Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rundt juletider møtte jeg en fantastisk fyr, og nå kjenner jeg at jeg begynner å få følelser for ham. Han har alt jeg ser etter i en fyr, og han er rett og slett drømmemannen.

MEN..han kan ikke få barn. Eller, det er en liten sjanse for det, men han har dårlig spermkvalitet, noe som passer meg dårlig siden jeg så veldig ønsker meg barn! Ikke enda såklart, er ikke klar for det nå, men etterhvert!

På grunn av dette er jeg litt skeptisk til følelsene jeg har for ham. Jeg er så redd for å bli ufrivillig barnløs.. Grunnen til at jeg skriver dette her på kvinneguiden er at jeg trenger råd! What to do? Droppe ham fordi det kan hende vi ikke kan få barn på den naturlige måten eller gå etter hjertet?

Anonym poster: 440c0e876c2598460a7b8b77d38d966b

Videoannonse
Annonse
Gjest grapefrukt
Skrevet

Hva hvis dere ikke hadde visst om spermkvaliteten hans - hadde dette da vært en problemstilling?

Det er mye hjelp å få i disse dager, samt at man og kan adoptere.

• Liker 1
Gjest airam90
Skrevet

Hei :)

Det er jo mye hjelp og få om han har dårlig kvalitet. Kanskje dere kan gå til en lege sammen og snakke ut om problemet? Syns det er bedre du er ærlig, han forstår jo at barn er en viktig del av livet selv om det er sårt for han.

Min svoger har ikke sperm som fungerer i det heletatt, helt død. Hun valgte spermdonor, og de har en vakker frist jente. Alle mener hun ligner på faren ;)

Han elsker henne som det skulle vært hennes 100 %.

Så det er jo ikke helt kjørt for deg selv om han har dårlig spermkvalitet :)

Masse lykke til :klemmer:

Skrevet

Hvis dere finner ut senere at dere evt. på død og liv skal ha barn senere finnes det flere løsninger. Er du glad i mannen, og dere begge vil ha barn ser jeg ingen grunn til at du skal bekymre deg.

Skrevet

Dårlig spermkvalitet er ingen hindring kjære deg :)

Et godt vennepar sleit med det samme men har fått hjelp via gynekolog/fastlege. De ble sendt til fruktbarhetsklinikk i Porsgrunn tror jeg, og etter to prøverørsforsøk har de nå fått barn. Det funker kanskje ikke på den normale måten, men barn kan dere nok få med hjelp.

Og om dere ikke klarer det så er det akutt behov for fosterfamilier i dette landet. Kontakt ditt lokale barnevernskontor for opplysninger. Adopsjon er også en mulighet men dyrt og en lang og tøff prosess.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Og som svar til deg grapefrukt, så ville det ikke vært en problemstilling om vi ikke hadde visst det.

Jeg har ikke så mye peiling på sånnt, men det høres ut som at dette ikke trenger å være noe problem da det finnes andre muligheter enn den naturlige måten! Nå tror jeg jeg skal satse ;-)

Anonym poster: 440c0e876c2598460a7b8b77d38d966b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...