Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

(Og sånn ellers må jeg :hoppe: litt for meg selv som har bursdag og blir 26 år i dag! :nigo: )

Gratulerer så mye med dagen! :blomst: Håper du har hatt en super dag!

Det må være himmelsk når magen synker. Da får man vel ikke så mye halsbrann kan jeg tenke meg når alt ikke ligger like presset opp. :)

Her gikk halsbrannen helt bort i uke 29 da bølla snudde seg og hodet ble festet - men er kommet en del tilbake nå siste uken, sikkert fordi det nå ikke er så mye plass uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær litt forsiktig når du vasker sengekant og slikt. Noen tåler ikke å bli vasket. Den første vi hadde ble helt ubrukelig. Så fikk jeg høre av jordmor og barnebutikken at sengekant+dyner ikke trengte å vaskes. De kan bare ristes og luftes godt ute. Så det har vi gjort og har ikke vært noe problem :)

Godt tips. :)

Vi har vært særdeles flinke på å skravle her inne ja! :jepp: 100 sider allerede og enda har ingen av oss fått.. Min tro hvor mange sider vi ender opp med? ;)

Det skal bli helt fantastisk godt å ikke være gravid lengre.. Nå har jo du hatt litt av et svangerskap, så at du gleder deg til å bli ferdig forstår jeg veldig godt! Men nå er jeg veldig leeeei også, selv om jeg vil påstå at etter kvalmen forsvant har jeg hatt et enkelt svangerskap. Det er først den siste uken jeg syntes det har blitt TUNGT, så det er bra det er 25 dager igjen til termin ;)

Men nå er jeg nesten sikker på at hodet hennes er festet! Våknet i dag tidlig og da var magen mye lengre ned enn den har vært i det siste, nå får jeg plass til 1,5 håndsbredde mellom puppene og der magen begynner. Tidligere har jeg hatt henne helt oppe i halsen omtrent.

(Og sånn ellers må jeg :hoppe: litt for meg selv som har bursdag og blir 26 år i dag! :nigo: )

Grattis med dagen! :hoppe: Håper den har vært fin! :nigo:

Jeg begynner også å bli klar for å møte den lille og å få tilbake kroppen min altså... Men får prøve å nyte den siste tida så godt det går. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Takk søte dere! Jeg hadde en finfin dag, min kjære skjemte meg bort med en ny MbMJ lommebok, gulerotkake og en haug mandelegg fra Anton Berg ( :ler: ).

Hadde egentlig planer med noen venninder men siden jeg ikke er i form så måtte jeg avlyse, så jeg endte opp med å ta en dusj og spise mousakka som kjære lagde istedet :fnise: Rolig dag!

Men ja, Asanti, halsbrannen har nesten forsvunnet! :hoppe: jeg må fortsatt passe litt på hva jeg spiser men det er ikke i nærheten så ille som det var tidligere. Heldigvis! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg merket at halsbrannen forsvant en del når hode festet seg, men samtidig så er den der ennå. Men ikke like ille som tidligere. Så satser på at den blir litt mer borte når magen synker mer, selv om at det å da blir en større baby inni. :)

Aaah gulerotkake! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Aaah gulerotkake! :sikle:

Beste kaken som finnes! Jeg kan ikke forfra noen former for kremkaker, men sett en gulrotkake foran meg og jeg skal love at den får bein å gå på! :nigo:

Nesten så jeg gruer meg til å ikke være gravid lengre, for da må jeg passe ordentlig på hva jeg spiser igjen :sjenert: Ikke mer utskeielser værtfall...

------------------

Men til dere som har eksem og allergier selv eller i familien, har dere lest at et glass Biola kan forhindre at babyen arver det med 40% om mor drikker ett glass om dagen fra uke 36 og til barnet er 3 mnd om man ammer? Jeg leste en artikkel om det for en stund siden og tenkte å tipse dere om det.

Jeg gjør hva jeg kan for å forhindre eksem hos babyen, jeg vet hvor slitsomt det er selv.

Kan lete fram artikkelen om noen vil se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Beste kaken som finnes! Jeg kan ikke forfra noen former for kremkaker, men sett en gulrotkake foran meg og jeg skal love at den får bein å gå på! :nigo:

Nesten så jeg gruer meg til å ikke være gravid lengre, for da må jeg passe ordentlig på hva jeg spiser igjen :sjenert: Ikke mer utskeielser værtfall...

------------------

Men til dere som har eksem og allergier selv eller i familien, har dere lest at et glass Biola kan forhindre at babyen arver det med 40% om mor drikker ett glass om dagen fra uke 36 og til barnet er 3 mnd om man ammer? Jeg leste en artikkel om det for en stund siden og tenkte å tipse dere om det.

Jeg gjør hva jeg kan for å forhindre eksem hos babyen, jeg vet hvor slitsomt det er selv.

Kan lete fram artikkelen om noen vil se :)

Den vil jeg gjerne lese! Har ikke noe særlig allergi, men vil helst ikke videreføre migrene over på lille. Det er jo grusomt å ha. :/

Og jeg leste nettopp at katter kan heale, om det stemmer vet jeg ikke helt om jeg tørr å tro, men jeg har iallefall en katt som kommer å legger seg på bekkene om jeg har vondt der og magen om det er der jeg har vondt. Skal prøve å legge merke til det neste gang om jeg blir kvitt smertene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne lese den artikkelen! Har jo eksem selv og samboer er allergisk så vil jo helst minimere sjansene for å overføre noe av dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det virkelig ikke lenge igjen jenter ! :danse:

Og synes vi har vært svært så gode skravlere her, 100 sider - ikke verst! Skulle nesten tro vi synes dette med graviditet, fødsel og barn var spennende jo! :fnise:

Ellers tar jeg meg i å bli litt stresset av å lese her, for wow så klare dere er - vi er virkelig ikke klare enda! Har kjøpt bittelitt tøy, det er det. Så denne uken må vi få rompen i gir for her trengs det bilsete, kommode (stellebord), klær, ting til sykehuset (amme bh, noen nye klær, tøfler) - og så satser jeg på at vi kommer på hva mer vi trenger når vi kommer hjem med baby. Bæretøy og slikt tar vi etter hvert tror jeg.

Jeg gleder meg virkelig til å ha den lille klumpen i hus nå, skal bli så herlig - vi storkoste oss sist, så håper vi får til å gjøre det samme denne gang! Og så godt det skal bli å ikke være gravid!

Du har jo enda en del uker igjen da, så du trenger jo ikke å stresse. Dessuten så er det ikke så rart at innkjøp og planlegging har kommet litt i andre rekke med tanke på det svangerskapet du har hatt... Og i tillegg regner jeg med du har mye fra før av siden dere har en liten en fra før.

Vi har ikke arvet noen ting, ikke så mye som en sokk en gang, og siden det koster å kjøpe inn alt som må på plass så startet vi (kremt, jeg) ganske tidlig med innkjøpene.

Hvordan er formen din om dagen forresten? Er kvalmen borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært særdeles flinke på å skravle her inne ja! :jepp: 100 sider allerede og enda har ingen av oss fått.. Min tro hvor mange sider vi ender opp med? ;)

Det skal bli helt fantastisk godt å ikke være gravid lengre.. Nå har jo du hatt litt av et svangerskap, så at du gleder deg til å bli ferdig forstår jeg veldig godt! Men nå er jeg veldig leeeei også, selv om jeg vil påstå at etter kvalmen forsvant har jeg hatt et enkelt svangerskap. Det er først den siste uken jeg syntes det har blitt TUNGT, så det er bra det er 25 dager igjen til termin ;)

Men nå er jeg nesten sikker på at hodet hennes er festet! Våknet i dag tidlig og da var magen mye lengre ned enn den har vært i det siste, nå får jeg plass til 1,5 håndsbredde mellom puppene og der magen begynner. Tidligere har jeg hatt henne helt oppe i halsen omtrent.

Gratulerer så mye med dagen i går! Håper du hadde en kjempefin dag! :klemmer:

Gulrotkake hørtes forresten veeeeeeldig godt ut..... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg til jordmor på svangerskapskontroll, og jeg er veldig spent på om hodet nå er festet. For to uker siden var hodet neeeeesten festet, og de siste 4-5 dagene har jeg flydd på do mye oftere enn tidligere + at jeg har et slags trykk i underlivet. Er dette det berømte nedpresset tro?

Ellers er formen ganske fin på tross av veldig varierende søvn. Kjenner at det skal bli veldig deilig å få tilbake kroppen sin da, for "smidig" og "lett på foten" er vel ikke akkurat hvordan jeg vil beskrive meg selv om dagen ;)

Gleder meg utrolig mye til å gå trilletur med tassen i den fiiiiiine vogna vår, det skal bli så deilig å kunne gå mer enn 500 meter før hofta krangler, kynnerne hagler, jeg må tisse, og det stikker på ukristelige steder ;)

Men jeg tror jeg kommer til å gå overtid, så jeg er foreløpig ikke veldig utålmodig. Faktisk så har jeg litt problemer med å forstå at det skal komme en baby ut av dette :fnise:

Ha en fin-fin onsdag jenter :)

Edit: skriveleif

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo enda en del uker igjen da, så du trenger jo ikke å stresse. Dessuten så er det ikke så rart at innkjøp og planlegging har kommet litt i andre rekke med tanke på det svangerskapet du har hatt... Og i tillegg regner jeg med du har mye fra før av siden dere har en liten en fra før.

Vi har ikke arvet noen ting, ikke så mye som en sokk en gang, og siden det koster å kjøpe inn alt som må på plass så startet vi (kremt, jeg) ganske tidlig med innkjøpene.

Hvordan er formen din om dagen forresten? Er kvalmen borte?

Neida, behøver ikke stresse så mye. Men sånn i forhold til form så tror jeg det hadde vært greit å bare blitt klar nå, så kan jeg ruge i ro og fred de sise ukene uten å tenke på hva vi må ordne. Ikke det, mannen ordner gjerne han, men det har sin sjarm å handle sammen synes jeg. Det ordner seg, alltid:)

Formen er ganske elendig, kaster ikke opp så mye lenger, men kvalmen henger over meg - i går f.eks var en innmari tøff dag. Konstant kvalm og på kanten til å spy (kastet bare opp en gang), blodtrykksfall hver gang jeg står/går, kynnere, diaré, isjassmerter osv osv. Og nå har jeg ingen krefter lenger etter så mange måneder, skal mindre og mindre til før jeg ikke takler ubehaget. Skal bli godt å bli ferdig:) Gleder meg til trilletur i vårsol - og å handle sommertøy!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Ut å kjøpe Biola idag ja. :) Og det er veldig lov å håpe at det vil fungere, man vet aldri før man har prøvd. :)

Åååh det skal bli så himmelsk å kunne trille tur i fint vårvær uten hofteproblemer snaaart. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen i går! :hoppendeglad:

Så bra prøvene dine var fine! Jeg har samme beskjeden, var på sykehuset i går og de doblet BT-medisindosen min og i dag skulle jeg få svar på urindyrkingen, men de har selvfølgelig rotet den bort, så jeg må tilbake i morgen. Man blir litt smårar av å få beskjed om å passe på alt av symptomer. Jeg har også fått alt og hatt alt av symptomer nå i noen uker :fnise: De går liksom ikke helt over. Innbilte symptomer... Med unntak av ødemer i hender og føtter, de er ganske virkelige! Håper du holder deg frisk og fin til babyen er klar til å komme ut :)

Godt å høre at det er flere i samme situasjon. :) Blodtrykket hadde ikke steget noe mer i dag, tvert i mot var det lavere, men hadde selvfølgelig fått spor av proteiner i urinen - noe jeg ikke har hatt tidligere i svangerskapet. Så da ble det en ny runde med blodprøver og ny kontroll fredag. Har veldig lite lyst til å legges inn, så krysser fingrene for at det er tilfeldigheter som har gitt utslag. Ødemene er ganske virkelige ja, om kvelden henger liksom huden på leggene min over kanten på sokkene :fnise:

Hvordan går det med deg? Har du hørt noe mer fra sykehuset?

Endret av Nyx88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Hymy! Vi er kommet til 37 uke! Nå er vår lille ikke lengre prematur. :) 3 uker og 2 dager til termin, wiiiii! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.forskning...010/juli/255896

Her er artikkelen :) Nå står det en kartong med bringebær Biola i kjøleskapet å venter på meg. Det er lov å håpe at det funker værtfall :jepp:

Da har jeg vært og kjøpt meg Biola med aprikos :jepp:

Jeg har nemlig et snev av seboreisk eksem, og ønsker ikke å føre det videre hvis jeg ikke må. Jeg er ikke veldig plaget altså, men hvis jeg kan drikke biola for å forebygge er jo det definitift verdt det! Og så var Biola med aprikos veeeeeeldig god da! :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen i går! :hoppendeglad:

Godt å høre at det er flere i samme situasjon. :) Blodtrykket hadde ikke steget noe mer i dag, tvert i mot var det lavere, men hadde selvfølgelig fått spor av proteiner i urinen - noe jeg ikke har hatt tidligere i svangerskapet. Så da ble det en ny runde med blodprøver og ny kontroll fredag. Har veldig lite lyst til å legges inn, så krysser fingrene for at det er tilfeldigheter som har gitt utslag. Ødemene er ganske virkelige ja, om kvelden henger liksom huden på leggene min over kanten på sokkene :fnise:

Hvordan går det med deg? Har du hørt noe mer fra sykehuset?

Jeg var også på sykehuset i går, ble sittende noen timer. +1 på proteiner, så gått ned fra +2 som var på mandag. Litt antydning til svangerskapsforgiftning i blodprøvene fra mandag, men ikke urovekkende enda. De økte jo medisindosen min på mandag, så skulle tro blodtrykket var lavere. Neida, undertrykk på 114 og 110, så da ble det ctg-registrering, mat og ny bt-måling. Ble så vidt sendt hjem, da med beskjed om å slappe av og følge med på de minste symptomer. Skal til JM på fredag (i morgen), tirsdag og torsdag/fredag på kontroll før neste gang på sykehuset den 18. mars. De tror fortsatt ikke jeg får gå til termin, jeg vil bare holde knøttet på innsiden til etter 18. for da er mannen tilbake fra jobb! Han er bare en time unna, men likevel...

Hymy! Vi er kommet til 37 uke! Nå er vår lille ikke lengre prematur. :) 3 uker og 2 dager til termin, wiiiii! :hoppendeglad:

Jippiii!! :hoppe: Nå er det ikke lenge igjen!! Tida har flydd synes jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg var også på sykehuset i går, ble sittende noen timer. +1 på proteiner, så gått ned fra +2 som var på mandag. Litt antydning til svangerskapsforgiftning i blodprøvene fra mandag, men ikke urovekkende enda. De økte jo medisindosen min på mandag, så skulle tro blodtrykket var lavere. Neida, undertrykk på 114 og 110, så da ble det ctg-registrering, mat og ny bt-måling. Ble så vidt sendt hjem, da med beskjed om å slappe av og følge med på de minste symptomer. Skal til JM på fredag (i morgen), tirsdag og torsdag/fredag på kontroll før neste gang på sykehuset den 18. mars. De tror fortsatt ikke jeg får gå til termin, jeg vil bare holde knøttet på innsiden til etter 18. for da er mannen tilbake fra jobb! Han er bare en time unna, men likevel...

Jippiii!! :hoppe: Nå er det ikke lenge igjen!! Tida har flydd synes jeg! :D

Det er bra dere blir følgt godt opp nå. :)

Jeg har et ønske om å ikke nå termin, men lille får ikke komme før etter 16.Mars da samboer er kommet hjem. Det er vel mest for at da får han mest mulig tid sammen med oss før han reiser på jobb igjen, så vi krysser fingrene for at lille er klar for å møte oss rett etter at han er kommet hjem. :)

Men jeg må si vi er mange i denne termingruppen som har menn som jobber borte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Har noen av dere begynt med/vurdert å begynne med bringebærkapsler eller bringebærkapsel te nå mot slutten? Har lest at "alle" tar det, så jeg lurte på om noen her inne hadde begynt med det? :)

Edit: Tickeren er en dag bak, men i dag er jeg i uke 37! :strix: Håper det blir fødsel innen 3 uker nå da :nigo:

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...