Smørblomst82 Skrevet 3. april 2013 #2481 Del Skrevet 3. april 2013 Min fikk som sagt smokk av pleierne på sykehuset. Brukte den litt når vi kom hjem, men sluttet med smokk av egen vilje da han var 2-3 mnd. og ikke brukt det siden - og er glad for det i dag. Tok både flaske og pupp uten problemer. Så er veldig individuelt hvordan det er _____________________________________-- Så bra at du har fått mer bukt med betennelsen Myrvandrer. Sikkert ikke noe godt. God bedring videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. april 2013 #2482 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg har vondt i hodet, er kvalm, har press bak øynene og ringene er plutselig litt trangere. Godt jeg skal til jordmor i morgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. april 2013 #2483 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har vondt i hodet, er kvalm, har press bak øynene og ringene er plutselig litt trangere. Godt jeg skal til jordmor i morgen... Huff da... Håper du føler deg bedre etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. april 2013 #2484 Del Skrevet 4. april 2013 Hvem er det som er nesteman ut i forhold til termin? Er det noen på overtid nå eller? __________________________ Håper formen er bedre Tekola Har selv kastet opp i dag og er generelt fryktelig sliten, men bare 1 dag igjen på jobb så er det permisjon :) :) Baby er estimert mellom 3500-4000 ....håper ikke mer enn 4kg altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 4. april 2013 #2485 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har termin 22 men er vell et par stk før meg? ååå så heldig dere er jenter, som har født. Begynner å grue meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 4. april 2013 #2486 Del Skrevet 4. april 2013 Jeg har vondt i hodet, er kvalm, har press bak øynene og ringene er plutselig litt trangere. Godt jeg skal til jordmor i morgen... Offda, håper det bare er generell dårlig form og ikke noe tull! Gikk det greit hos jordmor? Her er alt bare nydelig. Hatt et mye lettere forløp nå enn sist gang, både i forhold til fødsel, form i etterkant og så er vesla en engel (jada, jada de fleste helt nye er det, men forrigemann var ikke det i starten, derfor er det stas nå) Vesla spiser, bæsjer og sover - er helt nydelig. Ammingen er vond så klart, melken er godt på plass så det sprenger og stikker - men jeg er glad for å ha nok melk og at melken kom såpass tidlig - herlig! Nettene er greie, i natt fikk jeg sove 2 timer i slengen og det var jo luksus. Eldstemann takler ting så bra, er helt imponert. Alt i alt, vi har det godt:) Mistet en del blod under fødsel, og merker det fortsatt men ellers er ting ganske så på stell. Lykke til med innspurten dere som har baby enda til gode - straks er de der:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. april 2013 #2487 Del Skrevet 4. april 2013 Så herlig da, Citrus! Er vel meg og Nyx88 som er de neste som står for tur, vi har termin på søndag begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 4. april 2013 #2488 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Jordmor var strålende fornøyd! Hun så absolutt ingen tegn til fostervannsforgiftning, men ba meg følge med. Jeg fikk også beskjed om å ta paracet når jeg har vondt i hodet og ikke nøle med det Blodtrykket mitt har nesten ikke endret seg, og ligger nesten litt under normalen. Og det er bra til å veie det jeg gjør! Men jeg fikk streng beskjed om å kjøpe meg en jakke jeg kunne lukke igjen, så nå har jeg kjøpt gravidjakke på H&M! Første beige plagget jeg noen sinne har kjøpt, men det var den eneste de hadde På tide med litt oppdatering igjen! 35+3 Kjønn: Jente! Utålmodig?: Nå begynner jeg faktisk å bli det! Hodet ned: Ned og festet! Aktivitet i magen: Mindre nå, naturligvis. Men stadig vekk hikke! Og det i så stor grad at Herr Tekola kan kjenne det! Navn: Det er på plass og holdes fortsatt hemmelig for alle. Faren min er megafrustrert Vektøkning: Tilbake på startvekt, og det er faktisk helt greit nå! Vann i kroppen: Ringene er litt trangere, men både giftering og forlovelsesring er på fortsatt Kynnere: Ved stress og mye aktivitet. Humør: Varierer i stor grad. Sover dårlig for tiden, så jeg merker at tårene sitter litt løsere. Men jeg tror jeg stort sett er i godt humør! Barnerom: Senga er på plass i kroken hennes, endelig! Så nå er det klart! Må bare få vasket sengetøy og slikt, men det tar vi etter hvert. Utstyr: Vogn og bilsete er på plass. d Det aller meste av klær er på plass tror jeg (skal gå over posene med tøy jeg har kjøpt og vaske alt, men tror vi har det vi trenger). Har hentet babyeskene fra apotekene. Lammeskinnet lillebror og jeg brukte har vi også fått! Seng fikk vi for et par uker siden. Og så har vi en badebalje. Har også kjøpt vogndyne og fått helseteppe og en dyne til senga av svigermor (i tillegg til et helt nydelig sengesett som svigermormor har sydd!), et par sengesett, to håndklær med hette, sprinkelbeskytter og noen kluter. Jo! Og verdens nydeligste tøfler Strekkmerker: Japp. Stadig flere. Men jeg synes egentlig at de er litt kule! Melk i brystene? Er da noe inni der, om jeg klemmer litt Fødsel: Det kommer til å gjøre vondt. Det skal gjøre vondt. Men jeg gruer meg egentlig ikke. Har kommet frem til at jeg kan se på det som et skippertak før eksamen. For da vet jeg at jeg er nesten ferdig. Så får vi se om jeg klarer å holde på den tanken når ting setter i gang! Plager: Vondt i hodet, kvalm, svimmel, bekkenet protesterer kjapt, halsbrann og sover dårlig. Men jeg må faktisk sjeldent opp på natta for å tisse, sikkert blæra mi som er godt trent fra sekstimers kjøretur til hytta hele oppveksten Oppegående: Joda. Jeg klarer å handle. Kan gå litt tur og rusle i byen, hvis jeg får gå i mitt tempo. Og vi var jo faktisk på hytta forrige uke! Men jeg er veldig usikker på om jeg klarer å dra i land den oppgaven jeg i teorien skal få levert dette halvåret. Sulten: Ikke veldig. Veldig sulten av og til, men jeg blir jo mett av en brødskive Endret 4. april 2013 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. april 2013 #2489 Del Skrevet 5. april 2013 Offda, håper det bare er generell dårlig form og ikke noe tull! Gikk det greit hos jordmor? Her er alt bare nydelig. Hatt et mye lettere forløp nå enn sist gang, både i forhold til fødsel, form i etterkant og så er vesla en engel (jada, jada de fleste helt nye er det, men forrigemann var ikke det i starten, derfor er det stas nå ) Vesla spiser, bæsjer og sover - er helt nydelig. Ammingen er vond så klart, melken er godt på plass så det sprenger og stikker - men jeg er glad for å ha nok melk og at melken kom såpass tidlig - herlig! Nettene er greie, i natt fikk jeg sove 2 timer i slengen og det var jo luksus. Eldstemann takler ting så bra, er helt imponert. Alt i alt, vi har det godt:) Mistet en del blod under fødsel, og merker det fortsatt men ellers er ting ganske så på stell. Lykke til med innspurten dere som har baby enda til gode - straks er de der:) Så godt å høre at det gikk mye bedre denne gangen og at dere koser dere masse med den lille Er veldig spent på hvordan eldste vil takle det her også.. Å ikke ha mamma aleine.. Så herlig da, Citrus! Er vel meg og Nyx88 som er de neste som står for tur, vi har termin på søndag begge to. Lykke til Jordmor var strålende fornøyd! Hun så absolutt ingen tegn til fostervannsforgiftning, men ba meg følge med. Jeg fikk også beskjed om å ta paracet når jeg har vondt i hodet og ikke nøle med det Blodtrykket mitt har nesten ikke endret seg, og ligger nesten litt under normalen. Og det er bra til å veie det jeg gjør! Men jeg fikk streng beskjed om å kjøpe meg en jakke jeg kunne lukke igjen, så nå har jeg kjøpt gravidjakke på H&M! Første beige plagget jeg noen sinne har kjøpt, men det var den eneste de hadde Hvorfor måtte du ha en jakke som gikk igjen? Det har ikke jeg hatt i hele vinter, men JM har ikke sagt noe på det? Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. april 2013 #2490 Del Skrevet 5. april 2013 På tide med litt oppdatering igjen! 37 uker i dag Kjønn: Jente Utålmodig?: Ja nå er jeg lei Hodet ned: Ned og festet! Aktivitet i magen: Enormt mye bevelgese. Ellers så er det bare masse kynnere Navn: Eh..nei og vi klarer ikke å bestemme oss Vektøkning: 3-4 kg Vann i kroppen: Ja nå begynner det å komme litt vann Kynnere: MASSE, men kommer nok av at jeg stresser og springer/løfter mye på storebror.. Humør: Tja.. ganske kort lunte om dagen. Mye halsbrann og veldig lite søvn gjør meg irritabel. Barnerom: Senga skal skrus opp i morgen på vårt rom. Skal dele med storebror etter hvert, så får se om vi får male litt der inne for å få det mer kjønnsnøytralt Utstyr: Ja nå har vi vel alt. Ønsker nytt stellebord så vi får se om vi finner noe.. Må gjøre om vogna til bagvogn igjen og sette opp tvillingvognen. Strekkmerker: Å ja da.. noen fra sist og noen nye.. herlig Melk i brystene? Ja regner med det, men lekker ikke Fødsel: Gruer meg litt til hele situassjonen med hvordan ting starter, om det ender i KS igjen osv. Men ut må hun så får bare stålsette meg. Plager: Vondt i hodet, kvalm, svimmel, stikkinger i underlivet, halsbrann og lite søvn. Tisser også en del om nettene. Oppegående: Ja er det, men får fort stikkinger ned mot underlivet når jeg beveger meg. Og er tungt å gå inn og ut av bilen. Hehe.... Sulten: Nei, men stapper i meg. Blir fort mett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 5. april 2013 #2491 Del Skrevet 5. april 2013 Aner ikke hvorfor hun insisterte på det, men det var himla digg å lukke jakka igjen! Det snødde jo her oppe senest i går, og magen min var kaldere enn hendene hennes, så, hvem vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 5. april 2013 #2492 Del Skrevet 5. april 2013 37 + 5 Kjønn: Utålmodig?: Nei, greit å ha litt tid for meg selv i permisjon før sirkuset begynner Hodet ned: Ja, men ikke festet på forrige kontroll Aktivitet i magen: En del, men også mye rolige perioder Navn: Tror vi begynner å nærme oss noe, men det er ikke bestemt Vektøkning: 13 kg på forrige kontroll, og det har blitt en del godteri i påska... Vann i kroppen: Ja, spesielt i anklene Kynnere: En del, men heldigvis ikke vonde Humør: Greit humør, men merker at jeg har litt kortere lunte. Sover dårligere om natten og blir raskere sliten, antar det er derfor. Barnerom: Er fortsatt gjesterom Utstyr: Jeg kjører vaskemaskiner i ett sett for å ha klær og slike ting klart. Vi mangler babycall, men ellers tror jeg vi har det meste Strekkmerker: Nei *bank i bordet* Melk i brystene? Vet ikke, kommer ikke noe ut Fødsel: Tenker på det mer enn før, men gruer meg ikke så mye, mest spent Plager: Hovne ankler, vondt i korsryggen hvis jeg går for mye, våkner stiv og støl i kroppen Oppegående: Ja, men det har blitt merkbart tyngre Sulten: Spiser altfor mye, rekker ikke bli sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 5. april 2013 #2493 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) I går kveld gav vi tassen smokk for første gang, og det med stor suksess! Etter litt vel mye besøk i går (først var helsesøster her, så kom mamma innom en liten tur, og så kom pappa og farmor) så ble det nok litt lite søvn på tassen i tillegg til at han ble sendt rundt fra fang til fang, det var mye prating hele dagen osv, så han var veldig urolig i går kveld. Og etter 4. runden med pupp hvor han sovnet etter 5 min og våknet igjen etter å ha sovet max 10 min, prøvde vi å gi han smokk. Og da ble det stille gitt! Gullet roet seg helt og sovnet til slutt, helt utmattet stakkars. Etter litt pupping før vi la oss sovnet han som en engel igjen, helt uten smokken. Så vi skal prøve å være litt restrektive med smokken, og kun gi den i de tilfellene hvor han bruker puppen som smokk Men gud så deilig det var å ha et annet trøstemiddel enn puppen! Er det rart man får såre pupper når man ammer 10 ganger i løpet av en kveld liksom? Endret 5. april 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. april 2013 #2494 Del Skrevet 5. april 2013 I går kveld gav vi tassen smokk for første gang, og det med stor suksess! Etter litt vel mye besøk i går (først var helsesøster her, så kom mamma innom en liten tur, og så kom pappa og farmor) så ble det nok litt lite søvn på tassen i tillegg til at han ble sendt rundt fra fang til fang, det var mye prating hele dagen osv, så han var veldig urolig i går kveld. Og etter 4. runden med pupp hvor han sovnet etter 5 min og våknet igjen etter å ha sovet max 10 min, prøvde vi å gi han smokk. Og da ble det stille gitt! Gullet roet seg helt og sovnet til slutt, helt utmattet stakkars. Etter litt pupping før vi la oss sovnet han som en engel igjen, helt uten smokken. Så vi skal prøve å være litt restrektive med smokken, og kun gi den i de tilfellene hvor han bruker puppen som smokk Men gud så deilig det var å ha et annet trøstemiddel enn puppen! Er det rart man får såre pupper når man ammer 10 ganger i løpet av en kveld liksom? Ja husker jeg også ammet og ammet og ammet og ammet. Glemte jo nesten å ta puppen inn igjen mellom ammingene Så godt når de roer seg på litt andre måter også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. april 2013 #2495 Del Skrevet 5. april 2013 Vil å amme så mye, synes hun virker så uinteressert i puppen. Men fingrene og smokk er bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 5. april 2013 #2496 Del Skrevet 5. april 2013 Ja husker jeg også ammet og ammet og ammet og ammet. Glemte jo nesten å ta puppen inn igjen mellom ammingene Så godt når de roer seg på litt andre måter også. Ja, jeg føler kontrasten til "gamle meg" er ganske stor om dagen der jeg sitter i sofaen med puppene i friluft, sånn "alle elsker Mary"-sveis pga gulp i håret, og litt blålig farge i huden pga lav blodprosent Er ikke mye høye hæler og strøken sveis om dagen akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 5. april 2013 #2497 Del Skrevet 5. april 2013 Er ikke mye høye hæler og strøken sveis om dagen akkurat Nei, man er liksom ikke tilbake til sitt freshe selv rett etter fødsel:) Gleder meg til å få litt farge, mistet en del blod, så er skikkelig grønngufsen i huden og har DE posene under øynene. Snasent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 6. april 2013 #2498 Del Skrevet 6. april 2013 Lenge siden Nyx88 har skrevet her, lurer på om hun har fått knøttet sitt jeg? Termin i morgen, men tror nok ikke det blir noe action. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 6. april 2013 #2499 Del Skrevet 6. april 2013 Lenge siden Nyx88 har skrevet her, lurer på om hun har fått knøttet sitt jeg? Termin i morgen, men tror nok ikke det blir noe action. Lykke til med innspurten:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 6. april 2013 #2500 Del Skrevet 6. april 2013 Hva søren er greia med at tulla absolutt skal drite akkurat når jeg har fått henne til å sove og har lagt henne? Etter at bleia er skifta er det et svare styr med å få henne til å sovne igjen! Er bare litt frustrert og sliten av dette nattlige maset og at pappaen sover søtt hele natten. Arg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå