AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Noen som har noen tips mot fet hud? Noe jeg kan smørre på som hvertfall reduserer det? Har bestandig hatt fet hud men i det siste har det tatt helt av. Helt oljete i heele ansiktet, Anonym poster: b6b331a6a38a91f93299e4243653806b
Gjest imli Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Slenger meg på denne, har same problem. Har ikkje problemer med kviser, men huda i ansiktet er utruleg "oljete", spesielt i panna.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Slenger meg på denne, har same problem. Har ikkje problemer med kviser, men huda i ansiktet er utruleg "oljete", spesielt i panna. Huff, ja det er utrolig irriterende. Sminken renner, og føler meg skitten i ansiktet. Håper noen har noen lure tips! Hilsen TS Anonym poster: b6b331a6a38a91f93299e4243653806b
Gjest Nyyx Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 http://www.google.no/imgres?q=shiseido+oil+control+blotting+papers&um=1&hl=no&sa=N&rlz=1R2ADFA_noNO425&biw=1366&bih=564&tbm=isch&tbnid=GEyUFrT7JTscmM:&imgrefurl=http://www.shiseido.no/skincare/pureness/emergency-care/oil-control-blotting-paper.htm&docid=lIrngdrWT07nkM&imgurl=http://www.shiseido.no/medias/product/large/246.png&w=893&h=457&ei=ozUIUPmTOJCQ4gTMz9ygBA&zoom=1&iact=hc&vpx=57&vpy=154&dur=38&hovh=160&hovw=314&tx=205&ty=89&sig=112654615051463336207&page=1&tbnh=77&tbnw=151&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0,i:71 Denne brukte jeg masse før. Da huden min var helt forferdelig oljete. Gikk deretter til hudpleier i 3 måneder og etter det så har jeg vært helt fint. Huden min er blitt ganske bra Og bruker sånne blotting paper enda. Men det er jo en vurderingssak, og det er jo litt kleint noen ganger å bare dra frem en sånn en. Men de fleste av vennene mine er blitt vant til det
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 http://www.google.no...29,r:0,s:0,i:71 Denne brukte jeg masse før. Da huden min var helt forferdelig oljete. Gikk deretter til hudpleier i 3 måneder og etter det så har jeg vært helt fint. Huden min er blitt ganske bra Og bruker sånne blotting paper enda. Men det er jo en vurderingssak, og det er jo litt kleint noen ganger å bare dra frem en sånn en. Men de fleste av vennene mine er blitt vant til det Jeg bruker slike. Bestilt masse fra ebay, tror de kostet sånn 20 kr for 100 stk. Bruker de mest når jeg er på jobb, for å ikke se ut som en dass i trynet, men tenker ikke på det når jeg er hjemme. Plusselig ser jeg ut som en drukna katt i trynet pga olje Hilsen TS Anonym poster: b6b331a6a38a91f93299e4243653806b
Magnifique Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Hei. Jeg sliter også med oljete t-sone. Utrolig irriterende når sminker begynner å forsvinne etter 1 time. Men huden min har blitt betydelig bedre av aloe-vera gel. Jeg smører inn t-sonen innimellom, og det hjelper. Merker at jeg har fått mindre porer, samt mindre fet hud. Bruker også gode hudpleieprodukter og cleansere for fet hud ved siden av. Håper dette var til litt hjelp Ps. Anbefaler dere å ikke bruke mye gel av gangen, da dette kan stoppe igjen porene, om det blir for mye, eller den ikke får tid til å trekke godt nok inn.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Hei. Jeg sliter også med oljete t-sone. Utrolig irriterende når sminker begynner å forsvinne etter 1 time. Men huden min har blitt betydelig bedre av aloe-vera gel. Jeg smører inn t-sonen innimellom, og det hjelper. Merker at jeg har fått mindre porer, samt mindre fet hud. Bruker også gode hudpleieprodukter og cleansere for fet hud ved siden av. Håper dette var til litt hjelp Ps. Anbefaler dere å ikke bruke mye gel av gangen, da dette kan stoppe igjen porene, om det blir for mye, eller den ikke får tid til å trekke godt nok inn. Takk for svar, får prøve aloe vera gel:) Noen som har erfaring med tetrea serien til body shop? Hilsen TS Anonym poster: b6b331a6a38a91f93299e4243653806b
Magnifique Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Takk for svar, får prøve aloe vera gel:) Anonym poster: b6b331a6a38a91f93299e4243653806b Ja, gjør det. Tror du kommer til å merke en forskjell. (Også er det ikke så dyrt). Men husk å kjøp ekte (98/ 99% aloe vera), da det renest og best.
Magnifique Skrevet 19. juli 2012 #10 Skrevet 19. juli 2012 Kva slags hudkrem o.l er best å bruke då? Hei. Jeg bruker Hydra Zen fra Lancôme. Den fjerner små nupper i huden og gjør den myk og deilig. Den skal passe for alle hudtyper, men om hunden din er veldig fet, ville jeg styrt unna den. Jeg kan anbefale den, men det beste er å prøve seg litt frem selv. Prøv å invester i en oljefri krem som gir masse fukt! Smør deg morgen og kveld.
Gjest imli Skrevet 19. juli 2012 #11 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Hei. Jeg bruker Hydra Zen fra Lancôme. Den fjerner små nupper i huden og gjør den myk og deilig. Den skal passe for alle hudtyper, men om hunden din er veldig fet, ville jeg styrt unna den. Jeg kan anbefale den, men det beste er å prøve seg litt frem selv. Prøv å invester i en oljefri krem som gir masse fukt! Smør deg morgen og kveld. Takk for tips! Eg veit ikkje kor feit hud eg har, eg, men ho er sånn at eg alltid er blank i panna, og når eg tek meg sjølv i fjeset (spesielt panna) vert hendene mine og blanke og "oljete". Har i grunnen ganske fin hud, ikkje noko kviser eller store porer, men det er det at huda kjennes som ho er innsmurt med olivenolje eller noko... Vaskar ansiktet med vanleg dusjsåpe evt intimsåpe, og smørar inn med spenol eller ein annan nøytral krem. Korleis veit eg om ein krem er oljefri? Brukar ikkje sminke meg noko særleg, brukar aldri foundation/pudder eller noko, berre dekkstift innimellom. Men skal prøve aloe vera gel - kor kjøper ein det? Ber om orsaking viss eg kuppar tråden din TS, men me har jo same problem, så... Endret 19. juli 2012 av imli
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #12 Skrevet 19. juli 2012 Ber om orsaking viss eg kuppar tråden din TS, men me har jo same problem, så... Du kupper ikke tråden, du plages jo med det samme Jeg skjønner ikke hvorfor jeg har fått så ekstremt fet hud i det siste. Det er nesten helt sykt hvor mye olje jeg får på fingrene om jeg gnir fingeren mot ansiktet etter noen timer. Når jeg tenker på det så syns jeg nesten håret har blitt ekstra lett fett og den siste tiden. Kan det være fordi jeg har hatt noen måneders p pille stopp? Har begynt på p piller igjen nå, så får se om det gir seg. Hilsen TS Anonym poster: b6b331a6a38a91f93299e4243653806b
Magnifique Skrevet 19. juli 2012 #13 Skrevet 19. juli 2012 Takk for tips! Eg veit ikkje kor feit hud eg har, eg, men ho er sånn at eg alltid er blank i panna, og når eg tek meg sjølv i fjeset (spesielt panna) vert hendene mine og blanke og "oljete". Har i grunnen ganske fin hud, ikkje noko kviser eller store porer, men det er det at huda kjennes som ho er innsmurt med olivenolje eller noko... Vaskar ansiktet med vanleg dusjsåpe evt intimsåpe, og smørar inn med spenol eller ein annan nøytral krem. Korleis veit eg om ein krem er oljefri? Brukar ikkje sminke meg noko særleg, brukar aldri foundation/pudder eller noko, berre dekkstift innimellom. Men skal prøve aloe vera gel - kor kjøper ein det? Ber om orsaking viss eg kuppar tråden din TS, men me har jo same problem, så... Hei. Det kan høres ut som om du har en type blandingshud, dvs. en fet t-sone, og tørr/normal hud i kinnene? Eller kanskje du bare har fet hud i pannen? Kjenner meg uansett godt igjen! Det kan være lurt å skrubbe huden en gang imellom for å få bort døde hudceller. (Du kan f.eks. bruke en fuktig vaskeklut og gni forsiktig i hele ansiktet) . Jeg hadde ikke brukt intimsåpe i ansiktet. Prøv heller et ansiktsvann, som fjerner skitt og urenheter. Her er det mye forskjellig på markedet, men du får kanskje gå i et parfymeri, eller en butikk som selger hudpleie (Cubus, o.l.) og høre med betjeningen. Spenol høres ikke bra ut å smøre i ansiktet, og absolutt ikke med tanke på din fete hud. Som sagt, invester i en god krem. Du kan lese på tuben/boksen, eller spørre betjeningen etter en oljefri ansiktskrem. Tips: oljefri kremer er ofte litt mer gel-aktige enn de med olje i. Aloe-Vera gel kan kjøpes på apotek, eller i dagligvareforetninger. Spør deg frem, du
Wonders Skrevet 20. juli 2012 #14 Skrevet 20. juli 2012 Jeg har samme fete hud plutselig. Jeg har brukt litt solpudder, nen jeg kan ikke bare fylle på med pudder gjennom dagen. For det er jo over fondation. Jeg tåler ikke produkter som ikke er helt rene, så såper til rens og krem er vanskelig. Jeg tester og har en Zyrtec klar for jeg reagerer i løpet av sekunder. Håper dere svarer her for tråen følger jeg hver dag.
Gjest imli Skrevet 20. juli 2012 #15 Skrevet 20. juli 2012 Eg har nok såkalla T-sone-hud, ja, har stort sett ganske normal hud i kinna, huda er mest feit i panna, men også på/rundt nesa og på haka. Skal prøve å finne meg ein hudkrem utan olje... Kva er det som står på ingredienslista på oljefri krem vs dei med olje?
Magnifique Skrevet 20. juli 2012 #16 Skrevet 20. juli 2012 Oljefrie kremer inneholder ikke olje, dvs. mineraloljer, etc. Det vil nok stå om kremen er olje-fri på forsiden av esken/boksen. Det er i hvert fall vanlig Tror olje-fri kremer er vannbaserte, istedet for oljebaserte.
asilje Skrevet 21. juli 2012 #17 Skrevet 21. juli 2012 http://www.siljeaustnes.com/2012/05/09/fet-og-blank-hud/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå