Citrus Skrevet 28. mars 2013 #2381 Del Skrevet 28. mars 2013 Vannet gikk med et splash kl 0150 og riene begynte samtidig Så her er det babytid snart! Riene kommer faktisk overraskende tett, så vi blir ikke hjemme så lenge tror jeg. YEY! Action! Kanskje du allerede er ferdig og er på godsiden av babymakingen? Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. mars 2013 #2382 Del Skrevet 28. mars 2013 Vannet gikk med et splash kl 0150 og riene begynte samtidig Så her er det babytid snart! Riene kommer faktisk overraskende tett, så vi blir ikke hjemme så lenge tror jeg. Åj gratulerer så mye. Du sitter sikkert med lillingen i fanget og koser deg nå Så heldige dere er som er ferdige. Kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. mars 2013 #2383 Del Skrevet 28. mars 2013 Ååh, spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. mars 2013 #2384 Del Skrevet 28. mars 2013 Så spennende, lykke til hvis du ikke allerede er ferdig da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #2385 Del Skrevet 28. mars 2013 Vannet gikk med et splash kl 0150 og riene begynte samtidig Så her er det babytid snart! Riene kommer faktisk overraskende tett, så vi blir ikke hjemme så lenge tror jeg. Se der ja! Da var du også igang. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mars 2013 #2386 Del Skrevet 28. mars 2013 Vannet gikk med et splash kl 0150 og riene begynte samtidig Så her er det babytid snart! Riene kommer faktisk overraskende tett, så vi blir ikke hjemme så lenge tror jeg. Så spennende! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #2387 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg må bare spørre til dere som nå har født, hvordan er dere nedentil? Jeg spurte jordmor om hvor lenge jeg kan forvente å være hoven og sår, men hun sa bare det varierer. Nå har ikke jeg noe rifter eller sting, men gud hvor ømt og hovent det er. Har problemer med å sitte og røre på meg normalt. Hadde regnet med at det ville være litt bedre til nå altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 28. mars 2013 #2388 Del Skrevet 28. mars 2013 Så spennende skjer mye her nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 28. mars 2013 #2389 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg må bare spørre til dere som nå har født, hvordan er dere nedentil? Jeg spurte jordmor om hvor lenge jeg kan forvente å være hoven og sår, men hun sa bare det varierer. Nå har ikke jeg noe rifter eller sting, men gud hvor ømt og hovent det er. Har problemer med å sitte og røre på meg normalt. Hadde regnet med at det ville være litt bedre til nå altså. Jeg var hoven og sår i ca 2 uker sist, men hadde grad 2 rifter og sydde noen sting (aner ikke hvor mange/hvor). Etter to uker var det greit å sitte og bevege seg. Det er jo en påkjenning for området med fødsel, og det er jo ikke så lenge siden du gjorde det, så vi ltenke det er helt normalt å fortsatt være litt mørbanket nedentil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 28. mars 2013 #2390 Del Skrevet 28. mars 2013 Vannet gikk med et splash kl 0150 og riene begynte samtidig Så her er det babytid snart! Riene kommer faktisk overraskende tett, så vi blir ikke hjemme så lenge tror jeg. Spennende! Nå har du kanskje en liten i armene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #2391 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg var hoven og sår i ca 2 uker sist, men hadde grad 2 rifter og sydde noen sting (aner ikke hvor mange/hvor). Etter to uker var det greit å sitte og bevege seg. Det er jo en påkjenning for området med fødsel, og det er jo ikke så lenge siden du gjorde det, så vi ltenke det er helt normalt å fortsatt være litt mørbanket nedentil. Ja det kommer seg nok på lik linje med alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 28. mars 2013 #2392 Del Skrevet 28. mars 2013 Åj, her skjer det mye om dagen! Gratulerer til dere som har fått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. mars 2013 #2393 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg må bare spørre til dere som nå har født, hvordan er dere nedentil? Jeg spurte jordmor om hvor lenge jeg kan forvente å være hoven og sår, men hun sa bare det varierer. Nå har ikke jeg noe rifter eller sting, men gud hvor ømt og hovent det er. Har problemer med å sitte og røre på meg normalt. Hadde regnet med at det ville være litt bedre til nå altså. Jeg hadde hastesnitt sist så kan desverre ikke bidra:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mars 2013 #2394 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg må bare spørre til dere som nå har født, hvordan er dere nedentil? Jeg spurte jordmor om hvor lenge jeg kan forvente å være hoven og sår, men hun sa bare det varierer. Nå har ikke jeg noe rifter eller sting, men gud hvor ømt og hovent det er. Har problemer med å sitte og røre på meg normalt. Hadde regnet med at det ville være litt bedre til nå altså. Nå ble jeg klippet og sydd en del (tilsvarende grad 2 revning fikk jeg vite), så jeg vet ikke om vi kan sammenlignes, men jeg er ganske øm fortsatt jeg og. Og det er ikke stingene som har gjort mest vondt, men lenger bak. Har føltes ut som jeg har blitt påkjørt av et tog i rumpa Det begynner å bli bedre nå, men jeg går fortsatt som en nittiåring og må få litt hjelp til å reise meg opp osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mars 2013 #2395 Del Skrevet 28. mars 2013 Må bare heie litt for at melka endelig har kommet! Vi har hatt det litt styrete med hylende sulten tass, lite melk og mme de to siste døgnene, men endelig kom melka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mars 2013 #2396 Del Skrevet 28. mars 2013 Spent på hvordan det går med Little Princess Håper hun ligger med prinsessa si i armene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #2397 Del Skrevet 28. mars 2013 Nå ble jeg klippet og sydd en del (tilsvarende grad 2 revning fikk jeg vite), så jeg vet ikke om vi kan sammenlignes, men jeg er ganske øm fortsatt jeg og. Og det er ikke stingene som har gjort mest vondt, men lenger bak. Har føltes ut som jeg har blitt påkjørt av et tog i rumpa Det begynner å bli bedre nå, men jeg går fortsatt som en nittiåring og må få litt hjelp til å reise meg opp osv. Jeg måtte spørre jordmor om hun stakk en finger oppi rompa under de siste pressriene, for det kjentes virkelig slikt ut! Tror at det er blitt mer ømt fordi hevelsen er blitt mindre nå og har jo ikke de store sykehusebindene som var litt mer pute. Må bare heie litt for at melka endelig har kommet! Vi har hatt det litt styrete med hylende sulten tass, lite melk og mme de to siste døgnene, men endelig kom melka! Ammingen kom ikke her før vi kom hjem og jeg fikk slappet av. Nå har lillesnuppa lagt på seg 100g siden vi kom hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mars 2013 #2398 Del Skrevet 28. mars 2013 Jeg måtte spørre jordmor om hun stakk en finger oppi rompa under de siste pressriene, for det kjentes virkelig slikt ut! Tror at det er blitt mer ømt fordi hevelsen er blitt mindre nå og har jo ikke de store sykehusebindene som var litt mer pute. Ammingen kom ikke her før vi kom hjem og jeg fikk slappet av. Nå har lillesnuppa lagt på seg 100g siden vi kom hjem. Godt det er flere som har måtte vente litt på melka. Nå bare håper jeg at brystknoppene skal bli mindre såre, gullet har jo sugd som en helt for å få ut noen usle dråper, og jeg har fått sår på begge knoppene heldigvis har jeg kjøpt pumpe, så nå pumper jeg det verste brystet og gir litt i beger i tillegg til ammingen. Fler som har såre bryst, og kanskje et tips eller to å gi? Hittil lufttørker jeg, bruker PureLan og har begynt med Natural Nursing ammeteknikk. Så nå håper jeg at det skal gjøre susen og at det skal bli bedre de neste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 28. mars 2013 #2399 Del Skrevet 28. mars 2013 Må bare heie litt for at melka endelig har kommet! Vi har hatt det litt styrete med hylende sulten tass, lite melk og mme de to siste døgnene, men endelig kom melka! Hurra, det er en lettelse når melken kommer! Bare så synd at barnet ofte har suttet så mye på disse brystvortene frem til da at de er så såre når melken først kommer. Hos meg kom det seg bare jeg lufttørket godt, passet på ammeteknikk (ikke lot barnet sove ved brystet f.eks) og tok morsmelk på sist gang. Men kn være skikkelig vondt i starten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mars 2013 #2400 Del Skrevet 28. mars 2013 Nå er det brystet der det ble sår først så hardt at jeg må nok finne fram pumpen tror jeg, hun vil liksom ikke ta det brystet og hun blir fort sur og utålmodig. Tror hun å bruker bryste til mye kos rett før sovning, så da tar jeg henne vekk å heller gir henne smokk og da sovner hun med en gang. Heller det enn ingen amming tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå