Gå til innhold

Hva er viktigst for deg?

Jens

Anbefalte innlegg

Etter ihvertfall to tråder jeg har lagt ut her, reageres det veldig på priser jeg nevner. Siste tråd var nå hva jeg betaler for blomster. Jeg gifte meg en gang i livet, og det viktigste for meg er da att jeg får det akkuratt som jeg(min kjære)vil, og att jeg slipper og stresse med minst mulig. Vi har penger, og derfor betaler vi gladelig noen tusen ekstra hvis blomster blir ordnet, levert til meg, kirke og lokale pyntet, etc....Vi betaler også ekstra for opppakkinshjelp etc... For MEG er DET veldig viktig. Som det ser ut nå, er det ikke en ting jeg må tenke på dagen før, eller selve dagen,da alt blir ordnet for oss. JEg vil slappe av, og kunne nyte tiden, og komme til ferdig pyntet kirke, middagsal, etc.. Derfor mener jeg att å betale ekstra penger for dette for meg, ikke betyr noe. Budsjettet totalt er jo uansett veldig stort(man har vell aldri en fest igjen til denne prisen?)

Så, sånn er jeg, hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er viktigst for meg er å bruke penger på det jeg ønsker å bruke penger på.

Jeg er lite shoppegal i utgangspunktet

(kommer hjem fra shoppingtur i utlandet bare med tannkrem til barna) og vil ikke under noen omstendighet bruke fire tusen kroner på å pynte kirken. Men jeg kunne fint brukt femti tusen på brudekjolen min hvis det hadde passet meg.....

Så det dreier seg egentlig ikke om mye pengebruk, heller hva jeg vil bruke penger på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi hatt råd, ville vi nok gjort det samme selv. Men vi har et stramt budsjett å følge og da sparer vi der det spares kan. Det viktigste for meg er jo at dagen skal gå knirkefritt uansett hva som skjer i forhold til pynt etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er det viktigst at vi får en dag som er "vår"

dvs personlig, enkel og ikke "påtatt" eller "oppståket"

det er også viktig at vi holder oss innenfor et budsjett, siden vi har lite penger og mye å bruke dem på (vi står jo forann en etableringsfase)

det som er viktig for oss er at vi blir gift nå.. (vi vil ikke vente "til vi får råd")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns 4000 var dyrt Jens. Men, det er ikke pga. penger at jeg ikke skal pynte kirken, men fordi jeg syns den blir finest uten pynt. Om, jeg skulle pynte hadde jeg nok gjort det som deg. Det viktigste for meg er at det ikke blir altfor mye stress på den store dagen, og jeg bruker penger på det som er viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som er riktig for deg, Jens, uavhengig av hva som blir sagt her! Jeg synes også 4000 for pynt er mye, men så er det fordi jeg ikke har budsjett til det! Det viktigste for meg er at det blir en minneverdig og flott dag for oss og så utnytter jeg de midlene vi har best mulig for å få til dette! Jeg bruker sikkert penger på mye unødvendig dill dall, men for meg så betyr det noe og det er det som teller for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det v iktigst att vi får det som vi vil ha det begge to..Vi gifter oss 1gang og skal det være så skal det være..

Vi dropper pynting i kirke pga att vi rett og slett ikke bryr oss om det ..

men vi bruker 5000kr på att noen skal synge for oss i kirka..Viktig for oss.

Og vi har ett bra budjett som holder for oss..Og da jeg har spart litt på kjole og slør og hår/sminke går dette bra det ...

tar igjen på andre ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syntes det er forferdelig å bruke så mye penger på en dag. Regner med at bryllupet vårt vil koste et sted mellom 100 000,- / 120 000,-

Hadde aldri i verden trodd at vi ville bruke så mye penger på denne dagen, men det er som du skriver; en veldig viktig og minnerik dag. Allikevel syntes jeg det er viktig at vi tenker over at det faktisk "bare" dreier seg om 1 dag. Derfor prøver jeg å tenke gjennom alle ting jeg planlegger å kjøpe. Trenger jeg virkelig dette? Dagen kan jo allikevel blir utrolig fin selv om jeg ikke øser ut med penger hit og dit. Syntes det er stas å ordne med blomster, pådekking osv. Selv om jeg hadde hatt nok penger, ville jeg fikset dette på egenhånd. Er jo gøy å vise frem det man selv har laget + at det er selve planleggingen og styret før bryllupet jeg koser meg med.

Vi er nok alle veldig forskjellige her. Noen vil ha et lite bryllup, mens andre vil ha et stort. Noen vil sette bort jobben, andre vil fikse det selv. Så å diskutere dette blir jo bare et eneste stort rabalder.

Syntes allikevel det er gøy å høre andres meninger rundt dette, men vi må ikke glemme at vi har forskjellige verdier og drømmer i livet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss var det viktigst å prioritere de rette tingene, kunne gjøre det til vårt bryllup og spare inn på det vi synes var mindre nødvendig.

Synes noe av det hyggeligste var at vi stort sett ordnet alt selv, det gjorde bryllupet veldig til "vårt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må alle gå etter hva man har råd til,såklart. Har man råd til å bruke 4000 på pynting i kirken,ser jeg ikke noe galt i det. Har hørt om folk som har hatt et totalt blomsterbudsjett på 50.000( :hår: ) og synes det er helt vilt. Ettersom min kusine skal lage både brudebuketten min og alle blomsterdekorasjoner, regner jeg med at vi kommer opp i en totalsum på 1500-2000 i blomster. Men hadde vi hatt råd hadde vi såklart lagt mer i det! Så bruk gladelig de 4000 du,Jens, med god samvittighet. Skulle dog gjerne sett resultatet, det må jeg si.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som har hatt et totalt blomsterbudsjett på 50.000( :hår: ) og synes det er helt vilt.

:o

jøss..

vi har et totalbudsjett må mindre enn det, vi.. :wink:

og jeg er glad likevel... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få føye til at det eksempelet jeg nevnte er folk som hadde ca 100 gjester til fest på Continental, og med "litt" bedre råd enn meg og prinsen min!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muslingen

Det viktigste for meg er å sette et personlig preg på dagen, at all pynting osv kommer fra hodene våre. :ler: Vi har ikke råd til et digert, dyrt bryllup, så vi sparer inn alle plasser der det er mulig. En del av blomstene tror jeg faktisk vi skal plukke i skogen... Vi, eller noen i familien, fikser alt selv. Og OM vi hadde hatt masse penger å bruke på bryllupet tror jeg likevel vi hadde gjort alt selv... Men så er jeg så til de grader kontrollfreak også da... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokk: Det var mye penger, men har man råd til det så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke skal gjøre det...

Vi legger mer vekt på å få mange på fest enn å lage festen så stor og fancy. Men hadde vi hatt penger så vet jeg jo ikke hvor mye vi hadde lagt i det. Håper på et sluttprodukt på ca 40000 kr, inkl kjole, lokale og middag + fest til 150 pax. 8) Kanskje litt for store forhåpninger, menmen...

Jeg mener at har folk penger så får de vel bruke det til det de vil vel. Ser ikke noe gale i det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart belte i shopping, nok penger etc. etc., men vi giftet oss på Tinghuset i Oslo i klær vi hadde fra før, spiste treretters champagne-lunsj med tretten gjester etterpå (Bølgen & Moi), var ute med, og spanderte på, venner hele kvelden (Og natten :) ). Hele moroa kom på ca. 25.000! Leonards (Min mann) morfar på 82 snakker fremdeles om at det er det morsomste han har vært med på i hele sitt liv! (Han hadde aldri vært i Oslo før, så summen inkluderte en suite til ham...).

Vi fikk begge det bryllupet vi drømte om og snakker stadig om det!

De færreste av oss gifter oss bare en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Jens, det er du som skal gifte deg! Gi blanke i hva andre sier om penger og den slags, har du råd, gjør det! Jeg var i et bryllup der det viktigste for brudeparet var å komme under 10 000 i budsjett, på alt (kjole blomster etc) de klarte det, og det er av de kedeligste og fæleste bryllupet jeg har vært i. Meeeeeeeen, jeg har også vært i bryllup i mange hundre tusen kroners klassen, som har vært like ille. Det er stemninga, festen, menneskene og ikke minst at brudeparet slapper av, som er det viktigste den dagen. Bruden slapper for eksempel ikke av når hun (i 10 000 kroners eksempelet) må passe på at folk ikke tar for mye mat og drikke, fordi det ikke er nok til alle...

Det er din dag Jens, og som du sier, det viktigste er å kunne slappe av og å nyyte dagen!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruden slapper for eksempel ikke av når hun (i 10 000 kroners eksempelet) må passe på at folk ikke tar for mye mat og drikke, fordi det ikke er nok til alle...

Det er din dag Jens, og som du sier, det viktigste er å kunne slappe av og å nyyte dagen!

der tror jeg det er et viktig poeng også.. å ikke ha formye å måtte "passe på" på bryllupsdagen..

det kan bli ille for dem som vil ha en "perfekt dag"..

selv skal jeg bare sørge for å bli pyntet og at jeg min kjære kommer oss til ambassaden.. etterpå drar vi til en restaurant.. der vi bestiller det de har.. og lar ting skje.. :)

gleder meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...