Bimbo Skrevet 19. juli 2012 #1 Skrevet 19. juli 2012 Hvilket kosthold har dere? Sliter med litt diffuse småplager, lavt energinivå, nedstemthet, vondt i magen, dårlig hud mm. Vil se om det kan hjelpe å gjøre om på kostholdet. Trener 3 ganger i uka, styrke og kondisjon. Går litt turer, ellers ganske stillesittende. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #2 Skrevet 19. juli 2012 Blodprøve hos fastlegen kan vise om du mangler noe mineraler, gjør du det kan du tilpasse kosten for å få mer av dette eller ta tilskudd. Ofte har slike småplager en enkel løsning. Få time hos ernæringsfysiolog, få kostplan, de kan tilpasse den etter hvilke plager du har. Selv merker jeg det veldig godt på huden når jeg spiser sukker og junk Hjelper mye å kutte ut det. Anonym poster: 2ef3ab9a66567d0ff10eef38c195b003
Bimbo Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2012 Takk for svar. Glemte å si at jeg har vært hos legen, mangler ingenting.
kills Skrevet 19. juli 2012 #4 Skrevet 19. juli 2012 Jeg slet veldig mye med migrene før, og så har jeg pollenallergi og brukte å reagere noe voldsomt på det før. Angående pollenallergi så var det ikke bare snufsing og litt rennende øyne, jeg ble i tillegg veldig syk rundt april/mai hvert år. Etter at jeg la om kostholdet (mer proteiner, mindre karbohydrater, moderate mengder fett) og begynte å trene 5-6 ganger i uken (nå er det dog 3-4, men skal komme meg tilbake) har jeg både gått ned i vekt og sluppet unna noen av disse plagene. Jeg sliter mye mindre med migrene og det er rett og slett en fantastisk forandring. Det kommer dessverre tilbake periodevis, men ikke like ofte som før. Dessuten ble jeg heller ikke syk da pollensesongen startet i år! Det er første gang siden ungdomsskolen. Da jeg la om kostholdet ble faktisk huden min mye dårligere. Hadde aldri slitt med urenheter før, men ser for meg kroppen ville rense alt.. Holder huden i sjakk med produkter fra md formulations og Decleor.
Gjest Solsmil Skrevet 19. juli 2012 #5 Skrevet 19. juli 2012 jeg har! Jeg begynte å slanke meg i januar, og har siden da spist mye sunnere enn jeg gjorde før (selv om jeg fortsatt spiser en del usunt, så hører det mer med til sjeldenhetene. det er liksom ikke hver dag). Før hadde jeg vondt i magen, veldig mye og veldig ofte. Det opplever jeg nesten ikke nå lengre. Jeg var også veldig mye trøtt en periode, og veldig sliten hele tiden. Det er bedre nå. Jeg hadde også en del vondt (ikke direkte vondt, men det var ubehagelig og stakk litt) i området rundt hjertet, noe som bekymret meg veldig. Det kjenner jeg stort sett ikke nå lengre.
Zinnia Skrevet 19. juli 2012 #6 Skrevet 19. juli 2012 For meg var det revolusjonerende da jeg oppdaget raw food og superfood verdenen for ca to år siden. Det å legge til supergreens som chlorella, spirulina, kamut o.l. på jevnlig basis har gjort my for helsen min, nesten aldri syk lenger og trenger mye mindre søvn enn før (jeg pleide å sove unormalt mye, og likevel alltid trøtt). De periodene hvor jeg har laget det meste fra bunnen og kuttet ut sukker, gjær, hvete, og begrenset melkeprodukter i tillegg har jeg hatt kjemperesultater! 1
Gjest *Maja* Skrevet 19. juli 2012 #7 Skrevet 19. juli 2012 Jeg ble mye bedre da jeg kuttet ut melkeprodukter/hvitt mel/my sukker(raske karbs). Spiser veldig rent i hverdagen som: egg, kylling, magert skinkepålegg, karbonadedeig, mandler/valnøtter, solsikkeolje, Ryvita. tomater, ananas, vann/te etc. Et rent og næringsrikt kosthold sammen med jevnlig trening har definitivt gjort meg mye mer opplagt og gitt meg mer energi. Har fremdeles en dag i uka der jeg karber opp og koser meg med litt smågodt/pizza(med grov bunn) etc, men med måte
Scherbatsky Skrevet 19. juli 2012 #8 Skrevet 19. juli 2012 Jepp Etter bare tre uker merker jeg stor forskjell. Jeg valgte lavkarbo som min metode (ikke så glad i poteter, ris, brød uansett, så inget tap), og det funker så absolutt for min kropp. Mindre hodepine (har kronisk hodepine etter ulykke), kroppen føles lettere, sover bedre og har mer energi.
Gjest Tidssone Skrevet 19. juli 2012 #9 Skrevet 19. juli 2012 Jeg har perioder der jeg spiser mye drittmat, sukker, fett osv. Merker jeg blir trøttere, mindre konsentrert og yter mindre på trening i disse periodene. Vanligvis spiser jeg normalt sunt; brød, knekkebrød med leverpostei, ost, skinke, peanøttsmør, rent kjøtt og fisk til middag med grønnsaker til. Godteri kun i helgene og da bare dersom jeg har lyst på. Fungerer optimalt i hverdagen med denne kosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå