Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Ja, håper det er den det er snakk om og at det ikke er bare vanlig utflod.. Men det var en stor klump 2x2 cm ca, som så ut som snørr. (Så mange flotte detaljer man strør om seg med under en graviditet :fnise: )

Du er jo innenfor termin da Citrus, og siden kroppen din allerede har vært gjennom dette en gang før så kan det jo være at du blir fortere klar for fødsel med nummer 2. Og du er jo innenfor termin så det kan jo faktisk skje noe hvilken dag som helst :jepp:

Dessuten kan det jo være at kroppen er sliten og lei etter et tungt svangerskap og at den setter igjen prosessen litt før termin, du har jo slitt mer enn de fleste. :klemmer:

:kose: Det er lov å håpe i alle fall, hadde vært helt herlig å slippe unna noen dager med graviditet:)

Høres jo ut som om det er slimproppen hos deg da, spennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt slimpropp her også, blodig og sjarmerende... Våknet med rier i natt, som ble såpass regelmessige og tette at jeg ringte føden - og fikk beskjed om å komme hvis det fortsatte. Så gikk det en halvtime, og riene dabbet av betraktelig... Så nå er jeg skikkelig i ventemodus og håper det tar seg opp igjen snart...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende puseline!! :jepp:

Er visst bare meg det ikke skjer noe action med. :fnise: Har ikke merket noe til sllimpropp eller noe annet, men har mer kynnere nå enn tidligere da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Definitivt slimpropp her også, blodig og sjarmerende... Våknet med rier i natt, som ble såpass regelmessige og tette at jeg ringte føden - og fikk beskjed om å komme hvis det fortsatte. Så gikk det en halvtime, og riene dabbet av betraktelig... Så nå er jeg skikkelig i ventemodus og håper det tar seg opp igjen snart...:)

Åå! Spennende! Jeg vil også ha rier :P Jeg har bare vondt i bekkenet og masse kynnere, men ikke noe fødsel nært forestående her nei.. Men hva vet jeg, er jo mulig der plutselig begynner! *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt slimpropp her også, blodig og sjarmerende... Våknet med rier i natt, som ble såpass regelmessige og tette at jeg ringte føden - og fikk beskjed om å komme hvis det fortsatte. Så gikk det en halvtime, og riene dabbet av betraktelig... Så nå er jeg skikkelig i ventemodus og håper det tar seg opp igjen snart... :)

Spennende - håper du er godt i gang nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner ting å skje skjønner jeg!! :hoppe: Spennende å se om det skjer noe mer, er jo tross alt fullmåne i morgen :jepp:

Hos meg der i mot skjer det fint lite. Lite kynnere, lite nedpress og lite av alle tegn man kan ha før fødsel... :filer: Der i mot har jeg MYE vann i kroppen, halsbrann og strekkmerkene begynner å gjøre sin innmarsj..Føler meg skikkelig positiv her jeg sitter :fnise:

Endret av Nyx88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Når jeg kom på føden hadde det ikke vært noen på over en uke, dagen etter meg kom det fire små til. Og enkelte jordmødre der mente at fullmåne bare var tull. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom på føden hadde det ikke vært noen på over en uke, dagen etter meg kom det fire små til. Og enkelte jordmødre der mente at fullmåne bare var tull. :ler:

:) Spurte jordmoren min om dette forrige uke, og da hun jobbet på et lite sted i nord for en del år siden (med lange avstander og mye hjemmefødsler) var det alltid slik at jordmødrene holdt seg ekstra godt i nærheten av de gravide rundt fullmåne. Hun selv hadde ikke lagt merke til noe mer eller mindre fødsler i forbindelse med det, men troen på det satt godt i - så de forhold seg til det likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

:) Spurte jordmoren min om dette forrige uke, og da hun jobbet på et lite sted i nord for en del år siden (med lange avstander og mye hjemmefødsler) var det alltid slik at jordmødrene holdt seg ekstra godt i nærheten av de gravide rundt fullmåne. Hun selv hadde ikke lagt merke til noe mer eller mindre fødsler i forbindelse med det, men troen på det satt godt i - så de forhold seg til det likevel:)

Jeg tror det kan være riktig, men da må man å reagere generelt reagere på væromslag og fullmåne. Noe jeg selv gjør. :) Og når de har markert fullmåne på fødetavlen så må jo noen av de tro på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Da melder jeg meg på neste runde med fullmåne! :opplyser::fnise:

Seks uker igjen til UL-termindato i dag. Jeg er så lei av å ikke kunne sitte behagelig, ligge behagelig eller stå behagelig! Og så er jeg så utrolig svimmel og uggen på morgenene, at jeg sliter med å få i meg frokost! Fellesfrokost blir en kamp mot meg selv. Lei! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da melder jeg meg på neste runde med fullmåne! :opplyser::fnise:

Jeg har meldt meg på denne runden med fullmåne men det ser ikke ut til at kroppen hører på meg! :ler:

Slimpropen er jo gått, -tror jeg- men ellers er ned ikke noe nytt å medele. Til og med menssmertene jeg hadde tidligere er forsvunnet..

Hallo baby! Kom ut.. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er her :) Riene startet i går morges, sykehuset ca 21, og etter bad, gass og epidural stoppet alt opp. Det ble snakk om keisersnitt og dårlig fosterlyd, men plutselig var det 9cm. Fikk han allikevel ikke ut alene, og sugekopp gjorde ting effektivt.. Etter bedøvelse ble jeg sydd og lå på postop før jeg kom ned til lille igjen. Slit uten like, men alt selvfølgelig verdt det nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at det skjer ting hos flere her! :popcorn:

Vi har nå endelig kommet hjem fra sykehuset, og selv om vi har vært veldig fornøyde med oppholdet på Ullevål er det uendelig deilig å være hjemme igjen! Nå skal vi bare komme asjur med søvn, så er alt på stell! Jeg fikk liksom aldri hvilt ut skikkelig på sykehuset siden det var legesjekker og kontroller og måltider hele tiden, samtidig som jeg har slitt litt med at melka ikke har kommet skikkelig enda, så det har vært litt styrete med en sulten tass.

Men på tross av en tøff fødsel og noen slitsomme dager på barsel er dette det mest fantastiske jeg har vært med på! :hjerte::rodmer:

Dere som ikke har født enda har virkelig noe å glede dere til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Lillegutt er her :) Riene startet i går morges, sykehuset ca 21, og etter bad, gass og epidural stoppet alt opp. Det ble snakk om keisersnitt og dårlig fosterlyd, men plutselig var det 9cm. Fikk han allikevel ikke ut alene, og sugekopp gjorde ting effektivt.. Etter bedøvelse ble jeg sydd og lå på postop før jeg kom ned til lille igjen. Slit uten like, men alt selvfølgelig verdt det nå :)

Gratulere med vesle gutten din! :) Hørtes litt tøft ut, værtfall om det ville blitt ks, men man gjør alt for å få ut disse gullene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Vi har nå endelig kommet hjem fra sykehuset, og selv om vi har vært veldig fornøyde med oppholdet på Ullevål er det uendelig deilig å være hjemme igjen! Nå skal vi bare komme asjur med søvn, så er alt på stell! Jeg fikk liksom aldri hvilt ut skikkelig på sykehuset siden det var legesjekker og kontroller og måltider hele tiden, samtidig som jeg har slitt litt med at melka ikke har kommet skikkelig enda, så det har vært litt styrete med en sulten tass.

Men på tross av en tøff fødsel og noen slitsomme dager på barsel er dette det mest fantastiske jeg har vært med på! :hjerte::rodmer:

Enig med deg der. Oppholdet på sykehuse var fint for min del og, men merket godt at vi kom hjem og da tok melken seg opp med en gang og snuppa har spist som en helt siden da. :)

Nå gleder jeg meg til å få kontroll på diverse kroppsfunksjoner igjen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gleder jeg meg til å få kontroll på diverse kroppsfunksjoner igjen. :ler:

Amen! Selv om jeg også skulle ønske det var mulig å kontrollere rennende bryst. Nattlig bleiebytting i en dam av melk kunne jeg vært foruten.

Gratulerer Vims og Puseline. Tiltross for slitsomme fødsler håper jeg dere koser dere masse med de små!

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye pusleline!:)

Nå begynner det virkelig å bli noen babyer her, misunner dere som er ferdig med fødsel - heldige heldige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :strix: Så godt du slapp unna ks da. :klem: Kos deg masse med lillegutten. :hjerte:

Så deilig at dere har kommet hjem! :jepp: Er nok nærmest umulig å få slappet ordentlig av på barsel ja... Håper dere får tatt igjen litt søvn og at melkeproduksjonen kommer bedre igang etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye som skjer her da:-) Gratulerer så mye Puseline. Godt at alt har gått med alle sammen. Kos dere masse med de små i roligere omgivelser.

Selv er det ingen ting som skjer her, men mye kynnere og diverse andre plager. Men ennå ca 4 uker igjen til termin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vannet gikk med et splash kl 0150 og riene begynte samtidig :hoppe: Så her er det babytid snart! Riene kommer faktisk overraskende tett, så vi blir ikke hjemme så lenge tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...