Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ingen fødsel på meg enda:( stoppet helt opp så rakk ikke ringe en gang. Ringer føden i dag hvis det tar seg opp igjen men merker ingen ting nå. Babyen er rolig så sover nok også.

Ja blir spennende med to barn og litt skummelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting, men kan vel ikke kalle det action. Jeg har gått med rier siden lørdag og hadde 1 cm åpning i går kveld. Nå har det dabbet litt av, men håper det setter i gang i løpet av dagen. Utrolig slitsomt å gå slik så lenge, men har heldigvis fått sovet litt i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Håper dere snart får truffet nurkene deres, jenter!

Jordmor satte opp ny time til meg neste tirsdag, dagen før UL-termin, men sa at hun ikke ble veldig overrasket om jeg ikke dukket opp. Hun syntes også at flyttingen var litt vel langt tilbake etter det jeg kunne fortelle om siste sikre mens osv. Håpefull :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen mange fødsler rett rundt svingen her, masse lykke til alle sammen! :strix: Ønsker alle en like god opplevelser som jeg hadde. :hjerte:

Her flyr dagene avgårde, og snuppa er allerede over 2 uker. :rodmer: Koser oss masse! Hun spiser godt og sover godt, med unntak av en urolig periode mellom ca 22 og 02 hver dag. Har prøvd å innføre smokk uten hell, men tenkte å prøve Trøst-smokken. :Nikke: Er visst flere smokkenektere som liker den. ;)

Liker babyene deres å bade? Hittil har det bare vært hyling når vi har badet, virker som det er veldig skummelt uansett hvor rolige og forsiktige vi er. Håper hun liker det bedre etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Liker babyene deres å bade? Hittil har det bare vært hyling når vi har badet, virker som det er veldig skummelt uansett hvor rolige og forsiktige vi er. Håper hun liker det bedre etterhvert. :)

Vår lille hatet å bade de første gangene! Hun bare kavet og gråt og syntes ikke det var noe stas med badinga i det hele tatt. Helt til mamman min kom med et godt råd! Ikke hør på de som sier at "det trenger ikke være mer enn 5-7 cm vann i stampen til babyen", fyll den godt opp med vann slik at hele kroppen til babyen ligger under vann når du holder henne.

Vi prøvde det på fredag og A storkoste seg! Hun var kjemperolig og lå og virkelig koste seg i vannet :hjerte: Trodde hun omtrent skulle sovne oppi der ;) Så om du gjorde som meg og brukte lite vann så ville jeg prøvd å fylle opp stampen mer neste gang :) (temperaturen pleier å være ca 40 grader tenker jeg)

Også leste jeg en plass at babyen liker å bli puttet nedi med beina først, slik at hun kjenner bunnen under føttene før dere legger henne ned i "badestilling", da føler de seg tryggere stod det. Så vi gjorde det også sist gang vi badet, og sist bad var jo som sagt en höydare for henne :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår lille hatet å bade de første gangene! Hun bare kavet og gråt og syntes ikke det var noe stas med badinga i det hele tatt. Helt til mamman min kom med et godt råd! Ikke hør på de som sier at "det trenger ikke være mer enn 5-7 cm vann i stampen til babyen", fyll den godt opp med vann slik at hele kroppen til babyen ligger under vann når du holder henne.

Vi prøvde det på fredag og A storkoste seg! Hun var kjemperolig og lå og virkelig koste seg i vannet :hjerte: Trodde hun omtrent skulle sovne oppi der ;) Så om du gjorde som meg og brukte lite vann så ville jeg prøvd å fylle opp stampen mer neste gang :) (temperaturen pleier å være ca 40 grader tenker jeg)

Også leste jeg en plass at babyen liker å bli puttet nedi med beina først, slik at hun kjenner bunnen under føttene før dere legger henne ned i "badestilling", da føler de seg tryggere stod det. Så vi gjorde det også sist gang vi badet, og sist bad var jo som sagt en höydare for henne :nigo:

Vi har hatt mye vann i balja, men kanskje det har vært litt for kaldt? Har hatt ca 37 grader, kan jo hende hun liker det litt varmere. :) Kan jo også hende hun bare må venne seg til å bade. :) Hun er ikke så glad i å bli kledd av når vi skal skifte bleie heller, da blir det også leven helt til vi kler på henne igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi har hatt mye vann i balja, men kanskje det har vært litt for kaldt? Har hatt ca 37 grader, kan jo hende hun liker det litt varmere. :) Kan jo også hende hun bare må venne seg til å bade. :) Hun er ikke så glad i å bli kledd av når vi skal skifte bleie heller, da blir det også leven helt til vi kler på henne igjen. ;)

Prøvd å dusje med henne? Frøkna her elsker det :) Ee noe med lyden av rennende vann og å kjenne vannet på kroppen, hun elsker det. Liten vannbaby vi har tror jeg :)

I midten av mai skal vi i svømmehallen med henne tenkte vi, det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips som nevnt er å ha mye vann i baljen, slik at barnet virkelig kan ligge å flyte. Hold barnet bare så mye som nødvendig for å holde hodet over og la resten av kroppen flyte i vannet - da faller de lettere til ro. 38 grader er grei temperatur, ville ikke hatt det noe varmere enn det. Vår roer seg forresten også ved lyden av rennende vann - er på badet i vippestolen når jeg dusjer, og da ligger snuppa helt helt rolig og bare kikker rundt:)

Asanti: Hvordan går det med tøybleiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Godt tips som nevnt er å ha mye vann i baljen, slik at barnet virkelig kan ligge å flyte. Hold barnet bare så mye som nødvendig for å holde hodet over og la resten av kroppen flyte i vannet - da faller de lettere til ro. 38 grader er grei temperatur, ville ikke hatt det noe varmere enn det. Vår roer seg forresten også ved lyden av rennende vann - er på badet i vippestolen når jeg dusjer, og da ligger snuppa helt helt rolig og bare kikker rundt:)

Asanti: Hvordan går det med tøybleiene?

Vi har ikke startet med de ennå da de er litt store for henne. Og det er mulig vi ikke begynner med de før hun har fast avføring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer tipset om mer vann i balja. Vi har forsøkt både øite og mye vann og hun var betraktelig roligere med mye vann, men hun foretrekker dusjen fremfor balja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nurket mitt har kommet etter en veldig rask og fin fødsel. 3,5 time etter vi ankom sykehuset med 2 cm åpning !!var hun ute:)

Alt er bra og vi koser oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Nurket mitt har kommet etter en veldig rask og fin fødsel. 3,5 time etter vi ankom sykehuset med 2 cm åpning !!var hun ute:)

Ååh, gratulerer! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Gratulerer så mye:) Og så bra det var en fin fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :strix:

Det var jammen en rask fødsel! Kos dere masse med tulla :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen vår roer seg til lyden av tørketrommelen. Han har hatt litt vondt i magen i dag, så jeg tilbrakte en halvtime på badet i stad for å få han til å sove. Funket som en drøm! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Gratulere så mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Tassen vår roer seg til lyden av tørketrommelen. Han har hatt litt vondt i magen i dag, så jeg tilbrakte en halvtime på badet i stad for å få han til å sove. Funket som en drøm! :fnise:

Man finner triks når det trengs. ;)

Hvordan er deres små når de er våken?

Synes lillesnuppa er litt vrien og finner ikke roen om hun ligger alene. Hun ligger få minutter alene så kommer noen skrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...