Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

I løpet av en dag spiser jeg sånn ca.

Frokost: En liten bolle m/ havregryn, melk, rosiner og eple.

Lunch: 2 Knekkebrød m/ ost. eller en baguette hvis jeg er på jobb.

Middag: En liten tallerken med hva vi nå har (sånn i mengde blir det ca. 1 potet, litt saus, et stykke kjøtt/fisk/kylling, litt grønnsaker.)

Kveldsmat spiser jeg ikke.

Som mellommåltid blir det gjerne endel frukt og/eller grønnsaker pluss masse vann.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser en eller to skiver til frokost, eller en liten youghurt, til lunsj blir det ca. to skiver, middag er en liten porsjon av det vi spiser (føler det nærmest blir barneporsjoner) og så kanskje en skive før jeg legger meg.

Kanskje spiser jeg et par kjeks med ost når jeg kommer hjem og til kveldsmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en liste Hymy :) Min er vel like lang og jeg tenker at for en del ting er det greit å være føre var.

En ting jeg har notert som du ikke har er saltvannsløsning, kan visst være greit ved tett nese (før bruk av nesesuger) og betente øyne. Her kan man også bruke morsmelk men da bør man ha en pipette (men det er kanskje det du skal bruke engangssprøyter til?).

Baby Q-tips har jeg også tenkt å kjøpe, ikke for bruk i ørene men for påføring av klorhexedin på navlen og kanskje tørke bort verk fra øynene.

Kladder fra apoteket har jeg hørt kan være greit å bruke som stelleunderlag der det ikke er spesielt rent, da kan man bare kaste dem etter bruk.

Tror ikke vi kjøper våtservietter, har i utgangspunktet tenkt å klare oss med bare Mesoft. Hårbørste venter vi med til vi ser behovet og litt usikker på negleklipper, man skal vel helst rive av neglene på de små for en mykere kant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av en hverdag spiser jeg:

Frokost: Et knekkebrød med ost og en kiwi

Lunch: Spiser i kantina på jobb, enten en porsjon varmmat eller smoothie + et par skiver/suppe

Mellommåltid: Frukt

Middag: En vanlig porsjon middagsmat, i en periode spiste jeg mer enn vanlig men nå har det blitt litt mindre igjen

Kvelds: Yoghurt/frukt/nøtter

Drikker stort sett vann, kaffe og te. Hender også det blir litt sjokolade eller annet i løpet av dagen.

Helgen ser ganske annerledes ut :)

Jeg har nok lagt på meg litt utover mage og pupper, men vanskelig å si. Magen har blitt så stor så kroppen er helt annerledes uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en liste Hymy :) Min er vel like lang og jeg tenker at for en del ting er det greit å være føre var.

En ting jeg har notert som du ikke har er saltvannsløsning, kan visst være greit ved tett nese (før bruk av nesesuger) og betente øyne. Her kan man også bruke morsmelk men da bør man ha en pipette (men det er kanskje det du skal bruke engangssprøyter til?).

Baby Q-tips har jeg også tenkt å kjøpe, ikke for bruk i ørene men for påføring av klorhexedin på navlen og kanskje tørke bort verk fra øynene.

Kladder fra apoteket har jeg hørt kan være greit å bruke som stelleunderlag der det ikke er spesielt rent, da kan man bare kaste dem etter bruk.

Tror ikke vi kjøper våtservietter, har i utgangspunktet tenkt å klare oss med bare Mesoft. Hårbørste venter vi med til vi ser behovet og litt usikker på negleklipper, man skal vel helst rive av neglene på de små for en mykere kant?

Takk Isrose! Har faktisk kjøpt både saltvannsløsning og q-tips uten å skrive det inn på lista! :fy_fy: Her må det oppdateres.

Pipette må jeg skaffe! Engangssprøytene er til tran/d-vit./paracetmikstur/morsmelk/morsmelkerstatning og diverse annet det kan bli nyttig til. De koster ikke all verden. Har en mor som er spesialsykepleier på nyfødtintensiven så har brukt henne en del, i tillegg til ei som jobber som barnepleier på føden. Har vokst opp med et særdeles velfylt medisin"skrin" - mer en stor boks i flere lag.... Miljøskadet? Neida...

Kladder har jeg faktisk liggende en pakke av, bruker de når kattene fraktes til dyrlege og ved flytting. Godt tips!

Våtservietter kom med en av babypakkene, så de tvang seg inn i hus ;)

Riving ja, skal høre med mamma om det. Hun har sagt at jeg skal skaffe saks/klipper, alternativet er å bite de av, men det er visst ikke like enkelt på de minste. Hun sa noe om riving og, men mener det var mer negativt?? Æsj, må sjekke opp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangssprøytene er til tran/d-vit./paracetmikstur/morsmelk/morsmelkerstatning og diverse annet det kan bli nyttig til.

Riving ja, skal høre med mamma om det. Hun har sagt at jeg skal skaffe saks/klipper, alternativet er å bite de av, men det er visst ikke like enkelt på de minste. Hun sa noe om riving og, men mener det var mer negativt?? Æsj, må sjekke opp det.

Kom gjerne med en oppdatering på det du finner ut, veldig usikker på dette selv. Synes egentlig det høres litt ekkelt ut med riving, hva om man river inn til neglfestet?

Tror jeg kommer til å kjøpe engangssprøyter jeg også, høres lurt ut. Angående paracetmikstur, er det bedre å gi paracet oralt enn å sette en stikkpille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres skummelt ut å rive, vet jo hvordan det er når jeg river på meg selv. Tar fort litt for mye så det blir vondt. Føler jeg har mer kontroll med en klipper.

Dette med paracet mikstur vs. stikkpiller var også noe jeg fikk fra mamma. Vi snakket om det i jula, men husker jo ikke argumentene nå :P Kan være at det var så enkelt som at det er mer praktisk med mikstur enn stikkpiller.

Skal sjekke det opp å komme med oppdatering :) Engangssprøyter er greie å ha i hus til litt av hvert :)

Asanti: Jeg har også kjøpt tupperwareboksene, både den lille og den store. De er supre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det man får tak i ulike pakker med prøver? Og hvordan? :fnise:

Her er en grei oversikt:

http://mammanett.no/baby/gratis

I tillegg har life.no/weleda et samarbeid her: http://www.cravemedi.../boostcom/life/

Hvis du liker bam på facebook kan du få både smokk og sånn barneskje, sjekk linkene: http://www.gjerrigkn...=story&id=27829

http://www.gjerrigkn...=story&id=27687

Jeg har hittil hentet den fra Apotek 1 og fått i posten fra BAM. Har også fått bleiebøtte. Vitusapotek har trøbbel med levering, så de dukker kanskje opp, kanskje ikke før det er for sent for oss. Apotekene vet ikke mer.

Endret av Hymy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Her er en grei oversikt:

I tillegg har life.no/weleda et samarbeid her: http://www.cravemedi.../boostcom/life/

Hvis du liker bam på facebook kan du få både smokk og sånn barneskje, sjekk linkene: http://www.gjerrigkn...=story&id=27829

Jeg har hittil hentet den fra Apotek 1 og fått i posten fra BAM. Har også fått bleiebøtte. Vitusapotek har trøbbel med levering, så de dukker kanskje opp, kanskje ikke før det er for sent for oss. Apotekene vet ikke mer.

Takk for nyttige linker! Har gått gjennom hele lista nå ;) Dumt den boksen fra Vitusapotek ikke er å få tak i, den virket virkelig praktisk! Får håpe de fikser problemet før det er for sent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Må fortsatt vente et par måneder før jeg får testet det :) Det er under 25 cm høyt så tror ikke dybden er noe problem, men har egentlig ikke grunnlag for å si så mye om det. Det er i hvert fall propp i bunnen som er veldig praktisk når man skal helle ut vannet :)

Ja, regnet egentlig ikke med at du hadde brukt det ;) men 25 cm var ikke så "ille", jeg syntes den virket så utrolig høy når jeg så bilder av den, type 40-50 cm ( jeg er udugelig på å anslå størresler tydeligvis :ler: ) men da blir det nok at vi kjøper den vi også, det virket utrolig praktisk både fordi den har propp og er sammenleggbar :)

Har du kjøpt sånn sete som mini kan ligge oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regnet egentlig ikke med at du hadde brukt det ;) men 25 cm var ikke så "ille", jeg syntes den virket så utrolig høy når jeg så bilder av den, type 40-50 cm ( jeg er udugelig på å anslå størresler tydeligvis :ler: ) men da blir det nok at vi kjøper den vi også, det virket utrolig praktisk både fordi den har propp og er sammenleggbar :)

Har du kjøpt sånn sete som mini kan ligge oppi?

Nei, det har jeg ikke kjøpt. Noen mannen kjenner hadde et slik som de syntes var veldig upraktisk, man kom ikke til på ryggen tror jeg var grunnen. Ser likevel at mange liker det, så får se det litt an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er en grei oversikt:

Ah, supert! Takk!

Gah, har ikke slitt så mye med halsbrann før nå, men den siste uka har vært nesten uutholdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten både smokk og skje i posten i dag fra Bam/Bambino, så det fungerte :) Veldig kjekt :) Håper de klarer å få fikset boks fra Vitusapotek før det er for sent ja, det var en av de to boksene som så ut til å ha best innhold.

Tror ikke mine matvaner for øyeblikket er så mye å skryte av, så skal holde de for meg selv foreløpig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Nei, det har jeg ikke kjøpt. Noen mannen kjenner hadde et slik som de syntes var veldig upraktisk, man kom ikke til på ryggen tror jeg var grunnen. Ser likevel at mange liker det, så får se det litt an.

Jeg syntes den lille stolen virket utrolig praktisk! Må være fint å la lille ligge å sprelle litt selv uten å bli holdt av meg eller pappan tenker jeg, få får vi vasket og koset med henne ogå :) Så kjøper vi Flexibath så blir vi nok å kjøpe den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bleiemerker foreksempel, Libero eller Pampers til den nyfødte? Hadde jeg/vi vært modige nok så skulle vi gått for tøybleier, meeeen jeg tør faktisk ikke :sjenert:

Vi brukte Libero når han var liten og så gikk vi over til Rema bleier. De anbefaler jeg på det sterkeste :) Kjempe gode bleier for en billigere penge.

Ja, er litt bekymret for at han skal bli for varm, jeg har lest/hørt at mange kler på barna aaaltfor mye, må passe på at jeg ikke blir sånn jeg også :)

Men lurer på noe, jeg har fått høre at man ikke trenger vognpose til vårbaby, men at det holder med ull og lammeskinn + dyne over. Hva syntes dere?

Ja er ofte det som er et problem, ikke at de er for kalde :)

Kommer jo litt an på hva du har kledd han i og hvor varmt det er. Vi brukte vel dyne fra mai sist tror jeg..Med ullteppe over.

Ammeinnlegg:

Bruke bare engangs, men lakk så sjelden så etterhvert så brukte jeg ikke noe i det hele tatt. Brukte ull utenpå noen ganger på vinteren når jeg skulle ut :)

Tåteflaske:

Bruker avent og mam. Ammet sist, men var veldig greit å vende dem til flaske også.

Smokker:

Fikk smokk på barsel pga stort sugebehov, men bruker ikke smokk i dag. Ville ikke ha den fra 6 mnd ca. Utrolig upraktisk egentlig for hadde vært greit med en "propp" innimellom, men slipper jo en avvennings krig seinere ;)

Såpe til baby:

Trenger bare olje

Ammebh'er:

Hadde noen gode fra Triumf. Har store pupper så dette var en verdifull innvistering for meg.

Brukte dem fra jeg kom til sykehuset.

Badebalje:

Den fra IKEA fungerer helt bra. Ville også hatt badestol. Utrolig praktisk!

Nesesuger:

Har fra otribaby og den er super

Brystvortekrem:

Et must!

Bleier:

Handler mye om barnets fasong/størrelse. Bruke Libero i starten da pampers ikke fungerte. Nå er det REMA for alle penga. Utrolig gode.

Trenger man brystpumpe?

Veldig kjekt hvis man har mye melk og vil lagre litt, skal på fest, vil at pappa skal mate osv.

Har Avent manuell og den fungerer veldig bra.

Jeg syntes den lille stolen virket utrolig praktisk! Må være fint å la lille ligge å sprelle litt selv uten å bli holdt av meg eller pappan tenker jeg, få får vi vasket og koset med henne ogå :) Så kjøper vi Flexibath så blir vi nok å kjøpe den også.

Et kjøp du ikke kommer til å angre på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt en kveld å fikk fikset de aller fleste gratispakkene, så nå ser jeg at jeg har fått kvittering til Vitus Apotek sin. :)

Gikk inn på linken nedenfor å da fungerte det.

http://www.frumaela....tis-babypakker/

Ja, jeg har også kvittering på den. Har dessuten ringt og vært innom alle vitus i området, men de sier bare at de holder på å bytter leverandør, så foreløpig får de den ikke inn. Stadig nye utsettelser på den. Men en kan jo være heldig at noen andre plasser i landet har de gamle liggende enda. Her har de ikke hatt den inne siden før jul og vet ikke når den kommer inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også kvittering på den. Har dessuten ringt og vært innom alle vitus i området, men de sier bare at de holder på å bytter leverandør, så foreløpig får de den ikke inn. Stadig nye utsettelser på den. Men en kan jo være heldig at noen andre plasser i landet har de gamle liggende enda. Her har de ikke hatt den inne siden før jul og vet ikke når den kommer inn igjen.

Ah, ja jeg leste nok feil. Nå skjønner jeg hva casen var. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...