Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal selge noe på finn.no. Er det jeg eller kjøper som må ha pay ex konto, eller hvordan fungerer dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Cevita
Skrevet

Jeg har solgt litt forskjellig på finn, men har aldri benyttet meg av det (og ikke kjøper heller). Men det er vel kanskje fordi tingene jeg har solgt har vært så store at de må hentes, og da er det greit å bare betale kontant?

Nå fikk du jo ikke svar på akkurat det du spurte om, men verken selger eller kjøper må vel ha konto. Det kommer an på.

Gjest Swipper
Skrevet

Jeg har ikke benyttet meg av det når jeg har solgt. Jeg har bare bedt om å få overført pengene på forhånd og så sendt produktet. Eller om det har vært store ting som måtte hentes så har vi tatt det kontant.

Skrevet

Ok, er snakk om ting som må sendes. Vil folk generelt sett godkjenne å betale varen før de får den altså?

Gjest Swipper
Skrevet

Ok, er snakk om ting som må sendes. Vil folk generelt sett godkjenne å betale varen før de får den altså?

Vel, de gjorde det med meg. Kommer kanskje litt an på verdien og hva du skal selge da. Det jeg solgte var sånne småting som playstation spill og dvd'er. Resten har vært større ting som er hentet og tatt kontant.

Skrevet (endret)

Min erfaring er at folk flest godkjener å forhåndsbetale. Det som er med pay ex-greiene er at kjøper betaler inn på en konto, og så godkjenner at h*n har mottatt varen og at alt er ok, før pengene settes over til deg. Kjøper kan heller ikke få pengene sine tilbake før h*n har sendt varen tilbake til deg og du har godkjent dette. Det er jo sikkert for dere begge to, men kan fort ta litt tid før pengene kommer da. Men hvis det ikke er noe hast, så er det en veldig grei måte å gjøre det på.

Endret av Søster K
Gjest Zizzi
Skrevet

Jeg skal sende avgårde noe jeg selger nå, ikke på finn, men gjennom en av de kjøp/selge sidene på face.

Dette er et såpass dyrt produkt at jeg kommer til å sende det i oppkrav å har gjort kjøper oppmerksom på at de betaler omkostningene for dette.

Jeg mener jeg på denne måten sikrer både kjøper og selger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal sende avgårde noe jeg selger nå, ikke på finn, men gjennom en av de kjøp/selge sidene på face.

Dette er et såpass dyrt produkt at jeg kommer til å sende det i oppkrav å har gjort kjøper oppmerksom på at de betaler omkostningene for dette.

Jeg mener jeg på denne måten sikrer både kjøper og selger.

Om kjøper ikke henter pakken, er det du som får regningen for porto, returporto og oppkravsgebyr.

De gangene jeg har sendt ting i oppkrav, har kjøper forskuddsbetalt porto, oppkravsgebyr og evt. returporto. Selve oppkravssummen er da minus returporto, slik at om kjøper henter pakken, betaler han ikke noe mer totalt enn porto + oppkravsgebyr + beløpet for varen. :)

Anonym poster: 9b1c2266c7011cf1f5dc6784be2d4007

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...