Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Har noen av dere begynt med/vurdert å begynne med bringebærkapsler eller bringebærkapsel te nå mot slutten? Har lest at "alle" tar det, så jeg lurte på om noen her inne hadde begynt med det? :)

Edit: Tickeren er en dag bak, men i dag er jeg i uke 37! :strix: Håper det blir fødsel innen 3 uker nå da :nigo:

Hurra for 37 uker! :strix: Nå er ikke frøkna prematur lenger!

Hva er det bringebærkapsler er godt for igjen? Har lest om det for lenge siden, men husker ikke hva det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Det skal vist hjelpe på melkeproduksjonen, at livmoren trekker seg sammen fortere etter fødselen, at livmoren blir mer "trent" til fødselen, at hud og vev blir mer tøyelig slik at man slipper å rakne under fødsel og noen andre småting :)

Det er jo delte meninger om hvorvidt det fungerer tror jeg, det er jo ikke noe som er bevist. Men jeg er villig til å prøve det meste som kan hjelpe egentlig :fnise:

(Jeg er sikkert godtroende.. Men men!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hurra for 37 uker! :bolledeig:

Jeg har ikke lest så mye om bringebærkapsler, men heller mer om Bukkehornkløver. Det skal visst stimulere melkeproduksjonen godt.

Ellers så vil stimulering som øker oksytocin-hormonet i kroppen hjelpe til med modning, melkeproduksjon, trening av livmor og hjelpe til med sammentrekningen av livmoren etter fødsel. :)

Stimulering som øker hormonet er orgasmer (Wohoo!) og bryst/nippelmassasje. Så hiv dere rundt jenter! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon og tre uker til termin i dag :) Blodtrykket mitt er ok, og babyen ser ut til å ha det bra! Det meste av utstyr er på plass eller på vei, og kroppen sier definitivt j fra når husvask står på programmet..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere begynt med/vurdert å begynne med bringebærkapsler eller bringebærkapsel te nå mot slutten? Har lest at "alle" tar det, så jeg lurte på om noen her inne hadde begynt med det? :)

Edit: Tickeren er en dag bak, men i dag er jeg i uke 37! :strix: Håper det blir fødsel innen 3 uker nå da :nigo:

Grattis med uke 37!! :strix:

Har ikke tenkt så mye på det med bringebærkapsler, men det skader jo ikke å prøve det! :Nikke:

Driver dere andre forresten med massasje med olje nedentil? Har ikke begynt med det jeg, er så tiltak. :ler:

Permisjon og tre uker til termin i dag :) Blodtrykket mitt er ok, og babyen ser ut til å ha det bra! Det meste av utstyr er på plass eller på vei, og kroppen sier definitivt j fra når husvask står på programmet.. ;)

Grattis med permisjonsstart! :nigo: Kos deg og lad opp til bebisen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Grattis med uke 37!! :strix:

Har ikke tenkt så mye på det med bringebærkapsler, men det skader jo ikke å prøve det! :Nikke:

Driver dere andre forresten med massasje med olje nedentil? Har ikke begynt med det jeg, er så tiltak. :ler:

Grattis med permisjonsstart! :nigo: Kos deg og lad opp til bebisen kommer. :)

Anbefales det ikke å smøre med jordnøttolje i mellomkjøttet (herregud det ordet..) hver kveld? Tøye å smøre?

Jeg har en helt sinnsyk peanøttallergi så jeg nærmer meg ikke en flaske jordnøttolje for alt i verden, men jordmor anbefaler det da.. Det funker nok med mandelolje eller noe slik å ;)

Men til et kleint spørsmål, hvordan skal man lissom utføre denne "tøyingen av mellomkjøttet"? Skal lissom mannen ligge mellom beina på meg å tøye å strekke? Jeg tror jeg hadde dødd! Det hadde vært utrolig rart :ler:

Takk for alle :strix: 'er! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Jeg har ikke noe spesielt å smøre med, men har en spray jeg kjøpte på en eller annen nettside som Frumæla anbefalte. Om dere leser bloggen hennes da. Liker den fordi den inneholder ikke noe fyfy-produkter, lukter mildt og er enkel å bruke. Den lindrer å ganske mye så har brukt den etter litt action med samboer og er nok veldig god å ha etter fødselen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Massere mellomkjøttet? Jeg rekker jo nesten ikke ned dit? :klo::fnise:

Hehehehe, det tenkte jeg å! :ler: Derfor jeg har den sprayen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Dere som har kjøpt denne amme bh: http://www.lindex.co...styleId=7025393

Hvilken str, og hva bruker dere til vanlig eller nå?

Jeg bruker til vanlig 75A, bruker 80B nå og har kjøpt den i 80C. Har bare kjøpt to og ennå ikke tatt av lappen da jeg er usikker på hvordan cupstr jeg vil trenge når brystene fylles mer med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Dere som har kjøpt denne amme bh: http://www.lindex.com/no/undertoey/bh/amme/6286016/Amme-BH/?styleId=7025393

Hvilken str, og hva bruker dere til vanlig eller nå?

Den var fin! Jeg har kjøpt en annen fra Lindex og per i dag har jeg en 80C tror jeg, men den jeg kjøpte var i 85D. Jordmor sa man burde kjøpe en cup større enn det man er før fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye aktivitet ja. Selv er jeg syk og hjemme fra jobb og da er jeg ikke så flink til å være på dataen.

Mange som nærmer seg her nå ja og kjenner jeg er misunnelig., Syns det går så sakte nå og at tiden nesten står stille...

Lykke til dere som blir tett fulgt opp. Håper dere slipper så mye mer stress og at alt ordner seg.

Angående bringbærblad (eller hva det stod) og Olje til mellomkjøttet så har jeg ikke brukt noen av delene sist og kommer ikke til å gjøre det nå heller :) Ikke har jeg lange nok armer jeg heller.

Endelig snart helg og da skal vi ha en ordentlig kjæreste helg uten barn. Gleder oss masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Jeg missunner dere så veldig dere som har kjærestene hjemme. Liker virkelig ikke denne perioden her, kjenner mye etter hva som skjer i kroppen i tilfelde noe skulle skje og jeg må få samboer hjem tidligere. 99% unødvendig energibruk, men det er litt vanskelig å la være å tenke på. Feks nå kunne jeg sikkert ramset opp en del tegn jeg innbilller meg at jeg har.

Glad det er mye aktivitet her inne, så har jeg noen å prate med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

38 uker imorgen :sjokkert: får nesten litt panikk :fnise: Senga er ikke klar enda (mangler FORTSATT madrass og dyne..), har ikke vasket noe særlig med klær enda.. har pakket mesteparten av fødebagen da, bortsett fra toalettsakene, hehe.

Hva driver dere med på dagtid dere andre i permisjon?

Tror det er viktigere at du har fødebagen klar enn seng til den lille, det kan alltids noen andre ordne klart mens du gjør din jobb på sykehuset. :)

Snart er det en fin perlesnor med nyfødte fra denne termingruppen, er veldig spennende å se hvem som blir først. :)

Denne uken har jeg vært flink å være sosial, tatt byturer og cafeturer med venninner som er i permisjon. Ellers gjør jeg ikke så mye, slapper av og samler krefter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 uker imorgen :sjokkert: får nesten litt panikk :fnise: Senga er ikke klar enda (mangler FORTSATT madrass og dyne..), har ikke vasket noe særlig med klær enda.. har pakket mesteparten av fødebagen da, bortsett fra toalettsakene, hehe.

Hva driver dere med på dagtid dere andre i permisjon?

Du er noen dager forran meg ser jeg. Jeg vurderer fram og tilbake når jeg skal begynne å pakke baggen.. ser for meg at jeg blir å ta med unødvendig mye ræl fordi jeg begynner pakkingen når riene setter inn.

Ellers har jeg til nå hatt en ekstremt lite produktiv permisjonstid til nå... selv om den bare har vart i 4 dager. Kjenner jeg kjeder meg, men det er vel hva man gjør det til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hva ble konklusjonen på olje til å tøye med? :fnise:

Det var faktisk mannen min som informerte meg om at det var lurt! Han hadde lest det i pappa-boken han fikk til jul, flinke, engasjerte mannen min :rodmer:

Jeg hadde egentlig slått meg til ro med at hun kunne sove i vognbaggen den første tiden, men plutselig fikk vi seng i hus i dag :ler:

Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg synes at det er deilig eller kjipt å ligge såpass langt bak en del andre her. Jeg er lei av å ha vondt og kramper allerede, samtidig som det fortsatt ikke har gått helt opp for meg at det faktisk er en baby inni der og at vi om ca. to måneder (om hun hører på UL-damen) faktisk har et lite vesen som er helt avhengig av oss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...