Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Vi har valgt et guttenavn og et jentenavn, begge starter med samme forbokstav så vi kaller den litt for bare bokstaven for å ikke bare så "den" hele tiden. :fnise:

Vi har å sagt til enkelte hva vi vil bruke og bare fått positivit. Siden de få navnene jeg likte er tatt i familien osv så har jeg vært åpen om navnene sånn at kanskje man slipper det nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Little princess

Vi har hatt jentenavnet klart kjempelenge, begge to syntes det er veldig fint og har fortalt det til familiene våre. Sambo fikk melding fra sin kjære mor her om dagen, der hun lurte på hvilket navn vi drev å pønsket på, så han sendte jo en sms tilbake med navnet vi har bestemt oss for. Like etter fikk han svar "hva syntes dere om julia?". Eh, jada.

Så det var jo trivelig :ler: Men men, svigermor er og blir svigermor da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt jentenavnet klart kjempelenge, begge to syntes det er veldig fint og har fortalt det til familiene våre. Sambo fikk melding fra sin kjære mor her om dagen, der hun lurte på hvilket navn vi drev å pønsket på, så han sendte jo en sms tilbake med navnet vi har bestemt oss for. Like etter fikk han svar "hva syntes dere om julia?". Eh, jada.

Så det var jo trivelig :ler: Men men, svigermor er og blir svigermor da ;)

Uffda, nei heldigvis står vi fritt til å velge selv! Svigermor (som egentlig er en veldig fantastisk dame) lo av guttenavnet vårt og trodde vil tullet (? Det er ikke morsomt). Men man får vel bare innse at så alle andre blir ikke like begeistret som oss. Det vakre er når eldstemann nå sier navnet til babyen, stryker og susser på magen. Herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, blir sjokkert over hvor frekke visse er! :blink:

Vi er usikre på navn ennå, men har en liste da. Har avslørt noen av dem til familie og kollegaer, men kommer ikke til å diskutere noe mer navn med andre enn samboeren. Folk sier jo rett ut det de mener, og det kan ødelegge ganske mye hvis noen sier at navnet vi har valgt er stygt, rart osv. Navn er en smakssak, og noen vil alltid mislike det vi velger. Så lenge jeg og samboeren blir enige skal jeg være fornøyd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så mange frekke folk!

Men jeg ble skikkelig nysgjerrig nå på navenen dere har valgt :)

Vi har ikke noen idé hvis det blir en gutt til. Samboer har 2 forslag og jeg liker dem ikke. Det er fine navn, men passer ikke til oss liksom. Så får vi en gutt til så sliter vi :)

Det er utrolig mange fine jentenavn da. Vi har ett vi liker, men ingen ting er bestemt. Navnet på storebror ble ikke klart før han var 4 dager gammel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten høre fra en venninne av meg som bor og studerer i en større by i Norge "Jeg og vennene min driver å finner et nytt navn til deg. Det du har valgt er så sossete"

Jaha?!

Jeg kan aldri huske at jeg har reagert på noen navn andre har valgt. Navn er personlig, hvorfor tillate seg selv å flire og være frekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men det er tydelig at det er mye rart man plutselig ser hos andre når man er gravid. Jeg kunne aldri kommet på å si negative ting om et navn jeg ikke likte uten at jeg ble spurt om en mening (sier ikke at det er verdens fineste navn heller, men man kan fint klare å ikke være negativ) - det gjør folk, mange! Jeg hadde aldri tatt på magen til en så vidt bekjent som var gravid i uke 10 - det gjør folk, mange! Jeg hadde aldri kommentert når jeg tror den fremmede gravide har termin ut i fra størrelse på mage - det gjør folk, mange! Osv osv. Godt vi er så perfekte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forresten høre fra en venninne av meg som bor og studerer i en større by i Norge "Jeg og vennene min driver å finner et nytt navn til deg. Det du har valgt er så sossete"

Jaha?!

Jeg kan aldri huske at jeg har reagert på noen navn andre har valgt. Navn er personlig, hvorfor tillate seg selv å flire og være frekke?

Så utrolig frekt! :kjefte: Utrolig hva enkelte tillater seg å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er tydelig at det er mye rart man plutselig ser hos andre når man er gravid. Jeg kunne aldri kommet på å si negative ting om et navn jeg ikke likte uten at jeg ble spurt om en mening (sier ikke at det er verdens fineste navn heller, men man kan fint klare å ikke være negativ) - det gjør folk, mange! Jeg hadde aldri tatt på magen til en så vidt bekjent som var gravid i uke 10 - det gjør folk, mange! Jeg hadde aldri kommentert når jeg tror den fremmede gravide har termin ut i fra størrelse på mage - det gjør folk, mange! Osv osv. Godt vi er så perfekte :fnise:

Jeg ville heller aldri sagt at jeg synes et navn var stygt, selv om jeg ikke syntes det var fint. Det handler jo om å ha litt respekt for andres valg, og intelligens nok til å skjønne at ens egen mening ikke heller alltid er best.

Det der med å ta på magen og kommentere andres mage, skjønner ikke jeg meg på heller.

Ja, godt der er noen med litt sosial intelligens her :fnise:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt på andres mage og heller ikke spurt om det. Men mange tar seg til rette med å gjøre det merker jeg. Men jeg orker ikke å bry meg om akkorat det. Tenker at det kan jo være koselig. Så fokuserer heller på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt på andres mage og heller ikke spurt om det. Men mange tar seg til rette med å gjøre det merker jeg. Men jeg orker ikke å bry meg om akkorat det. Tenker at det kan jo være koselig. Så fokuserer heller på det. :)

Lar meg ikke irritere jeg heller, det menes jo godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har tatt på magen min til nå har gjort det fordi de ikke tror på meg: "Du gravid?! Det synes jo ikke!". Må bare smile av dem. Men folk skal nå likevel ikke klaske hånden på magen til gravide kvinner uten tillatelse. Magen er ikke allmannseie selv om det er en ny verdensborger der inne.

Her har navnedebatten roet seg ned, men kommer ikke til å røpe det før etter fødselen.

Selv om magen ikke fremtredende er det masse liv der inne! Jeg bare hååååper at knøttet ikke er som meg. Jeg hikket noe voldsomt da mamma bar på meg, sånn hele tiden, og jeg er fortsatt slik. Bare tenk, når magen blir større og jeg og knøttet hikker om kapp.

Endret av Myrvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjente stryker lett over magen når de ser meg tar ikke jeg tungt. Blir jo som å gi en klem?

Synes det er koselig at de viser glede over at vi venter barn jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At kjente stryker lett over magen når de ser meg tar ikke jeg tungt. Blir jo som å gi en klem?

Synes det er koselig at de viser glede over at vi venter barn jeg. :)

Samme her. Tar det egentlig ikke så tungt selv om det er bekjente som tar meg på magen heller, men tenker det er lite morro hvis man har litt issues ifht egen kropp. Er jo ikke alle som synes det er like greit å legge på seg en haug med kilo i graviditeten.

Men jeg må si det er litt kleint når en mannlig kollega på nesten 60, som jeg ikke er spesielt nær, tar meg på magen rett som det er. Min spontane mentale reaksjon er jo at han tar på meg og ikke på barnet ;) Vet jo at det ikke er "meg" han tar på, men in the heat of the moment så glemmer jeg noen ganger det. Første gang var det like før han fikk en rak høyre :fnise: Det skal sies at han er litt sexfiksert og creepy fra før av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten navnedebatten over. Jeg og kjære fant et guttenavn ganske tidlig som vi likte, men når vi fikk vite at vi skulle ha gutt ble vi plutselig veldig usikre. Det er veldig enkelt å like et navn når man ikke vet kjønn og det lite forpliktende, men når det plutselig ble alvor fikk vi litt kalde føtter.

Men i går gikk vi gjennom to navnebøker og skrev ned alle navnene vi likte, og når vi skulle stryke de navnene en av oss ikke likte så satt vi til slutt igjen med det navnet vi hadde i utgangspunktet. Vi var også enige om at det var det fineste navnet av alle navnene vi hadde funnet. Så nå skal vi begynne å bruke navnet for å se hvordan vi liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten navnedebatten over. Jeg og kjære fant et guttenavn ganske tidlig som vi likte, men når vi fikk vite at vi skulle ha gutt ble vi plutselig veldig usikre. Det er veldig enkelt å like et navn når man ikke vet kjønn og det lite forpliktende, men når det plutselig ble alvor fikk vi litt kalde føtter.

Men i går gikk vi gjennom to navnebøker og skrev ned alle navnene vi likte, og når vi skulle stryke de navnene en av oss ikke likte så satt vi til slutt igjen med det navnet vi hadde i utgangspunktet. Vi var også enige om at det var det fineste navnet av alle navnene vi hadde funnet. Så nå skal vi begynne å bruke navnet for å se hvordan vi liker det :)

Jeg har tenkt at kanskje vi skal se i navnebøker, men så tror jeg at om vi gjør samme som dere så blir vi å sitte igjen med utgangspunktet.

Men, jeg kjenner at jeg er litt redd for at kusinen min ut i det fjerne som har termin en måned før meg blir å ta det guttenavnet som vi har bestemt oss for. Hun har allerede en gutt som har et annet navn som jeg tidligere var fast bestemt på. Får hun jente er det ikke noe problem, for det jentenavnet har søsteren hennes på hennes datter som nå er noen år. Jeg har tidligere nevnt dette til dere her inne så ja, de er ikke noen vi har årlig kontakt med. Men jeg kan tenke meg at enkelte i familien vil reagere på bruk av navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kusinen din snakket om det navnet da? Hvis ikke så kan du jo håpe at hun velger noe annet. :) Jeg har blitt tatt på magen av kollegaer jeg og, men de har spurt om det er greit først. :) Da er det bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe kontakt. Eneste grunnen til at jeg at hun skal ha er at jeg har henne på facebook. Så sånn sett ser jeg ikke det store problemet, men det kan jo bli litt dumt med to små med samme navn som er født så nære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe kontakt. Eneste grunnen til at jeg at hun skal ha er at jeg har henne på facebook. Så sånn sett ser jeg ikke det store problemet, men det kan jo bli litt dumt med to små med samme navn som er født så nære.

Tror ikke man skal tenke så altfor mye på det, særlig ikke om man har lite kontakt fra før av. Men man må være komfortabel med navnevalget da. Jeg er selv eldst i søskenbarnflokken og første som nå får barn. Dersom mine fettere eller kusiner skulle falt på samme navnevalg som meg hadde jeg ikke sett på det som rart, og vi har god kontakt.

Hvordan har helga vært damer? Jeg føler jeg virkelig har gjort en bragd i helga... vi har bestemt oss ang. vogn :D Har vært i firhjulingsland ganske lenge, men etter et besøk på Babyshop og prøvetrillet div. vogner falt gubben og jeg for Joggster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgens klageinnlegg:

Her har helgen vært travel pga forskjellig, og det tærer på formen. Får det til sånn ca, men når kvelden kom i går kollapset jeg totalt. Sånn "jeg får ingenting til"-kollaps, der jeg følte at jeg ikke får vært god mamma, god kone, god kollega, god venninne osv osv - og angrer fullstendig på graviditeten! Og så får jeg dårlig samvittighet for babyen, og så har vi det gående. Har dårlig samvittighet hele tiden, men når jeg blir sliten i tillegg takler jeg det ikke i det hele tatt. Savner energi, god helse, en kropp uten plager, det å kunne være en ordentlig god mamma og kjæreste, og savner jobb (har ikke jobbet siden uke 4-5).

Ellers går det greit :fnise: har skikkelig julestemning, og tenkte å pynte i løpet av uken litt, liker å nyte det leeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...