Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Vil å bruke bæresele, en er så usikker pga hoftene til vesla.

Mener jeg leste her inne om noen som fikk lov til å bære et par timer per dag fremfor å bruke pute, du kan jo spørre inne på graviditet og spedbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Vi bruker Nan og når vi startet å suplere med så brukte vi den ferdigblanda for den er mildere for magen. Nå er vi på pulver og har ikke hatt noe problemer. :)

Hvorfor Er det anbefalt å boikotte Nestlè Tekola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at jeg beundrer alle dere som virkelig pusher dere så innmari hardt for å fortsette med amming, det hadde jeg ikke klart eller orket. Håper likevel dere ikke pusher dere for langt, det er ingen skam i å ikke kunne fullamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nestlé er kjent for å markedsføre og så og si "overtale" mennesker til å benytte mme og ikke morsmelk - det er i alle fall det jeg har hørt. Alle jeg kjenner som er opptatt av miljø, bistand osv dropper Nestlé. Jeg er ikke like flink, vår første fikk både NAN og barnemat fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg skjønner ikke hva som gjor at jeg prøvde ammingen så lenge. Når jeg tenker over det nå og kjenner hvor mye det faktisk tappet av meg så blei jeg helt, nei huff, de seks første ukene er i mye tåke pga det.

Hm, nei jeg har ikke tenkt over det. Begynte på nan fordi en venninne har god erfaring med det. Å det funker hos oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Var på butikken isted å kjøpte Collett mme til snuppa, pulverblanding. Håper det skal gå bra med den og at hun ikke får vondt i magen eller at det blir noe problem med den. :)

Snuppa har tømt høyrepuppen min nå, ikke en dråpe igjen! -og det er den puppen som definitivt produserer mest, og hun ligger nå og spiser på den venstre puppen.

Håper at å gi henne MME blir en løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hva som gjor at jeg prøvde ammingen så lenge. Når jeg tenker over det nå og kjenner hvor mye det faktisk tappet av meg så blei jeg helt, nei huff, de seks første ukene er i mye tåke pga det.

Hm, nei jeg har ikke tenkt over det. Begynte på nan fordi en venninne har god erfaring med det. Å det funker hos oss. :)

Det praktiske med NAN er at man får det over alt - utlandet, søndagsbutikker osv (praktisk for oss som er så innmari dårlige til å planlegge :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ja der sier du noe! Har tenkt på det at det er ille om man glemmer å kjøpe inn mer. :ler:

Rutinene har gått veldig bra på mme. Jeg vasker flaskene en gang om dagen, fyller de med kokt vann og setter de i kjøleskapet. Varmer i microen i 30-40sek så ha i pulver og voila, ferdig. :)

Å det er kjekt å kunne si til samboer "orker du å gi henne mat?" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Stemmer som det ble sagt over, står mer her http://ammehjelpen.no/boikott-nestl

Men jeg dømmer ingen for å bruke Nan altså!

Om jeg ikke får til ammingen (har satt seksukerskontrollen som "grense") så tror jeg vi skaffer en elektrisk flaskevarmer. Nå står vi og blander varmt og kaldt vann hver gang, litt klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Stemmer som det ble sagt over, står mer her http://ammehjelpen.no/boikott-nestl

Men jeg dømmer ingen for å bruke Nan altså!

Om jeg ikke får til ammingen (har satt seksukerskontrollen som "grense") så tror jeg vi skaffer en elektrisk flaskevarmer. Nå står vi og blander varmt og kaldt vann hver gang, litt klønete.

Det tenkte jeg også å kjøpe før jeg knakk koden. Fyll alle flaskene klare med kokt vann, sett i microen og vips, ferdig. :) Du finn fort ut hvor lenge de må stå for å bli varme. Hos oss på den styrken vi har tar det 40 sek med 180ml kjøleskapkaldt vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hadde vi bare hatt (eller hatt plass til) micro... :P

Skal være hos vekselvis mine foreldre og svigers i sommer, der kan jeg gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Helt lov å ikke huske sånt! :ler:

Men jeg må innrømme at det er sykt digg å be mannen mate henne av og til... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Helt lov å ikke huske sånt! :ler:

Men jeg må innrømme at det er sykt digg å be mannen mate henne av og til... :sjenert:

Det er helt himmelsk når samboer kommer hjem, jeg har tatt nattmating og har god samvittighet til å spørre om han vil mate henne i 8tiden så jeg kan sove litt lengre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er imponert over hvor lenge noen presser seg selv med ammingen og håper det ikke går for langt..

Mini er så utrolig forkjølet stakkars så sliter litt med å finne roen til å sove. Men i går sov hun fra kl 23 til 06 uten mat!! Håper det er en trend som fortsetter. Men jeg våkner jo like trøtt fordi jeg har ligget med et øye oppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

En sånn natt hadde vi denne uken. Når varmen endelig ga seg, her var det opp mot 27gr i skyggen!! Så var hun så utslitt og sov fra 22-23tiden til 7 dagen etter og hun spiste da sist rundt 20 på kvelden. Det ble litt lenge synes jeg, men hun hadde virkelig behov for den lange økten der med søvn i et svalt og deilig soverom.

Tenk å klage på varmen i Nord. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye sover babyene deres? Tassen min sover og sover, tipper han sover totalt 17 til 20 timer i døgnet. Blir nesten bekymret jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hvor mye sover babyene deres? Tassen min sover og sover, tipper han sover totalt 17 til 20 timer i døgnet. Blir nesten bekymret jeg..

Da er våre småtasser ulike kan man si! A har noen sovedager, men vanligvis så sover hun fra 11-12, så er det trilletur-tid og da sover hun alt fra 30 min til 3,5 time, og så har hun en og annen powernap under ammingen i løpet av dagen, der hun sover i 15-30 min ved puppen. Og så kommer kvelden og da sovner hun ca 23 og sover til 10 på morgenen, kun av avbrutt av mat 2 gang på natten.

Så på natten sover hun ca 11 timer og på dagtid er det som sagt alt fra 30 min til 3,5 time i vogna. Det varierer veldig! Men i snitt så blir det ca, 15 timer i døgnet? Grovt regnet ;)

Nå sitter jeg å soler :sol: meg på terrassen mens A sover som en stein i vogna si! Hun fikk MME kl 12, før vi gikk ut på trilletur (til Storo for å kjøpe flasker) og hun sover enda. Det er lenge siden hun sov så lenge på dagen, så jeg tror jeg kan takke MME for dette.

Jeg tror melkeproduksjonen min har sunket fordi jeg har glemt å spise.. Har gått ned fra 61-58 kg på to uker, så nå prøver jeg å bli flinkere til å spise.

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Quote-boksen forsvant i det forrige innlegget mitt.. Hm.. :klo:

Edit: nå skjedde det samme her! Jeg skjønner ingenting..

Edit2: it's back :fnise:

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sover ganske mye. Sover 3-4 timer mellom mating. Og er våken ca 1 time av gangen. Så sover ca 17-20 timer i døgnet vil jeg tro. Skal begynne å føre dagbok for å se om det er noen rutiner i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...