lotus- Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Hva syns du brudeparet skal betale for gjestene når de skal ha bryllupet i utlandet?
Portvinpiken Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Samme som hvis man har det i Norge. Altså ingenting på selve bryllupsdagen. Hehe, ser jeg skrev noget feil; jeg siktet til gjestene. Altså at brudeparet bør betale for alt rundt selve bryllupsfeiringen. Overnatting og reise bør ikke forventes, såfremt brudeparet ikke har unormalt mye penger. Det er helt frivillig å reise i bryllup, men brudeparet skal naturligvis ta hensyn til at flere antagelig ikke kan komme pga kostander, og/eller evt hjelpe med kostander til nær, nær familie, eller evt ha en sammenkomst for de som ikke kan komme, når de kommer hjem. Det kan man gjøre - men alt er jo helt frivillig ;-) Endret 19. juli 2012 av Portvinpiken
Gjest Tekola Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 Samme som om de hadde hatt det i Norge? Middag og fest? Det er hyggelig om de er behjelpelige med å fikse gode priser på overnattingssted og evt. transport mellom der de gifter seg og der middag/fest skal være, men ellers synes jeg ikke det er noe forskjell på hvordan det gjøres i Norge.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Hva syns du brudeparet skal betale for gjestene når de skal ha bryllupet i utlandet? Det samme som om det hadde vært i Norge. Hva er forskjellen? Man skal da ikke kreve mer av noe som er helt frivillig å være med på. Og etter dette forumet å dømme, så er bryllup kjedelige og kostbare greier som de aller fleste ikke har lyst å delta i, så da får man ihvertfall silt ut de som egentlig ikke har lyst å komme :-) Anonym poster: a7cc6a35652999edf845d7fdd3c8a39a
Gjest Doh Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Middag og eventuell fest. Broren min gifet seg i Paris og da var vi ute og spiste middag på bryllupsdagen. Vi tok en langhelg der og fikk sett masse. Skulle bare mangle om vi ikke betalte fly og hotell selv. Hadde ikke forventet at brudeparet betalte for fly og hotell om jeg ble bedt i bryllup i en annen del av landet heller 2
Gjest Adriane Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Som de andre sier her: middagen og feiringen på selve bryllupsdagen i utlandet. Det er supert om brudeparet i tillegg ordner gode priser på hotell for gjestene (forutsatt at gjestene ønsker å bo på hotellet brudeparet ordner gode priser på, og det er jo slett ikke sikkert...) Det blir jo, som andre her har nevnt, ikke noe annerledes enn om man blir invitert til bryllup på andre siden av landet. Fly og hotell må man ha for begge deler, og du ville vel ikke lurt på om brudeparet dekket dette om det var innen Norge? 1
lotus- Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2012 Tenker akkurat det samme som dere, men hørte om et par som betalte for 2 dager med hotell for rundt 20 gjester. Syns folk legger så mye penger i bryllup nå til dags
Portvinpiken Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Tenker akkurat det samme som dere, men hørte om et par som betalte for 2 dager med hotell for rundt 20 gjester. Syns folk legger så mye penger i bryllup nå til dags Ja men det var da en veldig hyggelig ting å gjøre for gjestene :-). Synes ikke vi skal blande oss så mye bort i hva folk bruker sine egne penger på jeg... Dessuten brukte de jo i dette tilfellet sine penger på å gi andre glede. Ingenting er vel hyggeligere enn det! 1
Gjest Adriane Skrevet 19. juli 2012 #9 Skrevet 19. juli 2012 Hvis brudeparet har råd til det og har lyst til å gjøre det, så syns jeg jo det er utrolig sjenerøst og flott gjort av dem! De brukte vel antakelig ikke noe mer penger på det, enn det de som har bryllup for 150 gjester her hjemme i Norge bruker. Kanskje til og med mindre Jeg syns det var en flott gest jeg
LineF Skrevet 20. juli 2012 #10 Skrevet 20. juli 2012 Vi skal ha bryllup i utlandet til høsten, med de nærmeste som gjester ( 19 stk) Gjestene har betalt turen selv, vi står for bryllupsmiddagen, og der sparer vi ikke på noe:-) Vi har betalt min forlovers flybilett og hun skal bo i huset vi har leid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå