateller, så det påvirker meg nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. mai 2013 #2752 Del Skrevet 4. mai 2013 Hun har strekt seg 5-6m siden fødselen Wow, det var litt av et sprang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 4. mai 2013 #2753 Del Skrevet 4. mai 2013 Hvordan går det med dere nå? Funket det å kutte ut enkelte matvarer? Det går mye bedre nå. Til nå har jeg funnet ut at løk og fersk gjærbakst gav jenta mageproblemer. Og så har pappaen blitt flinkere til å ta noe av byssingen på kveld og nattid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. mai 2013 #2754 Del Skrevet 4. mai 2013 Wow, det var litt av et sprang Åååh, jeg mister så mange bokstaver og mellomrom når jeg skriver fra ipaden. Mente selvfølgelig cm. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 4. mai 2013 #2755 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg hadde en kjempefin fødselsopplevelse, selv om den begynte med en veldig lang latensfase. Det begynte med tegningsblødning, litt murringer og harde kynnere på fredag morgen, så skjedde det ikke så mye før jeg skjønte på lørdag kveld at det var rier jeg kjente siden de kom regelmessig. Ringte føden og de mente jeg godt kunne vente siden jeg ikke hadde problemer med å snakke gjennom riene. Det ble lite søvn den natta, sannsynligvis litt fordi jeg var spent, men også fordi riene tok seg opp og ble vondere. Tidlig om morgenen tok jeg et varmt bad i håp om at det skulle lindre litt. Badet hjalp, men riene dabbet også av og fortsatte ujevnt utover søndagen. Fikk heldigvis sove litt etter hvert. Utover søndag begynte riene å bli regelmessige igjen og jeg hadde også vondt mellom riene og problemer med å bevege meg noe særlig. Heldigvis var det greit for kjære å være tjeneren min for en stund og klaget ikke når jeg ba ham sende meg ting som sto rett foran meg på bordet Søndag kveld ringte vi føden igjen og fikk komme inn på kontroll. Da hadde jeg 1 cm åpning og ble anbefalt å dra hjem og sove. Tok to paracet og fikk heldigvis sovet en del, tok igjen et varmt bad og riene dabbet av. Tror nok vannet var litt for varmt, fikk høre i ettertid at varmt vann kan føre til at fødselen stopper opp litt. Mandag hadde jeg også rier av og på og all bevegelse i magen eller ryggen var vond. Kjære holdt seg hjemme fra jobb og gjorde alt jeg ba om. Etter hvert ble riene igjen regelmessige og vi spiste middag før mannen ringte føden og vi reiste ned ca. kl 8. Da hadde jeg 2 cm åpning, men jordmor tøyde til 3. Hun var veldig usikker på om vi skulle skrives inn, men sa hun tok sjansen. Samtidig fikk vi beskjed om av hvis det dabbet av igjen eller det kom noen som hadde behov for fødestua kunne vi bli sendt hjem. Jeg fikk en rispose for smertelindring og ble liggende i senga med posen vekselvis over ryggen og magen. Etter hvert ble jeg anbefalt å gå litt rundt og kjente ganske snart at riene ble sterkere. Åpningen ble sjekket igjen rundt midnatt og var fortsatt på ca 3 cm, noe som var ganske nedslående siden jeg begynte å få så vondt. Valgte å legge meg i badekaret for å lindre smertene litt, men var redd for at alt skulle stoppe opp igjen. Jordmor sa at så lenge man ikke hadde for varmt vann skulle det ikke være noe problem. Fikk slappet av i badekaret og det ble også mye lettere å bevege seg, kunne blant annet endre stilling når det kom en ri. Etter hvert ble riene hardere og jeg begynte å kjenne en veldig pressende følelse. Da var kl ca 1 og med tanke på hvor tregt det hadde gått tidligere antok jeg at jeg hadde 4-5 cm åpning og så ikke lyst på at det begynte å bli såpass vondt allerede nå, begynte å vurdere å be om epidural. Jeg gikk ut av karet for en sjekk og jordmor konstaterte at "her har det skjedd ting", åpningen hadde økt til 7-8 cm! Siden jeg hadde begynt å bli så innstilt på epidural spurte jeg hvordan mulighetene var, men jordmor mente det begynte å bli litt sent, så da bar det tilbake i badekaret. Jeg fikk mer og mer press under riene og kl 1:40 gikk vannet ved 9 cm. Pressene var ganske voldsomme og kom i støt under riene, å stå imot disse var noe av det vanskeligste. Jeg var ganske høylytt under riene og lagde lyder jeg aldri har hørt før, tror faktisk jeg knurret under et av pressene. Jeg sto stort sett på knærne med hodet på kanten av badekaret, litt i min egen verden. Jeg tror kjære følte seg litt hjelpeløs, men han strøk meg i korsryggen og ga tilbud om isvann. 2:30 fikk jeg endelig begynne å presse og det var kjempedeilig å endelig få gjøre noe, pressene ble mye mer behagelig når jeg fikk jobbe med dem og ikke mot dem. Jordmor synes det var litt morsomt at jeg mellom to rier spurte ganske rolig "står hodet i åpningen nå?", men jeg hadde det faktisk veldig greit under denne delen av fødselen, var mest bekymret for at jeg var så sliten i bena 3:20 var han ute og jeg fikk endelig lillegutt på brystet Stunden rett etterpå var veldig spesiell, lyset i rommet var dempet og det var stearinlys på kanten av badekaret, veldig andektig. Anbefaler absolutt badekarfødsel for de som har mulighet til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. mai 2013 #2756 Del Skrevet 4. mai 2013 Så flott fødselshistorie, Isrose! Hadde tenkt litt på å bruke badekar under fødselen selv, men alt gikk så fort så jeg kom meg aldri opp i karet. Men det hørtes ut som en fin opplevelse, og bra at det ikke gikk like tregt hele veien. Kjenner meg igjen i det du sier om å lage mye rare lyder under pressveene. Jeg brølte inn i lystgassmasken, men den dempet lyden veldig effektivt. Kos deg masse med lillegutt! Så bra at bilyden på hjertet ikke var noe alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. mai 2013 #2757 Del Skrevet 4. mai 2013 Åååh, jeg mister så mange bokstaver og mellomrom når jeg skriver fra ipaden. Mente selvfølgelig cm. Hehe Det var litt som når jeg annonserte at snuppa veide 3945 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. mai 2013 #2758 Del Skrevet 4. mai 2013 Jeg er også misunnelig! Det lengste jeg har sovet siden fødsel i strell er 2,5 time - og det er på formiddagen når pappan har kunnet ha tøtta og utsette måltidet noe med smokking/byssing. I natt var en typisk natt og da ble det 1-1,5 time søvn i slengen (hjalp ikke på at 3 åringen var våken fra 12:00-03:00 med magevondt heller da, mannen tok eldstemann - men hørte jo på griningen likevel. Har begynt å fungere greit på lite søvn nå - var tyngre de første ukene. Men merker jeg fortere irriterer meg over bagateller, så det påvirker meg nok. Kjenner meg igjen i nattrutinene deres må jeg si, dessverre. 3 timer sammenhengene søvn høres ut som luksus for min del også Men blir jo vant til oppdelt og lite søvn etterhvert, så jeg synes jeg fungerer ganske bra egentlig. Meeeen jeg hadde ikke sagt nei til mer søvn altså. Nå har vi hatt besøk av svigers siden torsdag, og jeg er trøtt og sliten nå.. Jeg sitter her nedsunket i en lenestol med mascara ned på kinnene og er dødsliten, A har jo også holdt show i 2 timer -minst- hver kveld når vi prøver å legge henne, siden hun blir overtrøtt så fort. Innen vi ser at hun er trøtt og får henne i seng så har hun blitt overtrøtt.. Så nå er det 'Operasjon leggetid' som er satt igang. Gjesp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. mai 2013 #2759 Del Skrevet 4. mai 2013 Hvordan står det til hos dere om dagen? Kommer du deg mye ut på tur/shopping/kafé og slik eller? Jeg er avhengig av å komme meg ut en tur hver dag merket jeg, da får mini sove og jeg får puste Det har ikke blitt så mye cafeturer, men jeg prøver å komme meg ut på tur hver dag. Føler jeg må ut jeg også, blir tullete i hodet av å bare sitte inne hver dag Dessverre så kjenner jeg ingen andre som er hjemme med baby, så det blir som oftest turer alene. Heldigvis så har jeg noen veninner som innimellom er hjemme på dagtid sånn at jeg får vært litt sosial også Har du foresten vært på Disen Kaffe og Brød? Veldig ok cafe med plass til barnevogner inne Vi har gått tur dit et par ganger i helgene, og de har både god kaffe og gode bakevarer fra United Bakeries Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 5. mai 2013 #2760 Del Skrevet 5. mai 2013 Jenten vår er kommet etter å ha fått inn ballongkateter som fikk ting i gang så gikk det fort. Var på klinikken i 2 tiden og hun var ute 05.28. En perfekt liten jente på 3490 gram og 50 cm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå