Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Håper alt er bra med deg og babyen myrvandrer:)

Magebilde anyone?

Tenkte jeg endelig skulle våge å vise fram gigamagen min, dette her er uke 34 forresten..

post-63017-0-21485400-1362986473_thumb.j

Ser kanskje ikke så stor ut på bilde, men den er det altså :fnise:

Edit: wow.... bare se, ikke trykk - om dere ikke har et enprmt behov for å virkelig studere strekkmerkene mine da, så værsågod :fnise: (og det har man jo gjerne, alltid flott å se noen verre enn seg selv, er det ikke?)

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått ventesyka ennå, har heller fått sjokk over at det er så kort tid igjen!! :sjokkert::fnise: De siste ukene har gått så fort. Har tenkt at jeg har hatt evigheter av tid, men nå må jeg snart være klar for at noe kan skje når som helst. Jeg er veldig klar for å hilse på lillejenta og bli kvitt denne svære magen altså, så det er helt greit. :rodmer: Får bare litt småpanikk av å tenke at jeg snart skal føde...skummelt!! :bond:

Sånn har jeg det også - plutselig er det så kort tid igjen! Men deilig skal det bli, bare bli ferdig med denne fødselen først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det var en utrolig fin mage Citrus! :)

Oppdaget hva jeg har ventesyken på, navn! Det er en del i omkretesen vår av venner og bekjente som får barn nå og jeg kjenner at jeg vil få min ut så jeg kan bruke navnet mitt før noen andre tar det. :ler:

Har familie som har brukt opp tre av mine favorittnavn til nå.

Gleder meg til å føde jeg, se lille og bli kvitt presse i magen som gjør at man blir helt ubrukelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin mage Citrus :) Og du er ikke aleine om strekkmerker :)

Ja navn er jeg også stresset med. Det er så mange bekjente og folk rundt meg som venter barn. Er redd vårt navn blir tatt snart :) Selv om vi ikke har bestemt oss enda da. Vi har vel ett hver som ligger høyest på lista nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin babymage, Citrus! :hjerte:

Vi har ikke bestemt oss for navn ennå, men står igjen med to alternativer. Jeg heller nok litt mer mot det ene, mannen tror jeg er veldig splitta. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage Citrus! :jepp:

Synes ikke magen din er gigantisk i det hele tatt jeg, men det kan komme av at jeg har en mage som har ligget i øverste felte på sf-kurven hele veien selv ;) Den har heldigvis roet litt ned på veksten siste ukene, eller jeg trodde iallefall det helt til jeg så ut som et sprengt pølseskinn i boblejakka mi i går. Var ikke snakk om å sitte med den jakka på for å si det sånn :ler:

Kjenner jeg var litt stor i kjeften ifht at jeg ikke hadde fått ventesyka... :sjenert: For i dag var vel tredje dagen på rad jeg våknet og var litt skuffet over at det ikke hadde skjedd noe i løpet av natten; "jeg hadde jo så mye rare vondter i går"! :fnise:

Heldigvis har jeg kjøpt inn stoff for å sy nye stuegardiner, for de eneste oppgavene som gjenstår å gjøre før tassen kommer nå er å vaske over bedside criben og stellekommoden, og jeg er redd jeg står i fare for å få alvorlig ventesyke om jeg ikke har noe å fylle dagene med :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Fin mage! :jepp:

Jeg synes man skal være stolte av strekkmerkene sine, jeg. Moren min sammenligner dem med menns krigsskader og andre arr :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det skjer noe snart Myrvandrer :)

Kjærlighetsstreker kalte mannen min dem etter første fødsel.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Fortsatt mage her, igangsettingen tar lang tid for meg, kroppen er nok ikke helt klar.

Lykke til Myrvandrer! :)

Jeg kommer fra jordmor nå, og her var hodet festet og alt klart til fødsel! :hoppe: Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra jordmor nå, og her var hodet festet og alt klart til fødsel! :hoppe: Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet ;)

Hurra - ja, da er det bare å vente da:)

Og så er det jo litt morsomt hvor spente vi alle er, og hvordan vi nesten blir overrasket over modningstegn og at kroppen blir klar til fødsel:) Babyene kan jo ikke bli inni der! Men spennende er det, har mye vondter og hodet var jo festet i uke 29 - så jeg tar meg i å tro at hun skal komme tidlig. Har hatt 3 episoder hvor jeg faktisk har blitt fryktelig usikker på om det var rier på gang, men det har nok vært voldsomme kynnere i kombinasjon med luftsmerter, ømhet + fæle smerter i rygg. Er litt vanskelig denne gang, for jeg sliter jo med ryggsmerter og riene satt så innmari i ryggen sist, så det er faktisk ikke så lett å skille rier fra vondt denne gang. Sist var jeg aldri i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt mage her, igangsettingen tar lang tid for meg, kroppen er nok ikke helt klar.

Lykke til! :klemmer:

Tenk, snart har du bebbisen hos deg :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til!! :strix: Hvordan settes du igang egentlig, med sånne stikkpiller?

Så bra! :jepp: Da er det bare for lillejenta å komme når hun er klar! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til!! :strix: Hvordan settes du igang egentlig, med sånne stikkpiller?

Med modningstabletter som plasseres vaginalt. Samme type som brukes ved abort, bare i betydelig mindre mengde med 4 timers intervaller. Er man moden, men uten rier får man drypp.

Morsomt å lese om ventesyken dere skriver om. Missunner dere egentlig den litt, ikke det at jeg ikke har fått ventet nok her, men det hadde vært gøy å fått gått hjemme å føle på kroppen at noe nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Spennende, Myrvandrer! Masse, masse lykke til :D

Kjempefin mage, Citrus :) tør ikke legge ut bilde av min jeg, den er så enorm at jeg er redd folk blir skremt :fnise:

Men en ting jeg stusser litt over er at jeg de siste par dagene har følt meg så "lett", altså, jeg føler jeg plutselig kan gå rundt i timesvis og magen føles ikke sånn tung som før?! Er ikke det veldig rart? For noen uker siden klarte jeg så vidt å dra meg til butikken rundt hjørnet og jeg måtte sitte MYE på jobben, mens nå spretter jeg rundt som bare det (er i uke 38+ 3 idag).. blir nesten litt bekymra jeg? Jordmor sa på forrige kontroll at hodet var festet..da var jeg i uke 36+6..

Selv om at det er tyngre å bøye seg osv nå så føler jeg å litt det samme. Enkelte ganger så glemmer jeg av at jeg er gravid. :ler:

Og det ble forresten slik etter at lille kom lengre ned i bekkene og hode delvis festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest asanti

Med modningstabletter som plasseres vaginalt. Samme type som brukes ved abort, bare i betydelig mindre mengde med 4 timers intervaller. Er man moden, men uten rier får man drypp.

Morsomt å lese om ventesyken dere skriver om. Missunner dere egentlig den litt, ikke det at jeg ikke har fått ventet nok her, men det hadde vært gøy å fått gått hjemme å føle på kroppen at noe nærmer seg.

Håper du ikke må gå så lenge. Kan ikke være noe å vente på sykehuset på den måten. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det kanskje kom litt brått på for deg dette her. :klem: Plutselig blir man bare kastet ut i det. Håper du får en fin fødselsopplevelse å se tilbake på. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Spennende, Myrvandrer! Masse, masse lykke til :D

Kjempefin mage, Citrus :) tør ikke legge ut bilde av min jeg, den er så enorm at jeg er redd folk blir skremt :fnise:

Men en ting jeg stusser litt over er at jeg de siste par dagene har følt meg så "lett", altså, jeg føler jeg plutselig kan gå rundt i timesvis og magen føles ikke sånn tung som før?! Er ikke det veldig rart? For noen uker siden klarte jeg så vidt å dra meg til butikken rundt hjørnet og jeg måtte sitte MYE på jobben, mens nå spretter jeg rundt som bare det (er i uke 38+ 3 idag).. blir nesten litt bekymra jeg? Jordmor sa på forrige kontroll at hodet var festet..da var jeg i uke 36+6..

Jeg hadde det på samme måten etter at hodet ble ordentlig festet og magen sank betraktelig. Jeg syntes ikke jeg er i nærheten så tung og stor etter det, som jeg var før.. Godt å slippe å ha så mye halsbrann og det presset på lungene som jeg hadde før hun festet seg! Nå er det bare fryd og gammen nesten ;) (værtfall i forhold til tidligere..)

Ellers så har ikke magen vokst noe særlig i det siste.. Jeg ligger godt under den røde linja på helsekortet sa jordmor etter hun hadde målt meg på kontrollen i dag. Virket ikke som om det var noe å bekymre seg for da heldigvis :)

Jeg lurer på hvordan det går med Myrvandrer jeg! :popcorn: Den lille har vel enten kommet eller er like om hjørnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kroppen har begynt å reagere og at du er godt i gang myrvandrer, eller enda bedre: ferdig med fødsel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...