Tari Skrevet 13. februar 2004 #1 Skrevet 13. februar 2004 Hvor detaljerte skal kirkeprogrammene være...Da mener jeg, skriver dere feks. preludium/inngang - soloinnslag - inngangsord osv. Eller har dere bare salmene og soloinnslag feks. på riktig sted? Noen som skjønte hva jeg mente? Og, er det noe sted på nett jeg kan finne teksten til salmene? (har dessverre ingen salmebok i huset..)
Christinamor Skrevet 13. februar 2004 #2 Skrevet 13. februar 2004 Vi hadde på side 2 skrevet opp gangen i vielsen, og nederst på siden stod navnene på forloverne, prest, organist og solister. På side 3 skrev vi teksten på salmene, og på siste side et visdomsord om kjærlighet.
Tari Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2004 Det var lurt...kanskje jeg skal gjøre det ja
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #4 Skrevet 13. februar 2004 Våre blir veldig detaljerte, som dette: Prosesjonsmarsj: Canon in D major av (hvem det nå var igjen) Inngangsmarsj: Trompet Voluntary av Jeremiah Clarke Salme: Å leva det er å elska (tekst) Forbønn Tale Vigsel Trompetsolo: Men går jag över angarna av ( ..........) velsigelse Salme: Lovsyng vår herre (Tekst) (husker ikke rekkefølgen her) Alle reiser seg Utgangsmarsj: Mehndelsson s bak skal det stå navn på prest, organist, forlovere og brudebarna Foran skal vi ha bilde av kirken, pluss våre navn og dato
Augustbrud02 Skrevet 13. februar 2004 #5 Skrevet 13. februar 2004 Her ser du vårt kirkeprogram og der ser du også hva vi tok med: http://www.home.no/augustbrud02/kirkeprogram/index.htm Altså ikke så veldig detaljerte.... Ellers finner du noen salmetekster her: http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/sa...lget_vigsel.htm
Tari Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2004 Våre blir veldig detaljerte, som dette: Prosesjonsmarsj: Canon in D major av (hvem det nå var igjen) Inngangsmarsj: Trompet Voluntary av Jeremiah Clarke Salme: Å leva det er å elska (tekst) Forbønn Tale Vigsel Trompetsolo: Men går jag över angarna av ( ..........) velsigelse Salme: Lovsyng vår herre (Tekst) (husker ikke rekkefølgen her) Alle reiser seg Utgangsmarsj: Mehndelsson s bak skal det stå navn på prest, organist, forlovere og brudebarna Foran skal vi ha bilde av kirken, pluss våre navn og dato Det er slik jeg egentlig hadde tenkt det for jeg liker selv å følge med hvor i programmet man er..Men, lurer på en ting. Brudebarna og forloveren min skal gå opp gulvet først til Canon in D, skriver jeg da Preludium: Johann Pachelbel: Canon in D og Inngangsmarsj: Mendelssohn: Brudemarsj fra en midtsommernattsdrøm. Eller er det feil? Hva kalles det når brudebarna går opp? Må le litt nå, forvirret ja :-)
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #7 Skrevet 13. februar 2004 Du kan godt skrive preludium. Det har vel mamma gjort i våre foreløpig tror jeg. Men jeg tror jeg heller vil ha prosesjonsmarsj. Men jeg er ikke helt sikker.
Tari Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #8 Skrevet 13. februar 2004 Hva med Fader vår? Noen som skal ha det skrevet i programmet? Jeg har opplevd så mange ganger at folk bare mumler når Fader vår sies så jeg tenkte at jeg kunne ha det i programet også...Dessuten så blir det akkurat 2 sider om jeg tar med det...hvis ikke et stort hull på den siste siden :-)
Lullu Skrevet 13. februar 2004 #9 Skrevet 13. februar 2004 Trodde ikke det var vanlig å ha 2 inngangsmarsjer. En til brudebarna og en til bruden. Hos meg er kirkegulvet veldig kort, ikke lange biten for brudebarna å gå opp til alteret før jeg begynner gangen. Er vel kanskje lurt av meg å bare ha 1 type marsj da kanskje??
Gjest Tex Skrevet 13. februar 2004 #10 Skrevet 13. februar 2004 Vi har flere som skal gå i prosesjon, mødrene våre, min søster og svoger, min forlover pluss mine faddere... Så derfor skal de få egen marsj. Barna skal gå sammen med meg.
Tari Skrevet 13. februar 2004 Forfatter #11 Skrevet 13. februar 2004 Det er ikke så veldig langt kirkegulv i kirken vi skal gifte oss i heller, men Canon in D er jo et veldig rolig og fint stykke så det kan fint gå over i Mendelssohn når brudebarna er vel oppe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå