Gå til innhold

Er det lettere for en dame å finne seg kjæreste enn en mann?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Utifra enkelt tråder startet av bitre menn og historier fra venner, så kan det virke som om en kvinne har mange flere muligheter til å få seg kjæreste en en mann.

For meg virker det som om menn er langt mindre kresne enn damer på godt og på vondt selvsagt. Nå har jeg ikke noe personlig erfaring fra datesider eller sjekking. Har det mer enn bra nok for meg selv, og er ikke på utkikk.

De fleste av de menn jeg kjenner er ofte villige til å ta første og beste date. Veldig sjelden jeg hører de "dumper" datene sine. Er damene nogenlunde normal, er de villige til å gå inn i et forhold. Slik er det ikke for damer har jeg inntrykk av.Nå uttaler jeg meg for aldersgruppen sent 30 og i 40 årene hvis noen skulle lure.

Hva er årsaken til dette?

Med hilsen fra:

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært på en date siden 2001.

:unormal:

Gjest Maneater?
Skrevet

Lurer på hvor mange tråder det er om akkurat dette.... :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje sant at kvinner dumper menn lettere, vi er jo mer følsomme for negative ting. Men hvem blir vi kvinner kjærester med? Vi som er hetero? Jo menn, man blir ikke kjærest alene :)

Anonym poster: 2392370da6fc410ac5ed83209de880cb

• Liker 1
Skrevet

Helt klart, men da er det også tilsvarende ille om man er dame og ikke lykkes, siden det skal være så forbanna enkelt.

• Liker 1
Skrevet

I de fleste tilfeller så er det en mann og en dame i ett forhold. Jeg tror ikke det handler om at det er enklere for jenter, men det er de sære gutta som klager..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er lettere for en viss andel av alle damer.

Dvs den andelen som ser sånn noenlunde ut og er relativt utadvendte. Det samme vil forøvrig gjelde for en viss andel av alle menn.

De har det sannsynligvis relativt lett hvis de ikke er totalt urealistiske og havner i en situasjon der de aldri klarer å bli fornøyde, og dermed aldri klarer å velge (bli valgt).

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det motsatte, at gutta er veldig kresne(men nå er jeg i 20-årene da). Vanskelig å finne seg noen, men tror det er det for alle.

Anonym poster: 076cf8ab9c8cf66bba2c52ceea908313

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde det var vanskeligere for damer jeg.

Sitter og venter på at mannen skal ta initiativ osv^^

For en singel mann i Oslo føler jeg iallefall at det er en god overvekt single villige jenter i forhold til menn.

• Liker 1
Gjest LillaGorilla
Skrevet

Jeg opplever det motsatte, at gutta er veldig kresne(men nå er jeg i 20-årene da). Vanskelig å finne seg noen, men tror det er det for alle.

Anonym poster: 076cf8ab9c8cf66bba2c52ceea908313

Enig med deg.

I tillegg virker det som langt flere gutter enn jenter ikke er interessert i kjæresteforhold. Jentene vil oftest har seriøst forhold, mens guttene kan i mange tilfeller greie seg meg mindre seriøse løsninger. Så da vil jo være lettere for guttene når de først er interessert i slikt. Mens jentene må være heldige å møte på en gutt med riktige ønsker for deres relasjon.

(dette er kanskje mest vanlig for menn 20-årene)

• Liker 1
Skrevet

Kanskje sant at kvinner dumper menn lettere, vi er jo mer følsomme for negative ting. Men hvem blir vi kvinner kjærester med? Vi som er hetero? Jo menn, man blir ikke kjærest alene :)

Anonym poster: 2392370da6fc410ac5ed83209de880cb

Her "glemmer" du at de mennene som velges, gjerne er de som velges om og om igjen. Det er en betydlig resirkulering av "godt brukte menn" som det heter i nylig publiserte avisartikler om den stadig økende andelen menn som forblir barnløse. For denne gruppen menn er det enkelt, og sannsynligvis mye enklere enn for de fleste kvinner. Men andelen menn som aldri har kjærester er nok betydelig større enn den tilsvarende for kvinner, selv om noen kvinne også uvegerlig faller utenfor. Disse gutta er ikke nødvendigvis sære heller. De er helt normale, men de vet ikke hvordan de skal skape tiltrekning. Kvinner flest trenger heller ikke slik kunnskap, de velges selv om de hverken vet hvordan de skal ta kontakt (og aldri gjør det), skrive en datingprofil eller flørte.

Ja, det er lettere for kvinner å få kjæreste. Det eneste som taler i mot dette er at kvinner synes å være klarere for faste forhold tidligere enn menn, altså er det en del unge kvinner som føler seg frustrerte over at mennene bare vil pule. Til gjengjeld har kvinnene det uendelig mye lettere for å få seg noe uforpliktende enn menn, i alle aldersgrupper.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje, kanskje ikke..?

I min omgangskrets er vi flere single damer enn menn. Både jeg og flere venninner av meg er alle gjennomsnittelige damer (vi har kanskje høyere utdanning enn mange andre), men vi er single hele tiden. Jeg har tom urørte venninner. Ikke er vi kresne heller, vi bare har ingen beilere og får gå i fred.

Så jeg tror at for hver frustrert og singel mann, så finnes det en like singel og oppgitt dame er ute et sted.

Anonym poster: 9131ddce3b1dd1ac9e4b8a0403591194

Skrevet

Kanskje, kanskje ikke..?

I min omgangskrets er vi flere single damer enn menn. Både jeg og flere venninner av meg er alle gjennomsnittelige damer (vi har kanskje høyere utdanning enn mange andre), men vi er single hele tiden. Jeg har tom urørte venninner. Ikke er vi kresne heller, vi bare har ingen beilere og får gå i fred.

Så jeg tror at for hver frustrert og singel mann, så finnes det en like singel og oppgitt dame er ute et sted.

Anonym poster: 9131ddce3b1dd1ac9e4b8a0403591194

Hva med å beile selv, og ikke vente på at gutta tar kontakt?

Skrevet

Leser du kg? Beile selv. Fnys.

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er grunnleggende idiotisk, fordi for hver jente som finner seg en kjæreste, er det da vitterlig en gutt som gjør det også!

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er grunnleggende idiotisk, fordi for hver jente som finner seg en kjæreste, er det da vitterlig en gutt som gjør det også!

Nå er det du som tabber deg ut. Andelen menn som faller utenom er langt større enn andelen kvinner som gjør det samme. De mennene som er i forhold velges som oftest igjen og igjen. Av dette blir det seriemonogami for de mest attraktive gutta og de fleste av jentene. Mange kortvarige forhold. Et fåtall av jentene og betydelig flere menn står på sidelinjen.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er altså om det er lettere for ei dame enn for en mann å finne seg en kjæreste.

Og typisk er det lettere for damer fordi mannen må ta initiativet og gjøre jobben.

Men hovedpoenget er at det finnes ulike grupper der ute. De som er i lange og stabile forhold (> 10 år), de som hopper ifra den ene til den andre, og de som stort sett er single.

Så spørsmålet er egentlig ganske komplekst ettersom man egentlig må svare med utgangspunkt i ulike grupperinger.

Skrevet

Nå er det du som tabber deg ut. Andelen menn som faller utenom er langt større enn andelen kvinner som gjør det samme. De mennene som er i forhold velges som oftest igjen og igjen. Av dette blir det seriemonogami for de mest attraktive gutta og de fleste av jentene. Mange kortvarige forhold. Et fåtall av jentene og betydelig flere menn står på sidelinjen.

Dette gir ingen mening.. Hvorfor skulle en attraktiv gutt velge en mindre attraktiv jente? Eller mener du at det finnes flere attraktive jenter enn attraktive gutter?

Skrevet

Det blir stadig færre menn som blir fedre, og et noenlunde stabilt antall kvinner. Det er et objektivt faktum. Ergo har vi flere flerkullsfedre fordi kvinner i økende grad prioriterer "høyeste kvalitet" på menn og dermed avkommet.

Rent biologisk er dette helt rasjonelt, ettersom vi lever i et samfunn hvor kvinner ikke er materielt avhengige av menn - og dermed kan velge bort menn av "lavere kvalitet" fordi de ikke er avhengige av en forsørger.

Skrevet

Dette gir ingen mening.. Hvorfor skulle en attraktiv gutt velge en mindre attraktiv jente? Eller mener du at det finnes flere attraktive jenter enn attraktive gutter?

Her "glemmer" du at det ikke bare kommer an på hans krav og standarder og hva han liker. Det er i hovedsak kvinner som velger, det er de som sitter med nøkkelen. Det nytter lite for en 7er mann å velge seg en 7er dame hvis hun bare går etter 9ere og 10ere. DERFOR må han gå etter 6ere, 5ere og nedover. 7er dama er villig til å vente til hun får sin 9er, hun kjenner sin seksuelle verdi. Kvinners seksuelle markedsverdi er betydelig høyere enn menns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...