Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å bestille varer herfra, da spesielt hårprodukter. Noen med erfaringer?

Hvordan blir det da med tollen? Skal jeg ta alt i en bestilling slik at det blir toll, eller dele den opp?

Hva er egnetlig grensen for toll?

:sminkedokke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk side. Ikke opplevd noen problemer med de. De tilbakebetaler toll og moms, hvis man sender bilde av kviteringen. Beste er likevel å dele opp bestillingen, for da kommer den frem raskere.

Gjest -_Tove_-
Skrevet

Jeg har bestilt derfra mange ganger, og har bare gode erfaringer.

Frakten er gratis, og du får tilbakebetalt tollen som du eventuelt må betale dersom du sender inn epost til dem med bilde av kvittering.

Grensen for toll ligger på 200 NOK.

AnonymBruker
Skrevet

Kun gode erfaringer med FU! :)

For bestillinger over 200 kroner må du betale 25% moms i tillegg til en fortollingsavgift hos Posten, men denne returnerer FU hvis du sender dem bilde av kvitteringen. Hvis du skal kjøpe mange ting som alle koster under 200 kroner ville jeg kjøpt dem i flere omganger - hvis det meste koster over 200 er det like greit å kjøpe alt sammen for å slippe flere fortollingsavgifter.

Har skrevet om KickBack HER om du er interessert, vurder det :)

Anonym poster: 02ce38c50d731b07ae926b86407f0dea

Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med Feelunique og handler alt av hud og hårprodukter jeg bruker der. Synes de er raske og levere og de betaler også tilbake hvis du må betale for toll. Men det er jo gratis levering så hvis produktene koster under 200 kr er det jo greit å bestille hver for seg.

De har også et flott tilbud hvor man kan bli VIP medlem, det koster ingenting og da får man velge et merke man får 10 % avslag på hver gang man bestiller et produkt innen merket! :)

Endret av Suvana
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med hårprodukter fra denne siden. Bestiller du under 200,- er det tollfritt :)

Skrevet

Jeg har kun gode erfaringer med feelunique.com. Har alltid fått alle produktene etter rundt en uke, og de har tilbakebetalt toll/moms hver gang (har sendt mail til [email protected] med bilde av kvitteringen).

Skrevet

jeg bestilte en liten hårbørste og fikk den i posten ca 7 uker senere (!)

Skrevet

Tusen takk for gode svar, dere er supre :jepp:

Så slik jeg forstår det, om jeg bestiller for mer enn 200 må jeg betale 25% moms + fortollningsavgift.

Denne fortollningsavgiften kan jeg få tilbake i ettertid, ved å sende bilde av kvittering.

Bestiller jeg for mindre enn denne summen, slipper jeg alt dette.

Har jeg misforstått ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjempefornøyd med de. Kjøpte en peeling fra MD formulation. Gikk akkurat over tollgrensa med en krone eller to. De skrev ned verdien.

De leverer og det rimelig kjapt.

Anonym poster: d237a2399ebc90de79e0779b567d5fbc

Skrevet

Kjempefornøyd med de. Kjøpte en peeling fra MD formulation. Gikk akkurat over tollgrensa med en krone eller to. De skrev ned verdien.

De leverer og det rimelig kjapt.

De skriver ikke ned verdien. Så du kanskje på verdien i norske kroner? Du blir trukket i pund, og det er bedre å regne ut verdien selv ved hjelp av valutakursene på toll.no

AnonymBruker
Skrevet

De skriver ikke ned verdien. Så du kanskje på verdien i norske kroner? Du blir trukket i pund, og det er bedre å regne ut verdien selv ved hjelp av valutakursene på toll.no

De trekker fra behandlingsgebyret som er på 3-4 £. Leste for litt siden at noen her inne mente de hadde sluttet å gjøre dette, men det gjorde det på min pakke som jeg fikk for en uke siden.

Anonym poster: 9ad3291f1990d9db5276404ec05280a1

Skrevet

De trekker fra behandlingsgebyret som er på 3-4 £. Leste for litt siden at noen her inne mente de hadde sluttet å gjøre dette, men det gjorde det på min pakke som jeg fikk for en uke siden.

Anonym poster: 9ad3291f1990d9db5276404ec05280a1

Har de begynt å trekke det fra igjen? Flott :D

AnonymBruker
Skrevet

De gjorde det i dette tilfellet. For et par måneder siden.

Jeg betalte i pund. Verdien var nedskrevet med 4 pund. Sikkert fordi det er mer lønnsom for de å gjøre dette framfor å betale mva/toll for noe som gikk et par kroner over grensa.

Jeg brukte selvfølgelig valutakursene på toll.no og er fullstendig klar over at det er kursen på innførselstidspunktet som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...