Gjest asanti Skrevet 4. mars 2013 #1981 Del Skrevet 4. mars 2013 Delikat med rester. Hva gjør dere ellers om dagene? Føler jeg er skikkelig slapp og lat. Tar virkelig livet med ro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 4. mars 2013 #1982 Del Skrevet 4. mars 2013 Delikat med rester. Hva gjør dere ellers om dagene? Føler jeg er skikkelig slapp og lat. Tar virkelig livet med ro! Kjempedelikat Her skjer det utrolig lite om dagen.. Jeg ligger på sofaen med tidenes forkjølelse som har vart i en uke og som ikke ser ut til å gi seg enda.. Ellers så er alle babyklærne til frøkna vasket! Stellebord og vugge skrur vi vel opp når det er igjen 2 uker til termin tenker jeg. Så nå går vi vel bare rundt å venter på at tiden skal gå egentlig. Det har forøvrig kommet et søkk i sofaen der jeg pleier å sitte! Tidenes hint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. mars 2013 #1983 Del Skrevet 4. mars 2013 Delikat med rester. Hva gjør dere ellers om dagene? Føler jeg er skikkelig slapp og lat. Tar virkelig livet med ro! Her går dagene med til å sy.Disse prosjektene mine har vist seg å ta litt lenger tid enn jeg så for meg, men nå ser jeg heldigvis lys i enden av tunellen! Det er ikke så rart det tar litt tid når jeg sjelden kommer i gang før i tolvtiden (har litt startvansker om dagen), og som ferking tar jo ting litt lenger tid enn det ville gjort hvis jeg var litt mer dreven i gamet. I tillegg har jeg som mål å få gått meg en liten tur hver dag, iallefall nå som fortauene begynner å bli isfrie. Det har ikke blitt tur hver dag da, men jeg gikk tur både fredag og i går Ellers er alle babyklær vasket, seng og vugge på plass, og stellekommoden i ferd med å bli fylt opp. Det meste begynner å komme på stell med andre ord, så nå gleder jeg meg til å flate ut på sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 4. mars 2013 #1984 Del Skrevet 4. mars 2013 Hehe... Ja det er kjempe delikat Jeg jobber ennå 50 % så dagene går til jobb, familie og hus. Rekker ikke så mye annet.Etter barnet er i seng så er jeg rimelig sliten og ødelagt så da detter jeg ned på soffaen. Samboeren min jobber skift så er heller ikke hjemme samtidig annen hver uke. Da faller mye på meg. Men det går. Må vel begynne å tenke på kjøpe barneseng, finne frem bilsete og vaske det, få nytt stellebord, vakske barneklærne og kjøpe det siste vi trenger.. Og bake til barselbesøk.. Vært på UL i dag og barnet i magen hadde det veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 4. mars 2013 #1985 Del Skrevet 4. mars 2013 Første dag av påbegynt permisjon. Skal egentlig jobbe med masteroppgaven min, men har som legen min sier nerver i hendene som ligger i klem og som fører til at hendene dovner bort i tide og utide... pluss at jeg er lite motivert for arbeidet så her skjer det heller lite. Men skal forsøke å få til litt lett trening framover da... Mye aktivitet i magen for tiden, både fra den lille som forsøker å få bedre plass og i form av kynnere, mensaktig murring og stikking. Ellers er alt av møbler kjøpt/hentet/tilsendt. Det lille vi har av klær og sengetøy er ikke vasket. Og jeg kjenner generelt at panikken over hvor kort tid det er igjen til vi ikke lenger bare er to, men tre, virkelig begynner å få grep om meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 4. mars 2013 #1986 Del Skrevet 4. mars 2013 Og jeg kjenner generelt at panikken over hvor kort tid det er igjen til vi ikke lenger bare er to, men tre, virkelig begynner å få grep om meg. Hehe, ja den panikken har vi kjent litt på også. Skulle tro vi hadde skjønt hva vi har begitt oss ut på i løpet av de siste 8,5 månedene, men det er først nå ting virkelig har gått opp for oss Det er jo riktignok en skrekkblandet fryd, men jeg har tenkt flere ganger at "hva ER det vi har begitt oss ut på" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. mars 2013 #1987 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg syns jeg har fått utnyttet denne tiden jeg har vært sykemeldt veldig godt til å være sosial! Har tre venninner som er hjemme i barselpermisjon, og en gravid venninne som også er høygravid og sykemeldt, så vi har hengt masse sammen de siste månedene! Veldig koselig å få kose litt med de små bebisene. Har også en søster i barselpermisjon og en pensjonert pappa i nærheten, så jeg kjeder meg sjelden. Ellers er snart alt babytøy i 50 og 56 vasket, men jeg må vaske sengetøy, tepper, sengekant og slikt. Driver også med litt strikking, og har akkurat bestilt meg utstyr til å lage vognpynt! Barnerommet begynner å ta form, men det er veldig rotete der ennå. Herregud så mye utstyr en baby skal ha. Har skrudd sammen skap og sprinkelseng, og skal tapetsere en vegg i denne tapeten! Er på jakt etter en ammevennlig stol som kan stå der inne, blir vel noe fra IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. mars 2013 #1988 Del Skrevet 4. mars 2013 Klær og sengetøy er vasket, seng og stelleplass er gjort klar, bilstolen står i bilen (har vært i bruk allerede) og vognen står klar på lille sitt rom. Det som gjenstår nå er vel å få pakket sykehusebagen, men jeg finner liksom ikke ut hva jeg skal putte i og mye av det tenker jeg at man slenger i når alt er startet. Og jeg kjenner generelt at panikken over hvor kort tid det er igjen til vi ikke lenger bare er to, men tre, virkelig begynner å få grep om meg. Kjenner meg igjen der altså. Nå har jeg to små uker alene hjemme før samboer kommer hjem og da er det plutselig bare to uker igjen til vi går fra å være 3, må jo telle med pus, til å bli 4! Iiiik! Helt surralistisk å tenke på egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 4. mars 2013 #1989 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har vært hos jordmor i dag, noe som ble litt mer dramatisk enn ventet. Blodtrykket mitt har skutt i taket i løpet av de to siste ukene. Ble sendt rett til sykehuset for ekstrakontroll, der ble blodtrykk målt igjen og blodprøver tatt. Nå ligger jeg å venter på prøvesvarene. Må også på ny kontroll om to dager. Ellers har hodet til lillegutt festet seg og jordmor kunne bekrefte at det var deler av slimproppen som hadde gått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 4. mars 2013 #1990 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har vært hos jordmor i dag, noe som ble litt mer dramatisk enn ventet. Blodtrykket mitt har skutt i taket i løpet av de to siste ukene. Ble sendt rett til sykehuset for ekstrakontroll, der ble blodtrykk målt igjen og blodprøver tatt. Nå ligger jeg å venter på prøvesvarene. Må også på ny kontroll om to dager. Ellers har hodet til lillegutt festet seg og jordmor kunne bekrefte at det var deler av slimproppen som hadde gått. Da var det jo ennu godt at du hadde time til jordmor idag da. Krysser fingrene for gode resultater. Lillegutt er klar for å møte dere jo! Så hærlig! Men det kan vel fortsatt ta tid selv om at slimproppen er gått ja? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 4. mars 2013 #1991 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har vært hos jordmor i dag, noe som ble litt mer dramatisk enn ventet. Blodtrykket mitt har skutt i taket i løpet av de to siste ukene. Ble sendt rett til sykehuset for ekstrakontroll, der ble blodtrykk målt igjen og blodprøver tatt. Nå ligger jeg å venter på prøvesvarene. Må også på ny kontroll om to dager. Ellers har hodet til lillegutt festet seg og jordmor kunne bekrefte at det var deler av slimproppen som hadde gått. Huff da, ikke noe ålreit med høyt blodtrykk. Men bra at de passer så godt på deg, da har de kontroll på situasjonen. Håper du får bra prøvesvar og at det ikke er svangerskapsforgiftning på gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 4. mars 2013 #1992 Del Skrevet 4. mars 2013 Jeg har vært hos jordmor i dag, noe som ble litt mer dramatisk enn ventet. Blodtrykket mitt har skutt i taket i løpet av de to siste ukene. Ble sendt rett til sykehuset for ekstrakontroll, der ble blodtrykk målt igjen og blodprøver tatt. Nå ligger jeg å venter på prøvesvarene. Må også på ny kontroll om to dager. Ellers har hodet til lillegutt festet seg og jordmor kunne bekrefte at det var deler av slimproppen som hadde gått. Oi. Det hørtes litt dramatisk ut. Håper alt står bra til, og at prøvesvarene blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyx88 Skrevet 4. mars 2013 #1993 Del Skrevet 4. mars 2013 Prøvene var heldigvis fine Men siden jeg har økende ødem (opp nesten 4kg på 2uker) og høyt blodtrykk (160/115) blir jeg fulgt nøye opp fremover. Har fått beskjed om å ta kontakt straks om jeg får hodepine, synsforstyrrelser eller kvalme, så nå føler jeg selvsagt at jeg har litt av alt Med det er deilig å føle at man er i gode hender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 5. mars 2013 #1994 Del Skrevet 5. mars 2013 Bra at prøvene var fine. Satser på at det ikke utvikler seg noe mer da. Nå er det uansett ikke lenge igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 5. mars 2013 #1995 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg syns jeg har fått utnyttet denne tiden jeg har vært sykemeldt veldig godt til å være sosial! Har tre venninner som er hjemme i barselpermisjon, og en gravid venninne som også er høygravid og sykemeldt, så vi har hengt masse sammen de siste månedene! Veldig koselig å få kose litt med de små bebisene. Har også en søster i barselpermisjon og en pensjonert pappa i nærheten, så jeg kjeder meg sjelden. Ellers er snart alt babytøy i 50 og 56 vasket, men jeg må vaske sengetøy, tepper, sengekant og slikt. Driver også med litt strikking, og har akkurat bestilt meg utstyr til å lage vognpynt! Barnerommet begynner å ta form, men det er veldig rotete der ennå. Herregud så mye utstyr en baby skal ha. Har skrudd sammen skap og sprinkelseng, og skal tapetsere en vegg i denne tapeten! Er på jakt etter en ammevennlig stol som kan stå der inne, blir vel noe fra IKEA. Vær litt forsiktig når du vasker sengekant og slikt. Noen tåler ikke å bli vasket. Den første vi hadde ble helt ubrukelig. Så fikk jeg høre av jordmor og barnebutikken at sengekant+dyner ikke trengte å vaskes. De kan bare ristes og luftes godt ute. Så det har vi gjort og har ikke vært noe problem Prøvene var heldigvis fine Men siden jeg har økende ødem (opp nesten 4kg på 2uker) og høyt blodtrykk (160/115) blir jeg fulgt nøye opp fremover. Har fått beskjed om å ta kontakt straks om jeg får hodepine, synsforstyrrelser eller kvalme, så nå føler jeg selvsagt at jeg har litt av alt Med det er deilig å føle at man er i gode hender. Så godt å høre at de tar vare på deg og at du blir fulgt opp med tanke på svangerskapsforgiftning. Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 5. mars 2013 #1996 Del Skrevet 5. mars 2013 Nå er det virkelig ikke lenge igjen jenter ! Og synes vi har vært svært så gode skravlere her, 100 sider - ikke verst! Skulle nesten tro vi synes dette med graviditet, fødsel og barn var spennende jo! Ellers tar jeg meg i å bli litt stresset av å lese her, for wow så klare dere er - vi er virkelig ikke klare enda! Har kjøpt bittelitt tøy, det er det. Så denne uken må vi få rompen i gir for her trengs det bilsete, kommode (stellebord), klær, ting til sykehuset (amme bh, noen nye klær, tøfler) - og så satser jeg på at vi kommer på hva mer vi trenger når vi kommer hjem med baby. Bæretøy og slikt tar vi etter hvert tror jeg. Jeg gleder meg virkelig til å ha den lille klumpen i hus nå, skal bli så herlig - vi storkoste oss sist, så håper vi får til å gjøre det samme denne gang! Og så godt det skal bli å ikke være gravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 5. mars 2013 #1997 Del Skrevet 5. mars 2013 Nå er det virkelig ikke lenge igjen jenter ! Og synes vi har vært svært så gode skravlere her, 100 sider - ikke verst! Skulle nesten tro vi synes dette med graviditet, fødsel og barn var spennende jo! Ellers tar jeg meg i å bli litt stresset av å lese her, for wow så klare dere er - vi er virkelig ikke klare enda! Har kjøpt bittelitt tøy, det er det. Så denne uken må vi få rompen i gir for her trengs det bilsete, kommode (stellebord), klær, ting til sykehuset (amme bh, noen nye klær, tøfler) - og så satser jeg på at vi kommer på hva mer vi trenger når vi kommer hjem med baby. Bæretøy og slikt tar vi etter hvert tror jeg. Jeg gleder meg virkelig til å ha den lille klumpen i hus nå, skal bli så herlig - vi storkoste oss sist, så håper vi får til å gjøre det samme denne gang! Og så godt det skal bli å ikke være gravid! Vi har vært særdeles flinke på å skravle her inne ja! 100 sider allerede og enda har ingen av oss fått.. Min tro hvor mange sider vi ender opp med? Det skal bli helt fantastisk godt å ikke være gravid lengre.. Nå har jo du hatt litt av et svangerskap, så at du gleder deg til å bli ferdig forstår jeg veldig godt! Men nå er jeg veldig leeeei også, selv om jeg vil påstå at etter kvalmen forsvant har jeg hatt et enkelt svangerskap. Det er først den siste uken jeg syntes det har blitt TUNGT, så det er bra det er 25 dager igjen til termin Men nå er jeg nesten sikker på at hodet hennes er festet! Våknet i dag tidlig og da var magen mye lengre ned enn den har vært i det siste, nå får jeg plass til 1,5 håndsbredde mellom puppene og der magen begynner. Tidligere har jeg hatt henne helt oppe i halsen omtrent. (Og sånn ellers må jeg litt for meg selv som har bursdag og blir 26 år i dag! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 5. mars 2013 #1998 Del Skrevet 5. mars 2013 Vi har vært særdeles flinke på å skravle her inne ja! 100 sider allerede og enda har ingen av oss fått.. Min tro hvor mange sider vi ender opp med? Det skal bli helt fantastisk godt å ikke være gravid lengre.. Nå har jo du hatt litt av et svangerskap, så at du gleder deg til å bli ferdig forstår jeg veldig godt! Men nå er jeg veldig leeeei også, selv om jeg vil påstå at etter kvalmen forsvant har jeg hatt et enkelt svangerskap. Det er først den siste uken jeg syntes det har blitt TUNGT, så det er bra det er 25 dager igjen til termin Men nå er jeg nesten sikker på at hodet hennes er festet! Våknet i dag tidlig og da var magen mye lengre ned enn den har vært i det siste, nå får jeg plass til 1,5 håndsbredde mellom puppene og der magen begynner. Tidligere har jeg hatt henne helt oppe i halsen omtrent. (Og sånn ellers må jeg litt for meg selv som har bursdag og blir 26 år i dag! ) Det må være himmelsk når magen synker. Da får man vel ikke så mye halsbrann kan jeg tenke meg når alt ikke ligger like presset opp. Og hipp hipp hurra for bursdag! Har du noe planer for dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 5. mars 2013 #1999 Del Skrevet 5. mars 2013 Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 5. mars 2013 #2000 Del Skrevet 5. mars 2013 Prøvene var heldigvis fine Men siden jeg har økende ødem (opp nesten 4kg på 2uker) og høyt blodtrykk (160/115) blir jeg fulgt nøye opp fremover. Har fått beskjed om å ta kontakt straks om jeg får hodepine, synsforstyrrelser eller kvalme, så nå føler jeg selvsagt at jeg har litt av alt Med det er deilig å føle at man er i gode hender. Så bra prøvene dine var fine! Jeg har samme beskjeden, var på sykehuset i går og de doblet BT-medisindosen min og i dag skulle jeg få svar på urindyrkingen, men de har selvfølgelig rotet den bort, så jeg må tilbake i morgen. Man blir litt smårar av å få beskjed om å passe på alt av symptomer. Jeg har også fått alt og hatt alt av symptomer nå i noen uker De går liksom ikke helt over. Innbilte symptomer... Med unntak av ødemer i hender og føtter, de er ganske virkelige! Håper du holder deg frisk og fin til babyen er klar til å komme ut (Og sånn ellers må jeg litt for meg selv som har bursdag og blir 26 år i dag! ) Gratulerer så masse med dagen!! Har du fått feiret noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå