My84 Skrevet 20. mars 2013 #2241 Del Skrevet 20. mars 2013 Her kom det ei lita frøken i natt, hun hadde det travelt! 3,5 time fra første rie og til hun var ute. Fra 4cm åpning til hun var ute tok 1 time. Jeg var helt i min egen verden, men definitivt verdt det! Hun er den fineste skapningen på jord! Gratulerer så mye!! Litt av en hurtigfødsel!! Men det er kanskje like greit at det går fort!! Kos deg masse med den lille prinsessen! Jeg har skjønt at køkultur ikke er denne termingruppen sin sterkeste side! Tydeligvis ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 #2242 Del Skrevet 20. mars 2013 Dere er skikkelig skravlete altså Rekker jo ikke å lese meg gjennom alt engang. Men skal ihvertfall prøve å kommentere noe. Selv har jeg jobb i dag og en dag til denne uka. Så påskeferie og det skal bli godt. Men har bronkitt så jeg sliter litt med helsa. Håper bare jeg blir frisk snart. Ellers så kan jeg ikke klage så mye. Kaster litt opp innimellom, mye kynnere og ligamentsmerter, men ikke noen ellers sterke plager. Sover dårlig pga hofter og en liten gutt i senga hver natt, men men. Må vel vende han av med det i disse dager stakkers. Kan jo ikke bare kaste han i sin egen seng dagen lillesøster kommer hjem...og vi kan ikke være 4 stk i senga hver natt... Ellers så må jeg snart ut å handle det siste vi trenger.. men er ikke så rask, men har jo gooooooood tid enda Hvis ikke jeg også sniker i køen snart..Hehe Da er du nok i gang snart tenker jeg! Tipper på baby på torsdag Er det andre som sover mye om dagen?? Jeg sover helt ekstremt mye...12 timer hver natt..merker så vidt at jeg er oppe på do..og ikke gjør jeg annet enn å ligge å slappe av om dagene heller så jeg fatter ikke...vil helst sove hele tiden! Jeg skulle ønske jeg kunne sove mye. Gjorde det med nr.1 og burde gjort det nå også. Men sover når jeg har mulighet og da kan jeg sove i flere timer midt på dagen Sov så mye du kan med god samvittighet Jeg må si meg litt enig med Citrus ang sengekos. Før samboer kom hjem sa jeg at det ville bli sex hver dag til ungen var ute, men så kom han hjem og panikken på at noe kunne føre til fødsel tok meg og. Så noe action har det ikke blitt her, må vel tvinge fram litt snart for nå begynner korsryggen min å dø. Når det er såpass vondt hele dagen så frister det igrunn ikke med sex altså. Ellers så har søvnen blitt bedre her, våkner faktisk uthvilt ganske tidlig og det forundrer meg litt. Men deilig er det. Og hurra for slimpropp! Nei sex er ikke det første jeg tenker på her heller...Det frister liksom ikke helt. Her kom det ei lita frøken i natt, hun hadde det travelt! 3,5 time fra første rie og til hun var ute. Fra 4cm åpning til hun var ute tok 1 time. Jeg var helt i min egen verden, men definitivt verdt det! Hun er den fineste skapningen på jord! Åj allerede ja. Gratulerer så mye. Håper alt står bra til med mor, barn og far. Kos dere masse:) Ikke noe action her enda Alle kunne jo ikke føde før tiden heller dessverre Men det er nok ikke lenge igjen skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 #2243 Del Skrevet 20. mars 2013 Uker på vei: 34+5 Uker igjen: Snart "bare" 5 uker igjen Kjønn: Navn: Nei desverre. Vi blir ikke helt enige og føler oss litt låst til de to vi har. Bør sette oss ned med en ny runde.. Utålmodig: Nei egentlig ikke. Gjør ikke noe om hun holder seg der noen uker til. Gleder oss masse til å se henne, men har så mye å ordne før den tid. Vektøkning: Ca 4 kg Hodet ned: Ja Hodet festet: Ikke på siste kontroll for to uker siden, men har ny kontroll denne uken så blir spennende. Aktivitet innenifra: Helt ekstremt mye den siste uka. Har også fått filmet en del. Høygravid: Ja Søvn: Ja, men ikke så mange timer samenhengende Plager: Er kvalm og kaster opp innimellom. Vondt i rygg, bekken og hofter, men ikke så ille som andre i gruppen heldigvis. Barnerom: Hos oss i starten og så med eldstemann tror vi. Utstyr: Mangler: lekematte, stellebord, diverse småting, bleier Melk: Nei, men hadde jeg forsøkt å klemme så hadde det nok kommet. Matkikk: Sjokolade Kynnere: Ja, massevis. Tungt: Ja syns det er tungt nå Strekkmerker: Å ja Men men... Tanker om fødselen: Gruer meg denne gangen og føler meg ikke helt klar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. mars 2013 #2244 Del Skrevet 20. mars 2013 Uker på vei: 40+5 Uker igjen: Ikke så mange forhåpentligvis Kjønn: Navn: Vi har tre navn på blokka, men vil møte tassen før vi bestemmer oss Utålmodig: Nei, han får ta den tiden han trenger Det var dagens vits dere, ser helst at han kommer NÅ Vektøkning: Ca 18 kg Hodet ned: Ja Hodet festet: Ja Aktivitet innenifra: Masse aktivitet, dog litt mindre enn før Høygravid: Klassifiserer vel som høygravid nå ja Søvn: Sover greit, ikke så tungt, men får en del timer søvn i løpet av en natt Plager: Tung i kroppen, mye kynnere, vondt i bekkenet og venstre hofte, halsbrann Barnerom: Skal sove hos oss i starten Utstyr: Tror alt er på plass Melk: Hvis jeg klemmer Matkikk: Veldig glad i søtt..... Kynnere: Ja, massevis. Tungt: Ja, skal innrømme jeg har følt meg lettere på foten... Strekkmerker: Ingen! Håper det ikke sniker seg på noe nå på slutten Tanker om fødselen: Gleder meg! Det blir sikkert driiit vondt, men nå er jeg så klar for å møte tassen og å få tilbake kroppen min at jeg lett tar noen timer med ekstrem smerte. Håper bare jeg slipper at ting ender med ks, og håper at kroppen starter av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 #2245 Del Skrevet 20. mars 2013 Når har du neste kontroll da Vims? Har de satt en dato for igangsetting hvis det ikke starter av seg selv snart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. mars 2013 #2246 Del Skrevet 20. mars 2013 Når har du neste kontroll da Vims? Har de satt en dato for igangsetting hvis det ikke starter av seg selv snart? Jeg skal på overtidskontroll på sykehuset ti dager over, altså neste onsdag. Da gjør de en vurdering ifht hvor moden man er, og hvis man er veldig umoden så har jeg forstått at man kan ende opp med å gå enda lenger. Prøver å ikke stresse med det, han får komme når han kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 20. mars 2013 #2247 Del Skrevet 20. mars 2013 Krysser fingrene for at det ikke er så altfor lenge til Frøken Vims. Bruk i allefall tiden til å slappe av og samle krefter! Jeg var utslitt da det begynte og hadde lite energi da den aktive fødselen begynte. Var utrolig takknemmelig da den snille jordmoren kom og spurte om jeg ikke ville ha epidural slik at jeg fikk samlet litt krefter til innspurten. Og nyt magen mens dere har den! Jeg trodde aldri jeg kom til å si dette, men jeg savner virkelig bevegelsene inne i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 #2248 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg skal på overtidskontroll på sykehuset ti dager over, altså neste onsdag. Da gjør de en vurdering ifht hvor moden man er, og hvis man er veldig umoden så har jeg forstått at man kan ende opp med å gå enda lenger. Prøver å ikke stresse med det, han får komme når han kommer! Ja det hjelper ikke å stresse. Slapp av og nyt de siste dagene i "frihet" hehe.. Men det er sant som Myrvandrer sier - man vil faktisk savne magen og bevegelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. mars 2013 #2249 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har aldri savnet mage og bevegelse - langt der i fra! (Laaaaaangt) Er ikke glad i bevegelsene og magen en gang jeg.. Nei, mye bedre å være mamma til barn utenfor magen enn inni (men det er meg da, og jeg er jo ikke akkurat spesielt glad i graviditet - men derimot kanskje litt spsielt glad i å være foreldrerollen). Vært hos jordmor nå, og baby den sniken har som jeg trodde lurt meg. Har lagt på streken på symfysemål hele veien og håpet var en litt mindre baby denne gangen, men nå hadde hun hoppet opp på samme symfysemål som eldstemann - jeg visste det! Hun kjennes så lang ut. Eller svar alt bra og neste kontroll er ikke før et par dager før termin, så forhåpentligvis var dette siste kontroll. Blodtrykket er fortsatt lavt (men det er jo ikke noe negativt) og alt er greit. Nå vaskes siste rest av babytøy og alt nødvendig er handlet inn. Så nå (sett bort ifra fødsel) kan du bare komme å gjøre familien vår komplett, lille venn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. mars 2013 #2250 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har aldri savnet mage og bevegelse - langt der i fra! (Laaaaaangt) Er ikke glad i bevegelsene og magen en gang jeg.. Nei, mye bedre å være mamma til barn utenfor magen enn inni (men det er meg da, og jeg er jo ikke akkurat spesielt glad i graviditet - men derimot kanskje litt spsielt glad i å være foreldrerollen). Vært hos jordmor nå, og baby den sniken har som jeg trodde lurt meg. Har lagt på streken på symfysemål hele veien og håpet var en litt mindre baby denne gangen, men nå hadde hun hoppet opp på samme symfysemål som eldstemann - jeg visste det! Hun kjennes så lang ut. Eller svar alt bra og neste kontroll er ikke før et par dager før termin, så forhåpentligvis var dette siste kontroll. Blodtrykket er fortsatt lavt (men det er jo ikke noe negativt) og alt er greit. Nå vaskes siste rest av babytøy og alt nødvendig er handlet inn. Så nå (sett bort ifra fødsel) kan du bare komme å gjøre familien vår komplett, lille venn Nei jeg kan forstå at du ikke er like glad i graviditeten - du har jo hatt enorme plager. Så jeg er imponert over deg. God kontrollen gikk bra. Selv har jeg kontroll denne uken og så rett etter påske, med ny UL og vekstestimering. Er også veldig spent på det. I uke 32 var hun ca 2000g... Er kontroll hver 2. uke frem til uke 40 og så hver 3. dag. Men håper jo ikke å gå over for å si det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. mars 2013 #2251 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har aldri savnet mage og bevegelse - langt der i fra! (Laaaaaangt) Er ikke glad i bevegelsene og magen en gang jeg.. Nei, mye bedre å være mamma til barn utenfor magen enn inni (men det er meg da, og jeg er jo ikke akkurat spesielt glad i graviditet - men derimot kanskje litt spsielt glad i å være foreldrerollen). Vært hos jordmor nå, og baby den sniken har som jeg trodde lurt meg. Har lagt på streken på symfysemål hele veien og håpet var en litt mindre baby denne gangen, men nå hadde hun hoppet opp på samme symfysemål som eldstemann - jeg visste det! Hun kjennes så lang ut. Eller svar alt bra og neste kontroll er ikke før et par dager før termin, så forhåpentligvis var dette siste kontroll. Blodtrykket er fortsatt lavt (men det er jo ikke noe negativt) og alt er greit. Nå vaskes siste rest av babytøy og alt nødvendig er handlet inn. Så nå (sett bort ifra fødsel) kan du bare komme å gjøre familien vår komplett, lille venn Jeg lurer på om jeg er veldig enig med deg Citrus, jeg trodde jeg skulle være svært begeistret for å være gravid, men hittil syntes jeg der er litt opp-hypet Så jeg håper og tror at mammarollen passer meg bedre enn å gå gravid Misforså meg rett, jeg syntes jeg er utrolig heldig som får oppleve å gå gravid, men jeg har gjort festligere ting, for å si det slik. Er du å mannen høye siden du tror babyen er ganske lang eller? Her i huset er jeg 165 og mannen 175, så tviler vi får en spesielt lang frøken Jeg (vi) skal på kontroll til jordmor og fødselsforberedende kurs i morgen, og det er også forhåpentligvis siste før lille kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. mars 2013 #2252 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg lurer på om jeg er veldig enig med deg Citrus, jeg trodde jeg skulle være svært begeistret for å være gravid, men hittil syntes jeg der er litt opp-hypet Så jeg håper og tror at mammarollen passer meg bedre enn å gå gravid Misforså meg rett, jeg syntes jeg er utrolig heldig som får oppleve å gå gravid, men jeg har gjort festligere ting, for å si det slik. Er du å mannen høye siden du tror babyen er ganske lang eller? Her i huset er jeg 165 og mannen 175, så tviler vi får en spesielt lang frøken Jeg (vi) skal på kontroll til jordmor og fødselsforberedende kurs i morgen, og det er også forhåpentligvis siste før lille kommer! Jeg er også veldig takknemlig og glad for å at jeg kan bære frem barn og har blitt gravid så lett - men fysisk og psykisk så synes jeg graviditet er tøft og ikke så stas, og sammenlignet med å være forelder til et barn utenfor magen er graviditet ikke morsomt i det hele tatt:) Gleder meg til å få kropp og helse tilbake, kunne være med på ting, hente/levere i bhg, leke, tulle, trene, ake, gå på ski, gå turer, ha energi, jobbe, drikke vin og øl, spise deilige oster og spekemat og blodig biff - og kose med barna mine, ikke bare konturen av en fot gjennom en sprengt mage:) Forrige var 53 cm lang, jeg er bare 166, mannen er 187. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. mars 2013 #2253 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg har aldri savnet mage og bevegelse - langt der i fra! (Laaaaaangt) Er ikke glad i bevegelsene og magen en gang jeg.. Nei, mye bedre å være mamma til barn utenfor magen enn inni (men det er meg da, og jeg er jo ikke akkurat spesielt glad i graviditet - men derimot kanskje litt spsielt glad i å være foreldrerollen). Vært hos jordmor nå, og baby den sniken har som jeg trodde lurt meg. Har lagt på streken på symfysemål hele veien og håpet var en litt mindre baby denne gangen, men nå hadde hun hoppet opp på samme symfysemål som eldstemann - jeg visste det! Hun kjennes så lang ut. Eller svar alt bra og neste kontroll er ikke før et par dager før termin, så forhåpentligvis var dette siste kontroll. Blodtrykket er fortsatt lavt (men det er jo ikke noe negativt) og alt er greit. Nå vaskes siste rest av babytøy og alt nødvendig er handlet inn. Så nå (sett bort ifra fødsel) kan du bare komme å gjøre familien vår komplett, lille venn Så bra at alt så fint ut hos jordmor Skjønner godt at du er driiiiit lei. Jeg har jo hatt en drøm av et svangerskap sammenlignet med deg, så sånn sett under ett så må jeg si at jeg har kost meg som gravid. Så jeg tror jeg kommer til å savne magen, for jeg synes det er så utrolig koselig å kjenne liv, spesielt om kvelden før jeg sovner. Da ligger jeg alltid med hendene på magen og kjenner på bevegelsene Men nå er jeg veldig klar for neste kapittel altså, for så stor som magen er nå så er definitivt mest pes. Har vært flink i dag og vasket gulv da i håp om at det skal sette i gang noe. To fluer i en smekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. mars 2013 #2254 Del Skrevet 20. mars 2013 Krysser fingrene for at det ikke er så altfor lenge til Frøken Vims. Bruk i allefall tiden til å slappe av og samle krefter! Jeg var utslitt da det begynte og hadde lite energi da den aktive fødselen begynte. Var utrolig takknemmelig da den snille jordmoren kom og spurte om jeg ikke ville ha epidural slik at jeg fikk samlet litt krefter til innspurten. Og nyt magen mens dere har den! Jeg trodde aldri jeg kom til å si dette, men jeg savner virkelig bevegelsene inne i magen. Prøver så godt jeg kan å slappe av og samle krefter, men det er lettere sagt enn gjort! Får helt mark av å ligge flat en hel dag.... Men jeg vet jo at du har rett, for jeg har vært helt utslått om kvelden de siste dagene pga diverse gjøremål på dagtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. mars 2013 #2255 Del Skrevet 20. mars 2013 Hva var forresten/er deres symfysemål på egentlig, f.eks i uke 37... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. mars 2013 #2256 Del Skrevet 20. mars 2013 Hva var forresten/er deres symfysemål på egentlig, f.eks i uke 37... ? Mitt var på 31 cm ser jeg nå. Hva lå ditt på? Er du litt bekymret for stor baby eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. mars 2013 #2257 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg er nok veldig enig med deg Citrus. Det er flott å være gravid, men hos meg er det fordi man får en fin premie og det er veien man må gå for å få sin familie. Men ellers så tror jeg ikke at jeg vil savne noe som helst med å være gravid. Jeg har vært hjemme fra jobb i flere måneder, hatt plage etter plage, ensomt fordi formen har vært så variabel og mannen jobber borte, tungt, halsbrann, mindre sexlyst og en kropp som ikke vil det jeg vil. Det trekker nok ned bevegelser fra den lille, dessverre. Det eneste andre postivie bortsett fra det lille menneske man skaper er at jeg ikke har hatt migrene på over 6 måneder nå. Det har jeg aaaaaaldri opplevd før. Symfysemålet her ved kontroll i uke 37 var nøyaktig på rødstreken. Samboer og jeg var ca like stor ved fødsel, rundt 50-51cm og ca 3500g. Men han doblet fødselsvekten de 6 første ukene. Jeg er idag 160 høy og han er 192 kjempehøy. Og når jeg har lagt på meg 20kg, som er nesten 50% av det jeg veide ved start, og så og si ingen ser hvor jeg har lagt på meg blir jeg veldig bekymret for hvor stor ungen egentlig er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. mars 2013 #2258 Del Skrevet 20. mars 2013 35 cm var mitt symfysemål nå i uke 37. Neida, ikke voldsomt bekymret, bare følte på meg at hun hadde vokst så innmari de siste ukene - og det viste seg å stemme:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 20. mars 2013 #2259 Del Skrevet 20. mars 2013 Uker på vei: 35 + 3 Uker igjen: 5! Kjønn: Navn: Fortsatt ikke bestemt Utålmodig: Nei, men gleder meg til permisjon Vektøkning: Tør ikke sjekke Skal til jordmor på mandag, da kommer det nok for en dag Hodet ned: Ja Hodet festet: Vet ikke, får se hva jordmor sier Aktivitet innenifra: En del, men mange rolige perioder Høygravid: Jepp Søvn: Sover ikke like godt som før, ikke mange stillinger som fungerer og må gjerne opp en eller to ganger om natta Plager: Litt hovne ankler og tett nese Barnerom: Sover inne hos oss Utstyr: Har det meste, men mangler kluter, stelleveske og babycall Melk: Ikke som jeg kan se Matkikk: Søtsug her også Kynnere: Spesielt ved anstrengelse Tungt: Det er tyngre, men vil ikke si tungt Strekkmerker: Nei, *bank i bordet* Tanker om fødselen: Tenker ikke så mye på det, men blir nok vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstråle87 Skrevet 20. mars 2013 #2260 Del Skrevet 20. mars 2013 (endret) ... Endret 10. februar 2014 av solstråle87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå