Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Det beste er vel bare å følge bruksanvisning for den type mme man velger - der står det jo hvordan produktet skal blandes ut (hvor mange grader osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte bare innom å si at jeg elsker vår Stokke MyCarrier! Hadde egentlig tenkt å kjøpe enten ergoen eller manduca (slik det skrives?), men etter å ha prøvd på i butikk osv ble det MyCarrier - og den er så god å bære i! Og så kan vesla snus etter hvert slik at hun ser litt mer. Elsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Så kjekt! Vi lurer litt på den nemlig. Storfan av Stokke-produkter :fnise:

Prøvde ut bæresjalet i dag. To timer på kjøpesenteret, og alt vi hørte var sovelyder! Hun sovnet med en gang! :rodmer:

Lurer litt på om hun har fått trøske? Hvitt belegg på deler av tungen og så svir det under og etter amming. Skal til legen i mirgen for å få hjelp med det jeg tror er fødselsdepresjon, kanskje jeg kan be dem ta en titt på det og?

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du tar tak i det om det er fødselsdepresjon og håper du får den hjelpen og støtten du trenger.

Ang. Trøske så kan du smøre deg med vanlig canesten og farris i munnen på barnet. Hvis ikke set hjelper så får du noe annet av legen:)

----------------------------

Naboen holder på bygge på huset og holder på enda!!! Vekker storebror med alt bråket :( nå er kl 22 og da burde man stoppe syns jeg:)

----------------

Endelig en kveld hvor begge barna sover samtidig:) lillesøster er jo våken lenge hver kveld og vil ikke ligge i ro eller aleine. Så litt deilig er det faktisk. Hvordan er deres på kvelden?

6 ukers kontroll i dag og ho legger godt på seg.. Over 5 kg og 59 cm lang så er lang og tynn:) var jo nesten 4 kg ved fødsel da..

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Vi skal over grensen til helgen å satser påå finne en god bæresel der. :)

Her er vesla relativt lett å legge, hun sovner en plass mellom 20-22 og til vanlig er det en tur eller to ned å putte smokken på plass. Men idag er hun ennå småvåken, startet legging 20.30. Men men. :)

Når hun først sovner så sover hun til i 8tiden på morgen. Deeeiliiiig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du ser og tar tak i problemene Tekola, håper ting går mer i orden framover :klemmer:. Skulle ønske jeg gjorde det samme, men jeg avskrev følelsene som ubetydelige. Derfor er jeg glad for spørreundersøkelsen og at jeg nå får oppfølging.

Haha, jeg er sikkert skikkelig dum nå, men jeg kjenner jeg savner at vesla var pitteliten... Vi skal på tre mnd kontroll neste uke liksom :omg: Hvor i all verden har tiden blitt av?

Her er kveldene forholdsvis (og heldigvis) rolige. Vesla er lett å legge og sovner gjerne i 22 tiden... så det ser ut som om det er utgangspunktet for innføring av kveldsrutiner her. Hun kan sovne på egenhånd, men da ligger hun ofte å vrir seg og sutrer, mindre klaging er det når hun får ligge i vår seng med mamma'n sin tett inntil.. mamma'n synes det også er triveligere :rodmer:

Alle eldre (besteforeldregenrasjonen og oppover) snakker om samsoving som å skjemme bort barna og at de ikke vil ligge i egen seng senere, men for meg gjør det natten ti ganger mer behagelig.... Dersom vesla ikke ligger i min seng leter jeg stadig gjennom sengetøyet i vill panikk etter henne for så å oppdage at hun ligger i egen seng. Nei da får hun heller bli litt bortskjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 999 svenske kroner for MyCarrier i Sverige - den er digg! Og vesla elsker den, kikker nysgjerrig rundt eller sover. Herlig for eldstemann nektet å sitte vendt innover mot oss (derfor vi nå også kjøpte en som kunne brukes begge veier).

Vesla her har trøske, jeg merke ikke noe til det - har mycostatin, men har vært elendig på å gjennomføre behandling. Er ikke så mye nå da, men nok til at det ikke gikk bort med farris. Får ta en ordentlig behandling nå kanskje (være litt flink mamma?)

Hun sovner vel for natten en gang mellom 21-23:30, alt etter som. Legger henne som oftest ikke inn i kurven å soverommet før vi legger oss, sover på sengen i stuen til da. Har ikke noe spesielle leggerutiner. Noen ganger våkner hun når vi flytter henne over, får da ny bleie og pupp. Pysj får hun som oftest på i forbindelse med bleieskift i 20-tiden.

I natt sov hun forresten sin første hele natt - fra 23:00-07:00 uten mat/bleie. Selvfølgelig samme natt som eldstemann var våken i timesvis pga mareritt, men men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Skal til Sverige til helgen, kanskje jeg finner Mycarrier der. :)

Ja tenk, til uken er det 3månederskontrollen! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle eldre (besteforeldregenrasjonen og oppover) snakker om samsoving som å skjemme bort barna og at de ikke vil ligge i egen seng senere, men for meg gjør det natten ti ganger mer behagelig.... Dersom vesla ikke ligger i min seng leter jeg stadig gjennom sengetøyet i vill panikk etter henne for så å oppdage at hun ligger i egen seng. Nei da får hun heller bli litt bortskjemt.

Hehe... Vet ikke helt hva jeg skal si.. Samsov med storebror og han sliter vi enda med p få tilby sove i sin egen seng hele natten.. Han vil inn å ligge inntil meg eller far. Så noen vaner er nok ikke så lett å vende;) er 19 mnd nå. Så med lillesøster så vil vi nok prøve å samsove mindre. Men er jo ikke så veldig lett. Er jo både koselig å praktisk. Men slitsomt de få gangene vi er 4 i senga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samsover også. Vi legger tassen i egen seng, men i løpet av natta så skal han jo ha mat, og jeg sovner nesten alltid når jeg ammer, så da blir det ofte til at han sover i senga vår fra 3-4 tiden.

Jeg prøver å få lagt han tilbake i senga etter mating da, og de (få) gangene jeg klarer å få det til så sovner han fint i senga si. Håper det fortsetter sånn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver også å legge ho over i sin seng etter amming, men er ikke alltid like lett:)

På kvelden sover hun i vugga, fanget eller vogna til havgående å legger oss.

Er det mange som har begynt å legge dem på rommet før man legger seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Prøver også å legge ho over i sin seng etter amming, men er ikke alltid like lett:)

På kvelden sover hun i vugga, fanget eller vogna til havgående å legger oss.

Er det mange som har begynt å legge dem på rommet før man legger seg selv?

Vesla har blitt lagt før jeg legger meg i vel en måned nå, kanskje mer. Tiden går så fort at jeg husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter alltid når jeg ammer om natten så jeg sovner ikke. Hun trykker jo nesen inn i puppen når vi ligger, så hun får jo ikke puste med mindre jeg holder der :fnise: må dere ikke ta de opp for å rape, eller er det bare med disse aller minste? Hadde vært deilig å sovne når jeg ammer for jeg våkner jo helt når jeg sitter og skal få hun til å rape etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye stavefeil med iPhone..sorry:)

Raper ikke om natten når vi ammer liggende. Går helt fint. Men hvis nesa går inn i puppen så må du bare enda stilling litt. Pass på at hun må strekke hodet og ligger godt inntil magen din:)

Sovner alltid når vi ammer liggende i sengen. Og hvis jeg ammer sittende så våkner hun så. Så i natt var vi våken i 2,5 timer pga dette.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal begynne å prøve på det :) tenker jeg får litt mer søvn om natten da. Pleier å ta hun opp i sengen i 6-7 tiden når hun våkner og ammer liggende, da sovner vi begge :) bare redd hun skal få vondt om hun ikke raper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Little princess

A legger seg i 22-23 tiden og sover til halv 10 om morgenen, kun avbrutt av mating i 3 tiden og i 7 tiden. Hun legger seg uten gråt og sovner nesten med en gang, så jeg syntes vi er utrolig heldige! Jenta har sovehjertet til pappan sin :)

Vi ammer også liggende og har ikke hatt problemer med at hun må rape etter maten, hverken nå eller når hun var nyfødt. Jeg sovner idet jeg legger henne til puppen på natten, så matingen styrer hun selv da :ler:

Vi har dåp neste helg! På St.Hansaften faktisk, ååå som jeg gleder meg! :nigo:

I dag har vi vært ute å kjøpt ting å lage bordkort med, og siden jeg ikke eier fantasi så måtte jeg dra med meg mannen. Han er hakket mer kunstnerisk enn meg nå for tiden altså.. Jeg er helt TOM i hodet om dagen, ammetåke av en annen verden.

Så på tirsdag skal vi hjem til min hjemby igjen, og jeg håper virkelig at flyturen går like bra som sist. A har fått en jernvilje og blitt veldig "voksen" og nyskjerrig, så det kan bli interessant denne gangen også :fnise:

Har dere andre dåp/navnefest om hjørnet eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje innmari dumt spørsmål, men jeg lurer virkelig, jeg tror jeg hadde vært så redd for å sovne i sengen mens ammer, eller våkner dere så fort hun er ferdig? Er redd for å legge meg over babyen.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger tassen til å sove på rommet mellom kl 20 og 21.30, som regel litt før kl 21. Da er han stuptrøtt, og sover til morgenen etter avbrutt av et par måltider.

Vi pleide å legge han i vugge i stua frem til vi la oss selv i starten, men han sover mye bedre på soverommet vårt så vi gikk over til å legge han der ved ca 5-6 ukers alder.

Så legging her fungerer helt smertefritt, og tassen har styrt dette helt selv hittil :)

(Må legge til en bank i bordet i redsel for å jinxe leggerutinene: bank-bank-bank :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje innmari dumt spørsmål, men jeg lurer virkelig, jeg tror jeg hadde vært så redd for å sovne i sengen mens ammer, eller våkner dere så fort hun er ferdig? Er redd for å legge meg over babyen.. ?

Jeg var redd for det i starten, men så sovnet jeg gang på gang, og det gikk jo fint hver gang så jeg sluttet etterhvert å bekymre meg for å legge meg på han. En annen ting man erfarer er at man sover mye lettere enn før, så jeg våkner jo bare tassen grynter litt.

Den første halvannen måneden satt jeg og ammet da, så jeg begynte ikke å amme liggende før jeg var blitt trygg på den nye situasjonen, og fikk til ammingen skikkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...