Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #881 Del Skrevet 20. november 2012 12 uker?? Jeg trodde det var mellom 6-8 jeg Om vogna har en leveringstid på nesten 3 måneder så må jeg få mamma til å bestille vogn denne uka. Bra du sa ifra! Jeg hadde lyst på City cross selv, men jeg liker ikke hjulene på den vogna siden de ikke er luft i dem. Så da ender vi opp med en svart Mondial duo med classic chrome understell Hvis du vurderer de leatherette-vognene så bør du lese deg opp på erfaringer med de trekkene, jeg hører/leser at mange har litt problemer med den type trekk. Mamma driver med lobbyvirksomhet for Finn.no for tiden tror jeg, når det kommer til kjøp av vogn "det er jo mye bedre å kjøpe brukt da, du bruker bare bagen i noen få måneder og man finner mange fine på Finn som ser helt ubruk ut.." Hun brukte bare bag-delen på vogna i 2-3 måneder til lillebroren min, og er derfor overbevist om at jeg kommer til å bruke bagen like kort tid som henne. Kjenner jeg sliter med å komme med motargumenter, av den enkle grunn at dette er mitt FØRSTE barn! Jeg er ikke synsk så jeg vet ikke hvordan framtiden utarter seg, kjære mor. Hadde ikke mamma og pappa skulle betalt for vogna så hadde jeg bedt henne la meg finne ut av dette selv uten innspill fra hennes side.. Hun vil jo bare vel, men jeg liker ikke å bli fortalt hvordan jeg bør gjøre ting hele tiden. Hjulene på City Cross-en er det eneste dumme med den, for jeg hadde i utgangspunktet lyst på lufthjul jeg også. Men jeg har lest en del om de, og folk ser ut til å være fornøyde på tross av at den ikke har luft i hjulene pga gode fjæringer. Et annet kjøpsargument for City Cross er at bagen ikke er så tung. Vi bor i blokk uten heis, og 1,3 kg lettere bag er heeelt greit Synes det er tungt og klønete når jeg kommer hjem fra jobb med pc-bag, treningsbag og bæreposer, så da kan jeg jo tenke meg hvordan det blir med babybag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #882 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Hei dere! Rart spørsmål kanskje, men hva spiser dere normalt nå i løpet av en dag? Føler jeg enten spiser ingenting (oppkast og orker ikke) eller så fråtser jeg noe helt absurd. Merker at forholdet til mat og mengde har forandret seg etter alle disse månedene, og klarer nesten ikke tenke hva som er normalt lenger. Normalt så spiser jeg: Frokost: 3-4 knekkebrød / cottagecheese med elplesyltetøy og valnøtter (nam nam!) / frokostblanding av en eller annen sort. Lunch Salat fra salatbaren på jobb / 2-3 brødskiver + frukt Mellomåltid: Yoghurt og frukt Middag Forskjellig Kveldsmat 2-3 knekkebrød I tillegg spiser jeg et lass med klementiner hver dag. Noen som sa dilla? Endret 20. november 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 20. november 2012 #883 Del Skrevet 20. november 2012 Normalt så spiser jeg: Frokost: 3-4 knekkebrød / cottagecheese med elplesyltetøy og valnøtter (nam nam!) / frokostblanding av en eller annen sort. Lunch Salat fra salatbaren på jobb / 2-3 brødskiver + frukt Mellomåltid: Yoghurt og frukt Middag Forskjellig Kveldsmat 2-3 knekkebrød I tillegg spiser jeg et lass med klementiner hver dag. Noen som sa dilla? Så flink du er til å spise Rekker stort sett bare å få i meg frokost, lunch og middag. Mellommåltid glemmer jeg. I tillegg drikker jeg altfor mye lettbrus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. november 2012 #884 Del Skrevet 20. november 2012 Hjulene på City Cross-en er det eneste dumme med den, for jeg hadde i utgangspunktet lyst på lufthjul jeg også. Men jeg har lest en del om de, og folk ser ut til å være fornøyde på tross av at den ikke har luft i hjulene pga gode fjæringer. Et annet kjøpsargument for City Cross er at bagen ikke er så tung. Vi bor i blokk uten heis, og 1,3 kg lettere bag er heeelt greit Synes det er tungt og klønete når jeg kommer hjem fra jobb med pc-bag, treningsbag og bæreposer, så da kan jeg jo tenke meg hvordan det blir med babybag Ja, skjønner at du vil ha en lett bag om du bor i en blokk uten heis! Hvilken etasje bor dere i? Vi bor nå på 1 etg med heis ned til garasjen (til når vi får bil) og en enorm veranda uten trinn osv, så det blir vel ikke mye bæring og løft av bag for min del. Så da legger jeg ikke så mye vekt på vekten (tørr!) Men jeg ser mange som har city cross her i byen, så de er vel ikke noe problem med hjulene. Jeg syntes det virker best å trille med lufthjul på grusvei, og siden vi har hytte på fjellet som vi kommer til å være en del på etter mini kommer så ble det en Mondial fine Emmaljunga vognene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #885 Del Skrevet 20. november 2012 Ja, skjønner at du vil ha en lett bag om du bor i en blokk uten heis! Hvilken etasje bor dere i? Vi bor nå på 1 etg med heis ned til garasjen (til når vi får bil) og en enorm veranda uten trinn osv, så det blir vel ikke mye bæring og løft av bag for min del. Så da legger jeg ikke så mye vekt på vekten (tørr!) Men jeg ser mange som har city cross her i byen, så de er vel ikke noe problem med hjulene. Jeg syntes det virker best å trille med lufthjul på grusvei, og siden vi har hytte på fjellet som vi kommer til å være en del på etter mini kommer så ble det en Mondial fine Emmaljunga vognene Vi bor i 3. egt, så vekt er ganske vesentlig. Vi har også lagt planene om å flytte på is, siden jeg ikke er så gira på å flytte høygravid. Vi har også hytte på fjellet, derav ønske om lufthjul, men hjulene på City Crossen skal vissnok duge. Og så tenker jeg at det blir jo uansett ikke aktuelt å ta med vogna ut i skogen/opp på fjellet, da kommer vi til å bruke bæremeis Men hadde det ikke vært for at vi ikke har heis så hadde vi nok gått for en tyngre vogn ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #886 Del Skrevet 20. november 2012 Så flink du er til å spise Rekker stort sett bare å få i meg frokost, lunch og middag. Mellommåltid glemmer jeg. I tillegg drikker jeg altfor mye lettbrus Flink og flink. Dør av sult om jeg ikke får mellommåltider Kveldsmaten er noe som er kommet i det siste, for ellers våkner jeg uthult av sult midt på natten. Har vært oppe et par ganger om natten for å spise ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. november 2012 #887 Del Skrevet 20. november 2012 Vi bor i 3. egt, så vekt er ganske vesentlig. Vi har også lagt planene om å flytte på is, siden jeg ikke er så gira på å flytte høygravid. Vi har også hytte på fjellet, derav ønske om lufthjul, men hjulene på City Crossen skal vissnok duge. Og så tenker jeg at det blir jo uansett ikke aktuelt å ta med vogna ut i skogen/opp på fjellet, da kommer vi til å bruke bæremeis Men hadde det ikke vært for at vi ikke har heis så hadde vi nok gått for en tyngre vogn ja. Å flytte høygravid er vel mindre enn ideelt kan jeg tenke meg ja.. Når vi flyttet var jeg 4 mnd på vei ca og jeg følte meg mest i veien for de andre som hjelp oss.. Kunne ikke løfte tungt, kunne ikke løpe opp og ned trappene fra den gamle leiligheten tusen gang osv, så siden dere har plass så er det vel like greit å bli boende Men, -bare for å fortelle litt om det SYKE boligmarkedet her i byen- en venninne av meg og kjæresten kjøpte en 40 kvm leilighet tidlig i 2011 for 2,2 millioner og solgte den for et par uker siden for....... 2,75 millioner! De har tjent 550 000 på et år! Det er helt sjukt. Så hadde dere solgt nå så hadde dere vel fått en god pris uansett kan jeg tenke meg -------------------- Ang hva man spiser om dagen så står sjokolade og klementiner høyt på lista her gitt Frokost: frokostblanding og en brødskive Mellom: 2 brødskiver/en baguette elns. Spørs hva som frister når jeg er på skolen. Middag: vanlig middag. Fisk/kylling/kjøtt med hva vi enn kommer på å lage. Kvelds: frokostblanding eller brød. Og i mellom der er det en kilo klementiner og litt sjokolade/julekaker Og myyye melk! Melk til alt Jeg som egentlig ikke er noe glad i melk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2012 #888 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Klementiner Nå fikk vi tilbud om familieleilgihet på Moholt studentby. Er vi heldige får vi barnehageplass i barnehagen som ligger rett utenfor døra, og det er jo et pluss. 51 kvadratmeter er den på, men 2-roms, og det betyr vel ett soverom? Spent på hvordan det blir. Men, sånn går det når man er student og ikke har råd til å kjøpe noe selv! Sentralt er det, da, i hvert fall. Og så er det jo nært universitetet. Og masse busser som går forbi. Men, overtakelse 21. desember... Vi reiser hjem den dagen, men har i det minste tid til å flytte i jula og sånt Endret 20. november 2012 av Tekola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #889 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Å flytte høygravid er vel mindre enn ideelt kan jeg tenke meg ja.. Når vi flyttet var jeg 4 mnd på vei ca og jeg følte meg mest i veien for de andre som hjelp oss.. Kunne ikke løfte tungt, kunne ikke løpe opp og ned trappene fra den gamle leiligheten tusen gang osv, så siden dere har plass så er det vel like greit å bli boende Men, -bare for å fortelle litt om det SYKE boligmarkedet her i byen- en venninne av meg og kjæresten kjøpte en 40 kvm leilighet tidlig i 2011 for 2,2 millioner og solgte den for et par uker siden for....... 2,75 millioner! De har tjent 550 000 på et år! Det er helt sjukt. Så hadde dere solgt nå så hadde dere vel fått en god pris uansett kan jeg tenke meg -------------------- Ang hva man spiser om dagen så står sjokolade og klementiner høyt på lista her gitt Frokost: frokostblanding og en brødskive Mellom: 2 brødskiver/en baguette elns. Spørs hva som frister når jeg er på skolen. Middag: vanlig middag. Fisk/kylling/kjøtt med hva vi enn kommer på å lage. Kvelds: frokostblanding eller brød. Og i mellom der er det en kilo klementiner og litt sjokolade/julekaker Og myyye melk! Melk til alt Jeg som egentlig ikke er noe glad i melk... *kremt* jeg glemte å ta med sjokolade i matoversikten min... Favoritten er marsipanbrød med sjokolade..... Tenker jeg skal lage det selv til jul, bare at jeg bytter ut melisen med sukrinmelis, og sjokoladen med den mørke70% kakao sjokoladen, så blir det ikke like ille sånn kalorimessig. Vi har fått verdivurdering på leiligheten vår, og den har steget ca 1,1 - 1,4 millioner siden vi kjøpte den for 7 år siden Ulempen er jo at alt annet i ormådet vi ser i har steget like mye... Endret 20. november 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. november 2012 #890 Del Skrevet 20. november 2012 Klementiner Nå fikk vi tilbud om familieleilgihet på Moholt studentby. Er vi heldige får vi barnehageplass i barnehagen som ligger rett utenfor døra, og det er jo et pluss. 51 kvadratmeter er den på, men 2-roms, og det betyr vel ett soverom? Spent på hvordan det blir. Men, sånn går det når man er student og ikke har råd til å kjøpe noe selv! Sentralt er det, da, i hvert fall. Og så er det jo nært universitetet. Og masse busser som går forbi. Men, overtakelse 21. desember... Vi reiser hjem den dagen, men har i det minste tid til å flytte i jula og sånt Grattis med leilighet! Synes det høres ut som en fin størrelse på leiligheten jeg! Vi må ha babyen på rommet vårt, og jeg tenkte å kjøpe en skjermvegg allà denne så babyen ikke blir så forstyrret hvis vi må inn på soverommet når han sover osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 20. november 2012 #891 Del Skrevet 20. november 2012 Det hørtes lurt ut! Alt virker vel skummelt og vanskelig når knertiknerten var lite planlagt i utgangspunktet. Og jeg er så konservativ og vanedyr av meg til tider at det bare blir sånn Men skjermvegg høres veldig lurt ut. *noterer seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. november 2012 #892 Del Skrevet 20. november 2012 Vi må også ha mini inne på rommet vårt, så skjermvegg/romdeler skal kjøpes her i huset også. Tror ikke det blir noe problem egentlig, de små er jo så tilpassningsdyktige sies det, er vel værre for foreldrene å måtte begynne å ta hensyn til andre enn seg selv på soverommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 20. november 2012 #893 Del Skrevet 20. november 2012 Oi, det var virkelig bra at jeg sa i fra om leveringstiden. Jeg fikk sjokk når jeg sto i butikken skal jeg si dere! Både mine og samboers foreldre synes vogna er for dyr, og vil at vi skal kjøpe brukt. Men vi har da planer om flere barn og med aldersforskjellene vi vil satse på så blir vognen brukt de neste 6-8 årene så da vil jeg heller kjøpe en ny. Siden det er en duo-vogn så blir den vel godt brukt og vi har en liten trille fra før som står i garasjen å venter på å bli brukt. Matinntak ja. Frokost er som regelt et rundstykke eller litt frokostblanding. Lunsj etter 2 timer er samme ca, så middag etter 2 timer til og kvelds er gjerne rundstykke det å. Prøver å spise frukt men jeg har vært så uheldig å kjøpt så mye dårlig at jeg ble lei. Nå har jeg fått dilla på druer. Prøver å ikke kjøpe brus og godis når mannen er på jobb, så kan vi heller kose oss med det når han er hjemme. Har klart meg fint til nå. Men jeg spiser nok litt lite, blir så fort fult synes jeg. Andre som merker tregere tarmfunksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hymy Skrevet 20. november 2012 #894 Del Skrevet 20. november 2012 Gratulerer til alle som har vært på UL! Startet med Postafen for 2 mnd siden, fungerte (mindre oppkast, fortsatt mye kvalme) et par uker,så ble det Afipran som ikke hadde noe effekt i det hele tatt omtrent - tilbake til Postafen, annen medisin på sykehuset, og nå Postafen igjen, denne gang fungerer det faktisk. Avhengig av to tbl per dag og det går galt om jeg ikke tar det til ca samme tid, og før jeg står opp - men det fungerer! Nå kaster jeg bare opp 2-4 ganger per dag, og får i meg mat og drikke. Behagelig er det sjeldent for kvalmen og trøttheten er overvelmende, men så mye bedre enn da jeg ikke fikk i meg noe og besvimte bare jeg skulle gå på toalettet:) Takk for svar, ser ut som litt samme som meg, bare du er litt hardere rammet. Med Afipranen holder jeg meg på maks 3 runder oppkast til dagen, som oftest bare to. Da en på morgenen og den andre overraskende i løpet av dagen. Kvalmen lever i beste velgående da... Postafen har jeg reagert på fra jeg var lita, så har ikke ønsket å prøve det ut. Ulempen med Afipran er at den ikke kan brukes i 3. trimester (fra uke 28) om kvalme og oppkast ikke gir seg. Hei dere! Rart spørsmål kanskje, men hva spiser dere normalt nå i løpet av en dag? Føler jeg enten spiser ingenting (oppkast og orker ikke) eller så fråtser jeg noe helt absurd. Merker at forholdet til mat og mengde har forandret seg etter alle disse månedene, og klarer nesten ikke tenke hva som er normalt lenger. Mat ja... Frokost er enten en liten yoghurt med havregryn/frokostblanding (ofte ikke før nærmere 10.00 nå som jeg er sykemeldt, ellers rundt 08.00), eller et knekkebrød med/uten pålegg alt etter dagsformen. Lunsj er ett knekkebrød eller to, evt. nå frukt i tillegg. Til middag spiser jeg det samboeren min vil ha, har verken matlyst eller fantasi til å finne på/lage noe som frister. Da spiser jeg litt/halvparten av normalt avhengig om jeg får det i meg eller ikke. Kvelds er enten ingenting (jeg sovner jo gjerne i nitiden og er mye kvalm på kvelden) eller knekkebrød. Drikker eplemost med farris (romtemperert) eller godt utvannet gøysaft, også romtemperert, med fruktchampagnesmak. Rent vann kommer rett opp igjen, spesielt om det er kaldt. Nå fikk vi tilbud om familieleilgihet på Moholt studentby. Jeg har et vennepar som bor i familieleilighet i Moholt studentby, det er veldig koselige leiligheter! God størrelse på stue og soverom, kjøkkenet er ikke veldig stort, men godt med skapplass. God utnyttelse av arealet rett og slett Dere vil nok trives der Oi, det var virkelig bra at jeg sa i fra om leveringstiden. Jeg fikk sjokk når jeg sto i butikken skal jeg si dere! Men jeg spiser nok litt lite, blir så fort fult synes jeg. Andre som merker tregere tarmfunksjon? 12 uker leveringstid ja, sikkert noe av det samme for Simo... Vi har ikke begynt å se på vogner enda, har ikke vært å kjent på de i butikken en gang! Vi må altså bestemme oss i løpet av januar så vi får bestilt vogn!!! Vi vil ha kombivogn av noe slag, enten Emmaljunga eller Simo sin. Noen erfarne vognkikkere som har tips utover det dere allerede har skrevet her i tråden? Fort fullt i magen, mindre magesekk tror jeg. Tregere tarmfunksjon er definitivt til stede, har stående noe sviskejuice jeg lurer på å gå løs på etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 20. november 2012 #895 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg kikker også på vogn for tiden, og har fått tips om både Emmaljunga City Cross og Easywalker Qtro. Bor på bygda og er veldig usikker. Ser den store forskjellen er at Emmaljunga har vendbar setedel, mens Easywalker har svinghjul (2) foran og sikkerhetsline. Vekten er ganske lik med bag, 13 kg mot 16. Usikker på hva som er viktigst... Ellers er de like på mange måter... Vanskelig dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 20. november 2012 #896 Del Skrevet 20. november 2012 Vi har Simo kombi og har stort sett vært veldig fornøyd med den:) Lett å trille, stødig, stor (god plass til barnet), flott å se på. Eneste minuset er at jeg synes den fungerer bedre som bagvogn enn sportsvogn - synes sportsdelen er litt merkelig proporsjonert for barnet og lite som "støtter" i mot beina f.eks. Den er jo selvsagt tung å løfte på, men også jeg som ikke er noe sterk klarer greit å løfte den inn og ut av bil. Vogn var ærlig talt ikke så viktig for meg, annet enn at jeg ville ha en vogn som var herlig å trille, høy med plass til matvarer under og at den skulle være romslig for barnet. Her går det også med i alle fall 1 kg klementiner for dag, det er min eneste dille og spyr det ikke opp igjen. Nam nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 20. november 2012 #897 Del Skrevet 20. november 2012 Grattis med leilighet Tekola! Vi driver jo og pusser opp og bygger barnerom i leiligheten vår nå, og hva skjer da? Jo, vi finner selvfølgelig et hus vi har kjempelyst på på Finn. Vet ikke om vi kan få et stort nok lån til å kjøpe det, og vi ønsker ikke å låne oss ihjel heller... Men det er så fint det huset, har 3 soverom, 2 bad, super utsikt, bra beliggenhet.....åååå hva gjør vi nå?! Skal ihvertfall på visning, kan jo håpe at det ikke er så fint som det ser ut som. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 20. november 2012 #898 Del Skrevet 20. november 2012 Jeg kikker også på vogn for tiden, og har fått tips om både Emmaljunga City Cross og Easywalker Qtro. Bor på bygda og er veldig usikker. Ser den store forskjellen er at Emmaljunga har vendbar setedel, mens Easywalker har svinghjul (2) foran og sikkerhetsline. Vekten er ganske lik med bag, 13 kg mot 16. Usikker på hva som er viktigst... Ellers er de like på mange måter... Vanskelig dette... Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ha Easywalker qtro og hadde vært flere gang å sett på den på forskjellige butikker, helt til jeg fikk vite av en pratsom butikkansatt at hele deres kjede -Barnas hus- og de fleste andre rundt om i landet kom til å slutte å ta inn Easywalker pga en del småfeil på vognene, at det var en del klager på dem og at hovedkontoret brukte evigheter å svare på henvendelser ang klager. Så de kom til å bytte fra Easywalker til TFK. Det gjorde at vi (jeg) ombestemte oss ang den vogna.. Kjedelig å stå der plutselig med en defekt vogn og ingen plass å reklamere. Tenkte bare å si ifra, så du vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. november 2012 #899 Del Skrevet 21. november 2012 Grattis med leilighet Tekola! Vi driver jo og pusser opp og bygger barnerom i leiligheten vår nå, og hva skjer da? Jo, vi finner selvfølgelig et hus vi har kjempelyst på på Finn. Vet ikke om vi kan få et stort nok lån til å kjøpe det, og vi ønsker ikke å låne oss ihjel heller... Men det er så fint det huset, har 3 soverom, 2 bad, super utsikt, bra beliggenhet.....åååå hva gjør vi nå?! Skal ihvertfall på visning, kan jo håpe at det ikke er så fint som det ser ut som. Uansett så hever det vel verdien på leiligheten deres å få et soverom til? Mener å ha plukket opp at det rommet dere pusser opp har vært en bod eller noe? Vi også har døra på gløtt for eventuelle kupp som skulle dukke opp selv om vi egentlig har lagt flytteplanene på hylla for et år. Vedder for at det kommer DET kuppet 1 mnd før termin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. november 2012 #900 Del Skrevet 21. november 2012 Andre som merker tregere tarmfunksjon? Det kan jeg skrive under på Føler meg til tider som den tønna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå