Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest asanti

Huff da. :( Du vil kanskje anbefale å ta klyster uansett hvor mange ganger man har vært på do rett før da?

Jeg hadde noen dager hvor jeg var litt løs i magen, men så ble jeg plutselig delvis forstoppet igjen. :ler: Ganske normal igjen idag, fordøyelsen sliter tydeligvis litt om dagen. Mye rart med oss gravide. :fnise:

Nå er jeg veldig åpen og blir ikke flau over slike naturlige ting som avføring under en fødsel, så det gjorde meg ikke noe. Tenkte mest på stakkars samboer. :ler: Vi har ikke noe vaner om å fjerte framfor hverandre osv, slike ting tilhører privaten. ;)

Men ja, skulle absolutt tatt klyster. Følte at jeg brukte mye energi og krefter på å få ut avføring, og siden det var vondt mistenker jeg at jeg har klart å presse på meg hemoroider. Det er grusomt vondt til tider i baken ennå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Halsbrann faenskap!!!!!!!!!!!!!!! Får ikke sove@#$%&!@!!

Huff, den halsbrannen savner jeg IKKE! Håper den roet seg så du fikk sove. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Halsbrann er paaaain! Er nesten tom for de tyggetablettene, godt apotekene er åpne i morgen! Synes at vesla kan legge seg lenger ned snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har tette melkeganger tatt over for halsbrann. Fy f***, noe så inni granskauen vondt. Og det blir ikke bedre av at vesla har holdt det gående med utrøstelig vræling siden 5 i dag... så det blir ikke tid til å hvile seg heller.

Gruer meg til pappaen skal ta fatt på sin vante hverdag igjen og jeg må holde fortet hjemme.

Usj, for et syteinnlegg. Er vel hormoner som herjer i tillegg tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Her har tette melkeganger tatt over for halsbrann. Fy f***, noe så inni granskauen vondt. Og det blir ikke bedre av at vesla har holdt det gående med utrøstelig vræling siden 5 i dag... så det blir ikke tid til å hvile seg heller.

Gruer meg til pappaen skal ta fatt på sin vante hverdag igjen og jeg må holde fortet hjemme.

Amen! Holdt på å gå galt i puppene her for noen dager siden. Vesla spiser ikke ofte nok og puppene var som DD silikon! Det jeg gjorde var å gå ofte på badet å bare sto bøyd over vasken etter å ha mjukt opp brystvorten. Fant gode tips på ammehjelpen.no og tyngdekraften hjalp får at det rant uten at jeg pumpet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har magen ramlet ned på knærne omtrent så halsbrann slipper jeg nå. ;) Men det er skikkelig vanskelig å komme seg opp fra sofaen og å plukke opp ting fra gulvet nå...*pese* Føler meg særdeles klønete her jeg vralter rundt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Har hørt tette melkeganger er helt j*****. Håper det ordner seg raskt! Pumper du forresten ved sidenav ammingen? Jeg både pumper og bruker ullinnlegg i håp om å slippe betennelse og tette melkeganger.

Gruer meg til mannen skal begynne å jobbe jeg og... Akkurat nå er pmtrnt min eneste oppgave å amme mens kjære rydder, lager mat, og ordner alle praktiske ting. Men tenker det blir bedre når stingene går om noen uker..

Hvor lenge ammer dere andre per måltid forresten? Er litt usikker på hvor lenge et fullverdig måltid burde vare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

:klem:

Har hørt tette melkeganger er helt j*****. Håper det ordner seg raskt! Pumper du forresten ved sidenav ammingen? Jeg både pumper og bruker ullinnlegg i håp om å slippe betennelse og tette melkeganger.

Gruer meg til mannen skal begynne å jobbe jeg og... Akkurat nå er pmtrnt min eneste oppgave å amme mens kjære rydder, lager mat, og ordner alle praktiske ting. Men tenker det blir bedre når stingene går om noen uker..

Hvor lenge ammer dere andre per måltid forresten? Er litt usikker på hvor lenge et fullverdig måltid burde vare..

Her spiser hun ca 10 min hver gang og hun har søvnøkter på 4-6t mellom. Men idag er det motsatt, økedag? Hun henger i puppen. :ler:

Plages skikkelig med doturer jeg nå, så vondt at jeg får lyst å gråte. Andre som plages med det?

Bra det finnes et forum for uvanlige temaer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ammingen kan være litt styr. Masse gode råd på ammehjelpen. Husker jeg brukte den siden flittig:-)

Magen har sunket her også, men hjalp ikke på halsbrann desverre:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Har ikke skrevet her på noen dager nå, er andre ting som opptar oppmerksomheten min kan man si :rodmer:

Men dere som har født, har dere hatt barseltårer? Jeg er så hormonell og emosjonell nå om dagen at jeg får lyst å sette meg ned å gråte bare jeg ser på mini. Hun er så vakker og liten og uskyldig at jeg får helt angst av tanken på at det skal skje henne noe.. Er dette vanlig? :sjenert:

Vi skal til legen en tur på fredag og det er en tur på ca 30 min med bane og gåing, og jeg blir litt stresset bare av tanken. Hva om mini blir urolig og stresset på banen? Hun klager kun når hun vil ha mat, men hva om hun slår seg vrang ute blant folk? Jeg kjenner jeg blir stresset bare av tanken.. Igjen: er dette vanlig?

Hilsen hormonell mamma.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au! Stadig like harde klumper på brystet med feber og ømme ledd i hele kroppen på toppen av det hele. Formen er definitivt ikke på topp i dag. Bra jeg og vesla må på helsestasjonen for ny vektkontroll og måling av hodeomkrets så jeg kanskje kan nevne mine problemer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som har født, har dere hatt barseltårer? Jeg er så hormonell og emosjonell nå om dagen at jeg får lyst å sette meg ned å gråte bare jeg ser på mini. Hun er så vakker og liten og uskyldig at jeg får helt angst av tanken på at det skal skje henne noe.. Er dette vanlig? :sjenert:

Tror nok det er vanlig ja. Selv har jeg hatt daget hvor jeg ikke har gjort noe annet enn å grine. Har grått mine tårer over magen som ble borte, at genserene mine er store, at jeg har følt meg utilstrekkelig, at vesla ikke liker meg, at jeg ikke opplevde lykkefølelsen ved å få barn, at jeg savner tiden da vi var to, følelsen av å være et matfat. Lista over hva som får meg til å grine er lang, men nå har det gått tre uker og følelsene har fått stabilisert seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært til kontroll. Baby hadde hodet langt nede og jeg hadde 2cm åpning og nesten helt utflatet livmorhals. Legen mente jeg var veldig moden og tok en hinneløsning. Kjenner jeg blir grepet av litt panikk når det for alvor begynner å nærme seg! Føles ut som jeg skal opp til eksamen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skrevet her på noen dager nå, er andre ting som opptar oppmerksomheten min kan man si :rodmer:

Vi skal til legen en tur på fredag og det er en tur på ca 30 min med bane og gåing, og jeg blir litt stresset bare av tanken. Hva om mini blir urolig og stresset på banen? Hun klager kun når hun vil ha mat, men hva om hun slår seg vrang ute blant folk? Jeg kjenner jeg blir stresset bare av tanken.. Igjen: er dette vanlig?

Skjønner godt at man har annet å gjøre når den lille har kommet :) Slik blir det bare så dere som har fått får skrive når dere får tid. Det er jo veldig koselig å høre fra dere :)

Det er veldig vanlig med barseltårer. Husker jeg satt å gråt og ammet forran helsesøsteren på kontrollen fordi lille ikke hadde gått opp ønsket vekt etter vi var kommet hjem.

Du må bare prøve å slappe av, sove når ho sover og spise og drikke godt. Ta en periode uten besøk o.l. og gjør det du kan for å slappe av. De fleste jeg kjenner har vært gjennom den perioden hvis de er livredde for alt som kan skje, men det går bra. De er ikke så små og skjøre som vi tror :) Så lenge de er fornøyde så viser det de og de gir klar beskjed når de er lei.

Og turen med bane og slik går nok kjempe bra. Da vugger vognen godt og det liker dem :) Vil hun ha mat på banen så gir du henne det. Enten ammer du eller gir flaske hvis du ikke er komfortabel med offentlig amming enda :)

Au! Stadig like harde klumper på brystet med feber og ømme ledd i hele kroppen på toppen av det hele. Formen er definitivt ikke på topp i dag. Bra jeg og vesla må på helsestasjonen for ny vektkontroll og måling av hodeomkrets så jeg kanskje kan nevne mine problemer også.

Regner med at du har fått tips om å dusje/bade i varmt vann og slappe helt av mens du masserer brystet? Og du kan ha fått brystbetennelse siden du har feber så ville snakket med legen ganske fort slik at du kan få behandlet det.

Og husk at de små fort han få sopp pga feil sugeteknikk, melkerester og slikt og dette føles også veldig vondt og at det stikker mye i puppen :)

I dag har jeg vært til kontroll. Baby hadde hodet langt nede og jeg hadde 2cm åpning og nesten helt utflatet livmorhals. Legen mente jeg var veldig moden og tok en hinneløsning. Kjenner jeg blir grepet av litt panikk når det for alvor begynner å nærme seg! Føles ut som jeg skal opp til eksamen! :fnise:

Så spennende :) Ikke lenge igjen nå. Vi skal på UL i morgen, men regner ikke med de sjekker åpning, og livmorhals, men han jo spørre.. Men er jo bare 36+4 i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg også begynne rå grue meg litt nå. Ikke til selve fødselen nødvendigvis, men til å få et spedbarn igjen. Selv om storebror bare er 16 mnd så føles det så utrolig lenge siden jeg ammet, stresset med rutiner o.l. så føler jeg har glemt alt..

Så blir ekstra spennende å se hvordan man skal klare to barn. Eldste sover jo enda ikke natten gjennom hvis han ikke får ligge inntil meg...... Hmm..hvordan skal dette gå?????? Panikk............og bare en bil.. Men blir sprek da..huff..

Nå er jeg spent på Citrus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på Citrus jeg også. :popcorn:

Har jo ikke hørt noe fra henne på, eh, en stund? Har mistet helt begrepet om tid siden tassen kom.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok fått sin lille.. Håper alt har gått bra og at vi hører noe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres helt normal ut jeg :klem:

Jeg er også veldig emosjonell om dagen og bekymrer meg for både det ene og det andre. Ifht besøk på helsestasjonen, kanskje dere kunne tatt taxi? Bare sånn for å slippe å styre med banen og sånt nå i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...