Gå til innhold

Ta med Ritalin på ferie til UK

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet om jeg trenger spesiell attest for å ta med Ritalin på ferie til UK eller om det holder med Schengen-attest? Kommer ikke gjennom på tlf til britiske ambassaden.

Endret av Rosalie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennom EØS-avtalen har du lov til å ta med medikamenter til Storbritannia. Sørg for at medikamentet er merket med ditt navn. Dersom du vil være helt sikker på at du ikke får problemer med tollen kan du be legen skrive en attest på engelsk.

Du kan ta med opptil 1 års forbruk hvis du personlig tar med medikamentene til landet. Du kan sende opptil 3 måneders forbruk ved forsendelse.

Skrevet

Takk for svar,,men Ritalin regnes som narkotikum, så det er litt strengere regler uten at jeg helt finner ut av de...

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hør med apoteket. Det er de som eventuellt skriver ut attesten.

AnonymBruker
Skrevet

Begynte på ritalin i fjor så jeg googlet det for en stund siden selv om jeg ikke har planer om å reise til utlandet ennå.

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____25552.aspx

I følge denne siden så er en schengen-attest nok, men jeg ville kanskje hatt en legeerklæring og resepten med i tilfelle. Bedre å ha med seg for mye papirer enn for lite! Men spør de på apoteket der du kjøper ritalinen, kan jo hende at denne attesten er nok. Methylphenidate er ritalin men det vet du vel.

http://www.legemiddelverket.no/upload/A%20og%20B%20preparater%2007%2007%2010.pdf På denne listen står det ritalin tabletter, lurer på om man har lov å ta med seg kapsler til utlandet da, jeg bruker kapsler.

Anonym poster: 288172858a6080ec710945c98dac00a9

Skrevet

Har i dag snakket både med nevrolog, sykepleier på nevrologisk (vi hadde en passiar i gangen) og farmasøyt på sykehusapoteket, og alle mener jeg ikke trenger noe skriv til UK. Så da regner vi med at det går greit. Jeg tar med telefonnummeret til nevrologisk sånn i tilfelle. kjipt å bli tatt som smugler for fire oppstartsdøgndoser, liksom! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt med en schengen-attest i tilfelle, er jo kjipt hvis du faktisk MÅ ha det.

Men god tur :smilyblomst:

Anonym poster: 288172858a6080ec710945c98dac00a9

Skrevet

Schengen-attesten skal være med. Skal en liten uke til Frankrike på ferie før vi skal på OL-tur. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...