Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Gjest Little princess

Det har ikke blitt så mye cafeturer, men jeg prøver å komme meg ut på tur hver dag. Føler jeg må ut jeg også, blir tullete i hodet av å bare sitte inne hver dag ;)

Dessverre så kjenner jeg ingen andre som er hjemme med baby, så det blir som oftest turer alene. Heldigvis så har jeg noen veninner som innimellom er hjemme på dagtid sånn at jeg får vært litt sosial også :)

Har du foresten vært på Disen Kaffe og Brød? Veldig ok cafe med plass til barnevogner inne :) Vi har gått tur dit et par ganger i helgene, og de har både god kaffe og gode bakevarer fra United Bakeries :nigo:

Er det den kafeen som ligger i nærheten av Tonsen kirke? Jeg bor inn så veldig langt unna kirken, men har inn vært på den kafeen nei, om det da er den du mener selvfølgelig ;) Tror jeg skal dit med barselgruppen min på onsdag faktisk! Har du blitt tildelt barselgruppe via helsestasjonen din?

Jeg har heller ikke andre venninner som går hjemme, så jeg er mye å går alene jeg å. Møter jo venninner når de har fri eller liknende, men det er jo ikke hver dag. Men med de fine været vi har hatt nå så er det jo myyye koseligere å gå seg en lang tur også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Baby :rodmer:

Nå er det vel bare for meg å gå tilbake og lese alle erfaringene dere gjorde dere de første dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel bare for meg å gå tilbake og lese alle erfaringene dere gjorde dere de første dagene :)

Gratulerer så masse! Har fulgt spent med etter oppdateringer i dagboken din de siste dagene. Flott at du fikk en fin fødselsopplevelse og at det står bra til med alle tre.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Gratulerer med den lille :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

Frk. Vims, jeg var på Disen kaffe og brød i dag (med barselgruppa), der var det kjempefint å være med barnevogn ja :) Enorm uteservering og koselig plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er trøtte her? Puh! Var litt mer tid til å sove når vi bare hadde en å fokusere på merker jeg, men dobbelt så gøy også da - for all del! Klarte å duppe av sittende på do idag faktisk. Og jeg er ikke sånn som bare sovner heller. Men tiden flyr og snart er hun stor og jeg kommer til å lengte etter babykos!

Apropos, der var det en som roper etter mamman sin, lillesøta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Flere som er trøtte her? Puh! Var litt mer tid til å sove når vi bare hadde en å fokusere på merker jeg, men dobbelt så gøy også da - for all del! Klarte å duppe av sittende på do idag faktisk. Og jeg er ikke sånn som bare sovner heller. Men tiden flyr og snart er hun stor og jeg kommer til å lengte etter babykos!

Nja, ikke så mye ennå. Men ser for meg at det blir det. Nå må jeg jobbe hardt for å få opp produksjonen og ny tilvenning da lillesnuppa må ha freijkas pute de neste fire månedene. Skulle virkelig ønske at samboer jobbet hjemme i byen vår nå. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ikke så mye ennå. Men ser for meg at det blir det. Nå må jeg jobbe hardt for å få opp produksjonen og ny tilvenning da lillesnuppa må ha freijkas pute de neste fire månedene. Skulle virkelig ønske at samboer jobbet hjemme i byen vår nå. :(

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skjønner godt at du ønsker - må være tøft for dere begge. Tungt å gjøre alt periodevis alene, og sikkert tungt fra han å være så lenge borte fra den lille. Så utrolig godt at din lille i alle fall sover ganske lenge av gangen, så får du kanskje litt av den energien du trenger. Må være kjedelig med frejkas pute - venninnen min sin datter måtte ha det i flere måneder - noe mer tungvint ja.

Lillesøta har forresten begynt å pludre nå og det er så stas! Jobber så hardt for å snakke at hun som oftest gulper i forsøket :fnise: Er lett på sitt store, lure smil og kommer med de søteste lydene - ah, elsker når de begynner å kommunisere, det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

:klem:

Ja, det skjønner godt at du ønsker - må være tøft for dere begge. Tungt å gjøre alt periodevis alene, og sikkert tungt fra han å være så lenge borte fra den lille. Så utrolig godt at din lille i alle fall sover ganske lenge av gangen, så får du kanskje litt av den energien du trenger. Må være kjedelig med frejkas pute - venninnen min sin datter måtte ha det i flere måneder - noe mer tungvint ja.

Lillesøta har forresten begynt å pludre nå og det er så stas! Jobber så hardt for å snakke at hun som oftest gulper i forsøket :fnise: Er lett på sitt store, lure smil og kommer med de søteste lydene - ah, elsker når de begynner å kommunisere, det er gøy!

Jeg er veldig takknemlig for at hun lar oss sove nok i slengen om natten. Det hjelper så utrolig mye og nå har jeg fått energipåfyll av b12 så det burde gå ganske så greit så lenge jeg husker å spise.

Hun er dog ganske urolig på dagen og sover bare i vognen om hun skal sove. Ellers blir det hyling om vi legger henne ned etter at hun sovner i armene.

Skal på ny kontroll på fredag og da håper jeg vi får time til fysio for å se om hun har noe låsning i nakken.

Jeg er skuffet over sykehuset her. De aller fleste får ultralyd før de forlater fra barsel og pute med en gang. Vi fikk ul da hun var tre uker, svarene hadde barnelegen fått i forrige uke (samme som radiografen forklarte meg dagen vi hadde ul) og idag dro vi for å etterlyse dem selv. Det var såvidt vi rakk barnelegen, han skulle på ferie i to uker. Vi fikk ikke nå råd og tips eller forklaring på noe som helst. Så dagen idag har gått til mye googling.

Jeg er spent på hvordan hun sover inatt med puten på. Krysser alt jeg har for at det går bra. :)

Og takk dere, det er så godt å få lette trykket litt her inne. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

:ler: har du også en gulpebaby?

Åå, ja det er så herlig når de begynner å kommunisere :hjerte: Det er gurgling, hyling, pludring og sprelling med både armer og ben samtidig med store smil! Smelter jo helt av det :rodmer:

Som jeg sa til samboeren min her en morgen etter 4 timer totalt søvn, poser under øynene og en lett hodepine: Uansett hvor trøtt jeg er om morgenen, så gleder jeg meg til en ny dag. Jeg bryr meg faktisk ikke om noe annet når jeg blir vekket av en strålende lykkelig baby. (Er det ikke lov å være litt klissete og småforelsket som mamma da? :fnise: får jo lyst å grine av glede når jeg ser på henne av og til :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, føler virkelig med deg :( Kan tenke meg det er tøft nok å være alene, og nå må du styre med denne puta i tillegg... Har et vennepar som måtte ha pute, og de sa det gikk seg til etter hvert selv om det var litt styrete i starten. Håper det går seg til raskt hos dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Vims, jeg var på Disen kaffe og brød i dag (med barselgruppa), der var det kjempefint å være med barnevogn ja :) Enorm uteservering og koselig plass :)

Ja, det er veldig fint og barnevognvennlig der :jepp: Synes det er spesielt bra at de har plass til vogner inne!

De har kanskje ikke det største utvalget på menyen, men de har til gjengjeld veldig gode bakevarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg burde kanskje ikke klage, for det er andre her inne som sover betydelig mindre enn meg, men jeg sover såpass dårlig at jeg er ganske tåkete i hodet om dagen.

Hukommelsen min er helt ute å kjøre, og jeg har mest lyst til å gå å legge meg når klokka passerer 19..

Men som Little Princess så gleder jeg meg til å stå opp med tassen min hver dag. Han er spesielt herlig om morgenen, og det går liksom ikke an være i dårlig humør når man våkner av herlig babypludring ved siden av seg i sengen :rodmer:

Jeg har forresten også en gulpebaby. I stad fikk jeg faktisk en sprutgulp i øret :eeeh::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nybakt mamma når du får en real dose gulp i øret, men barnet blir så lettet (smiler) at du smelter totalt. Så der sitter man gjerne - med puppen ute, gulp i øretog lukter gammel melk - og storgliser av lykke!

Endret av Citrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ikke gulpebaby, men kan jo komme. Storebror var skikkelig gulpebaby.

Vesla sover i 3-4 timer i slengen så føler jeg får nok søvn på nåværende tidspunkt..men hun er ennå liten så kan jo fort snu. Men krysser fingrene for at hun har sin fars sovehjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er nybakt mamma når du får en real dose gulp i øret, men barnet blir så lettet (smiler) at du smelter totalt. Så der sitter man gjerne - med puppen ute, gulp i øretog lukter gammel melk - og storgliser av lykke!

Jeg er faktisk kommet dit at jeg flere ganger har tatt meg selv i å tenke at "ja, genseren har riktignok et par gulpeflekker, men den er jo ikke møkkete?" :fnise:

Føler jeg har blitt en skikkelig stereotypisk spedbarnsmor :ler:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...