Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Idag kom det pakke i posten! Samboer har bestilt en tøybleie fra ebay! Spennede å se en in real life. Den er så søt. Gleder meg til lille er i den. ;)

Også har jeg kjøpt de første plaggene, to bodyer og to bukser på HM. De var så søte. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempestas med babytøy! :rodmer: Jeg får snart en søppelsekk full av babytøy av søsteren min, så jeg får gå igjennom det før jeg handler noe mer. :fnise: Skal jo ha plass til alt også...

Nå kjenner jeg masse bevegelse i magen, det har virkelig tatt seg opp de siste dagene. :) Superkoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig koselig å endelig få litt smått av klær i huset. :) Har bare lyst å kjøpe masse mer!

Det har økt i bevegelse her også, hærlig å kjenne liv. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje jeg har begynt å kjenne liv, små dunk nederst i magen en gang iblant. Gleder meg til å være sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hærlig! Det er kos å kjenne bevegelse. :)

Nå sitter jeg her å skriver ønskeliste/innkjøpsliste som jeg tenker å dele med de av familie og venner som etterlyser det. Til jul i år blir det nok mest babyutstyr vi ønsker oss.

Andre som har begynt med sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liste og den begynner å bli veldig veldig lang. Leser en del tråder med tips og skriver ned ting jeg tror jeg trenger. Veldig greit å være forberedt på både jul og januarsalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min liste ble egentlig ikke så lang. Planen vår er å ha den listen å la de som ønsker å gå ut ifra den, enten kjøpe noe på den eller gavekort så vi kan gjøre det. Så etter jul kjøpe resten.

Jeg er dessverre en vanskelig person å kjøpe til da jeg gjerne vil ha det jeg har bestemt meg for. :P

Det er heller ikke noe som går i arv da jeg og samboer er første på begge sider som får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi behøver egentlig ikke noe særlig til nestemann - annet enn klær da, men vil i alle fall vente til etter ul i tilfelle vi får vite kjønn da. Gleder meg til å bli i så god form at jeg kan snuse på babyplagg i butikken, det er jo så stas. Og så glemmer man jo helt hvor små de er i starten, lille nurkene.

Begynner å gå mer og mer opp for meg at vi skal ha et barn til, wow! Er noe vemodig rundt det også, for vi er jo en god trio i utgangspunktet og det er jo godt å være over babystadiet. Det er jo deilig å kunne dra på kino, teater sammen osv - og så skal vi plutselig starte om igjen med baby. Og hvordan har man egentlig plass i hjertet til å være så inderlig glad i to, det synes jeg er vanskelig å tenke på - at jeg kommer til å bli like oppslukt i barn nr to. Høres kanskje rart ut dette, men det er litt annerledes denne gang merker jeg:)

Bilstol til minsten må vi ha ja, men det tar vi nok over nyttår. Og så vil jeg ha noe godt bæretøy, ser for meg at det er greit å ha når man har to - men er noe skeptisk til alle disse knytevariantene, jeg som er så dårlig til å knyte.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liste ble egentlig ikke så lang. Planen vår er å ha den listen å la de som ønsker å gå ut ifra den, enten kjøpe noe på den eller gavekort så vi kan gjøre det. Så etter jul kjøpe resten.

Jeg er dessverre en vanskelig person å kjøpe til da jeg gjerne vil ha det jeg har bestemt meg for. :P

Det er heller ikke noe som går i arv da jeg og samboer er første på begge sider som får barn.

Min liste er egentlig ikke ment for å deles, den er veldig detaljert og inneholder blant annet ting som gulpekluter og ammeinnlegg, ting jeg har tenkt å kjøpe selv :)

Jeg er også en slik vanskelig person, i tillegg hender det (ofte) at det jeg bestemmer meg for er litt dyrere enn andre synes er nødvendig. Lammeskinn fra Nøstebarn og overmadrass fra Dry kids er et par eksempler på slike. Vi skal ha seng fra IKEA da, så litt fornuftige er vi!

Har du lyst til å dele noe fra din liste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vil jeg ha noe godt bæretøy, ser for meg at det er greit å ha når man har to - men er noe skeptisk til alle disse knytevariantene, jeg som er så dårlig til å knyte.... :fnise:

Har du sett på Close Baby carrier? Visstnok samme prinsipp som sjalene, men enklere fordi man slipper knyting (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste/Innkjøpsliste baby

Emmaljunga Mondial Duo - Leatherette Espresso og stelleveske i samme

Hensvik Sprinkelselng fra Ikea og madrass

Maxi Cosi Cabriofix bilstol med base

Stokke Tripp Trapp stol med newborn set

Tummy Tub www.tummytub.no

Cheeky Wipes set og ekstra kluer fra Cheeky Wipes www.bleieboden.no

Vognpose fra Risa Rosa Grå ull/Hvit babyflis www.risarosa.no

Philips Avent babycall med video

Stellematte i nøytral farge

Babydyne

Sengesett baby

Sprinkelsengbeskytter

Fuzzibunz tøybleie i nøytral farge one size www.bleieboden.no

Brettebleie og bleiebukse www.bleieboden.no

Universal gavekort

Her er listen. Kom gjerne med synspunkter. :)

Isrose, jeg er lik deg der. Ofte synes foreldrene mine og svigers at det jeg ønsker er dyrt og bortkastet. Men som deg kjøper vi å seng fra Ikea. :) Derfor er jeg kanskje litt nøye med listen, for om det er noe jeg ønsker så kjøper jeg det uansett. Da er det bortkastet om andre mener noe annet å heller kjøper oss det i julegave feks.

Huff, nå hørtes jeg sær ut. Men men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognposen :rodmer: Utrolig nydelig!

Vi skal også ha tripp trapp stol med newborn set, har fortsatt ikke lest om noen som er misfornøyd med det kjøpet.

Har dere valgt å ikke ha lammeskinn? Har inntrykk av at det er noe man "må ha". Kanskje jeg har blitt hjernevasket av lammeskinnsmafiaen :)

I går kjente jeg på verdens mykeste sengesett, det var fra Lilleba laget i bambus og bomull og selvfølgelig kjempedyrt. Bare et tips hvis du vil få familien til å riste litt ekstra på hodet ;)

Ser dere har valgt tøybleier, hva er grunnen til det? Vi har i utgangspunktet tenkt engangsbleier fordi det virker så mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk nettopp en liten gutt, og hun kjøpte i sommer newborn settet. Men vi begge lurte lenge på hva skal man egentlig med det om man ammer osv. Men etter å ha lest mye om det så er det ingen tvil om at det skal inn i hus her og. Hennes og andres erfaring om at det er genialt slik at babyen får følge med på hva mor gjør at vi har bestemt oss for den. Derfor utelukker vi å vippestol enn så lenge. Ser for meg at bruken blir samme på begge.

Lammeskinn har jeg faktisk ikke tenkt på, ser at de som har den vognposen sier den er utrolig varm og har ikke noe ekstra i vognen. Så får se hva det blir til. :)

Vi har valgt tøybleier for jeg er veldig opptatt av hud (hudterapeut av utdannelse), det er miljøvennlig og litt mer økonomisk (alt etter hva man kjøper). For oss har det aldri vært noe tvil, tok ingenting for å overtale kjæreten til bruk av tøybleier heldigvis. :) Om man tenker turer på butikken, ekstra søppel og bleier som blir liggende å lukte så er det ikke for oss noe ekstra arbeid å vaske bleiene.

Vi har leieboer så om vi skal bruke engangsbleier må vi få større søppeldunke som igjen koster ekstra penger.

Vi skal iallefall gi det et forsøk. For alt jeg vet kan det være at vi missliker det, men det vet vi ikke før vi har testet det. :)

Endret av asanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med tøybleier og barnehage egentlig? Får man lov å ha det der?

Vi bruker engangs og synes det er veldig ok, synes ikke det er noe dyrt jeg. Og så kastes de ut med en gang:) Men vi valgte det fordi det er lettvint og praktisk. Vil gjerne høre hvordan det går når barnet kommer, det er jo spennende - kjenner ingen som bruker tøybleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ingen kjente som bruker det, så blir veldig spennede. Jeg skal holde dere oppdatert når den tid kommer. :)

Barnehage og tøybleier skal ikke være noe problem. De fleste bruker all-in-one bleier i barnehage og har med pose til oppbevaring av de skittende som foreldrene tar med seg hjem når dagen er over. Når barnet begynner i barnehage er avføringen mer fast etter hvor mye fast føde man får og da er det lettere å fjerne avføring ved bruk av rispapir i bleien. Det vipper man bare i do. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestas med babytøy! :rodmer: Jeg får snart en søppelsekk full av babytøy av søsteren min, så jeg får gå igjennom det før jeg handler noe mer. :fnise: Skal jo ha plass til alt også...

Nå kjenner jeg masse bevegelse i magen, det har virkelig tatt seg opp de siste dagene. :) Superkoselig!

Så herlig med bevegelse! :rodmer: Det tok seg raskt opp hos meg også, og nå kjenner jeg bevegelse jevt og trutt gjennom hele dagen :)

Så heldig du er som arver babytøy... Vi venter første barnebarn på alle kanter så her er det ingen ting å arve noe sted. Skal si det fort blir dyrt med alt man skal ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også har ganske dyre ønsker til utstyr..... Jeg mener det er bedre å kjøpe kvalitet, og så kan man heller eventuelt selge det senere.

Jeg skal også ha stokke tripp trapp med newborn sete. Den er bare så søt, og ser veldig praktisk ut :)

Tenk, om akkurat et døgn er jeg på vei inn til ultralyd. Gleeeeeder meg!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle, fine Stokke Tripp Trapp står fortsatt hos mine foreldre, så her trenger vi bare det ekstra setet. Mine foreldre har også en sånn uttrekksseng, men jeg lurer litt på den senga fra Stokke som man kan justere sengebunnen på og bruke i ganske mange år fremover :sjenert:

Vi kan nok arve en del klær, og det er jeg glad for. Men det blir mye vi ønsker oss også tror jeg :ler:

Ikke bare-bare når vi begge er studenter. Har ikke så alt for mye å rutte med da, men vi klarer oss nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre erfaringer og råd:

Vi holder jo på å flytte og nå har jeg akkurat satt vekk 7 esker!! Med babytøy som er for lite..og han er bare 11 mnd. Så anbefaler dere å ikke handle inn for mye. Dere rekker ikke å bruke alt og dere får så mye underveis :) Arv eller kjøp litt brukt.. Dere mår mye fint for lite penger og dere rekker kanskje å bruke det..

Stellematte fra Ikea fungerer helt ypperlig.

Lammeskinn har vi ikke har i det hele tatt, tiltross for november barn. Så jeg ser ikke behovet det.

Nøstebarn og lignende butikker som selger ull er også veldig overvurdert.. Ull fra cubus, sparkjøp, joha osv er like godt. Selv har vi brukt lite ull.

Anbefaler kluter fra Princess. De er små og myke.

Philips Avent babycall med video: Ser absolutt ikke behovet for du vil bare bli mer nervøs av å ha det. Du vil sitte å lytte og følge med på hver eneste liten ting og bekymre det like mye uansett :) Men er jo smak og behag.

Sprinkelsengbeskytter fra IKEA er ikke god, så kjøp heller den fra KID. Den er tykk og god.

Ikke kjøp dyre leker og babygym... de er ikke så interessert, og da kan man heller kjøpe litt eller litt.

Anbefaler en god matte e.l. til å ha på gulvet. Det hadde ikke vi, men det skal vi ha nå.

Det er veldig lett for meg som allerede har en baby å si alt dette, men dere må jo finne ut av det selv og gjøre deres bommkjøp ;) Og det er lettere sakt enn gjort når det kommer til handling. Man blir gjerne veldig ivrig på handlefronten med nr.1 :) Men da har jeg ihvertfall kommer med noen av mine erfaringer :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer er helt supert! :jepp:

Vi må se an mye i forhold til hvor vi bor når knertiknerten kommer tror jeg. Blir vi boende her en stund etter fødsel også blir det i hvert fall ikke de store anskaffelsene med det første! Leiligheten er på knapt 42 kvadratmeter :ler:

Jeg lurer litt på å droppe stellebord og bare ha en sånn matte. Med mindre vi får et gigantisk bad og kan ha et stellebord med god oppbevaring under.

Lammeskinn har jeg veldig sansen for, men vi får se hvordan det blir med anskaffelse av det.

Og så er det jo vogn, da. For en jungel :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...