Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

27. mars er en fin dato (bursdagen min) :)

Har ikke hørt om sammenheng mellom fødsel og fullmåne før. Jeg har termin 24. april og det er fullmåne 25., så får håpe det er noe i det så jeg slipper å gå så langt over.

Da satser vi før at noe skjer på bursdagen din da. :)

Jordmor fortalte at de hadde en tavle på fødeavdelingen der de hadde plottet inn fullmånene, å så tydelig flere fødsler dagene rett før og rett etter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Jeg reagerer generelt veldig på væromslag og fullmåne, så regner med å gjøre det med fødselen også. :) Vi krysser iallefall alt for at det stemmer.

Jeg tror ikke at pappa klarer å dra på fjellet i påsken uansett. De vil nok sitte der med nerver å vente. Han er ivrig med å ringe ofte å spørre om alt er bra. Ringer nesten mer enn mamma. :ler:

Det verste med påsken er at den jordmoren som tar hjemmefødsler her i kommunen skal på fjellet! (hytte samme plass som foreldrene mine) så jeg får ikke bruke det tilbudet. :(

Jeg får migrene og vondt i bihulene når der blir væromslag jeg, blir helt slått i bakken, så håper denne fullmånen kan gjøre litt nytte ;)

Jeg bor i en annen kant av landet enn mine foreldre -dessverre- så de kommer til å være nærmere Oslo når de er på hytta enn når de er hjemme. Så jeg har fått beskjed om å si ifra uansett når på døgnet det skulle starte ;) Mamma gleder seg veeeldig til å bli bestemor kan kan si.

Ja, du hadde jo ønsket deg hjemmefødsel du ja. Litt trist at du ikke får oppfylt ønsket da.. Men hva om du føder feks den 5. April? Da er jo påska over og jordmor er tilbake på jobb, eller er det noen restriksjoner på å føde hjemme på overtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får migrene og vondt i bihulene når der blir væromslag jeg, blir helt slått i bakken, så håper denne fullmånen kan gjøre litt nytte ;)

Jeg bor i en annen kant av landet enn mine foreldre -dessverre- så de kommer til å være nærmere Oslo når de er på hytta enn når de er hjemme. Så jeg har fått beskjed om å si ifra uansett når på døgnet det skulle starte ;) Mamma gleder seg veeeldig til å bli bestemor kan kan si.

Ja, du hadde jo ønsket deg hjemmefødsel du ja. Litt trist at du ikke får oppfylt ønsket da.. Men hva om du føder feks den 5. April? Da er jo påska over og jordmor er tilbake på jobb, eller er det noen restriksjoner på å føde hjemme på overtid?

Da er det jo en fordel at de er på hytten for dere. :)

Jordmoren må være tilgjengelig for meg døgnet rundt to uker før termin og to uker etter fikk jeg beskjed om. Jeg kjenner at meg må snakke mer om dette neste gang jeg skal på kontroll. For panikken har fylt seg litt i meg mtp sykehusefødsel. Så kanskje man kan komme til en ordning om hjemmefødseljordmoren ikke reiser på fjellet før 27.mars feks.

Men samtidig, jeg får ofte migrene ved fullmåne og som du da vet så svekker jo det veldig kroppen så da kan det jo være kjekt å være på sykehuset om det skulle skje under fødselen. På sykehuset får man jo morfin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da er det jo en fordel at de er på hytten for dere. :)

Jordmoren må være tilgjengelig for meg døgnet rundt to uker før termin og to uker etter fikk jeg beskjed om. Jeg kjenner at meg må snakke mer om dette neste gang jeg skal på kontroll. For panikken har fylt seg litt i meg mtp sykehusefødsel. Så kanskje man kan komme til en ordning om hjemmefødseljordmoren ikke reiser på fjellet før 27.mars feks.

Men samtidig, jeg får ofte migrene ved fullmåne og som du da vet så svekker jo det veldig kroppen så da kan det jo være kjekt å være på sykehuset om det skulle skje under fødselen. På sykehuset får man jo morfin. ;)

Ja, det var jo en idé :) Men det spørs jo om jordmor er enig da.. Påska begynner jo ikke ordentlig før den 27. uansett, så det kan jo hende hun holder seg i byen til den datoen uansett da.

Kan jeg spørre hvorfor du er redd for å føde på sykehuset? Har du i utgangspunktet sykehusskrekk eller er det selve fødselen du ikke ønsker å ha der? Det er gjerne omvendt føler jeg at man føler seg tryggere på sykehuset enn hjemme, jeg kunne aldri tenkt meg å føde hjemme for eksempel det hadde gjort meg veldig stresset. Så er litt nyskjerrig på hva som "trigger" deg?

Jeg hadde veldig vondt i hodet her om dagen og vips så kom kvalmen tilbake i full fart! Så tør ikke tenke på formen min om jeg skulle fått et migreneanfall under fødsel! *grøss* Da hadde nok morfin satt bra tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er termin 25. mars, men jeg holder en knapp på 19. mars.. Så blir det på bursdagen min og jeg slipper å bake så himla mye kake senere. Dessuten har gubben proklamert at hvis bitteliten kommer 19. mars utsetter vi bryllupet til 19. mars neste år så han får færre datoer å huske på :fnise:.

Har du fått innvilget hjemmefødsel Asanti? Ikke dårlig, og ikke minst modig! Av hva jeg har lest av diverse tråder her på KG er dette noe man enten er FOR eller MOT. Men nå har de trådene en lei tendens til å gå over i munnhuggeri og da mister jeg interessen.

Er det mye litteratur rundt hjemmefødsel som er lett tilgjengelig, og er lege/helsestasjonene villige til å hjelpe til med å finne slik informasjon, eller må man ta kontakt med privatklinikk for dette?

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg først og fremst vil ha hjemmefødsel er pga en angst som er så sterk. Jeg tror ikke nødvendigivs at den vil være der under selve fødselen, men den kan lett trigges på et sykehus om jeg er der eller vet at jeg må dit. Den trigges av sykdom, brekninger, lyder og oppkast/kvalme. Så for min egen opplevelse og ro samt at jeg skal få til det jeg skal ønsker jeg å føde hjemme under trygge omgivelser der det ikke er noen andre fødende enn meg selv. Når man føder hjemme vet man å hvilken jordmødre som vil være der så man kan bygge opp tillit på en annen måte som for meg er viktig for å kontrollere angsten.

I artikler jeg har lest er det ofte at de som har feks ansgt får en lettere fødsel uten komplikasjoner om man føder hjemme istede for på et sykehus der angsten kan trigges fram.

Nå idag er det egentlig veldig lett å få føde hjemme så lenge man har et friskt svangerskap og alt ser bra ut med barnet. Det som ødelegger for meg er faktisk bare at den jordmoren skal ha fri i påsken. Det irriterer meg mer og mer, samtidig så skjønner jeg jo at man kan ikke jobbe alle helligdager og ferier. Men så sier foreldrene mine at denne jordmoren ALLTID har fri og er på hytta i typ påsker ol ferier.

Jeg har lest lenge om hjemmefødsler så har vel egentlig funnet informasjonen selv. Sa bare til jordmoren jeg går til kontroll at jeg ønsket det og hun tok det videre med de det trengtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen ;)

Jeg oppdaget denne tråden nå, har termin i slutten av mars, er 31 uker på vei.. Slenger meg med her :)

Det er vårt første barn og det var ikke planlagt.. Vi er begge 25 år gamle og samboere. Jeg venter en gutt og har fått en gigantisk mage, den er så stor at mange (kunder i butikken jeg jobber o.l ) lurer på om jeg skal føde når som helst.. :overrasket: så at noen her hadde fått kommentarer om at de hadde så liten mage, her er det omvendt! Jeg syntes selv "alle" andre som er gravide og omtrent like langt som meg har superliten mage.. symfyse målet er normalt da, jordmor sier at jeg bærer babyen veldig "utenpå" kroppen.. hehe;) har gått opp 9 kg hittil, men virker som all vekta er på magen og puppene..

Hittil har jeg ikke hatt noen store problemer, annet enn ekstrem kvalme mellom 8 - 16 uke og litt problemer med vondt i skambeinet, sliter voldsomt med å gå opp trapper..

Vi har fått enormt mye klær og utstyr i gave, men ikke noe i ull, og siden jeg elsker ull selv kjøpte jeg inn en del ull for bare noen dager siden.. Jeg er sånn som syntes at norsk sommer kan være ganske så kald (bortsett fra de 1 - 2 ukene hvert år hvor det plutselig er 30 grader hver dag) og jeg har selv gått rundt i ullundertøy midt i juni.. :rodme: jeg blir ikke noe særlig varm av ull egentlig, akryl derimot begynner jeg å svette som bare det i.. har ikke tenkt tanken engang at babyen kanskje ikke tåler ull eller blir for varm av ull, så nå ble jeg litt stressa! Har nemlig handla for sikkert 2000,- kr hos Nøstebarn :rolleyes: Kjøpt lammeskinn og ullfleecedress, ullfleece lue og ullfleecevotter, ullsokker, ullbody og ullstrømpebukser... skulle tro jeg skulle få en vinterbaby, haha..blir helt flau over meg selv! Jeg burde vel strengt tatt vurdere å bytte inn noe i større størrelser slik at det heller passer til høst/vinter igjen...

Velkommen skal du være Solstråle!

Du er ikke alene om å ha gigantisk mage. Jeg ligger helt øversi i normalområdet på symfysekurven, og får stadig vekk høre hvor SVÆÆÆÆR jeg er :filer: Heldigvis ser det ut til at det meste av kiloene mine også sitter på magen og puppene, selv om jeg har gått opp 12 kg hittil....Jeg har dog klart å bremse noe av vektoppgangen ved å ikke spise sukker på ukedagene, så de siste ukene så føler jeg at jeg har fått kontroll på vekta :)

Jeg har også kjøpt inn en del ull. Jeg hadde fått for meg at det var det beste, og hadde ikke ofret en tanke til at små bebbiser kanskje ikke tåler ull. Jaja, kjøpt er kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ta en liten oppdatering igjen kanskje- hadde vi ikke en liste et sted... ? Hm.. langt tilbake kanskje, vi er jo så skravlete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn:

Utålmodig?:

Hodet ned:

Aktivitet i magen:

Navn:

Vektøkning:

Vann i kroppen:

Kynne:

Humør:

Barnerom:

Utstyr:

Strekkmerker:

Melk i brystene?

Fødsel:

Plager:

Oppegående:

Sulten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Jente

Utålmodig?: Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til å ikke være gravid mer, men har begynt å få noe panikk for fødsel.

Hodet ned: Føler hun har snudd seg nå, fått veldig lav hengemage og får mye spark oppunder ribbeina, fortsatt mye plass - så hun snurrer vel litt rundt omkring, for kjenner henne av og til på sidene også.

Aktivitet i magen: Tror nesten hun aldri sover? Håper hun gjør det når jeg sover, ellers kan det bli en aktiv liten sak dette her:)

Navn: Klart og brukes.

Vektøkning: Jepp, 6 kg - kaster opp mye mindre nå og det merkes på vekten.

Vann i kroppen: Nei.

Kynne: Voldsomt til tider.

Humør: Har noen knekker på de verste dagene, men det er færre og færre av dem.

Barnerom: Skal dele med eldstemann etter hvert, vil beholde et gjesterom.

Utstyr: Ikke kjøpt noe enda, men har begynt å få oversikt over hva vi behøver.

Strekkmerker: Jepp - fikk strekkmerker på magen siste uken forrige gang og under fødsel - altså har jeg aldri sett aldri på en sprengt mage som jeg får gleden av nå - ikke akkurat pent, men ingen krise. Har alltid fått strekkmerker lett så visste jo at de kom.

Melk i brystene? Pipler i dusjen ja.

Fødsel: Spent, livredd.

Plager: Pinlig mange, er den dårligste gravide i verden.

Oppegående: Er avhengig av å ta det med ro og ikke arbeidsdyktig - men har noe mer energi nå enn tidligere, får i meg mer mat og drikke og det er deilig.

Sulten: Spørs på hvor mye aktivitet jeg er i, om jeg er oppe og i gang blir jeg skrubbsulten, om jeg bare er i ro kan jeg glemme helt å spise. Har mest lyst å leve på sjokolademelk, iskaffe og salt lakris - men av en eller annen grunn skal visst ikke det være så bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg fant listen! Den lå på side 50 :P

Here goes:

Kjønn: Jente :jente:

Utålmodig?: Ja, nå begynner jeg å bli smått utålmodig. Gleder meg veeeldig til hun kommer :rodmer:

Hodet ned: Ja, hun har ligget nedover de siste ukene.

Aktivitet i magen: Mye romstrering og action der inne ja! Ser magen lever sitt eget liv om dagen :fnise:

Navn: Vi har 2 navn, men det ene har jeg omtrent slått fra meg. Så nå gjenstår det bare å få mannen med på det siste navnet jeg fant :)

Vektøkning: Vekten sier 5-6 kg, har lagt på meg en buksestørrelse på lår og rumpe ellers er alt på magen. Er ikke plaget av enorm matlyst kan man si..

Kynne: Har en god del harde og småvonde kynnere.

Humør: Godt humør :) Litt rastløs og kontaktsøkende overfor sambo, men ikke noe nevneverdig.

Barnerom: Lille blir å sove inne til oss, så vi har ikke noe barnerom å innrede.

Utstyr: Vi har faktisk alt tror jeg! Nå mangler vi bare ting til stell og slik, salver, bleier, håndklær, badebalje og annet småplukk.. Og amme-klær til meg da, jeg har egentlig ganke små pupper enda, så kommer vel ikke til å kjøpe amme-bher før fødselen er veldig nær, slik at størrelsen ikke blir helt feil.

Strekkmerker: Ingen til nå. (Hverken mamma eller noen av tankene mine fikk et eneste, så håper det er gode gener ute å går!)

Melk i brystene? Råmelka har kommet, men ikke i enorme mengder da. Kun når jeg klemmer på brystvortene.

Fødsel: Hverken gruer eller gleder meg, det er noe jeg må gjennom uansett så da ser jeg ikke poenget med å stresse med det. Det går som det går tenker jeg. Men gleder meg enormt mye til utfallet av fødselen da! ;)

Plager: Litt vondt i bekkenet, men etter jeg ble sykemeldt har det blitt betraktelig bedre. Litt vondt i ryggen og sure oppstøt av en annen verden.

Oppegående: Jepp! Men blir fortere sliten nå om dagen merker jeg.

Sulten: Veldig sulten om morgenen, men kun da. Matlysten er elendig, men jeg tillater meg selv å spise akkurat det jeg har lyst på når jeg blir sulten. Så får jeg værtfall i meg mat.. Men middag frister overhodet ikke om dagen! Mat som smaker mye er ikke noe for meg nå. Håper det ikke skal fortsette slik i 2 mnd til..

9 uker til termin! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, Citrus :fnise:

Kjønn: Jente!

Utålmodig? Både og. Litt lei, men alt for lite som er ferdig. Dog veldig utålmodig på gravidmage som synes også med vanlig bekledning, ikke bare singlet. Men det er kanskje nesten bare på film? Evt den siste måneden? :ler:

Hodet ned: Ikke enda. Men hun sparker i navleområdet til tider, så hun har nå litt plass på å bevege seg. Er vel ikke så alt for langt unna, kanskje? 25+2 i dag (troooor jeg, går så i surr, men jeg er i uke 26!)

Aktivitet i magen: Alltid når det ikke er så praktisk. Rett før jeg skal sove, når jeg våkner på natta og sånt. Men det er masse aktivitet! Dog, jeg ser et tydelig søvnmønster, og det er litt fint.

Navn: Temmelig hemmelig, men det er så fiiiint :rodmer:

Vektøkning: Fortsatt i minus, på veiing forrige uke var det -1,5 kg. Men med en startvekt på rett over 100 så er visst det helt greit i følge jordmor.

Vann i kroppen: Ikke noe særlig, merker mest at jeg blir litt hoven i henda og leggene på slutten av en slitsom dag.

Kynnere: Hadde en heftig runde forrige uke, så ille at jeg kastet opp. Ellers så kjenner jeg at kroppen sier ifra når jeg stresser for mye.

Humør: Visstnok veldig mye mer amper og irritabel enn jeg pleier. Mannen har gitt meg bilforbud på dager jeg har skole, for jeg blir så sliten og irritert at jeg visstnok er en fare i trafikken :ler:

Barnerom: Vi er i gang med å rydde ut av kroken vi skal ha barnesenga i. Hjelper veldig med bil!

Utstyr: Har bestemt oss for vogn og bilsete, bestilles fra Tyskland i løpet av uka. Har noen bodyer og har arvet litt klær i tillegg til en badebalje. Men jeg er ferdig med obligatorisk skole denne uka, og da blir det mye mer energi til reirbygging etter det!

Strekkmerker: Noen ferske på den ene delen av magen. Dritsært :ler:

Melk i brystene?: Litt dråper ved klemming

Fødsel: Vel, skal man så skal man. Jeg er sta som et uvær og vil helst slippe epidural. Mannen skal få bestemme selv om han vil være med inn eller ikke, i hvert fall! Det er så mange som har fått til det der før meg, så det er noe man skal gjennom og folk har overlevd før er tankegangen min.

Plager: Ryggen krangler og knaker, litt småuggen innimellom.

Oppegående: Bortsett fra at jeg blir mye, mye fortere sliten, synes jeg at jeg holder rimelig bra. Men merker det på knær og hofter, i tillegg til ryggen, etter mye gåing.

Sulten: Spiser veldig mye mindre enn jeg er vant med, men sjokolademelk og en brødskive med italiensk salat og skinke er en hit! Kokt egg på kaviar, og så med majones og urtesalt er nam! Men jeg har skuffende få "kick". Fanta Exotic og surt godteri er det eneste jeg har fått litt mer lyst på. Og sennep. Men ikke noe SE TIL HELVETE Å SKAFF MEG DET JÆVLA GUBBE, som jeg egentlig hadde forventet. Kanskje det kommer senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjønn: Fortsatt like ukjent for oss. :)

Utålmodig?: Ja, det kan man si. Gleder meg til å bli meg selv igjen.

Hodet ned: Hodet har vært ned siden nyttår nå.

Aktivitet i magen: Kjenner ganske mye aktivitet, men når den ligger gjemt bak morkaken er det litt mindre.

Navn: Navn har vi klart til begge kjønn.

Vektøkning: Nå viser vekta 12 flotte kg. :)

Kynne: Kan ikke si jeg opplever det nei.

Humør: Godt humør egentlig. Bare ganske så fustrerende når man ikke fungerer som normalt lengre. :ler:

Barnerom: Barnerommet er ferdig oppusset og møblert. Mangler bare litt farger og leker i rett farge. Venter med det til vi vet hvem lille er. :)

Utstyr: Alt er på plass, mangler bare noe småting tror jeg. :)

Strekkmerker: På det ene bryste bare. Av alle plasser. :ler:

Melk i brystene? Tja altså det pipler ut ganske ofte.

Fødsel: Panikken har tatt meg. Får ikke ønsket hjemmefødsel pga påsken. Klarer ikke helt å venne meg til tanken.

Plager: Småkvalm enkelte ganger, vondt i ryggen og bekkene. Og halsbrann!!!

Oppegående: Spare energi så man kan bruke energi en dag. ;)

Sulten: Er tilbake til normalen når det gjelder sult. Heldigvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Vi ville ikke vite, så vi vet ikke. Men alle rundt oss, med et par unntak, tror det blir gutt. Må vel lage tippeliste :P

Utålmodig?: På å bli kvitt kvalme og andre plager ja, ellers ikke. Bare spent :)

Hodet nei: Nei, ikke enda.

Aktivitet i mage: En god del, kjenner mest nede mot skambeinet og på sidene.

Navn: Hadde vært fint å ha det klart... Men nei, vi liker ingen av de samme navnene :P

Vektøkning: 1,1 kg opp sist kontroll (8. januar). Men har de siste dagene fått i meg mer mat, så tror den har økt litt nå.

Vann i kroppen: Har opplevd litt hovne ankler når jeg har gått mye, men ikke så det plager meg nevneverdig.

Kynnere: Nja? Har opplevd at magen har vært superstram et par ganger, men ikke vondt. Har bare kjent det når jeg har tatt på den, kjenner det ikke i magen/livmora.

Humør: For det meste i godt humør, men liker ikke å ikke få til alt jeg vil...

Barnerom: Det står forsåvidt der klart til å fylles. Skapet er fylt med rene klær, sengetøy og diverse utstyr, men det er det.

Utstyr: Nå begynner ting å falle på plass. Vogn er bestilt og det meste er i hus med unntak av seng, madrass, dyne til vogna, litt apotekting og evt. hentesett.

Strekkmerker: Ingen nye enda, regner med de dukker opp nå på slutten. Har lett for å få strekkmerker.

Melk i brystene? Ja, det pipler litt i dusjen og når jeg klør meg.

Fødsel: Gleder meg til å se hvem som kommer og gruer til smertene, men synes kurset vi går på hjelper litt på kontrollbehovet mitt.

Plager: Kvalme, oppkast, bekkentrøbbel, korsryggsmerter, høyt blodtrykk som stadig blir høyere ++ 100% sykemeldt, fungerer bedre når jeg tar ting veeeldig med ro og i eget tempo.

Oppegående: Ja, så lenge jeg styrer og planlegger ut fra formen.

Sulten: Sjelden før utpå ettermiddagen, holder på maten jeg får i meg etter kl. 14.00 nå da, så lenge jeg spiser lite, sakte og sitter i ro en stund etter å ha spist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+3 i dag

Kjønn: Gutt

Utålmodig?: Nei

Hodet ned: Vet ikke

Aktivitet i magen: I forhold til det mange andre beskriver virker det som jeg har en rolig gutt i magen, selv om han gir lyd fra seg flere ganger om dagen. Det er på ingen måte plagsomt når han sparker, bare koselig. Skjønner at det kan bli slitsomt etter hvert hvis han begynner å sparke mot blære eller ribbein.

Navn: Vi har perioder der vi snakker en del om navn, men kommer ikke frem til noe og lar det ligge flere uker av gangen.

Vektøkning: 8 kg opp rett etter jul, sikkert mer nå

Vann i kroppen: Kan være litt hoven i beina når jeg skal hjem fra jobb, merker at støvlettene er trangere.

Kynne: Kommer fra tid til annen, spesielt hvis jeg skal bruke kjernemusklatur. De er aldri vonde, men det er ubehagelig.

Humør: Stort sett godt humør

Barnerom: Han skal få eget rom etter hvert, men i starten skal han sove inne hos oss så rommet er ikke klart.

Utstyr: Mangler madrass og litt sengetøy i tillegg til stelleløsning og noen stelleprodukter. Ellers har vi bestilt vogn og lurer på å kjøpe bæretøy. Hører rykter om at butikkene fortsatt er åpne etter at den lille er født så prøver å ikke ta helt av :)

Strekkmerker: Nei

Melk i brystene? Nei, ikke som jeg har sett

Fødsel: Lever lykkelig uvitende om hva jeg skal gjennom og tenker, naiv som jeg er, at det kommer til å bli en fin opplevelse. Den realistiske delen av meg husker tilbake på hvor satt ut jeg ble av murringene jeg hadde de første ukene, men de er nok ingenting i forhold til rier.

Plager: Ingenting spesifikt, men merker at alt har blitt tyngre. Har også begynt å bli litt kvalm for første gang i svangerskapet, tror kanskje det begynner å bli litt liten plass i magen så må passe på å ikke spise for mye.

Oppegående: Jobber fortsatt 100%

Sulten: Mindre sulten enn før og mindre matlyst, sannsynligvis på grunn av mindre plass i magen. Mat smaker fortsatt godt når jeg spiser, men heller mer mot lett og frisk mat. Det er litt samme følelse som på sommeren når det er varmt, man har ikke så mye matlyst og det er lett mat som salat som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjønn: Gutt

Utålmodig:? Både og! Gleder meg veldig til å se lille bøllefrøet vårt, men så er det noen dager litt greit at det er noen uker til ennå.

Hodet ned:? Jepp! Har vært det i ett par uker allerede og jordmor trodde ikke han ville snu seg igjen. Så da håper vi han holder seg med hodet ned!

Aktivitet i magen:? Åjada, flere ganger til dagen og i perioder så mye at jeg blir nesten litt sliten av det! Veldig morsomt å ligge å kikke på magen om kveldene...

Navn: Vi står mellom tre navn. Og det har vi gjort lenge. Stresser ikke så mye med navnevalget egentlig, regner med det faller litt naturlig når vi har fått hilst på lillegutt!

Vektøkning: Når jeg var hos legen for to uker siden så hadde jeg lagt på meg ca 8kg. Og det virker som alt er magen og puppene.

Vann i kroppen: Ingenting ennå

Kynnere: Innimellom, veldig grei måte kroppen sier fra på om at nå stresser jeg for mye og må sette meg ned og slappe av litt! :) Ikke noe vondt heldigvis, bare litt ubehagelig til tider.

Humør: Stort sett lik meg selv. Har selvsagt dager hvor jeg er litt mer gretten og lider av humørsvingninger!

Barnerom: Nei, ikke her vi bor nå. Har bare ett soverom, men skal flytte i løpet av høsten er planen. Stresser ikke med akkurat det siden han skal sove inne hos oss i starten uansett.

Utstyr: Tror faktisk alt er på plass! Vogn, seng, bilstol osv... Mangler nok litt småting, men butikkene er jo åpne etter fødselen og! Mangler ting til meg selv, men det tar vi nok å kjøper inn litt nærmere fødselen.

Strekkmerker: Ingen

Melk i brystene? Bare når jeg klemmer på brystene.

Fødsel: Kan alle andre, så kan jeg! Grugleder meg litt. Er forberedt på at det skal være veldig vondt, så det skremmer jo litt. Men premien som venter er nok såpass bra at jeg skal holde ut! ;)

Plager: Ikke noe særlig. Litt halsbrann og sure oppstøt innimellom. Vondt i ryggen hvis jeg prøver å være superwoman; vaske leilighet, gå på jobb, vaske klær, lage mat, gå på skolen og trene på en dag fungerer ikke lenger! hehe... Men tror jeg har relativt små plager.

Oppegående: Ja, i bedre form enn på lenge. Men pga en veldig stressende arbeidssituasjon hvor det er stor mangel på kompetanse, ansatte og mye annet så er jeg 50% sykemeldt for å ikke "gå på veggen" igjen... Hadde et aldri så lite sammenbrudd i desember pga stress og veldig travle dager på jobb.

Sulten: Ikke sånn kjempematlyst for tiden. Men spiser for jeg må! Eneste som frister er appelsin... (også sjokolade, brus og sånne ting som jeg helst ikke skal spise for mye av)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn: Jente! :babyjente:

Utålmodig?: Både ja og nei! Gleder meg enormt til hun kommer! :rodmer: Samtidig er det godt jeg har litt mer tid til å gjøre ting klart.

Hodet ned: Ja, hun ligger med hodet ned og litt på skrå.

Aktivitet i magen: Veldig mye aktivitet, har tatt seg opp den siste uka merker jeg! Moro! :jepp:

Navn: Fortsatt ikke bestemt oss, har altfor mange navn på lista...

Vektøkning: 6-7 kg

Vann i kroppen: Føler at sokkene lager dypere merker på beina enn før, så kanskje litt. :fnise:

Kynnere: Ja, innimellom.

Humør: Stort sett bra. :)

Barnerom: Kaos foreløpig, gleder meg til å få det mer i orden.

Utstyr: Har det aller meste nå, og sikkert altfor mye klær..:sjenert: Mangler badebalje, div stelleutstyr, flaske, smokker og litt andre småting.

Strekkmerker: Ingen foreløpig.

Melk i brystene? Det piplet en dråpe ut fra den ene puppen her om dagen! :biggrin:

Fødsel: Tar det som det kommer. Gruer meg ikke veldig nå, prøver å fokusere mer på tiden etter fødsel enn selve fødselen.

Plager: Har fått bekkenløsning, og har endel vondt i rygg og nakke, spesielt korsrygg. I tillegg strekker det ganske mye over magen til tider.

Oppegående: Ja, men har nylig 50 % sykeeldt pga bekkenet.

Sulten: Normal matlyst, men må passe på å ikke spise for mye av gangen. Syns det meste jeg likte før fortsatt er godt! Har litt dilla på sjokomelk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+2

Kjønn:gutt

Utålmodig? Egentlig ikke, men kjenner det godt i kroppen nå og begynner å skjønne at det kommer en baby :-) Litt småstresset i perioder ift ting jeg skulle gjort..

Hodet ned: Vet ikke, tror han spinner litt rundt enda. Spark stort sett alltid opp på skrå mot høyre.

Aktivitet i magen: Veldig varierende, men romsterer u perioder en del, spesielt på kveld.

Navn: ikke klart, men har en favoritt som jeg har hatt sans for ble tiden. Ikke veldig mye diskutert enda.

Vektøkning: Ca 8kg, de to siste kom på ti dager...

Kynnere: av og til, men ikke noe problem. Bedre når jeg ikke stresser.

Humør: Stort sett mer stabilt nå enn for noen uker siden.

Barnerom: Rydder rommet nå fremover, men ikke aktuelt som soverom før om ei stund. Vugge skal stå på vårt soverom.

Utstyr: Har vogn, vugge, bilsete, tripp trapp, lammeskinn, tepper og litt klær. Mangler stellebord, new born sete og ev kommode til klær og utstyr, samt småting som stelleprodukter.

Strekkmerker: Jepp - fikk strekkmerker på magen siste uken forrige gang og under fødsel - altså har jeg aldri sett aldri på en sprengt mage som jeg får gleden av nå -ikke akkurat pent, men ingen krise.

Melk i brystene? Pipler i dusjen ja.

Fødsel: Spent, livredd.

Plager: Pinlig mange, er den dårligste gravide i verden.

Oppegående: Er avhengig av å ta det med ro og ikke arbeidsdyktig - men har noe mer energi nå enn tidligere, får i meg mer mat og drikke og det er deilig.

Sulten: Spørs på hvor mye aktivitet jeg er i, om jeg er oppe og i gang blir jeg skrubbsulten, om jeg bare er i ro kan jeg glemme helt å spise. Har mest lyst å leve på sjokolademelk, iskaffe og salt lakris- men av en eller annen grunn skal visst ikke det være så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, innlegget over er ikke ferdig. Jeg kopierte et annet for å fylle inn mine svar og nå får jeg ikke slettet... Upraktisk å gjøre slikt på mobil tydeligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...