Gjest Little princess Skrevet 28. mai 2013 #2941 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg tror jeg holder på å få mensen! Enten det eller så er det eggløsning på gang.. Nå blir det værtfall ikke sex før jeg har fått begynt på prevensjon, skal ikke bli gravid på leeenge enda gitt. Dumme kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 28. mai 2013 #2942 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg tror jeg holder på å få mensen! Enten det eller så er det eggløsning på gang.. Nå blir det værtfall ikke sex før jeg har fått begynt på prevensjon, skal ikke bli gravid på leeenge enda gitt. Dumme kroppen. Teite kropp som tror at man er klar så tidlig - skjerpe seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 28. mai 2013 #2943 Del Skrevet 28. mai 2013 Åj, var strengt tatt ikke den smileyen jeg gikk for, men men... ikke så aller verst den heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mai 2013 #2944 Del Skrevet 28. mai 2013 Åj, var strengt tatt ikke den smileyen jeg gikk for, men men... ikke så aller verst den heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 28. mai 2013 #2945 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Åj, var strengt tatt ikke den smileyen jeg gikk for, men men... ikke så aller verst den heller Er jo akkurat dét jeg skal unngå ja (Men ja, teite kroppen! De 9 månedene var ikke hysterisk festlige akkurat..) Endret 28. mai 2013 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. mai 2013 #2946 Del Skrevet 28. mai 2013 Aaah nyter permisjonstiden! Vesla sover i vognen og solen bruner en blek dvask kropp. Herlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. mai 2013 #2947 Del Skrevet 28. mai 2013 Ammer dere fra ett eller begge bryst hver gang? Var på 6-ukers kontroll på helsestasjonen igår, og helsesøsteren virket veldig overrasket over at jeg bare ammer på en side ved hvert måltid. Jeg merker at det går lenger tid mellom hvert måltid nå, og jeg får spreng og lekker masse melk. Så det hadde kanskje vært bedre å amme på begge sider? Men da får jo snuppa veldig mye av den tynne formelka... Snuppa veier forresten 5 kg nå, og fikk masse skryt for at hun er sterk i nakken og kommuniserer masse med smil og lyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 28. mai 2013 #2948 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Ammer dere fra ett eller begge bryst hver gang? Var på 6-ukers kontroll på helsestasjonen igår, og helsesøsteren virket veldig overrasket over at jeg bare ammer på en side ved hvert måltid. Jeg merker at det går lenger tid mellom hvert måltid nå, og jeg får spreng og lekker masse melk. Så det hadde kanskje vært bedre å amme på begge sider? Men da får jo snuppa veldig mye av den tynne formelka... Snuppa veier forresten 5 kg nå, og fikk masse skryt for at hun er sterk i nakken og kommuniserer masse med smil og lyder. Jeg ammer kun på ett bryst av gangen. Fikk til og med beskjed på barselhotellet om at om mini ville ha mat under en time etter siste amming så skulle jeg gi av samme bryst som jeg ammet av sist. Så det gjør jeg værfall, og vesla er mett og god Jeg ville ikke ammet på begge brystene med mindre du må, altså ved økedøgn og nødvendige tilfeller. Som du sier, da får hun jo i seg så mye av den tynne formelka. En venninne av meg byttet bryst for hver amming. Det førte jo til at sønnen hennes ble sulten hver 2. time siden han kun fikk i seg den tynne formelka som inneholder mye sukker! Følgene av dette er at han er 6 mnd og veier 10 kg... Så når helsesøster fant ut av hvordan hun ammet så fikk hun heldigvis stoppet det. Så den gutten har litt å gå på kan man si Han er veldig søt da Edit: feil. Endret 28. mai 2013 av Little princess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. mai 2013 #2949 Del Skrevet 28. mai 2013 Vurderer også spiral, men er ikke kobberspiral uten hormoner og dermed bedre? Varierer veldig om jeg ammer ett eller begge bryst. Nå har ammingen sklidd litt ut. Det har vært være 3-4 time, men nå er det nok litt oftere. Må begynne å skrive dagbok tror jeg slik at jeg ser om det er noe system:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 28. mai 2013 #2950 Del Skrevet 28. mai 2013 Ammer dere fra ett eller begge bryst hver gang? Var på 6-ukers kontroll på helsestasjonen igår, og helsesøsteren virket veldig overrasket over at jeg bare ammer på en side ved hvert måltid. Jeg merker at det går lenger tid mellom hvert måltid nå, og jeg får spreng og lekker masse melk. Så det hadde kanskje vært bedre å amme på begge sider? Men da får jo snuppa veldig mye av den tynne formelka... Snuppa veier forresten 5 kg nå, og fikk masse skryt for at hun er sterk i nakken og kommuniserer masse med smil og lyder. Ammer fra ett og ett bryst - denne snuppa har roen til å gjøre det slik, blir ikke supert frustrert av at det ikke fosser konstant (som førstemann). Hun spiser ganske ofte da, på dagtid (bortsett fra om vi går tur og hun faller i dyp søvn) spiser hun alt fra hver time - 2.-3. time. Stort sett går det ca 1-1,5 time mellom hvert måltid. På formiddag, kveld og natt (når hun sover best) går det stort sett 3-5 timer. De første ukene måtte jeg av og til gi fra begge bryst, fordi hun ble super frustrert når det kom for lite melk etter 15-20 minutter. Amming er egentlig noe jeg tenker veldig lite over merker jeg, hun styrer det selv og sier tydelig ifra når det er melk hun vil ha. Her gikk det også flott på 6 ukers kontroll. Vesla veide 5,5 kg, er sterkt og sprek. Morsomt nå når hun hviler albuene når hodet skal holdes oppe og kommer høyere opp, hun synes det er gøy, men åj, så sliten hun blir etter hvert. Vurderer også spiral, men er ikke kobberspiral uten hormoner og dermed bedre? Varierer veldig om jeg ammer ett eller begge bryst. Nå har ammingen sklidd litt ut. Det har vært være 3-4 time, men nå er det nok litt oftere. Må begynne å skrive dagbok tror jeg slik at jeg ser om det er noe system:) Grunnen til at mange velger hormonspiral er vel fordi den er kjent for å fjerne blødning helt + er vel mer sikker enn kobberspiral? Jeg forsøker Cerazette denne gang - om det ikke funker får vi heller kappe strengen tenker jeg:) (mannen vil gjerne det, men jeg synes det er litt tidlig i livet, hva om vi går fra hverandre? Ja, det kan ofte reverseres, men langt fra alltid) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 28. mai 2013 #2951 Del Skrevet 28. mai 2013 Ammer dere fra ett eller begge bryst hver gang? Var på 6-ukers kontroll på helsestasjonen igår, og helsesøsteren virket veldig overrasket over at jeg bare ammer på en side ved hvert måltid. Jeg merker at det går lenger tid mellom hvert måltid nå, og jeg får spreng og lekker masse melk. Så det hadde kanskje vært bedre å amme på begge sider? Men da får jo snuppa veldig mye av den tynne formelka... Snuppa veier forresten 5 kg nå, og fikk masse skryt for at hun er sterk i nakken og kommuniserer masse med smil og lyder. Jeg ammer bare et bryst til hvert måltid. Hun spiser veldig effektivt og gjerne bare i rundt 15 min. Og jeg har fortsatt melk igjen i det brystet når hun er mett. Men jeg vet hun får nok for hun hadde lagt på seg 50g om dagen de første 2 ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 28. mai 2013 #2952 Del Skrevet 28. mai 2013 Ammer dere fra ett eller begge bryst hver gang? Var på 6-ukers kontroll på helsestasjonen igår, og helsesøsteren virket veldig overrasket over at jeg bare ammer på en side ved hvert måltid. Jeg merker at det går lenger tid mellom hvert måltid nå, og jeg får spreng og lekker masse melk. Så det hadde kanskje vært bedre å amme på begge sider? Men da får jo snuppa veldig mye av den tynne formelka... Snuppa veier forresten 5 kg nå, og fikk masse skryt for at hun er sterk i nakken og kommuniserer masse med smil og lyder. Jeg ammer også bare på en side per måltid. Trodde det var det beste siden de fikk mindre av formelka? Jeg pleier å amme ca 10 min per måltid, og da har jeg fortsatt melk igjen når tassen er ferdig spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. mai 2013 #2953 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg har alltid brukt cerazette og har fungert bra. Blødd en del i noen uker, men så mistet jeg blødningen frem til jeg sluttet på de. Veldig deilig:) så har bare hatt mensen 4 ganger på 6 år:) Men vurderer noe uten hormoner nå.. Hmm.. Må også ta GU siden jeg ikke har gjort det på mange år. Og min lege er mann, søt og bare noen år eldre enn meg... Gruer meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. mai 2013 #2954 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg ammer også bare på en side per måltid. Trodde det var det beste siden de fikk mindre av formelka? Jeg pleier å amme ca 10 min per måltid, og da har jeg fortsatt melk igjen når tassen er ferdig spist. Ja, jeg trodde også det var vanlig, men helsesøstra syns tydeligvis det var litt rart. Merkelig dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. mai 2013 #2955 Del Skrevet 28. mai 2013 Det varierer jo veldig om man ammer en eller begge pupper i ett måltid. Kommer jo veldig an på hvor mye melk man har og hvor sulten ungen er. Så tror begge deler er like vanlig. En pupp kan være nok en gang, men ikke neste måltid:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. mai 2013 #2956 Del Skrevet 28. mai 2013 Det varierer jo veldig om man ammer en eller begge pupper i ett måltid. Kommer jo veldig an på hvor mye melk man har og hvor sulten ungen er. Så tror begge deler er like vanlig. En pupp kan være nok en gang, men ikke neste måltid:) Det er sant. Jeg syns det kan være vanskelig å vite når hun er mett jeg, for hun begynner ofte å gråte uansett på slutten av måltidet. Virker ofte som hun får vondt i magen når hun har spist. Ofte slipper hun puppen og tar tak igjen mange ganger, jeg har tolket det som at hun er mett men gjerne vil ligge og kose litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 28. mai 2013 #2957 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jeg synes det der er så vanskelig! Høyrepuppen spiser hun aktivt av en stund, og så slipper hun gjentatte ganger (bortsett fra om morgenen, da blir hun fornøyd med bare den) og bare kaver. Når jeg da legger henne til venstrepuppen spiser hun godt av den før hun etter hvert blir liggende og småspise og til slutt sovner. Får hun venstrepuppen først pleier hun å bli fornøyd med bare den. Så jeg vet ikke hvordan jeg egentlig bør gjøre det med rekkefølge og slikt? Og så er det jo ganger hvor en halvtime på hver pupp ikke er godt nok, og da kjører jeg på med MME på flaske til hun er mett. Rett og slett. Har Hipp-pulver nå, og det var overraskende enkelt synes jeg! Har fått henne til å sove et par timer på sofaen for seg selv de siste dagene. Deilig! Og så er jeg egentlig helt sikker på at hun smiler i hvert fall litt bevisst nå. Kan liksom ikke tro noe annet! Hun er så nydelig Endret 28. mai 2013 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 28. mai 2013 #2958 Del Skrevet 28. mai 2013 Det er sant. Jeg syns det kan være vanskelig å vite når hun er mett jeg, for hun begynner ofte å gråte uansett på slutten av måltidet. Virker ofte som hun får vondt i magen når hun har spist. Ofte slipper hun puppen og tar tak igjen mange ganger, jeg har tolket det som at hun er mett men gjerne vil ligge og kose litt. Det gjør av og til jenten min også. Gråter litt og kaver, virker som hun får vondt i magen når hun har spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 28. mai 2013 #2959 Del Skrevet 28. mai 2013 Det gjør av og til jenten min også. Gråter litt og kaver, virker som hun får vondt i magen når hun har spist. Min også og da må hun enten rape eller er hun skikkelig trøtt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 29. mai 2013 #2960 Del Skrevet 29. mai 2013 Er deres små urolige på kvelden? Hun vil liksom ikke slappe av for seg selv heller. Nå har hun sovnet i fanget og jeg er redd for å flytte henne... Men jeg dauer av sult:( Gutten min er ganske urolig på kvelden og vil spise hele tiden. Har lest at det er ganske vanlig og at de spiser seg opp for natta. Ser ut til å fungere her i hvert fall, for når han først sovner for kvelden sover han 5-6 timer før det er mat igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå