My84 Skrevet 12. mars 2013 #2101 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg gleder meg til hodet fester seg hos meg også, for presset oppover er ganske slitsomt nå! Har ikke følt det sånn før akkurat nå siste uka så skal vel ikke klage. Heldigvis vet jeg at hodet er ned nå, men snuppa hadde det visst romslig og fint så da drøyer det vel kanskje litt før hodet fester seg. Kanskje Myrvandrer har blitt mamma nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 12. mars 2013 #2102 Del Skrevet 12. mars 2013 Jeg gleder meg til hodet fester seg hos meg også, for presset oppover er ganske slitsomt nå! Har ikke følt det sånn før akkurat nå siste uka så skal vel ikke klage. Heldigvis vet jeg at hodet er ned nå, men snuppa hadde det visst romslig og fint så da drøyer det vel kanskje litt før hodet fester seg. Kanskje Myrvandrer har blitt mamma nå? Husk på at det er ikke alltid at hodet fester seg før fødsel Og det trenger ikke bety at man går over eller ikke. Er bare slik noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. mars 2013 #2103 Del Skrevet 12. mars 2013 Tenk at Myrvandrer kanskje har blitt mamma nå da Kjenner jeg er litt snurt, for jeg skulle jo være føøøøøøøørst Neida, tror nok jeg kommer til å gå over termin med god margin, så det er sikkert flere her inne som står foran meg i køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. mars 2013 #2104 Del Skrevet 12. mars 2013 Tenk at Myrvandrer kanskje har blitt mamma nå da Kjenner jeg er litt snurt, for jeg skulle jo være føøøøøøøørst Neida, tror nok jeg kommer til å gå over termin med god margin, så det er sikkert flere her inne som står foran meg i køen. Haha, ja den sniken! Men hun ville nok sikkert valgt et annet forløp om hun hadde kunnet. Hvordan er det for den aller mest høygravide? Går det greit med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. mars 2013 #2105 Del Skrevet 12. mars 2013 Laget en terminliste, jeg! Så har vi en enkel oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. mars 2013 #2106 Del Skrevet 12. mars 2013 Haha, ja den sniken! Men hun ville nok sikkert valgt et annet forløp om hun hadde kunnet. Hvordan er det for den aller mest høygravide? Går det greit med deg? Ja, skal absolutt ikke klage! (Vel, jeg klager jo litt, må jo få litt sympati som høygravid ) Jeg er jo ganske lite bevegelig, har litt vondt i ryggen, det stikker og verker i underetasjen, og jeg har MASSE kynnere, men det må man jo regne med! Tricket er å få nok søvn for da er jeg glad og fornøyd, og når jeg er glad og fornøyd så er toleransen for vondter og annet drit også ganske høy. Når jeg får lite søvn derimot er jeg ikke spesielt grei å ha med å gjøre Men de siste dagene har jeg sovet godt, sola skinner, og alle forberedelser er unnagjort sånn at jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil til enhver tid, så livet er bra om dagen Hvordan er formen din? Håper den er blitt bedre nå på slutten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 12. mars 2013 #2107 Del Skrevet 12. mars 2013 (endret) Haha. Ingen baby her enda frøken vims, så du kan fortsatt slå meg på mållinjen. Forøvrig dersom fødselen ikke kommer igang ved hjelp av den siste modnigstabletten eller drypp blir det ks på meg i kveld. Men det er vondere nå enn hva det har vært så jeg er positiv. Alt er bra da, både med meg og baby. Endret 12. mars 2013 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 12. mars 2013 #2108 Del Skrevet 12. mars 2013 Haha. Ingen baby her enda frøken vims. Forøvrig dersom fødselen ikke kommer igang ved hjelp av den siste modnigstabletten eller drypp blir det ks på meg i kveld. Men det er vondere nå enn hva det har vært så jeg er positiv. Alt er bra da, både med meg og baby. Såpass, ja! Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. mars 2013 #2109 Del Skrevet 12. mars 2013 Ja, skal absolutt ikke klage! (Vel, jeg klager jo litt, må jo få litt sympati som høygravid ) Jeg er jo ganske lite bevegelig, har litt vondt i ryggen, det stikker og verker i underetasjen, og jeg har MASSE kynnere, men det må man jo regne med! Tricket er å få nok søvn for da er jeg glad og fornøyd, og når jeg er glad og fornøyd så er toleransen for vondter og annet drit også ganske høy. Når jeg får lite søvn derimot er jeg ikke spesielt grei å ha med å gjøre Men de siste dagene har jeg sovet godt, sola skinner, og alle forberedelser er unnagjort sånn at jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil til enhver tid, så livet er bra om dagen Hvordan er formen din? Håper den er blitt bedre nå på slutten.... Det er nettopp pga slike svar jeg har så godt av denne terminklubben, for en positiv gjeng dere er:) Jeg har en tendens til å synes at hele graviditeten er møkk fra ende til annen, og da er det greit å komme inn her og lese om hvor positive dere klarer å være tross plager - jeg er imponert! Bra du har hatt noen gode siste dager da, fint å få ladet opp litt til ting setter i gang! Formen min er elendig egentlig, sliter veldig med kvalme, store smerter i rygg/mage + får ikke beveget meg noe særlig pga de kraftige kynnerne. Har også hatt noen stygge episoder med blodtrykksfall ++ som har vært helt grusomme, mister meg selv fullstendig (går heldigvis aldri noe sted alene lenger), besvimer, blir likbleik og det skummer ut av hendene - tar helt av faktisk. Så nå har jeg egentlig husarrest av mannen, han har blitt redd nok noen ganger nå Men har klart å lokke han til å ta meg med ut for å handle en ting i dag, så han klarer heldigvis ikke å være så streng! Forutenom dette, er livet godt:) Eldstemann er en fantastisk skapning, og jeg og mannen har det så godt sammen. Jeg er bare litt for utålmodig etter å starte vår nye familie på 4, vil begynne nååå Og så skulle jeg ønske at jeg lot meg selv skeie ut litt mer matmessig - har vært veldig streng på godteri/bakst/snacks de siste 2 månedene fordi jeg ikke ønsker så stor vektoppgang - men tar meg i å tenke mer og mer på slike ting.. Kanskje påsken er til for litt fråtsing i år? Freia eggene f.eks... slurp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. mars 2013 #2110 Del Skrevet 12. mars 2013 Haha. Ingen baby her enda frøken vims, så du kan fortsatt slå meg på mållinjen. Forøvrig dersom fødselen ikke kommer igang ved hjelp av den siste modnigstabletten eller drypp blir det ks på meg i kveld. Men det er vondere nå enn hva det har vært så jeg er positiv. Alt er bra da, både med meg og baby. Så bra at du og babyen har det bra i det minste, virker som et kjipt forløp du har hatt til nå. Lykke til videre med dagen, da er babyen ikke langt unna uansett hvilken utvei det blir:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. mars 2013 #2111 Del Skrevet 12. mars 2013 Haha. Ingen baby her enda frøken vims, så du kan fortsatt slå meg på mållinjen. Forøvrig dersom fødselen ikke kommer igang ved hjelp av den siste modnigstabletten eller drypp blir det ks på meg i kveld. Men det er vondere nå enn hva det har vært så jeg er positiv. Alt er bra da, både med meg og baby. Hehe Her er det ingen tegn på at noe er i gjerde, så jeg unner deg virkelig å være førstemann(kvinne) ut! Hvor lenge har du ligget på sykehuset nå? Siden søndag morgen? *heier på fødsel* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. mars 2013 #2112 Del Skrevet 12. mars 2013 Det er nettopp pga slike svar jeg har så godt av denne terminklubben, for en positiv gjeng dere er:) Jeg har en tendens til å synes at hele graviditeten er møkk fra ende til annen, og da er det greit å komme inn her og lese om hvor positive dere klarer å være tross plager - jeg er imponert! Bra du har hatt noen gode siste dager da, fint å få ladet opp litt til ting setter i gang! Formen min er elendig egentlig, sliter veldig med kvalme, store smerter i rygg/mage + får ikke beveget meg noe særlig pga de kraftige kynnerne. Har også hatt noen stygge episoder med blodtrykksfall ++ som har vært helt grusomme, mister meg selv fullstendig (går heldigvis aldri noe sted alene lenger), besvimer, blir likbleik og det skummer ut av hendene - tar helt av faktisk. Så nå har jeg egentlig husarrest av mannen, han har blitt redd nok noen ganger nå Men har klart å lokke han til å ta meg med ut for å handle en ting i dag, så han klarer heldigvis ikke å være så streng! Forutenom dette, er livet godt:) Eldstemann er en fantastisk skapning, og jeg og mannen har det så godt sammen. Jeg er bare litt for utålmodig etter å starte vår nye familie på 4, vil begynne nååå Og så skulle jeg ønske at jeg lot meg selv skeie ut litt mer matmessig - har vært veldig streng på godteri/bakst/snacks de siste 2 månedene fordi jeg ikke ønsker så stor vektoppgang - men tar meg i å tenke mer og mer på slike ting.. Kanskje påsken er til for litt fråtsing i år? Freia eggene f.eks... slurp! Synes ikke det er rart du ser svart på graviditeten. Sammenlignet med mitt svangerskap så høres jo ditt ut som et sant helvete! Jeg hatt 3 dager med litt kvalme, ingen blodstrykksfall, og bare litt vondt i rygg og bekken. Kynnere og lite energi er liksom ikke så tøft å takle når man utover det er i fin form. Jeg har virkelig medfølelse med deg, det må være psykisk tøft å være så dårlig over så lang tid Unner deg virkelig noen uker nå på slutten hvor formen er bedre. Hvordan var det i forrige svangerskap, ble du bedre på slutten da? Prøver å begrense meg på sukkerfronten jeg også.... Jeg har jo ikke spydd en dråpe i svangerskapet heller, så jeg er ikke en av de som har gått ned noen kilo og derfor har litt å gå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. mars 2013 #2113 Del Skrevet 12. mars 2013 Synes ikke det er rart du ser svart på graviditeten. Sammenlignet med mitt svangerskap så høres jo ditt ut som et sant helvete! Jeg hatt 3 dager med litt kvalme, ingen blodstrykksfall, og bare litt vondt i rygg og bekken. Kynnere og lite energi er liksom ikke så tøft å takle når man utover det er i fin form. Jeg har virkelig medfølelse med deg, det må være psykisk tøft å være så dårlig over så lang tid Unner deg virkelig noen uker nå på slutten hvor formen er bedre. Hvordan var det i forrige svangerskap, ble du bedre på slutten da? Prøver å begrense meg på sukkerfronten jeg også.... Jeg har jo ikke spydd en dråpe i svangerskapet heller, så jeg er ikke en av de som har gått ned noen kilo og derfor har litt å gå på Ja, er jo en grunn til at dette er siste graviditet. Har vært skremmende nede psykisk til tider, og kan ikke gå gjennom dette en gang til. Men nå er det snart premieutdeling:) Forrige gang hadde jeg mine sprekeste uker de ukene jeg er i nå, fra uke 34-38 var jeg egentlig i kanonform sist, pusset opp - malte 3 rom med ørten strøk, rev av tapet, malte lister, flyttet og styret. Hadde masse energi! Slet de siste ukene med ryggen og isjassmerter (klarte ikke gå). Har jo ikke gått opp så voldsomt mye i vekt og er jo glad forå få i meg mat og drikke, men akkurat i forhold til godteri og slikt klarer jeg liksom ikke slappe av. Burde jo egentlig bare unne meg det innimellom når jeg virkelig har lyst på, men ser utslag på vekt med en gang. Slik som nå, jeg er kvalm og vet at lakris hjelper veldig. Har lakris i boden og jeg hører den nærmest rope - men kommer ikke til å ta noe. Har kanskje noe med at i sist graviditet gikk jeg opp ca 6-7 kg fra uke 34-39, og det var nok nesten bare pga sjokolademelk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 12. mars 2013 #2114 Del Skrevet 12. mars 2013 Haha. Ingen baby her enda frøken vims, så du kan fortsatt slå meg på mållinjen. Forøvrig dersom fødselen ikke kommer igang ved hjelp av den siste modnigstabletten eller drypp blir det ks på meg i kveld. Men det er vondere nå enn hva det har vært så jeg er positiv. Alt er bra da, både med meg og baby. Så fint at alt er bra med dere. Håper du får en fin opplevelse selv om fødselsforløpet blir litt annerledes enn du hadde sett for deg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 12. mars 2013 #2115 Del Skrevet 12. mars 2013 Brukte 1,5 time på å plukke babytøy i en nettbutikk (fordi det blir bare lettere å handle på den måten nå) - hadde funnet ALT av det siste vi trengte til snuppa, vært ordentlig nøye med å kombinere rabatter, benytte 3 for 99 tilbud osv - skulle bare oppdatere bestillingen en siste gang pga endring av en størrelse - og der ble HELE bestillingen bare borte. Så utrolig flott at jeg presset meg til å sitte i sofaen for å bli ferdig med dette selv om jeg har drit vondt. Argh!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 12. mars 2013 #2116 Del Skrevet 12. mars 2013 Brukte 1,5 time på å plukke babytøy i en nettbutikk (fordi det blir bare lettere å handle på den måten nå) - hadde funnet ALT av det siste vi trengte til snuppa, vært ordentlig nøye med å kombinere rabatter, benytte 3 for 99 tilbud osv - skulle bare oppdatere bestillingen en siste gang pga endring av en størrelse - og der ble HELE bestillingen bare borte. Så utrolig flott at jeg presset meg til å sitte i sofaen for å bli ferdig med dette selv om jeg har drit vondt. Argh!!!!! Få det ut! Hehe, fra spøk til alvor er sånt er utrolig irriterende! Hvilken nettbutikk var der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 13. mars 2013 #2117 Del Skrevet 13. mars 2013 Huff, så kjipt Citrus! Det er omtrent samme følelsen som når man har sittet og jobbet lenge med et dokument og glemt å lagre det, og så kræsjer pc'en.... Skjønner forøvrig godt at du ser få lyspunkter ved graviditeten når formen din er som den er. Heldigvis trenger du ikke å holde ut så veldig mye lenger! Og jeg ville absolutt unnet meg litt påskegodt! Jeg føler meg utrolig heldig som har hatt et problemfritt svangerskap frem til 3.trimester. De plagene jeg har nå er slitsomme, men det gjør meg bare mer klar for mitt livs største utfordring - fødsel! Fy søren det er spennende altså! Heier litt på Myrvandrer-baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 13. mars 2013 #2118 Del Skrevet 13. mars 2013 Baby er her, det ble ei nydelig lita jente. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 13. mars 2013 #2119 Del Skrevet 13. mars 2013 Gratulerer så mye! Nå må dere kose dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 13. mars 2013 #2120 Del Skrevet 13. mars 2013 Baby er her, det ble ei nydelig lita jente. Gratulerer så mye Myrvandrer! Kos dere masse med frøkna deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå