My84 Skrevet 30. mars 2013 #2421 Del Skrevet 30. mars 2013 Og lykke til Citrus! Du klarer det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 30. mars 2013 #2422 Del Skrevet 30. mars 2013 Gratulerer til alle som har født Nå er gutten min 10 dager gammel.. dagene går i ett! Har ingen døgnrytme lenger Slet litt med barseltårer de første dagene, men ser heldigvis ut til at det har gått over.. Fødselen min var faktisk vondere enn jeg noensinne hadde forestilt meg men man overlever jo! Jeg som trodde jeg skulle omkomme under fødsel.. fikk rier i ett sett UTEN pause.. altså ikke 1 minutt pause engang mellom riene. På det lengste tror jeg det var snakk om 30 sekunders pause.. fysj jeg var helt ferdig når jeg endelig fikk epidural.. Hvordan går det med dere andre? Dere som er førstegangs spesielt? Samboer begynner å jobbe igjen på tirsdag, og jeg er så spent på hvordan det skal gå, med tanke på nattesøvnen.. vi har kun ett soverom, og det er nesten ikke noe vits i å legge seg på sofaen for det er så voldsomt lytt i leiligheten vår at han våkner uansett når babyen våkner og gråter f eks.. Hvordan gjør dere andre dette? Jeg blir jo også dødstrøtt/smårar av å ikke få så mye søvn, men jeg kan ihvertfall sove når baby sover på dagen, men det kan jo ikke han. Jeg var også helt utslitt når jeg fikk epidural etter 10 timer med rier hvorav 4,5 av de var av den veldig intense sorten som kom 3-4 ganger per 10. minutt. Må bare si at epidural er guds gave til kvinnen! Jeg fikk epidural i ti-tiden på kvelden, og hvis jeg skulle holdt ut uten epidural til kl 9 om morgenen når han endelig kom ut, så tror jeg at det hadde endt med ks, for det tror jeg rett og slett hadde vært utkjørt lenge før det. Selv om jeg fortsatt hadde vondt når jeg fikk epidural så ble iallefall smertene mellom riene mer eller mindre borte, og den verste toppen på riene ble også mer levelig. Og så fikk jeg i meg litt mat og drikke ikke minst. For det ble laaaaange timer utpå natten, og blodsukkert mitt går i kjelleren relativt fort om jeg ikke spiser, og da blir jeg både utafor og motløs. Ellers går det greit. Jeg blir bare mer og mer forelsket i den lille krabaten vår Han er virkelig bare helt herlig De to siste nettene har jeg faktisk fått ganske greit med søvn, og i går var vi på vår aller første trilletur Det ble ikke lange turen, men det var utrolig godt å få litt frisk luft. Jeg var ganske sliten etterpå da, og etter to besøk rett etter hverandre var jeg helt utmattet på kvelden. Jeg gikk helt i kjelleren, gråt og stod på. Så jeg tror de berømte barselstårene har kommet hit også Det som sliter mest på er ammingen. Jeg har så vanvittig såre brystknopper Har fått sår på begge to, og ammingen oppleves til tider som tortur. Så i dag skal jeg på apoteket å kjøpe brystskjold. Det får bare være at det er fare for at sugeteknikken ikke er optimal, for sånn som det er nå kan jeg ikke holde på. Og så skal jeg kjøpe noen sånne beskyttere som gjør at jeg kan lufttørke brystknoppene etter amming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 30. mars 2013 #2423 Del Skrevet 30. mars 2013 Vi er ikke mange igjen her nå. Syns alle har fått jo:-) Er skikkelig irriterende med halsbrann igjen. I tillegg er jeg ennå så forkjølet så sover lite.. Men men..4 uker igjen og ingen tegn på at noe skjer med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 30. mars 2013 #2424 Del Skrevet 30. mars 2013 (endret) Det er vel et lite mellomrom nå og til neste termin, eller? Husk terminlista! http://forum.kvinneg...howtopic=729206 Hvor lenge før ble dere superømme nedentil? Det føles som om vi har hatt heftig sex hver dag de siste ukene, enda gubben ikke har fått komme i nærheten en gang, fordi jeg er så øm og hoven Endret 30. mars 2013 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 30. mars 2013 #2425 Del Skrevet 30. mars 2013 Vi er ikke mange igjen her nå. Syns alle har fått jo:-) Er skikkelig irriterende med halsbrann igjen. I tillegg er jeg ennå så forkjølet så sover lite.. Men men..4 uker igjen og ingen tegn på at noe skjer med det første. Ja plutselig så kom det et ras av fødsler her! Trodde det var vanlig å gå litt over som førstegangs jeg, men det ser ut til at jeg er den eneste som har gått over her inne. Men 4 uker går fort, før du vet ordet av det så går du og kjenner på alskens symptomer på at fødselen snart er i gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 30. mars 2013 #2426 Del Skrevet 30. mars 2013 Gratulerer til alle som har født Nå er gutten min 10 dager gammel.. dagene går i ett! Har ingen døgnrytme lenger Slet litt med barseltårer de første dagene, men ser heldigvis ut til at det har gått over.. Fødselen min var faktisk vondere enn jeg noensinne hadde forestilt meg men man overlever jo! Jeg som trodde jeg skulle omkomme under fødsel.. fikk rier i ett sett UTEN pause.. altså ikke 1 minutt pause engang mellom riene. På det lengste tror jeg det var snakk om 30 sekunders pause.. fysj jeg var helt ferdig når jeg endelig fikk epidural.. Hvordan går det med dere andre? Dere som er førstegangs spesielt? Samboer begynner å jobbe igjen på tirsdag, og jeg er så spent på hvordan det skal gå, med tanke på nattesøvnen.. vi har kun ett soverom, og det er nesten ikke noe vits i å legge seg på sofaen for det er så voldsomt lytt i leiligheten vår at han våkner uansett når babyen våkner og gråter f eks.. Hvordan gjør dere andre dette? Jeg blir jo også dødstrøtt/smårar av å ikke få så mye søvn, men jeg kan ihvertfall sove når baby sover på dagen, men det kan jo ikke han. Off, ja -det er så vondt! Men så flott at du fikk epidural da i alle fall, og nå er ferdig:) Du får prøve å tenke at dette med søvn er en periode, og bedres mye om ikke lenge. Det er gjerne veldig tøft for den som skal ut på jobb på morgenen, noen gode ørepropper kom godt med her sist gang, og ellers ble den arbeidende god på å ikke våkne av lyd fra babyen etter hvert. Det går seg nok til:) Og lykke til Citrus! Du klarer det!! I can do it!! Men hjelp! Er forresten litt usikker her.. Alt er så ulikt fra forrige gang, at det hjelper meg null og niks å ha født/vært gjennom ting før. Våknet i går og det var veldig vått i trusen, gikk på do, mye blodtilblandet slim og mye mensmurringer. Holdt på hele dagen, var som om mensen skulle kommer hvert øyeblikk og kom nytt slim med blod på hvert toalettbesøk frem til ettermiddagen. Hadde to opplevelser av enkeltstående rier, der både livmor trakk seg sammen, voldsom ryggsmerte og som var veldig vonde /mye kraftigere enn kynnere som jeg er mye plaget med). Men så roet det seg. Har lagt med menssmerter i natt, men sovet greit. Da jeg sto opp idag og satte meg på toalettet sa det bare "plopp" og en svær (manetlignende sak, for de som har lest om slimpropp ) slimklump datt ned i toalettet, var også mye blodtilblandet slim på papiret, og kommer mer i bind nå. Har veldig menssmerter i ryggen og vondt i underlivet, men ingen rier. Det jeg blir litt usikker på.. hvor mye blod kan det komme før man evt skal kontakte føden? Det ser jo mer ut enn det er, fordi det er blandet i slim. Sist gang kom det bare blodtilblandet slim ved et toalettbesøk før fødsel, så dette er ukjent for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 30. mars 2013 #2427 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ville faktisk ringt dem, jeg Citrus. Bedre med en gang for mye enn for lite! Tror ikke man egentlig blir så himla mye mer erfaren på akkurat fødselsdelen selv om man har vært igjennom det før, for det kan jo varierer så mye fra gang til gang! Så det skal du ikke tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 30. mars 2013 #2428 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ville også ringt føden og snakket med dem:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 30. mars 2013 #2429 Del Skrevet 30. mars 2013 Jeg ville også ringt føden og snakket med dem:-) Skal straks dra inn på sykehuset, hatt rier, men uregelmessige idag - føler det er litt tidlig fortsatt, men hva vet jeg. Var så intenst, fort og vondt sist - så dette er svært annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 30. mars 2013 #2430 Del Skrevet 30. mars 2013 Da er jeg endelig oppedgående nok til å skrive her å si at den lille pia vår kom kl 1721 i går Fødselen varte i 16 timer fra vannavgang til hun var ute.. Med max 5 min mellom hver rie. Puh. Det var heftig mens det stod på, revnet litt og blødde tilsvarende, men ingenting kan beskrive følelsen av å få se datteren vår for første gang Jeg er så lykkelig! Gratulerer med den lille prinsessen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 31. mars 2013 #2431 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Her har slimproppen kommet i dag. Første del kom jo for flere uker siden...men i dag har det kommet mengder på størrelse med en plomme.... Ikke noe blod i her i gården, bare en snørrfarget geleklump...Æsj!! Hos dere andre her inne har jo det skjedd ting ganske fort etter at slimproppen har gått, så jeg er spent på om det samme gjelder her! Lykke til Citrus, heier på deg Endret 31. mars 2013 av Nyx88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 31. mars 2013 #2432 Del Skrevet 31. mars 2013 Ja det virker som at alle føder før i denne gruppen, så det er jo litt motsatt av statistikken:-) Og alle har jo sett slimproppen.. min fødsel startet med vannavgang sist så så aldri noe til den berømte proppen:-) Spennende for Citrus og Nyx88:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 31. mars 2013 #2433 Del Skrevet 31. mars 2013 (endret) Ja det virker som at alle føder før i denne gruppen, så det er jo litt motsatt av statistikken:-) Og alle har jo sett slimproppen.. min fødsel startet med vannavgang sist så så aldri noe til den berømte proppen:-) Spennende for Citrus og Nyx88:-) Jeg har gjort opp for statistikken sånn at dere andre kan føde litt før. Ikke det at jeg forventer et takk altså, men en flaske vin og noen blomster hadde kanskje vært på sin plass? Jeg så heller ingen slimpropp, bare litt blodbadet slim som kom over noen timer etter sex noen dager før. Endret 31. mars 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 31. mars 2013 #2434 Del Skrevet 31. mars 2013 Jeg har gjort opp for statistikken sånn at dere andre kan føde litt før. Ikke det at jeg forventer et takk altså, men en flaske vin og noen blomster hadde kanskje vært på sin plass? Jeg så heller ingen slimpropp, bare litt blodbadet slim som kom over noen timer etter sex noen dager før. Jeg så heller ikke noe til slimproppen, og hadde ikke noe blod. Eneste tegnet hos meg var dårlig mage i dagene før, mensmurring og at vannet gikk. Som nå er nesten nøyaktig en uke siden. Rart å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. mars 2013 #2435 Del Skrevet 31. mars 2013 Åh, jeg kjenner jeg blir utålmodig av å lese her inne Og: Du vet du er høygravid når en normal runde kjærestegym plutselig blir en seier så stor at du har lyst til å poste det på Facebook Drømte dere mye om fødselen før det nærmet seg? Eller er dere typene som ikke husker drømmer, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. mars 2013 #2436 Del Skrevet 31. mars 2013 Spennende da Nyx88, kanskje du er igang om kort tid? Da slår du isåfall meg på målstreken, for her er det lite tegn til at noe skjer. Vims, jeg har en følelse av at jeg også kommer til å gå over. Men har skikkelig følelse av nedpress nå, men det hadde vel kanskje du også en god stund før fødsel? Og magen har sunket maaaasse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 31. mars 2013 #2437 Del Skrevet 31. mars 2013 Spennende da Nyx88, kanskje du er igang om kort tid? Da slår du isåfall meg på målstreken, for her er det lite tegn til at noe skjer. Vims, jeg har en følelse av at jeg også kommer til å gå over. Men har skikkelig følelse av nedpress nå, men det hadde vel kanskje du også en god stund før fødsel? Og magen har sunket maaaasse! Det er fortsatt lite tegn til at det skal skje noe her også, ikke noe særlig med kynnere eller nedpress her i gården.. Har hørt at så lenge slimproppen ikke inneholder blodspor så kan det gå lenge til fødsel, så du kan fortsatt bli først I dag har det kommet enda mer slimpropp! (Hvor stor er denne proppen egentlig?!) Ellers har jeg vært luftig og løs i magen siste to dagene, og får flere ganger om dagen en kraftig følelse av at jeg må på nr.2 uten at jeg egentlig må.. Baby har romstert noe voldsomt i magen i dag, så rart det skal bli når disse bevegelsene blir borte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 31. mars 2013 #2438 Del Skrevet 31. mars 2013 Det er fortsatt lite tegn til at det skal skje noe her også, ikke noe særlig med kynnere eller nedpress her i gården.. Har hørt at så lenge slimproppen ikke inneholder blodspor så kan det gå lenge til fødsel, så du kan fortsatt bli først I dag har det kommet enda mer slimpropp! (Hvor stor er denne proppen egentlig?!) Ellers har jeg vært luftig og løs i magen siste to dagene, og får flere ganger om dagen en kraftig følelse av at jeg må på nr.2 uten at jeg egentlig må.. Baby har romstert noe voldsomt i magen i dag, så rart det skal bli når disse bevegelsene blir borte.. Slike doturer hadde jeg og, en god del også. Og en del bomturer. Jeg tenkte jo at siden jeg hadde hatt så mange turer 4-5 dager før fødsel så kunne det umulig være så mye igjen til under fødsel. Men der tok jeg rimelig feil. Rakk ikke klyster her i gården. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. mars 2013 #2439 Del Skrevet 31. mars 2013 Slike doturer hadde jeg og, en god del også. Og en del bomturer. Jeg tenkte jo at siden jeg hadde hatt så mange turer 4-5 dager før fødsel så kunne det umulig være så mye igjen til under fødsel. Men der tok jeg rimelig feil. Rakk ikke klyster her i gården. Huff da. Du vil kanskje anbefale å ta klyster uansett hvor mange ganger man har vært på do rett før da? Jeg hadde noen dager hvor jeg var litt løs i magen, men så ble jeg plutselig delvis forstoppet igjen. Ganske normal igjen idag, fordøyelsen sliter tydeligvis litt om dagen. Mye rart med oss gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 31. mars 2013 #2440 Del Skrevet 31. mars 2013 Det er fortsatt lite tegn til at det skal skje noe her også, ikke noe særlig med kynnere eller nedpress her i gården.. Har hørt at så lenge slimproppen ikke inneholder blodspor så kan det gå lenge til fødsel, så du kan fortsatt bli først I dag har det kommet enda mer slimpropp! (Hvor stor er denne proppen egentlig?!) Ellers har jeg vært luftig og løs i magen siste to dagene, og får flere ganger om dagen en kraftig følelse av at jeg må på nr.2 uten at jeg egentlig må.. Baby har romstert noe voldsomt i magen i dag, så rart det skal bli når disse bevegelsene blir borte.. Blir spennende framover nå altså! Jeg tror jeg kommer til å savne bevegelsene i magen jeg, og at samboer prater og synger til magen min. Men gleder meg fælt til å få en bebis på utsiden nå, 9 mnd er lang ventetid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå