Citrus Skrevet 7. april 2013 #2501 Del Skrevet 7. april 2013 Hva søren er greia med at tulla absolutt skal drite akkurat når jeg har fått henne til å sove og har lagt henne? Etter at bleia er skifta er det et svare styr med å få henne til å sovne igjen! Er bare litt frustrert og sliten av dette nattlige maset og at pappaen sover søtt hele natten. Arg! Jeg vet, her er det også styrete på natten. Hun sliter med å sovne, eller spiser godt, ligger, bæsjer, sovner - må da bytte bleie, våkner, ligger, bæsjer, våkner osv. Men her gjør vi det noen netter at jeg tar ammingen og pappan resten, veldig greit og kan anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. april 2013 #2502 Del Skrevet 7. april 2013 Vi gjør samme som Citrus. Om det blir mye styr på natten så tar mannen bleieskiftene og sånn som nå når han er hjemme får jeg sove ekstra mens han står opp med vesla etter at hun har fått mat. Her har vi vært heldig, hun sover hele natten uten å våkne for mat eller bleieskift. Men de siste dagene har hun begynt med et måltid om natten og inatt var det to pluss bleieskift. Så nå skjønner jeg litt mer det der med nattesøvn. Gjesp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 7. april 2013 #2503 Del Skrevet 7. april 2013 Samme hos oss - det bæsjes over en lav sko, gjerne akkurat i det ny bleie har kommet på Det var akkurat dette som gjorde at vi innførte smokk, sånn at jeg slapp å amme og amme og amme og amme og amme og amme for at tassen skulle sove. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 7. april 2013 #2504 Del Skrevet 7. april 2013 Vi gjør samme som Citrus. Om det blir mye styr på natten så tar mannen bleieskiftene og sånn som nå når han er hjemme får jeg sove ekstra mens han står opp med vesla etter at hun har fått mat. Her har vi vært heldig, hun sover hele natten uten å våkne for mat eller bleieskift. Men de siste dagene har hun begynt med et måltid om natten og inatt var det to pluss bleieskift. Så nå skjønner jeg litt mer det der med nattesøvn. Gjesp! Høres fantastisk ut:) Her ble det spist konstant mellom 00:00-03:30 i natt, sett bort i fra de 7 (!) bæsjebleiene som ble skiftet innimellom, sulten ung jente dette her. Hun sov fra 04-06:30 da og så var det pupper og bleieskifting igjen:) Men sover mye og lenge på dagen, så vi er strålende fornøyde - innser at førstemann kanskje var mer utfordrende enn vi har tenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 7. april 2013 #2505 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) Her ble første "alenenatten" gjennomført i natt. Kjære var ute og feiret 30-års dagen til en kompis i går, så han fikk permisjon fra byssing og bleieskift i natt og på morgenen i dag. Og det har egentlig gått veldig greit Vi byttet på sånn at jeg ammet og han byttet bleier om natten i starten vi også, men så har det blitt til at jeg tar de fleste bleiene på natta siden jeg uansett er våken. Jeg synes det er litt dumt å vekke kjære når jeg er lys våken, da kan han heller ta morgenskiftet etter amming i 7-tiden sånn at jeg får sovet litt lenger. Så de siste dagene har kjære byttet bleie og bysset når tassen våkner sånn i 7-tiden, og så legger han han tilbake hos meg når han har sovnet, og så sover jeg og tassen til 12-tiden Savner litt å komme meg opp tidligere og få litt mer ut av dagen, men det får vi helt sikkert anledning til å ta igjen senere Akkurat nå er det viktigste å få nok søvn! Endret 7. april 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. april 2013 #2506 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg håper det fortsetter sånn som det går nå så skal jeg nok klare meg veldig fint alene når mannen begynner på jobb igjen om to uker. Hun blir bare bedre og bedre på å spise uten å tøve med fingrer i munnen, mulig hun var alt for vandt med dem fra magen. Men gud, jeg hadde ikke tenkt at amming ville gjøre meg så trøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 7. april 2013 #2507 Del Skrevet 7. april 2013 Ser dere er heldige i forhold til avlastning om natten... her har jeg nettene alene og får vel maks 4 timer søvn tilsammen. I tillegg er mannen på skole på dagtid og jobb på kvelden så det er jeg som sitter med tulla stortsett døgnet rundt uten særlig avlastning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. april 2013 #2508 Del Skrevet 7. april 2013 Ser dere er heldige i forhold til avlastning om natten... her har jeg nettene alene og får vel maks 4 timer søvn tilsammen. I tillegg er mannen på skole på dagtid og jobb på kvelden så det er jeg som sitter med tulla stortsett døgnet rundt uten særlig avlastning. Hvordan er hun på dagen? Kan du få sove noe da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 7. april 2013 #2509 Del Skrevet 7. april 2013 Ser dere er heldige i forhold til avlastning om natten... her har jeg nettene alene og får vel maks 4 timer søvn tilsammen. I tillegg er mannen på skole på dagtid og jobb på kvelden så det er jeg som sitter med tulla stortsett døgnet rundt uten særlig avlastning. Uff, det hørtes slitsomt ut. Så lite søvn tærer på både kropp og sjel Dere kan ikke finne en løsning som gjør at dere deler litt mer på bleieskift og byssing om natten, sånn at du får litt mer søvn? Hvis ikke, har du mulighet til å få sovet litt på dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 7. april 2013 #2510 Del Skrevet 7. april 2013 Ser dere er heldige i forhold til avlastning om natten... her har jeg nettene alene og får vel maks 4 timer søvn tilsammen. I tillegg er mannen på skole på dagtid og jobb på kvelden så det er jeg som sitter med tulla stortsett døgnet rundt uten særlig avlastning. Off, det hørtes slitsomt ut. Her er jo mannen i de to ukers omsorgspermisjon etter fødsel, så da er jo hele poenget at man skal dele på ting - og ikke skulle på jobb dagen etter. Skal sies at selv med avslastning har jeg ikke sovet mer enn 4 timer til sammen per natt siste uken - men har heller ikke vært flink til å utnytte lengre soveperioder på dagtid. Synes det går greit likevel egentlig, men annerlede denne gang med en 3 åring som ogå skal ha sitt. Annerledes, ikke nødvendigvis negativt. Slik som i dag tidlig, selv om jeg bare har sovet 2,5 time i natt, da jeg hørte stemmen til eldstemann hoppet jeg ut av sengen og hadde en skikkelig koselig morgen sammen med han, mens pappan sov noen timer med vesla. Er nok ikke så god til å prioritere søvn osv i slike situasjoner, for føler jeg går glipp av så mye da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 8. april 2013 #2511 Del Skrevet 8. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. april 2013 #2512 Del Skrevet 8. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Ååh, gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 8. april 2013 #2513 Del Skrevet 8. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Gratulerer så mye, og så stas med en god fødselsopplevelse:)! Rart det der egentlig, de fleste liker raske fødsler og ikke lange - min første var kort og intens, synes det var grusomt. Denne fødselen startet med rier i over et døgn før det satte ordentlig "i gang" og jeg elsket det at det tok lang tid, selv om det var slitsomt å ha vondt så lenge. Følelsen av kontroll og å vite at "nå skal vi føde" var herlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 8. april 2013 #2514 Del Skrevet 8. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Gratulerer så mye med den lille gutten deres! Kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 8. april 2013 #2515 Del Skrevet 8. april 2013 (endret) Gratulerer så mye, og så stas med en god fødselsopplevelse:)! Rart det der egentlig, de fleste liker raske fødsler og ikke lange - min første var kort og intens, synes det var grusomt. Denne fødselen startet med rier i over et døgn før det satte ordentlig "i gang" og jeg elsket det at det tok lang tid, selv om det var slitsomt å ha vondt så lenge. Følelsen av kontroll og å vite at "nå skal vi føde" var herlig:) Jeg hadde tatt en rask fødsel fremfor 24 timer med seigpining any day. Hadde det vært over på under 10 timer så hadde jeg kanskje vært menneske de neste dagene også, og ikke fullstendig utslitt etter 40 timer uten søvn. Selv om smertene selvfølgelig var vonde, så var det psykiske for min del minst like tøft som det fykiske pga at fødselen drøyde så lenge. Kombinasjonen av at jeg gang på gang fikk beskjed om at jeg ikke åpnet meg noe nevneverdig på tross av intense rier, at jeg ikke fikk i meg verken tørt eller vått sånn at blodsukkeret gikk helt i kjelleren, at jeg var utslitt etter mange timer med intense rier før jeg fikk epidural, og at mange timer uten søvn kan slite ut enhver, gjorde at jeg mentalt sett var ganske langt nede til tider. Det var tider der jeg var overbevist om at han aldri kom til å komme ut Jeg var så dritt lei til slutt at jeg presset så hardt at jeg fikk masse små blodutredelser rundt begge øynene Så neste gang bestiller jeg en kort fødsel. Ser ikke noen grunn til å dra det ut i det uendelige, resultatet blir jo det samme uansett. Er jo ikke som at man får en finere baby jo lenger tid man bruker på fødselen Endret 8. april 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 8. april 2013 #2516 Del Skrevet 8. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Hurra, gratulerer så mye!! Så herlig med en kort og grei fødsel da!! 4 timer er jo ingenting! Hvor lenge var du på sykehuset før han kom da? Jeg håper det ikke er så lenge til det er min tur. Kos dere masse med godgutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. april 2013 #2517 Del Skrevet 8. april 2013 Gutten vår har kommet! Vannet gikk klokken 2330 torsdag.Knappe fire timer senere var han ute Fødselen var ikke noe å grue seg til, synes det var en fantastiske opplevelse. Jeg gjør det gjerne igjen Gratulere så masse! Og for en fødsel, gleder meg til å høre mer om du vil dele med oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 8. april 2013 #2518 Del Skrevet 8. april 2013 Hvor lenge ammer dere av gangen, altså etter melka kom for fullt? Tassen er fornøyd etter 10-15 minutter, og jeg er usikker på om det er nok? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 8. april 2013 #2519 Del Skrevet 8. april 2013 Lillemor spiser vel i 10min ca av gangen. Men jeg synes hun spiser litt sjeldnere enn det som står anbefalt så er veldig spent på kontrollen i morgen. Hun blir illsint og tøven om vi driver å vekke henne for mat og da spiser hun bare litt, såvidt noen minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 8. april 2013 #2520 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg hadde tatt en rask fødsel fremfor 24 timer med seigpining any day. Hadde det vært over på under 10 timer så hadde jeg kanskje vært menneske de neste dagene også, og ikke fullstendig utslitt etter 40 timer uten søvn. Selv om smertene selvfølgelig var vonde, så var det psykiske for min del minst like tøft som det fykiske pga at fødselen drøyde så lenge. Kombinasjonen av at jeg gang på gang fikk beskjed om at jeg ikke åpnet meg noe nevneverdig på tross av intense rier, at jeg ikke fikk i meg verken tørt eller vått sånn at blodsukkeret gikk helt i kjelleren, at jeg var utslitt etter mange timer med intense rier før jeg fikk epidural, og at mange timer uten søvn kan slite ut enhver, gjorde at jeg mentalt sett var ganske langt nede til tider. Det var tider der jeg var overbevist om at han aldri kom til å komme ut Jeg var så dritt lei til slutt at jeg presset så hardt at jeg fikk masse små blodutredelser rundt begge øynene Så neste gang bestiller jeg en kort fødsel. Ser ikke noen grunn til å dra det ut i det uendelige, resultatet blir jo det samme uansett. Er jo ikke som at man får en finere baby jo lenger tid man bruker på fødselen Da har vi motsatte følelser i forhold til fødsel, helt klart. Jeg foretrakk smerter over lang tid og ingen søvn - den korte og intense fødselen førte til panikk, et barn som ikke klarte å henge med, mye styr, mye folk, sugekopp, jobbing med barnet etterpå, mye vondter osv. Ingen mulighet til å få barnet opp på brystet og ingen tid til å fordøye noe som helst underveis. Nå kunne jeg være sammen med mannen min, samarbeide og få støtte under smertene, kroppen fikk tid til å bearbeide det som skjedde, fikk jobbet med pressriene, fikk henne ut på egen maskin og bare pyntesting. Og best av alt, jeg kunne være tilstede i hodet mitt underveis og jobbe mentalt under de verste smertene, selv om det gikk innmari kjapt på slutten - så gikk glipp av epiduralen - igjen. Jeg var brutalt trøtt og sliten i etterkant, men kom på hotellet denne gang og da var jo mannen der også, så da var det mulig å hvile. Hvor lenge ammer dere av gangen, altså etter melka kom for fullt? Tassen er fornøyd etter 10-15 minutter, og jeg er usikker på om det er nok? Noen som vet? Hun her ligger gjerne lenge, gjerne 20-50 minutter, spørs litt om det blir en eller to pupper. Eldste,mann spiste aldri lenger enn 10 minutter - og kavet mer. Eldstemann la på seg fint, han spiste bare kjappere, var fornøyd raskere og mer utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå