Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nåja, vil ikke påstå at jeg er så sprek jeg. Ligger jo bare der. :ler:

Hehe.. :fnise:

For min del frister det lite med sex altså, har mye nedpress nå så det byr meg litt imot....men hvis jeg blir skikkelig utålmodig blir det vel prøvd her også. ;)

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det er så typisk! På siste innspurt av hele svangerskapet så får jeg et mega migreneanfall! Så det ble med den ene runden igår. Jaja. Satser på at det gir seg snart så vi kan prøve pånytt. ;)

Jeg er utålmodig på en rar måte. Igrunn har jeg ikke noe stress med å få ut lille, gleder meg til å møte den og få kroppen min tilbake men den skal bare ta den tiden den trenger ennå. Det som gjør meg utålmodig er at jeg vil ha mest mulig tid sammen med samboer og den lille før han reiser på jobb igjen. Bedre med 2-3 uker istede for 1 kjapp lita uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk! På siste innspurt av hele svangerskapet så får jeg et mega migreneanfall! Så det ble med den ene runden igår. Jaja. Satser på at det gir seg snart så vi kan prøve pånytt. ;)

Jeg er utålmodig på en rar måte. Igrunn har jeg ikke noe stress med å få ut lille, gleder meg til å møte den og få kroppen min tilbake men den skal bare ta den tiden den trenger ennå. Det som gjør meg utålmodig er at jeg vil ha mest mulig tid sammen med samboer og den lille før han reiser på jobb igjen. Bedre med 2-3 uker istede for 1 kjapp lita uke.

Au... så kjipt! Har en mann som sliter veldig med migrene, er litt bekymret for at han ikke skal få vært med på fødsel pga hyppige anfall nå - men håper på det beste. Noe møkk er det i alle fall! Forstår godt at du ønsker mest mulig tid sammen med mann og barn, det er jo helt naturlig. Hvordan reiser han i forhold til termindato egentlig?

Har det forresten ordnet seg i forhold til vedtak på foreldrepenger for dere i permisjon? Her har alt gått i krøll pga et lite fungerende og lavt bemannet lønnskontor, får heldigvis utbetalinger direkte fra arbeidsgiver - ellers kunne det blitt en del måneder uten lønn tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det forresten ordnet seg i forhold til vedtak på foreldrepenger for dere i permisjon? Her har alt gått i krøll pga et lite fungerende og lavt bemannet lønnskontor, får heldigvis utbetalinger direkte fra arbeidsgiver - ellers kunne det blitt en del måneder uten lønn tror jeg.

Etter å ha hørt mye dritt om NAV må jeg si at søknaden om foreldrepenger har gått veldig smertefritt! Jeg var forberedt på ørten runder med brev om at det manglet ditt eller datt, men foreløpig har det gått helt på skinner! *bank-i-bordet*

Jeg får også lønn/foreldrepenger utbetalt fra arbeidsgiver, og er veldig glad for det altså. Det er litt enklere å klage til arbeidsgiver enn NAV hvis noe går galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hørt mye dritt om NAV må jeg si at søknaden om foreldrepenger har gått veldig smertefritt! Jeg var forberedt på ørten runder med brev om at det manglet ditt eller datt, men foreløpig har det gått helt på skinner! *bank-i-bordet*

Jeg får også lønn/foreldrepenger utbetalt fra arbeidsgiver, og er veldig glad for det altså. Det er litt enklere å klage til arbeidsgiver enn NAV hvis noe går galt ;)

Absolutt - jeg har bare gode erfaringer med NAV jeg, både i denne runden og forrige egentlig - denne gang er det bare lønn som aaaaldri får sendt inn papirer innen tidsfrist, så jeg har fått avslag. Nå har de endelig fått sendt det da, så saken skal opp til ny vurdering nå etter hvert. Er bare litt rart å være i permisjon nå, uten å ha vedtak på det - men men:)

Leste på bloggen din i sted btw Vims, og må si du gjør en god jobb med å motivere deg selv til å ikke være utålmodig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Au... så kjipt! Har en mann som sliter veldig med migrene, er litt bekymret for at han ikke skal få vært med på fødsel pga hyppige anfall nå - men håper på det beste. Noe møkk er det i alle fall! Forstår godt at du ønsker mest mulig tid sammen med mann og barn, det er jo helt naturlig. Hvordan reiser han i forhold til termindato egentlig?

Det har gått fint med migrene i svangerskapet egentlig, dette er vel tredje gang jeg har såpass at det setter meg helt ut. Bare så utrolig kjedelig å ikke kunne ta medisin. Og grunnen nå er nok lavtrykket og at fullmånen er påtur. Sistnevnte håper jeg setter i gang fødselen også. ;)

Håper ikke han får noe ved fødsel stakkars, det kan ikke være noe særlig for noen av dere om det skulle skje. For min del så har jeg sagt at morfin er ok som smertelindring om migreneanfall skulle dukke opp under fødsel.

Foreldrepengene gikk relativt smertefritt her egentlig, har fått første utbetaling uten problem. Men det irriterer meg at det er Nav som betaler og ikke arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt - jeg har bare gode erfaringer med NAV jeg, både i denne runden og forrige egentlig - denne gang er det bare lønn som aaaaldri får sendt inn papirer innen tidsfrist, så jeg har fått avslag. Nå har de endelig fått sendt det da, så saken skal opp til ny vurdering nå etter hvert. Er bare litt rart å være i permisjon nå, uten å ha vedtak på det - men men:)

Leste på bloggen din i sted btw Vims, og må si du gjør en god jobb med å motivere deg selv til å ikke være utålmodig:)

Jeg er nødt til å gjøre det, er nemlig i ferd med å bli GAAAAAAAL! :haar::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg er nødt til å gjøre det, er nemlig i ferd med å bli GAAAAAAAL! :haar::fnise:

Jeg tror lille tassen din vil bli påskebaby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Haha, ja ser den - var helt tydelig sånn "nå må jeg bare tenke at han sikkert ikke kommer før neste uke ellers så klikker jeg nok snart":) Og så hjelper det sikkert på at vi er ørten stykker her inne som tar frem pocornet hver gang du er på toalettet eller skulle finne på å gjøre noe annet enn å være her inne (går jo ikke an!!)... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Håper at det ikke blir værre fremover. Skjønner godt at du vil ha mannen hjemme lengst mulig :)

Hehe.. :fnise:

For min del frister det lite med sex altså, har mye nedpress nå så det byr meg litt imot....men hvis jeg blir skikkelig utålmodig blir det vel prøvd her også. ;)

HEr frister det heller ikke i det hele tatt. Får vente til jeg blir nærmere termin og desperat nok ;)

Huff skjønner det godt. Men hvis tickeren din stemmer? Så er det jo ikke så mange dager før du blir satt i gang selv om det sikkert ikke er noen trøst akkurat nå.. Her er vel regelen etter 10-11 dager tror jeg..Hvordan er det der du bor?

Angående NAV så har jeg alltid vært fornøyd og sist fikk jeg innvilget på veldig kort tid, men nå er dem utrolig trege. Aner ikke hvorfor. De hadde bedt opp inntektsopplysninger på nytt av arb.giver uten at jeg skjønner hvorfor. Jeg var fysisk nede på NAV og leverte alt selv! Men heldigvis skal arbeidsgiver betale denne gangen så får jo penger uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innmari kjekt å få direkte fra arbeidsgiver - får betaling til samme tid, får opptjent full ferie osv osv. Veeeldig greit:) Men synes det er teit at dette varierer sånn fra arbeidsgiver til arbeidsgiver - å f.eks få full opptjent ferie utgjør jo faktisk en del. Vi har derimot ikke betalt omsorgspermisjon for far ved fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Her har det ikke ordnet seg enda, 1. permisjonsdag var den 11. mars, men jeg har ikke fått vedtatt permisjon fra NAV enda nei. Jeg skiftet jo arbeidsgiver den 01. Februar, så nå vil NAV ha all mulig dokumentasjon på det, arbeidskontrakt og lønnslipper for å nevne noe. Så de papirene sender jeg inn i dag, og da regner jeg med at det går en måneds tid før jeg får svar på hvor mye jeg får osv.

Det er jo en reel fare for at de regner permisjonspengene ut i fra den siste jobben min, der lønnen var lavere, så nå driver jeg omtrent å ber til høyere makter for at alt skal ordne seg.. :sukk:

Er så slitsomt å være bekymret for økonomien oppi alt dette.. Har jo spart alt jeg har fått inn i det siste i frykt for at NAV sin avgjørelse skal ta enormt lang tid, så nå er det bare å håpe.

I dag har mannen fri og vi skal gå en tur i byen å nyte finværet :sol: Våknet foresten med vondt i korsryggen i dag, alltid positivt med vondter på denne tiden av svangerskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det ikke ordnet seg enda, 1. permisjonsdag var den 11. mars, men jeg har ikke fått vedtatt permisjon fra NAV enda nei. Jeg skiftet jo arbeidsgiver den 01. Februar, så nå vil NAV ha all mulig dokumentasjon på det, arbeidskontrakt og lønnslipper for å nevne noe. Så de papirene sender jeg inn i dag, og da regner jeg med at det går en måneds tid før jeg får svar på hvor mye jeg får osv.

Det er jo en reel fare for at de regner permisjonspengene ut i fra den siste jobben min, der lønnen var lavere, så nå driver jeg omtrent å ber til høyere makter for at alt skal ordne seg.. :sukk:

Er så slitsomt å være bekymret for økonomien oppi alt dette.. Har jo spart alt jeg har fått inn i det siste i frykt for at NAV sin avgjørelse skal ta enormt lang tid, så nå er det bare å håpe.

I dag har mannen fri og vi skal gå en tur i byen å nyte finværet :sol: Våknet foresten med vondt i korsryggen i dag, alltid positivt med vondter på denne tiden av svangerskapet ;)

Nei, det er virkelig ikke stas å måtte bekymre seg for økonomi - nå vil man jo bare fokusere på alt det store som skal skje:)

Så deilig at dere kan ut å nyte finværet sammen, håper du får en strålende dag i vårsolen!:) Og så greit å være så positiv til smerte, men ja, man tar alt som et tegn i riktig retning nå! Du har jo virkelig straks termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff skjønner det godt. Men hvis tickeren din stemmer? Så er det jo ikke så mange dager før du blir satt i gang selv om det sikkert ikke er noen trøst akkurat nå.. Her er vel regelen etter 10-11 dager tror jeg..Hvordan er det der du bor?

Tickeren min er riktig ja. Eller, dvs at den er riktig ifht ul-termin. Menstermin er en eller annen mellom 23 26 mars, så jeg tipper riktig termin ligger et eller annet sted midt i mellom.

Skal på overtidskontroll på sykehuset på onsdag :nigo: Og hvis jeg ikke settes i gang da så må de bære meg ut derifra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt å måtte bekymre seg for økonomi :( Håper det ordner seg med NAV :klem:

Haha, jeg kjenner meg godt igjen i å bli kjempeglad hver gang jeg kjenner litt vondter nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Haha, ja ser den - var helt tydelig sånn "nå må jeg bare tenke at han sikkert ikke kommer før neste uke ellers så klikker jeg nok snart" :) Og så hjelper det sikkert på at vi er ørten stykker her inne som tar frem pocornet hver gang du er på toalettet eller skulle finne på å gjøre noe annet enn å være her inne (går jo ikke an!!)... :fnise:

Er ikke så galt med dere her inne, men jeg begynner å bli litt lei av noen av naboene og dama i kassa på butikken som utbryter "NEIMEN, HAR DU IKKE FØDT ENDA??!!??" hver gang jeg ser de. Får lyst til å rope tilbake "NEI, TENK JEG HAR IKKE DET!!!!!" :fnise:

Nesten så jeg ikke vil gå ut av leiligheten lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er innmari kjekt å få direkte fra arbeidsgiver - får betaling til samme tid, får opptjent full ferie osv osv. Veeeldig greit:) Men synes det er teit at dette varierer sånn fra arbeidsgiver til arbeidsgiver - å f.eks få full opptjent ferie utgjør jo faktisk en del. Vi har derimot ikke betalt omsorgspermisjon for far ved fødsel.

Jeg har samme arbeidsgiver nå som sist, men de forandret praksis så da løste deg seg bedre denne gangen. Men jeg blir jo "straffet" for det i år siden jeg ikke har opparbeidet full ferie nå i 2013 :) Så hadde jeg ikke skulle hatt nytt barn i år så hadde vi ikke hatt mulighet til å ta så mye ferie..

Men har har forhandlet 2 uker betalt perm etter fødsel så det er deilig for det hadde vi ikke sist :)

Tenk at de kan bruke så lang tid! Skjønner at du blir frustert og jeg håper det løser seg snart.

Er ikke så galt med dere her inne, men jeg begynner å bli litt lei av noen av naboene og dama i kassa på butikken som utbryter "NEIMEN, HAR DU IKKE FØDT ENDA??!!??" hver gang jeg ser de. Får lyst til å rope tilbake "NEI, TENK JEG HAR IKKE DET!!!!!" :fnise:

Nesten så jeg ikke vil gå ut av leiligheten lenger....

Hehe..ser den :) Selv er jeg lei alle som spør: Nå kan de jo ikke være lang tid igjen.... Jo det er 5 uker sier jeg. Åja stakkers deg..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var forresten/er deres symfysemål på egentlig, f.eks i uke 37... ? :sjenert:

Mitt symfysemål i uke 36 var på 34cm, i dag (uke 38) var det på 37cm. Baby er ikke spesielt stor, har bare godt med fostervann ;)

Jeg har 9 dager mellom ul-termin og menstermin, med ul-termin først. Hvilken termin er først av din mens- og ul-termin?

Jeg har menstermin 27.mars og ul-termin 7.april. Men er ganske sikker på at ul-termin er mest rett ;)

Jeg har vært på sykehuset til vekstestimering i dag. Lillegutt ble estimert til 3400g, hodet og lårbeinet er aukkurat på gjennomsnittet, mens magemålet er litt over og gjør at han ble estimert til 8% over gj.snittet :fnise: Hodet lå så langt ned i bekkenet at de ikke fant det med en gang, men når de først fant det kunne man se hårtustene på hodet til baby :rodmer: Han er helt klar og ligger bare å venter på å komme ut, Åh som jeg gleder meg til å treffe ham :hjerte:

Endret av Nyx88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...