Frøken Vims Skrevet 16. mars 2013 #2161 Del Skrevet 16. mars 2013 Lå i natt å kjente etter smerter, but no, ingenting. Eneste tegnet her i gården er en plutselig hoven kropp og til tider enorm energi. Såpass mye at mamma var sikker på at noe skulle skje denne uken. Jeg også har masse energi til tider og tenker naturligvis at "NÅ skjer det noe snart, det er jo et klassisk tegn". Men det har skjedd nada hittil, annet enn at jeg sliter meg ut med vasking og styring fordi jeg har så mye energi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 16. mars 2013 #2162 Del Skrevet 16. mars 2013 Noen andre her som får vondt når babyen snur på seg? Jeg får så sinnsykt vondt nederst i magen og i bekkenet + strålinger nedover bena når babyen snur på seg. Spesielt i dag har det vært ille, har nesten føltes som om bekkenet skal sprenge når han holder på. Det er så vondt at jeg virkelig må ta meg sammen å puste meg gjennom smertene, så nå får jeg bruk for de 1500 kr jeg har brukt på de to stykk gravidyoga-kursene jeg har gått på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 16. mars 2013 #2163 Del Skrevet 16. mars 2013 Noen andre her som får vondt når babyen snur på seg? Jeg får så sinnsykt vondt nederst i magen og i bekkenet + strålinger nedover bena når babyen snur på seg. Spesielt i dag har det vært ille, har nesten føltes som om bekkenet skal sprenge når han holder på. Det er så vondt at jeg virkelig må ta meg sammen å puste meg gjennom smertene, så nå får jeg bruk for de 1500 kr jeg har brukt på de to stykk gravidyoga-kursene jeg har gått på Jepp, det er veldig vondt. Akkurat som hun skrur seg ned i bekkenet og føler alt bare skal knekke. Klarer ikke sitte til tider pga det når hun beveger seg, må stå for å få mest mulig plass til vesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. mars 2013 #2164 Del Skrevet 16. mars 2013 Noen andre her som får vondt når babyen snur på seg? Jeg får så sinnsykt vondt nederst i magen og i bekkenet + strålinger nedover bena når babyen snur på seg. Spesielt i dag har det vært ille, har nesten føltes som om bekkenet skal sprenge når han holder på. Det er så vondt at jeg virkelig må ta meg sammen å puste meg gjennom smertene, så nå får jeg bruk for de 1500 kr jeg har brukt på de to stykk gravidyoga-kursene jeg har gått på Eh ja! Tenker noen gang at den ikke får vondt selv når den stanger borti bekkene osv, for det kjennes virkelig ut som at den gjør det. Den styrer noe voldsomt inni magen nå, kjennes ut som den har et prosjekt gående med å greve seg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 16. mars 2013 #2165 Del Skrevet 16. mars 2013 Eh ja! Tenker noen gang at den ikke får vondt selv når den stanger borti bekkene osv, for det kjennes virkelig ut som at den gjør det. Den styrer noe voldsomt inni magen nå, kjennes ut som den har et prosjekt gående med å greve seg ut. Ja, jeg tror babyen prøver å komme seg ut via magehuden min... Helt latterlig vondt iblant! Presser på innvollene mine så jeg blir helt dårlig. Også er det sykt vondt når hun driver å stanger ned i bekkenet som dere sier, blir nesten lammet i lårene når hun treffer noen nerver. Plagsom baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 16. mars 2013 #2166 Del Skrevet 16. mars 2013 Termin 28/3 her. Mye menslignende murringer, øm/vond korsrygg, lite energi, mye aktivitet i magen (både bebisen og i tarmer etc), periodevis en del kynnere, samt litt hodepine er de siste dagers symptomer her.. Lurte litt torsdag og i går da jeg følte jeg skulle få influensa, men tror vel egentlig at det går en del dager til før det skjer noe her.. Håper forøvrig at jeg får samme type fødsel som søster og mor har hatt, dvs lite behov for sting etc og forholdsvis kjapp fødsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 17. mars 2013 #2167 Del Skrevet 17. mars 2013 I natt våknet jeg av at jeg måtte på do. Jeg veltet meg ut av sengen og inn på badet, når jeg skulle gå tilbake til soverommet var det som noe hogg til i magen/lysken. Det var som sterke menssmerter og så vondt at jeg såvidt klarte å gå. Jeg fikk stablet meg inn i sengen og lagt meg ned. Lå en liten stund og konsentrerte meg om å puste. Så lettet det. Da begynte jeg å tenke "Åherregud, var det en rie? Skal jeg i fødsel NÅ!?" Jeg fikk skikkelig panikk!! Snakket til lillegutt i magen og sa at han kunne godt vente et par uker til, for mamma trenger et par uker til før hun er klar.. Trett som jeg var sovnet jeg igjen ganske fort. Når jeg våknet i dag-tidlig begynte jeg å tenke over hva dette kunne ha vært..Begynner å lure på om det rett og slett var luftsmerter..dog sterkere enn jeg har opplevd noen gang tidligere.. Jeg tror ihvertfall jeg er blitt mindre utålmodig etter dette, da jeg ikke føler meg helt klar for fødsel ennå - trenger et par uker til å forberede meg på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 17. mars 2013 #2168 Del Skrevet 17. mars 2013 I natt våknet jeg av at jeg måtte på do. Jeg veltet meg ut av sengen og inn på badet, når jeg skulle gå tilbake til soverommet var det som noe hogg til i magen/lysken. Det var som sterke menssmerter og så vondt at jeg såvidt klarte å gå. Jeg fikk stablet meg inn i sengen og lagt meg ned. Lå en liten stund og konsentrerte meg om å puste. Så lettet det. Da begynte jeg å tenke "Åherregud, var det en rie? Skal jeg i fødsel NÅ!?" Jeg fikk skikkelig panikk!! Snakket til lillegutt i magen og sa at han kunne godt vente et par uker til, for mamma trenger et par uker til før hun er klar.. Trett som jeg var sovnet jeg igjen ganske fort. Når jeg våknet i dag-tidlig begynte jeg å tenke over hva dette kunne ha vært..Begynner å lure på om det rett og slett var luftsmerter..dog sterkere enn jeg har opplevd noen gang tidligere.. Jeg tror ihvertfall jeg er blitt mindre utålmodig etter dette, da jeg ikke føler meg helt klar for fødsel ennå - trenger et par uker til å forberede meg på Oi oi, skjønner at du tenkte det kunne være rier!! Skummelt! Det kan sikkert ha vært luftsmerter. Jeg våknet opp med smerter i magen her om dagen jeg også, det kjentes mest ut som mageknip. Måtte opp av sengen og tusle litt rundt, og da ga det seg. Tror det var luft også. Men jeg tenkte akkurat det samme som deg, nei ikke ennå!! Vent et par uker til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 17. mars 2013 #2169 Del Skrevet 17. mars 2013 I natt våknet jeg av at jeg måtte på do. Jeg veltet meg ut av sengen og inn på badet, når jeg skulle gå tilbake til soverommet var det som noe hogg til i magen/lysken. Det var som sterke menssmerter og så vondt at jeg såvidt klarte å gå. Jeg fikk stablet meg inn i sengen og lagt meg ned. Lå en liten stund og konsentrerte meg om å puste. Så lettet det. Da begynte jeg å tenke "Åherregud, var det en rie? Skal jeg i fødsel NÅ!?" Jeg fikk skikkelig panikk!! Snakket til lillegutt i magen og sa at han kunne godt vente et par uker til, for mamma trenger et par uker til før hun er klar.. Trett som jeg var sovnet jeg igjen ganske fort. Når jeg våknet i dag-tidlig begynte jeg å tenke over hva dette kunne ha vært..Begynner å lure på om det rett og slett var luftsmerter..dog sterkere enn jeg har opplevd noen gang tidligere.. Jeg tror ihvertfall jeg er blitt mindre utålmodig etter dette, da jeg ikke føler meg helt klar for fødsel ennå - trenger et par uker til å forberede meg på Jeg har hatt noe av det samme de siste par ukene, og jeg tror det er en eller annen form for ligamentsmerter eller noe. Jeg får det særlig ved brå bevegelser i senga når jeg skal reise meg eller snu meg, og det sitter i lysken og "sprer" seg til nederst på magen. Det har ikke ført til noe fødsel her enda iallefall, hvis det er noen trøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 17. mars 2013 #2170 Del Skrevet 17. mars 2013 Spennende å lese hvordan det går med dere framover. Har hatt første natt hjemme etter et nesten en uke langt opphold på føde- og barselavdelingen, selv om vi nesten ble holdt igjen nok et døgn pga. gulsot og vektnedgang. Veldig spesielt å være hjemme igjen.. og liksom skulle etablere rutiner på nytt. Rotet som vi ikke rakk å rydde før vi reiste på sjukehuset er liksom restene etter et ferdigskrevet kapittel.. og nå begynner et nytt... merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 17. mars 2013 #2171 Del Skrevet 17. mars 2013 Spennende å lese hvordan det går med dere framover. Har hatt første natt hjemme etter et nesten en uke langt opphold på føde- og barselavdelingen, selv om vi nesten ble holdt igjen nok et døgn pga. gulsot og vektnedgang. Veldig spesielt å være hjemme igjen.. og liksom skulle etablere rutiner på nytt. Rotet som vi ikke rakk å rydde før vi reiste på sjukehuset er liksom restene etter et ferdigskrevet kapittel.. og nå begynner et nytt... merkelig. Det var sikkert deilig å endelig komme seg hjem. Hvordan går det med amming og slikt? Har hørt at det kan være litt ekstra trøblete når ungen har gulsot? Ja, tenk at dere går inn i en helt ny epoke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 17. mars 2013 #2172 Del Skrevet 17. mars 2013 Det var sikkert deilig å endelig komme seg hjem. Hvordan går det med amming og slikt? Har hørt at det kan være litt ekstra trøblete når ungen har gulsot? Ja, tenk at dere går inn i en helt ny epoke.... Ammingen i segselv går veldig bra, og vesla tar brystet lett. Problemet lå mest i at hun sover mye og sovner raskt ved brystet slik at vi må vekke henne for at hun skal få i seg mer. Dette bedret seg veldig fra vi kom hjem så nå er hun skikkelig glupsk, men hun er fortsatt en sovebaby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 17. mars 2013 #2173 Del Skrevet 17. mars 2013 (endret) Oi oi, skjønner at du tenkte det kunne være rier!! Skummelt! Det kan sikkert ha vært luftsmerter. Jeg våknet opp med smerter i magen her om dagen jeg også, det kjentes mest ut som mageknip. Måtte opp av sengen og tusle litt rundt, og da ga det seg. Tror det var luft også. Men jeg tenkte akkurat det samme som deg, nei ikke ennå!! Vent et par uker til!! Jeg har hatt noe av det samme de siste par ukene, og jeg tror det er en eller annen form for ligamentsmerter eller noe. Jeg får det særlig ved brå bevegelser i senga når jeg skal reise meg eller snu meg, og det sitter i lysken og "sprer" seg til nederst på magen. Det har ikke ført til noe fødsel her enda iallefall, hvis det er noen trøst Godt å høre at det er andre som har opplevd lignende. Jeg skal virkelig prøve å nyte de siste ukene/dagene før fødsel, for det begynner å gå opp for meg at det KAN faktisk skje snart... Spennende å lese hvordan det går med dere framover. Har hatt første natt hjemme etter et nesten en uke langt opphold på føde- og barselavdelingen, selv om vi nesten ble holdt igjen nok et døgn pga. gulsot og vektnedgang. Veldig spesielt å være hjemme igjen.. og liksom skulle etablere rutiner på nytt. Rotet som vi ikke rakk å rydde før vi reiste på sjukehuset er liksom restene etter et ferdigskrevet kapittel.. og nå begynner et nytt... merkelig. Kan tenke meg at det er rart å være hjemme igjen, og å ha med seg en liten en som man skal ha ansvar for.. Tror nok jeg kommer til å synes det er litt overveldende i starten.. Det er virkelig starten på et nytt kapittel! Men tenk så mye dere har å glede dere til Hvordan synes du det å være nybakt mamma? Endret 17. mars 2013 av Nyx88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 17. mars 2013 #2174 Del Skrevet 17. mars 2013 Spennende å lese hvordan det går med dere framover. Har hatt første natt hjemme etter et nesten en uke langt opphold på føde- og barselavdelingen, selv om vi nesten ble holdt igjen nok et døgn pga. gulsot og vektnedgang. Veldig spesielt å være hjemme igjen.. og liksom skulle etablere rutiner på nytt. Rotet som vi ikke rakk å rydde før vi reiste på sjukehuset er liksom restene etter et ferdigskrevet kapittel.. og nå begynner et nytt... merkelig. Ammingen i segselv går veldig bra, og vesla tar brystet lett. Problemet lå mest i at hun sover mye og sovner raskt ved brystet slik at vi må vekke henne for at hun skal få i seg mer. Dette bedret seg veldig fra vi kom hjem så nå er hun skikkelig glupsk, men hun er fortsatt en sovebaby. Kan tenke meg det er deilig å ha kommet hjem! Ja tenk, nå starter et helt nytt kapittel. Tenker en del på det om dagen jeg også, og synes det er litt skummelt. Men det er vel helt normalt Så bra jenta deres har matvett, og heldige dere som har fått en sovebaby. Håper vi også får en liten sovebaby Kos deg masse med det ferske familemedlemmet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 17. mars 2013 #2175 Del Skrevet 17. mars 2013 Da er den store dagen her: termindato! Ingen åpenbare tegn på at noe er i gjerde, men jeg har bestilt litt sengevals i kveld, så jeg håper det gjør nytten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 17. mars 2013 #2176 Del Skrevet 17. mars 2013 Da er den store dagen her: termindato! Ingen åpenbare tegn på at noe er i gjerde, men jeg har bestilt litt sengevals i kveld, så jeg håper det gjør nytten! Håper det setter fart i sakene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 17. mars 2013 #2177 Del Skrevet 17. mars 2013 Da er den store dagen her: termindato! Ingen åpenbare tegn på at noe er i gjerde, men jeg har bestilt litt sengevals i kveld, så jeg håper det gjør nytten! Oi, spennende med termindato! litt selv om det ikke er noe action på gang, for det skjer nok helt plutselig! Var det koselig å gå ut å spise med mannen i helga da? Vi var ute med mine foreldre både fredag og lørdag, og det var veldig hyggelig! Siste gangen vi er ute å spiser sammen før bebisen kommer sikkert, men jeg var egentlig i smådårlig humør på lørdag.. Jeg hadde gått tom for halsbranntabeletter og halsen min stod omtrent i brann, jeg hadde ingenting å ha på meg så valget falt på en trang mammabukse som plaget livet av meg halve kvelden for den presset på ALT og jeg fant ut at mannen hadde kastet vinterskoene mine (de lå i en pose ved døra som han trodde var søppel...) så jeg måtte gå i wedges (!) på snø.. høygravid.. Jeg var skikkelig sur i begynnelsen på kvelden Men det gikk heldigvis over Har noen av dere andre vært svimmel i svangerskapet? Jeg var sliten i går og da ble jeg sånn jeg-er-for-full-svimmel. Det gav seg ikke før jeg fikk sovet i noen timer. Skikkelig ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 17. mars 2013 #2178 Del Skrevet 17. mars 2013 Ammingen i segselv går veldig bra, og vesla tar brystet lett. Problemet lå mest i at hun sover mye og sovner raskt ved brystet slik at vi må vekke henne for at hun skal få i seg mer. Dette bedret seg veldig fra vi kom hjem så nå er hun skikkelig glupsk, men hun er fortsatt en sovebaby. Så bra at dere har kommet hjem og at ammingen går bra. Ville bare si at vi også hadde en sovebaby. På kontroll på helsestasjonen så sa de at han ikke hadde lagt på seg så mye som de ønsket ut i fra dems standard. husker jeg satt der og begynte å gråte..hehe.. Ble derfor oppfordret til å vekke han ofte og gi pupp. Etter å ha prøvd dette litt så ble det helt feil for meg å vekke en liten tass som sov, spise og var fornøyd. Droppet derfor å vekke han. Han er i dag en frisk, sunn og blid gutt som veier akkurat det han skal. Så slikt går seg til Og vær glad du har sovebaby som ihvertfall sover gode lurer på dagen slik at du også kan sove litt Har noen av dere andre vært svimmel i svangerskapet? Jeg var sliten i går og da ble jeg sånn jeg-er-for-full-svimmel. Det gav seg ikke før jeg fikk sovet i noen timer. Skikkelig ekkelt. Ja jeg har vært og er mye svimmel og ør. Har også hatt blodtrykksfall som har ført til at jeg har besvimt. øverst i trappa faktisk, men rakk heldigvis å legge meg ned for jeg skjønte hva som var i ferd med å skje.. Det er viktig å slappe av, reise seg sakte opp, og få i nok mat og veske Ikke noe morro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 17. mars 2013 #2179 Del Skrevet 17. mars 2013 Den svimmelheten har jeg å hatt til tider. Det er så ubehagelig, værtfall når man legger seg ned å skal sove og det ikke vil gå bort. Da synes jeg nesten det er skummelt. Hurra for termindato Vims! Skal krysse fingrene for at litt action setter i gang saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 17. mars 2013 #2180 Del Skrevet 17. mars 2013 Så spennende med termindato er jeg den siste her inne? med termin 22 april? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå