Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Oi, spennende med termindato! :hoppe: litt selv om det ikke er noe action på gang, for det skjer nok helt plutselig! :jepp:

Var det koselig å gå ut å spise med mannen i helga da? :) Vi var ute med mine foreldre både fredag og lørdag, og det var veldig hyggelig! Siste gangen vi er ute å spiser sammen før bebisen kommer sikkert, men jeg var egentlig i smådårlig humør på lørdag.. Jeg hadde gått tom for halsbranntabeletter og halsen min stod omtrent i brann, jeg hadde ingenting å ha på meg så valget falt på en trang mammabukse som plaget livet av meg halve kvelden for den presset på ALT og jeg fant ut at mannen hadde kastet vinterskoene mine (de lå i en pose ved døra som han trodde var søppel...) så jeg måtte gå i wedges (!) på snø.. høygravid..

Jeg var skikkelig sur i begynnelsen på kvelden :ler: Men det gikk heldigvis over ;)

Har noen av dere andre vært svimmel i svangerskapet? Jeg var sliten i går og da ble jeg sånn jeg-er-for-full-svimmel. Det gav seg ikke før jeg fikk sovet i noen timer. Skikkelig ekkelt.

Det ble ikke middag ute. Jeg hadde så veldig lyst på tapas, og de ville ikke ta imot bestilling på bord på Delicatessen selv om jeg var så søt jeg bare klarte over telefonen og forklarte at jeg var høygravid og ikke kunne sitte på en barstol i 30 min å vente på bord (de tar ikke imot bordbestillinger på kvelden). Og på San Leandro på Majorstuen ville de ikke ta i mot reservasjon for mindre enn 4 pers, og San Leandro på Grunerløkka har blitt så dårlig, så da lagde vi tapas hjemme.

Egentlig var det like greit, for formen er litt variabel om dagen.

Kjenner meg igjen ifht å gå med bukser. Hvis jeg kan så unngår jeg bukser konsekvent, for nesten alle gravidbuksene mine har blitt trange og ekle nederst i magen. Og jeg får helt angst av ting som strammer om dagen, det er nesten så jeg ikke orker å ha på gravidstrømpebukser en gang :ler:

Haha, må le litt av at mannen kastet vinterskoene dine. Hadde min gjort det, selv om det var en ulykke, hadde det garantert blitt liv i stua. Sånne ting er jo nok til å vippe oss høygravide helt av pinnen :fnise:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Gratulerer med den lille Monarabb! :)

Og lykke til med den forestående fødselen Hymy! Ikke lenge til du får møte det lille vidunderet ditt nå :hjerte:

Vi får satse på fullmånebaby vi da, asanti ;) Jeg er så lei av kroppen og magen min nå at jeg regelrett gleder meg til smertene fødselen medfører.

Da vet jeg værtfall at jeg snart er ferdig med å være gravid! Nekter å tro at jeg blir å savne magen med det første værtfall, kanskje etter ett par år :ler:

Lurer på hvem som er neste dame ut? Det er jo Frk.Vims som står for tur, men kanskje det er noen som sniker i køen? ;)

Ja vi må satse på den fullmånen. Det som er dumt for meg er jo at jeg har termin tre dager etter, og de på føden sa at man får tre dager før eller tre dager etter fullmåne. :ler:

Mange som har sneket i køen nå ja, stakkars Vims. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Det ble ikke middag ute. Jeg hadde så veldig lyst på tapas, og de ville ikke ta imot bestilling på bord på Delicatessen selv om jeg var så søt jeg bare klarte over telefonen og forklarte at jeg var høygravid og ikke kunne sitte på en barstol i 30 min å vente på bord (de tar ikke imot bordbestillinger på kvelden). Og på San Leandro på Majorstuen ville de ikke ta i mot reservasjon for mindre enn 4 pers, og San Leandro på Grunerløkka har blitt så dårlig, så da lagde vi tapas hjemme.

Egentlig var det like greit, for formen er litt variabel om dagen.

Kjenner meg igjen ifht å gå med bukser. Hvis jeg kan så unngår jeg bukser konsekvent, for nesten alle gravidbuksene mine har blitt trange og ekle nederst i magen. Og jeg får helt angst av ting som strammer om dagen, det er nesten så jeg ikke orker å ha på gravidstrømpebukser en gang :ler:

Haha, må le litt av at mannen kastet vinterskoene dine. Hadde min gjort det, selv om det var en ulykke, hadde det garantert blitt liv i stua. Sånne ting er jo nok til å vippe oss høygravide helt av pinnen :fnise:

Dumme Delicatessen.. Det er ganske irriterende at de ikke tar imot bordbestillinger! Det er en ting når man kan sitte å nippe til et glass rødvin og vente, men å sitte med stor mage og vakle på en pinne av en barkrakk i en evighet hørtes overhodet ikke ut som noe man ville sette pris på.

Haha, ja jeg tror ikke det var enkelt å være mannen på lørdag nei :fnise: Mamma lurte på hvorfor i all verden jeg gikk i hvite tennisko, som hun så pent kalte de hvite conversene mine, på lørdags formiddag når det var 5 cm grå slaps over hele Oslo sentrum. Mannen ble krympet seg litt når jeg fortalte at han hadde kastet 2 par vintersko :ler:

MEN jeg har bestilt vår og bare veier til babyen kommer, så da trenger jeg nemlig ikke vintersko lengre ;) Mon tro om Kong Vinter hører på meg?

Har dessuten -etter jeg leste bloggen din- fått såå lyst på et par Ilse Jacobsen støvler! Syntes de var litt løse rundt hælen, men de var skikkelig gode og myke å gå på. Så nå skylder jeg på deg for at jeg må ut å kjøpe meg nye støvler :nigo:

Ja vi må satse på den fullmånen. Det som er dumt for meg er jo at jeg har termin tre dager etter, og de på føden sa at man får tre dager før eller tre dager etter fullmåne. :ler:

Mange som har sneket i køen nå ja, stakkars Vims. :ler:

Da får vi satse på den 24. Mars da! Er jo ikke vits å satse noe på fullmånen om man ender opp med å føde på termin allikevel jo :P

Jeg har lest at fullmånen kan få vannet til å gå hos gravide rundt termin, det er da noe i alle fall :Nikke:

(Jeg burde vel ikke bli utålmodig enda.. Meeen klarer ikke la være tydeligvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et litt intimt spørsmål til dere jenter....

Etter litt sengevals i kveld (eller tvangssex som kjære kalte det :fnise:) så blødde jeg litt etterpå. Det var nok ikke så mye, men blandet med diverse væsker (sorry detaljer ;) ) så kom det en del lyserødt blod.

Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Etter litt sengevals i kveld (eller tvangssex som kjære kalte det :fnise:) så blødde jeg litt etterpå. Det var nok ikke så mye, men blandet med diverse væsker (sorry detaljer ;) ) så kom det en del lyserødt blod.

Nå er det en stund siden sist her da. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det som et tegn på fødsel å ringt føden. :) Siden blødning er en av tegne man ha. Kanskje det ble en supereffektiv økt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden sist her da. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det som et tegn på fødsel å ringt føden. :) Siden blødning er en av tegne man ha. Kanskje det ble en supereffektiv økt? ;)

Ser det an litt jeg, for mener å huske at jordmor sa på det fødselsforberedende kurset at det var ikke noe vits å ringe med mindre vannet gikk eller man har regelmessige rier.

Håper det var en supereffektiv økt, men belager meg på at det bare er snakk om blodfylte slimhinner. *prøve å justere ned forventningene* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Ser det an litt jeg, for mener å huske at jordmor sa på det fødselsforberedende kurset at det var ikke noe vits å ringe med mindre vannet gikk eller man har regelmessige rier.

Håper det var en supereffektiv økt, men belager meg på at det bare er snakk om blodfylte slimhinner. *prøve å justere ned forventningene* :fnise:

Det er sant. Og om du ikke har lang vei å kjøre så er det jo værtfall ikke vits. :)

Forresten når vi er inne på litt intime detaljer så er det fryktelig irriterende med denne litt for tynnflytende utfloden som kommer nå på slutten. Hvordan skal man da vite om man lekker litt og litt fostervann? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi hadde sex for en måneds tid siden og da blødde jeg en stund etterpå, slitsomt men ikke noe skummelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten når vi er inne på litt intime detaljer så er det fryktelig irriterende med denne litt for tynnflytende utfloden som kommer nå på slutten. Hvordan skal man da vite om man lekker litt og litt fostervann? :ler:

Skikkelig plagsomt ja!! Har lurt på det jeg også, men på fødselsforberedende kurs sa de at hvis det lekker fostervann så går det rett igjennom trusa med en gang, mens utflod ikke gjør det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som opplever dette, og nå er det jo helt på slutten så alle små blodkar jobber på spreng der nede og det er lett at noen av disse sprekker. Så lenge det er liten mengde og frisk blod (noe det virker som det var i og med at det var "blandet" med annen snacks og lyserødt), så skal det ikke være noe farlig. Om det kommer mer i økt mengde ville jeg kontaktet føden, men da skal det være en del. Og nei, føden i Oslo hvor det er så nære er jo ingen vits å kontakte så tidlig i en fødsel uansett. Får ikke kommet inn fordi en slimpropp har gått for å si det slik:) Jeg hadde regelmessige rier som varte i 20-30 sekunder og var 4-5 minutter mellom, men fikk beskjed om å ikke komme/dra før riene varte over 1 min f.eks.

Det er sant. Og om du ikke har lang vei å kjøre så er det jo værtfall ikke vits. :)

Jeg vet! Har flere ganger sagt til mannen at "ehr, må bare på do å sjekke jeg.. ", fordi det kjennes så mye ut, og det er jo mye tynn utflod - må gå med truseinnlegg/bind hele tiden og det blir fort veldig vått. Vannet mitt gikk ikke før langt uti fødsel sist, men jeg satser på å kjenne forskjell - og uansett er hodet festet så om jeg ikke skulle oppdage det med en gang går det nok greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har det gått enda en natt uten at noe har skjedd. Her er det tydeligvis bare å gå tilbake til moduset jeg var i før hvor jeg var fornøyd bare han kommer før 17 mai ;)

Ifht utflod tror jeg man merker godt forskjell på utflod og fostervann. Sånn til sammenligning så har jeg hatt noen "inkontinensulykker" ifbm latterkuler og nysing, og det var ikke tvil om hva som skjedde da :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det skal altså være noe ekle detaljer med å være gravid. :ler:

Har heldigvis sluppet unna den store stygge fisinga, men den irriterende utfloden kunne jeg vært foruten. For min del dreper den store deler av spontansex. "Øøh, må bare å sjekke om det er ok"

Jaja, nå er et iallefall ikke lenge igjen til det er over og man har renselsesperioden i ei gooood stund etterpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har det gått enda en natt uten at noe har skjedd. Her er det tydeligvis bare å gå tilbake til moduset jeg var i før hvor jeg var fornøyd bare han kommer før 17 mai ;)

Ifht utflod tror jeg man merker godt forskjell på utflod og fostervann. Sånn til sammenligning så har jeg hatt noen "inkontinensulykker" ifbm latterkuler og nysing, og det var ikke tvil om hva som skjedde da :eeeh:

Det skjer nok snart, plutselig!:) Jeg tror også man som oftest kjenner forskjell, men i forhold til inkontinensulykker så kjenner man jo det godt, også fordi det kommer fra et annet sted. Tynn utflod og fostervann kommer jo fra samme sted, og noen ganger kjenner jeg at det renner ordentlig - og da blir jeg litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

:ler: Vi får håpe han vil ut før 2 mnd etter termin ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer nok snart, plutselig! :) Jeg tror også man som oftest kjenner forskjell, men i forhold til inkontinensulykker så kjenner man jo det godt, også fordi det kommer fra et annet sted. Tynn utflod og fostervann kommer jo fra samme sted, og noen ganger kjenner jeg at det renner ordentlig - og da blir jeg litt usikker.

Graviditet fører med seg mye lekkert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tekola

Graviditet fører med seg mye lekkert :ler:

Man føler seg aldri så elegant som når man kløner seg ut av bilen på en fullstappet parkeringsplass for så å slippe en skikkelig braker! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dele litt mer ekle detaljer; nå har det kommet en del brunt slim. Har småblødd gjennom hele natten også, så jeg har akkurat snakket med føden og de kunne bekrefte det jeg trodde, at det sannsynligvis er litt av slimproppen som kommer med blodrester fra i går.

Estimert tidshorisont for fødsel: Sitat "det kan skje noe i dag, det kan skje noe om en uke. Smør deg med tolmodighet" :ler:

Heldigvis møtte jeg verdens hyggeligste dame i andre enden av telefonen, man føler seg jo litt småhysterisk.

Må bare juble litt for slimproppen :strix:

Selv om det ikke skjer noe med det første så er det liksom første håndfaste bevis på at det går riktig vei :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man føler seg aldri så elegant som når man kløner seg ut av bilen på en fullstappet parkeringsplass for så å slippe en skikkelig braker! :hoho:

HAHAHAHAHAHAHAHA!! :fnise::ler::fnise:

Jeg slapp en fjert på Barnas Hus for noen uker siden. Kjære holdt på å le seg ihjel mens jeg gjemte meg bak en hylle, rød som en tomat :rodme::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å dele litt mer ekle detaljer; nå har det kommet en del brunt slim. Har småblødd gjennom hele natten også, så jeg har akkurat snakket med føden og de kunne bekrefte det jeg trodde, at det sannsynligvis er litt av slimproppen som kommer med blodrester fra i går.

Estimert tidshorisont for fødsel: Sitat "det kan skje noe i dag, det kan skje noe om en uke. Smør deg med tolmodighet" :ler:

Heldigvis møtte jeg verdens hyggeligste dame i andre enden av telefonen, man føler seg jo litt småhysterisk.

Må bare juble litt for slimproppen :strix:

Selv om det ikke skjer noe med det første så er det liksom første håndfaste bevis på at det går riktig vei :nigo:

Spennende! Tror jeg får rett jeg, baby i morgen!

Edit: døgnforvirret, mente i overmorgen!

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...