My84 Skrevet 2. april 2013 #2461 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) I dag har jeg vært til kontroll. Baby hadde hodet langt nede og jeg hadde 2cm åpning og nesten helt utflatet livmorhals. Legen mente jeg var veldig moden og tok en hinneløsning. Kjenner jeg blir grepet av litt panikk når det for alvor begynner å nærme seg! Føles ut som jeg skal opp til eksamen! Wow, så bra da! Jeg var hos jordmor idag men hun sjekket ikke åpning eller noe. Vet ikke om jordmødre pleier å gjøre det jeg? Men hun mente ihvertfall at hodet var festet. Er hinneløsning og stripping forresten det samme? Og er det vondt? Ja det er en rar følelse at det kan starte når som helst nå!! Endret 2. april 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 2. april 2013 #2462 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Kjenner at jeg også begynne rå grue meg litt nå. Ikke til selve fødselen nødvendigvis, men til å få et spedbarn igjen. Selv om storebror bare er 16 mnd så føles det så utrolig lenge siden jeg ammet, stresset med rutiner o.l. så føler jeg har glemt alt.. Så blir ekstra spennende å se hvordan man skal klare to barn. Eldste sover jo enda ikke natten gjennom hvis han ikke får ligge inntil meg...... Hmm..hvordan skal dette gå?????? Panikk............og bare en bil.. Men blir sprek da..huff.. Nå er jeg spent på Citrus.... Tenker du kommer fort inn i gamle rutiner. Og at du bare har en bil gjør jo som sagt at du blir sprek, og da er veien tilbake til startvekt kanskje litt kortere! Jeg har store planer om å bli sprek selv Wow, så bra da! Jeg var hos jordmor idag men hun sjekket ikke åpning eller noe. Vet ikke om jordmødre pleier å gjøre det jeg? Men hun mente ihvertfall at hodet var festet. Er hinneløsning og stripping forresten det samme? Og er det vondt? Ja det er en rar følelse at det kan starte når som helst nå!! Jeg vet heller ikke om jordmødre gjør dette. Jeg var til kontroll på sykehuset pga blodtrykket, så det var legen der som sjekket meg, har aldri blitt sjekket tidligere! Ble veldig overrasket da jeg verken har hatt noe særlig til kynnere eller murringer.. Blodtrykket er fremdeles for høyt, så hun snakket egentlig om å bare ta vannet og komme i gang siden alt var klart, men en annen lege sa at vi skulle vente litt til for å se om det starter av seg selv..Så her sitter jeg å venter.. Slik jeg har forstått det er hinneløsning og stripping det samme ja.. Jeg synes ikke det var vondt i det hele tatt, knappe 10 sekunder med mensmurringer så var det over. Har blødd litt/hatt brun utflod etterpå, men det skal visstnok være normalt tror jeg? Endret 2. april 2013 av Nyx88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 2. april 2013 #2463 Del Skrevet 2. april 2013 Hun skrev sist her inne 30 mars 2013 - 23:39! Hun har kommet! Vesla altså - har kommet oss hjem fra sykehuset nå, og alt er bra! Fødsel er jo fødsel, men klarte det myyyye bedre denne gangen enn sist, så nå er jeg ganske så stolt faktisk. Og tanken på å aldri skulle føde igjen kommer til å glede meg hver dag tror jeg Og ja, lille er selvfølgelig helt herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. april 2013 #2464 Del Skrevet 2. april 2013 Hun har kommet! Vesla altså - har kommet oss hjem fra sykehuset nå, og alt er bra! Fødsel er jo fødsel, men klarte det myyyye bedre denne gangen enn sist, så nå er jeg ganske så stolt faktisk. Og tanken på å aldri skulle føde igjen kommer til å glede meg hver dag tror jeg Og ja, lille er selvfølgelig helt herlig! Ååh, gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 2. april 2013 #2465 Del Skrevet 2. april 2013 Hun har kommet! Vesla altså - har kommet oss hjem fra sykehuset nå, og alt er bra! Fødsel er jo fødsel, men klarte det myyyye bedre denne gangen enn sist, så nå er jeg ganske så stolt faktisk. Og tanken på å aldri skulle føde igjen kommer til å glede meg hver dag tror jeg Og ja, lille er selvfølgelig helt herlig! Gratulerer så mye med den lille jenta!! Så bra at fødselen gikk mye bedre enn sist! Kos dere masse med frøkna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 2. april 2013 #2466 Del Skrevet 2. april 2013 Gratulerer så mye Citrus så bra at du syntes det gikk bedre denne gangen! Nå er det ikke mange igjen her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. april 2013 #2467 Del Skrevet 3. april 2013 Gratulerer Citrus! Så heldig du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 3. april 2013 #2468 Del Skrevet 3. april 2013 Gratulerer så mye Citrus! Jeg har gått ut i permisjon, så nå skal jeg stelle hjemme til den lille melder sin ankomst. Håper han ikke har det travelt, for det er ikke alt som er klart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. april 2013 #2469 Del Skrevet 3. april 2013 Gratulerer så mye Citrus:-) Godt å høre at alt gikk bra og at dere er kommet hjem. Kos dere masse fremover. I dag er det ul:-) Jeg er så kvalm og uggen. Den halsbrannen tar knekken på meg og forsvinner jo ikke. Bar aldri så plaget med nr.1 !!! Noen få dager på jobb før permisjon, baking til barsel og redebygging er i gang:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. april 2013 #2470 Del Skrevet 3. april 2013 Gratulerer til Citrus! Takk for svarene deres her oppe ang min lettere hormonelle tilstand, det går litt bedre nå. Er vel hormonene som begynner å stabiliserer seg litt etter fødselen.. Man kan vel ikke forvente annet enn å bli fullstendig forelsket, betatt og på samme tid skrekkslagen over det nye livet Ellers så går ammingen som smurt! Og jeg er så glad for at jeg slapp unna noe stress med det.. Lille spiser og legger på seg kjempefint Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #2471 Del Skrevet 3. april 2013 Det er jo normalt med barselstårer og hormoner, men er det normalt å ikke få det? Har ikke gråte noe, får bare klump i magen av denne navelen som jeg synes er litt skummel. Hm. Hadde jo forventet meg mye tårer. Ammingen går bra så lenge lille snuppa vil ta, hun tøver så mye enkelte ganger og stapper hele hånda i munnen istedet for puppen. Ellers har hun vært plaget med luft de to siste dagene, hun har vært ganske urolig på kveldene. Men når natten kommer så sover hun som en helt. Hun sover fra 12-01 til 8-10, inatt var vel første natten hun var litt sulten. Hva vet dere kan gi luft i magen på den lille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. april 2013 #2472 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg har lest at mye melkeprodukter hos mor kan gu luft i magen.. Og løk Ting som gir deg luft i magen vil gå over i melka sa jordmor. Her falt navlen hennes av i dag! Er ikke det tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #2473 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg har lest at mye melkeprodukter hos mor kan gu luft i magen.. Og løk Ting som gir deg luft i magen vil gå over i melka sa jordmor. Her falt navlen hennes av i dag! Er ikke det tidlig? Kanskje man bare skal drikke vann/saft og spise salater med kjøtt i? Virker som hun er bedre idag, sover alene nå uten smokk og vi har ikke hørt noe surk. Inatt sov hun også noen timer i egen seng! Gud hvor himmelsk det var! Så lenge alt er grodd så er vel ikke det noe problem. Håper den faller av her snart så jeg slipper å grue meg til hver bleie. Får så vondt i meg når jeg ser den. Pysete mamma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #2474 Del Skrevet 3. april 2013 Navel av! Hihi. Slipper jeg å tenke mer på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 3. april 2013 #2475 Del Skrevet 3. april 2013 Her ramlet navelen av i går Godt å få den bort, for den lukter ikke akkurat digg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. april 2013 #2476 Del Skrevet 3. april 2013 Ble litt stresset tidligere når navelen hennes datt av så tidlig som 6 dager etter fødsel, men etter litt googling så var det vist helt normalt at den falt av mellom dag 3 og dag 10. Puh! Så i kveld tenkte vi å bade for første gang! Tar deres små smokk? Ser ikke ut til at frøkna her vil ta smokk enn så lenge, men mannen var å kjøpte MAM Tiny i dag, så vi får se om hun vil ha den i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. april 2013 #2477 Del Skrevet 3. april 2013 Den lukta er jeg glad er borte nå, usj. Her tar hun smokk uten problem. Ville egentlig ikke gi det, men hun har så stort pattebehov at vi så oss bare nødt til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 3. april 2013 #2478 Del Skrevet 3. april 2013 Har tenkt på å begynne med smokk jeg også, for nå er det nesten bare puppen som får tassen til å sovne. Men jeg trodde man måtte vente til de var en mnd før man begynte med smokk? Eller er det greit å begynne før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 3. april 2013 #2479 Del Skrevet 3. april 2013 Har tenkt på å begynne med smokk jeg også, for nå er det nesten bare puppen som får tassen til å sovne. Men jeg trodde man måtte vente til de var en mnd før man begynte med smokk? Eller er det greit å begynne før? Man må ingen ting:-) Gjør det som føles rett før dere. De kom på sykehuset til meg og spurte om å få gi han smokk pga.suttebehov. Så det er ingen regler:-) og selv om noe er mer anbefalt enn annet så må man finne ut hva som passer best for sin egen familie:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 3. april 2013 #2480 Del Skrevet 3. april 2013 Gratulerer så mye Citrus, så bra det gikk bedre enn forventet! Nå må du kose deg masse med veslejenta! Mine tette melkeganger var en begynnende brystbetennelse. Det ene brystet har fortsatt endel harde knuter, men det ble betraktelig bedre etter at jeg gikk til anskaffelse av brystpumpe som tar det vesla ikke klarer. Phu! Vi har ikke forsøkt å gi vesla smokk enda, tror heller ikke vi prøver å innføre det med det første. Jeg for min del er sjeleglad for at hun ikke har problemer med å ta flaske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå