Smørblomst82 Skrevet 14. april 2013 #2581 Del Skrevet 14. april 2013 Dem er så små enda at jeg ville ihvertfall ikke vært bekymret for å skape dårlige vaner. La dem sove på brystet for det går veldig fort over. Og da angrer man hvis man stresset med rutiner og vaner. Vår har alltid styrt søvn selv og det tok ikke lang tid før han foretrakk senga og sovnet kl 19. Uten at vi styrte det slik.. nyt heller kosen så lenge dere kan:-) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 14. april 2013 #2582 Del Skrevet 14. april 2013 Vår sov som en stein alene når hun hadde gulsott. Men gjør det fremdelsen. Hun har sovet alene i sin seng i snart to uker. På ettermiddagen og kveldene veksler det om hun klarer å sove alene eller trenger oss for å sovne. Rutinene våre ved legging er at jeg tar henne med når jeg legger meg, gir pupp og legger henne inntullet i et pledd sånn at det blir trangt i sengen hennes som er oppvarmet av varmeflaske. Noen ganger sovner hun uten smokk, andre gang ikke og noen gang ved puppen. Vi har lyset av slik at hun lærer at mørke er natt. Leste en fin artikkel om dette med spebarn og søvn. Våkner hun og er urolig stryker jeg på henne, snakker litt og fikser på dyna hennes. Da sovner hun ofte fort igjen. Hun er mye urolig om ettermiddagen/kvelden, men finner fort roen når vi tar kveld for dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 14. april 2013 #2583 Del Skrevet 14. april 2013 Vår sov som en stein alene når hun hadde gulsott. Men gjør det fremdelsen. Hun har sovet alene i sin seng i snart to uker. På ettermiddagen og kveldene veksler det om hun klarer å sove alene eller trenger oss for å sovne. Rutinene våre ved legging er at jeg tar henne med når jeg legger meg, gir pupp og legger henne inntullet i et pledd sånn at det blir trangt i sengen hennes som er oppvarmet av varmeflaske. Noen ganger sovner hun uten smokk, andre gang ikke og noen gang ved puppen. Vi har lyset av slik at hun lærer at mørke er natt. Leste en fin artikkel om dette med spebarn og søvn. Våkner hun og er urolig stryker jeg på henne, snakker litt og fikser på dyna hennes. Da sovner hun ofte fort igjen. Hun er mye urolig om ettermiddagen/kvelden, men finner fort roen når vi tar kveld for dagen. Høres veldig fornuftig ut:-) De fleste spedbarn er urolige på kvelden.. men det er en fase. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. april 2013 #2584 Del Skrevet 15. april 2013 Høres veldig fornuftig ut:-) De fleste spedbarn er urolige på kvelden.. men det er en fase. Jeg er veldig takknemlig for at det fungerer og at hun er flink til å sove om natten. Snart starter hverdagen vår for fult og da blir jeg alene med henne i 3 av 4 uker i måneden, så kjekt at hun ikke er avhengig av meg for å sovne. Selv om at det er utrolig koselig å ha en snuskat liten baby på bryste som snorker. Spent på om jeg klarer å ikke ha henne sammen med meg i vår seng når pappa er på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 15. april 2013 #2585 Del Skrevet 15. april 2013 Vår sov som en stein alene når hun hadde gulsott. Men gjør det fremdelsen. Hun har sovet alene i sin seng i snart to uker. På ettermiddagen og kveldene veksler det om hun klarer å sove alene eller trenger oss for å sovne. Rutinene våre ved legging er at jeg tar henne med når jeg legger meg, gir pupp og legger henne inntullet i et pledd sånn at det blir trangt i sengen hennes som er oppvarmet av varmeflaske. Noen ganger sovner hun uten smokk, andre gang ikke og noen gang ved puppen. Vi har lyset av slik at hun lærer at mørke er natt. Leste en fin artikkel om dette med spebarn og søvn. Våkner hun og er urolig stryker jeg på henne, snakker litt og fikser på dyna hennes. Da sovner hun ofte fort igjen. Hun er mye urolig om ettermiddagen/kvelden, men finner fort roen når vi tar kveld for dagen. Gøy å lese at det er flere som varmer opp senga med varmeflaske først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. april 2013 #2586 Del Skrevet 15. april 2013 Gøy å lese at det er flere som varmer opp senga med varmeflaske først. Hehe, ja. Det er jo ingen som liker å legge seg i en kald seng. Men sprøtt nok, om natten når hun har spist kan jeg legge henne uten problem tilbake i sengen uten å varme opp igjen. Idag skal vi å ta nyfødtbilde av lillemor. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 15. april 2013 #2587 Del Skrevet 15. april 2013 (endret) Blir spennende å se hvem av oss som er neste mann ut Dere som har født, var det noen av dere som ikke hadde noe særlig med tegn på at fødselen nærmet seg? At det bare plutselig startet? Er jo fortsatt en uke til termin men har lyst å kjenne liiitt tegn på at det nærmer seg hvertfall Endret 15. april 2013 av stine889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 15. april 2013 #2588 Del Skrevet 15. april 2013 Husk å oppdatere terminlista når dere har tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 15. april 2013 #2589 Del Skrevet 15. april 2013 Med nr. 1 hadde jeg ingen forvarsel før vannet plutselig gikk. ihvertfall ikke som jeg husker Denne gangen er det litt annerledes føler jeg. Kjenner det er så mye rart som skjer.. Så jeg lurer også veldig på hvordan dere andre opplevde det? Ønsker og håper på å merke om det er fødsel snart eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 15. april 2013 #2590 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg har hatt MYE kynnere og stikkinger nedover de siste dagene. Men det er kanskje noe man kan ha i noen uker? Fikk brev fra NAV i dag, "Innhenting av inntektsopplysninger" og så stod det "KOPI". Tydeligvis sendt til jobben. Bør jeg allikevel sjekke opp med jobben at de sender inn? Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. april 2013 #2591 Del Skrevet 15. april 2013 Jeg hadde vel litt mensmurring og løs mage. Men ikke nok for at jeg tenkte at nå skjer det noe, men jeg håpet. Det var slik en uke før vannet plutselig gikk og riene pangstartet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 16. april 2013 #2592 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har hatt MYE kynnere og stikkinger nedover de siste dagene. Men det er kanskje noe man kan ha i noen uker? Fikk brev fra NAV i dag, "Innhenting av inntektsopplysninger" og så stod det "KOPI". Tydeligvis sendt til jobben. Bør jeg allikevel sjekke opp med jobben at de sender inn? Eller? Jeg har hatt det i flere uke:-( så trenger ikke bety noe annet enn at babyen presser på nerver.. Ville purret på jobben ja. De må sende opplysninger på nytt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 16. april 2013 #2593 Del Skrevet 16. april 2013 Jeg har hatt MYE kynnere og stikkinger nedover de siste dagene. Men det er kanskje noe man kan ha i noen uker? Fikk brev fra NAV i dag, "Innhenting av inntektsopplysninger" og så stod det "KOPI". Tydeligvis sendt til jobben. Bør jeg allikevel sjekke opp med jobben at de sender inn? Eller? Greit å purre på jobben ja, det er du som har ansvaret for at de sender inn nødvendige opplysninger. Jeg har forresten ikke vedtak på foreldrepenger enda.. først rakk ikke jobben to tidsfrister, og nå er det NAV forvaltning som allerede er purret på. Greit med betalt fra arbeidsgiver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. april 2013 #2594 Del Skrevet 16. april 2013 Hva har dere på de små om natten? Lurer på om vi pakker lillemor inn i for mye. Hun har pysj m/fot, små klorevotter og en tynn ullue. Vi har vel ca 15-16gr på vårt soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 16. april 2013 #2595 Del Skrevet 16. april 2013 Hva har dere på de små om natten? Lurer på om vi pakker lillemor inn i for mye. Hun har pysj m/fot, små klorevotter og en tynn ullue. Vi har vel ca 15-16gr på vårt soverom. Lille her ligger i en pysj uten føtter og under min eller sin egen dyne, alt ettersom om vi ammer eller ikke. Jeg har merket at hun er veldig varm av seg så jeg vil ikke kle på henne for mye, da blir hun klam og surrete av seg. Vi har vel 18 grader på soverommet ca, jeg er egentlig avhengig av å sove på et kaldt rom med vinduet åpent men jeg er livredd for å få brystbetennelse, da jeg ligger med dyna kun på halve kroppen en stor del av natten. Så jeg gleder meg til våren kommer og jeg kan åpne vinduet igjen! Jeg leste i en artikkel skrevet av en jordmor at spedbarn ikke trenger lue innendørs så lenge romtemperaturen er ok, noe jeg vil si 16 grader er, så jeg ville nok droppet lua tror jeg I samme artikkel stod det også at nybakte foreldre har en tendens til å kle på spedbarna for mye, og at babyen heller trivdes med å ha det litt for kaldt enn litt for varmt, så man burde kjenne i halsgropen til babyen for å sjekke temperaturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 16. april 2013 #2596 Del Skrevet 16. april 2013 Hva har dere på de små om natten? Lurer på om vi pakker lillemor inn i for mye. Hun har pysj m/fot, små klorevotter og en tynn ullue. Vi har vel ca 15-16gr på vårt soverom. Body og sokker eller pysj u/føtter. Har vinduet åpent (må ha frisk luft), tar heller et ekstra teppe under dynen hennes om det blir kjølig. Vet ikke hvor mange grader vi har det, men har det nok for varmt nå synes jeg. Er så utrolig skiftende temperatur ute, så er vanskelig å få det slik vi vil for tiden. Hadde vi hatt på vesla votter og lue tror jeg hun hadde blitt kavete varm (er varm av seg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. april 2013 #2597 Del Skrevet 16. april 2013 Lille her ligger i en pysj uten føtter og under min eller sin egen dyne, alt ettersom om vi ammer eller ikke. Jeg har merket at hun er veldig varm av seg så jeg vil ikke kle på henne for mye, da blir hun klam og surrete av seg. Vi har vel 18 grader på soverommet ca, jeg er egentlig avhengig av å sove på et kaldt rom med vinduet åpent men jeg er livredd for å få brystbetennelse, da jeg ligger med dyna kun på halve kroppen en stor del av natten. Så jeg gleder meg til våren kommer og jeg kan åpne vinduet igjen! Jeg leste i en artikkel skrevet av en jordmor at spedbarn ikke trenger lue innendørs så lenge romtemperaturen er ok, noe jeg vil si 16 grader er, så jeg ville nok droppet lua tror jeg I samme artikkel stod det også at nybakte foreldre har en tendens til å kle på spedbarna for mye, og at babyen heller trivdes med å ha det litt for kaldt enn litt for varmt, så man burde kjenne i halsgropen til babyen for å sjekke temperaturen. Det er den artikkelen jeg leste igår, og da ble jeg veldig usikker. Så tenkte å høre litt med dere. Hun er ikke noe frysepinne og holder seg greit varm hele dagen. Dette med temperaturreguleringen er litt vanskelig synes jeg, ikke for lite og ikke for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 16. april 2013 #2598 Del Skrevet 16. april 2013 Spedbarn trenger ikke lue inne når de skal sove. Det er bedre at det er litt for kaldt enn for varmt. Og de fleste kler på barna litt for mye:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 16. april 2013 #2599 Del Skrevet 16. april 2013 Hva har dere på de små om natten? Lurer på om vi pakker lillemor inn i for mye. Hun har pysj m/fot, små klorevotter og en tynn ullue. Vi har vel ca 15-16gr på vårt soverom. Vi har på pysj med eller uten føtter + dyne, og tipper vi har 16-18 grader på rommet. Vi fikk forresten en perm fra helsesøster når hun var på hjemmebesøk der det var et skriv hvor det stod at spedbarn ikke skulle ha på lue om natten, og på helsestasjonen sa de at babyen ville si ifra hvis den ble kald Gledre meg forøvrig til det blir litt mer stabil temperatur ute sånn at vi kan ha vinduet åpent om natten vi også. Jeg er vant med å sove med vinduet åpent året rundt, så jeg holder på å krepere om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. april 2013 #2600 Del Skrevet 16. april 2013 Da tror jeg altså at vi dropper den lua. Synes det virket så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå