AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Jeg gir opp.............. Etter 4 dager i telefon til Nav, så lurer jeg hvor effektivt det nye nav er? Alt skulle bli så mye bedre. Jeg ringer det oppgitte nr, som står på nettsiden. Jeg ber om xx på mitt lokale kontor. Blir bedt om å opplyse mitt fødselsnr, bare en ber om å få snakke med en person. Nei, personen er opptatt. Jeg kan prøve å hjelpe deg, sier damen. Legger frem min sak...bla, bla,bla. Så forteller hun hva jeg skal gjøre, så stiller jeg et spørsmål,og får da til svar at det må jeg spørre det lokale kontoret om. Men vent litt...telefonen ringer..........ny person på linjen. Jeg spør,er jeg komt til xxlokalkontor? Nei,men kansje jeg kan hjelpe deg. Kan jeg få ditt fødelsnr....igjen opplyser jeg om det. Så sier personen at jeg ikke skal gjøre det forige person sa, så jeg spør om to ting,nei det må du spørre ditt lokale kontor om. De setter meg over....nei personen er opptatt resten av dagen. Ringer på nytt i går,da fikk jeg en person på mitt lokale kontor,men ikke min saksbehandler. Nei hun kunne ikke svare meg, det må du snakke med din saksbeh. om. Ringer på nytt i dag,hvor i landet de svarer vet jeg ikke, men atter en gang,fødselsnr...kansje jeg kan hjelpe deg. Tre personer har jeg snakket med i dag. I morgen skal min saksbehandler ringe meg. Tenker på hva det nye nav kostet, det har ikke blitt enklere å nå de. Jeg er utmattet. Hva syke folk må igjennom, tør jeg ikke tenke på engang. Leste i avisen en dag, at du skal ikke ha kontakt med saksbehandleren din heller. Det er en annen person som skal formidle din sak til din saksbehandler. Hvor mye feil blir begått pga du ikke får møte din saksbehandler? Iallefall så er det vel det kontoret du BØR møte din saksbehandler. Jeg vet det var innkjøringsproblemer,men nå er det gått så lang tid at de burde ha lært. Hva var galt med den ordningen vi hadde før? Adskilt trygdekontor, arbeidskontor, sosialkontor? Har de komt noe lengre? Er det færre ut av sosialkøen? Mindre sykemeldte? Flere friske? Mindre på attføring? Ventetiden mindre på div hjelp? Arkitekten bak dette bør unnskyldes, Han var ikke ved sine fulle fem. Anonym poster: 5238a7a9850fd9bbc7ce82a193fc647e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Etter det jeg har opplevd (feilinformasjon og frekke folk) har jeg slutta å ringe nav sentralt, og bare skrevet e-mailer til min saksbehandler. Heldigvis svarer hun på mail! Kanskje din gjør det også? Verdt et forsøk hvert fall Anonym poster: 1dd245dd9214248bdf56ba8ae998e503
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #3 Skrevet 19. juli 2012 jeg møter opp på NAV. jeg ringte så la han ene på. en annen ba meg om å spørre etter noe som ikke finnes.og de vet ingenting de som sitter der. Anonym poster: 6977679540c1ee107eaaa093e5f3d5f9
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Pga dette har jeg tapt tre dager med penger. Anonym poster: 5238a7a9850fd9bbc7ce82a193fc647e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 Etter det jeg har opplevd (feilinformasjon og frekke folk) har jeg slutta å ringe nav sentralt, og bare skrevet e-mailer til min saksbehandler. Heldigvis svarer hun på mail! Kanskje din gjør det også? Verdt et forsøk hvert fall Anonym poster: 1dd245dd9214248bdf56ba8ae998e503 Min svarte også på mail når jeg hadde dagpenger, aldri på tlf. Men en periode hvor jeg var sykemeldt så fikk jeg ikke sykepengene når de hadde sagt, jeg ringte og de sa at det ligger klart til neste utbetalingsdato. Pengene kom ikke, jeg ringte og de sa igjen at pengene ligger klart til neste utbetalingsdato. Pengene kom ikke, jeg ringte og fikk samme beskjeden igjen. Jeg ringte neste dag og spurte ikke etter pengene men spurte om de hadde fått alle papirene (noe jeg viste at det hadde) og ble satt over til en saksbehandler. Det ble jeg ikke de andre gangene. Fikk da vite at saken ikke var behandlet ennå pga sommerfrie (i fjor), med andre ord så løy alle de jeg snakket med tidligere, men saksbehandleren skulle se på det og ordnet det så pengene faktisk kom noen dager senere. Og ja de som løy fikk alle sammen fødselsnr mitt og lette etter meg i systemet så det var ikke "de kommer kanskje på neste utbetalingsdato" jeg fikk til svar, de hevdet at de lå klart til utbetaling hver gang de løy. Har selv jobbet i NAV og ville ikke lyvet! Uansett hvor ubehagelig det kan være at man ikke kan se i systemet det kunden lurer på, eller ikke vet eller ser at det ikke er behandlet. Ærlighet er mye viktigere. Og selvsagt er bra kundeservice viktig! Som å IKKE sette over til noen andre som vet like lite som deg. Anonym poster: 8408ddf11745c64a7b1033ee438fb3c8
Gjest Uanonymbruker Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 Det har jeg aldri opplevd... Jeg ringer nav sentral, jeg sier hvem jeg vil snakke med, de ber om fødselsnummer, jeg sier det og ber om å få snakke med xxx noen ganger har han ikke tid, så spør de om det er noe de kan hjelpe meg med, så sier jeg neitakk jeg ringer tilbake. Så gjør jeg det, får saksbehandler på telefonen, ber om et møte, han sier ok, og jeg har fått time til møte. Hvorfor er det så enkelt for meg og så vanskelig for andre? Jeg skjønner ikke forskjellen, er det så store forskjeller fra navkontor til navkontor?
Smukka91 Skrevet 23. juli 2012 #7 Skrevet 23. juli 2012 Jeg mottar dagpenger fra NAV, men er nå sykemeldt pga operasjon. Fikk beskjed om at jeg skulle få utbetalt dagpenger nå på onsdag som kommer, men på nettsiden på mine utbetalinger så har det plutselig dukket opp et annet konto nr.. Ringe NAV i sted for å høre hva som hadde skjedd, og da fikk jeg beskjed om at det er min feil at konto nr er byttet og at det ville ta tid å fikse opp i det fordi de har nå sendt MINE sykepenger til en helt tilfeldig person!!!!!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #8 Skrevet 23. juli 2012 Jeg mottar dagpenger fra NAV, men er nå sykemeldt pga operasjon. Fikk beskjed om at jeg skulle få utbetalt dagpenger nå på onsdag som kommer, men på nettsiden på mine utbetalinger så har det plutselig dukket opp et annet konto nr.. Ringe NAV i sted for å høre hva som hadde skjedd, og da fikk jeg beskjed om at det er min feil at konto nr er byttet og at det ville ta tid å fikse opp i det fordi de har nå sendt MINE sykepenger til en helt tilfeldig person!!!!! Anbefaler deg å sende mail, der de må gi deg skriftlig svar. Om det er Nav som har lagt inn feil kontonr, så kan de ikke svare de slik. jeg mener at det er viktig å klage. Da hjelper det ikke å ringe de, for det kommer ikke videre i systemet. Anonym poster: 5238a7a9850fd9bbc7ce82a193fc647e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #9 Skrevet 23. juli 2012 Jeg er en som er syk som opplever NAV slik du opplever dem. Psykologer og lege friskmeldte meg, men jeg ble sykemeldt etter en stund pga NAV! (ja derfor ble jeg sykmeldt, PGA NAV!). Den dag i dag (jeg har slitt med dem i flere år), så får jeg ikke snakke med min saksbehandler en gang. Og opplever og har opplevd så mye rart at jeg vurderer avissak angående meg og mitt tilfelle. En saksbehandler kalte meg: evneveik hun mistet jobben). Jeg tilhører visst det verste NAV kontoret i Norge. NAV grunerløkka. jeg har ikke ord. jeg ser folk spytter etter saksbehandlerene sine der, kaster ting etter dem, og/eller kommer gråtende ut. de er helt ekstreme på nav-grunerløkka. Anonym poster: 0603893683d2bf42d5842123a6f00ea2
Smukka91 Skrevet 23. juli 2012 #10 Skrevet 23. juli 2012 Anbefaler deg å sende mail, der de må gi deg skriftlig svar. Om det er Nav som har lagt inn feil kontonr, så kan de ikke svare de slik. jeg mener at det er viktig å klage. Da hjelper det ikke å ringe de, for det kommer ikke videre i systemet. Anonym poster: 5238a7a9850fd9bbc7ce82a193fc647e Ja, skal sende de en Mail også. De har tross alt sendt flere tusen kr til feil person! Hvordan de skal klare å fikse det på kort tid, må jo gudene vite! Blir helt fortvilet...
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #11 Skrevet 23. juli 2012 Det har jeg aldri opplevd... Jeg ringer nav sentral, jeg sier hvem jeg vil snakke med, de ber om fødselsnummer, jeg sier det og ber om å få snakke med xxx noen ganger har han ikke tid, så spør de om det er noe de kan hjelpe meg med, så sier jeg neitakk jeg ringer tilbake. Så gjør jeg det, får saksbehandler på telefonen, ber om et møte, han sier ok, og jeg har fått time til møte. Hvorfor er det så enkelt for meg og så vanskelig for andre? Jeg skjønner ikke forskjellen, er det så store forskjeller fra navkontor til navkontor? det er veldig store forskjeller. min venninde har et annet navkontor enn meg. der ringer saksbehandleren hennes henne helt uoppfordret! jeg får ikke kontakt med min. jeg tilhørte et annet navkontor før. de var så imøtekommende og hyggelige. på nav-grunerløkka er de rett og slett ikke helt gode i toppen. Anonym poster: 0603893683d2bf42d5842123a6f00ea2
Gjest O___o Skrevet 23. juli 2012 #12 Skrevet 23. juli 2012 Det som er så rart med diskusjoner om NAV, er at ventetid/mørketid og svarfrister virker helt ukjent for brukerne. Det er som om kø og ventetid ikke eksisterer andre steder i samfunnet. Mange brukere hos NAV husker aldri hva deres saksbehandler heter, noe som gjør det ganske vanskelig når de ringer inn og sier " Hei, jeg vil prate med saksbehandleren min "
Smukka91 Skrevet 23. juli 2012 #13 Skrevet 23. juli 2012 Sende en Mail til NAV, og nå fikk jeg svar om at de så jeg hadde vært i kontakt med NAV utbetalingsavdeling, og at de ikke kunne svare på det fordi jeg måtte forholde meg til det de sa til meg der.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå